Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty

Data: 2013-02-20 23:54:12
Autor: K
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
W dniu 20-02-2013 17:37, neo pisze:
Mia³em ma³y problem z lapkiem Dell Vostro 3350. Zwalnia³ i trzeszcza³o
w s³uchawkach i g³o¶niku. Zero wirusów, pierwsza reinstalacja systemu
nie pomog³a. Mam go od pó³ roku, nówka, wiêc telefon do Della i
wymiana p³yty g³ównej.

Winda 8 ju¿ siê nie podnios³a, wiêc reinstalacja systemu. Teraz ma³y
problem, po uruchomieniu komputera jest obraz do pewnego momentu przed
ostatecznym uruchomieniem, po czym znika i zostaje czarny ekran.

Pod³±czam monitor zewnêtrzny i obraz jest a system dzia³a (piszê z
tego lapka), tyle ¿e ekran w lapku jest czarny.

Za ka¿dym razem tak samo, uruchomienie systemu, obraz do pewnego
momentu potem czarny ekran.

Co¶ tam kombinowali¶my z serwisantem z przestawieniem rozdzielczo¶ci
na ni¿sz±, dalej to samo :(

Pomo¿ecie? :D

Pozdrawiam,

n.

ja bym zaczal od konfiguracji/wlasciwosci sterownika, moze tam jest ustawione ze ma wywalac obraz na vga/hdmi/ekran zewnetrzny (jak zwal tak zwal), mozna tez uzyc klawisza Fn oraz odpowiedniego klawisza ktory przelacza wyjscia.

Data: 2013-02-20 15:16:13
Autor: neo
K <a...@b.c> wrote:
> [...]

ustawione ze ma wywalac obraz na vga/hdmi/ekran zewnetrzny (jak zwal tak
zwal), mozna tez uzyc klawisza Fn oraz odpowiedniego klawisza ktory

Dziêkujê. Poszukam i popróbujê. Najgorsze, ¿e serwisant te¿ by³
kropce. Siedzia³ u mnie trzy godziny. Zadzwoni³ do siebie na
infoliniê, a oni mu na to, ¿eby mnie ola³, bo sprzêt jest sprawny a
oprogramowanie to nie ich sprawa. Prywatnie tylko obieca³ mi, ¿e siê
popyta i jutro zadzwoni.

Jak to jest? Kupi³em tego lapka przez net w firmie X. Przys³ali mi go
z zainstalowan± Wind±. Kto odpowiada za to, ¿eby to buja³o razem po
wymianie p³yty? Tak z ciekawo¶ci pytam, pan by³ bardzo mi³y :D

n.

Data: 2013-02-20 15:33:22
Autor: neo
On 21 Lut, 00:16, neo <dylet...@yahoo.pl> wrote:
K <a...@b.c> wrote:

> [...]

z zainstalowan± Wind±. Kto odpowiada za to, ¿eby to buja³o razem po
wymianie p³yty? Tak z ciekawo¶ci pytam, pan by³ bardzo mi³y :D

Nie wykrywa monitora w lapku, widzi tylko zewnêtrzny i wskazuje go
jako nr 1. Nie mam mo¿liwo¶ci przej¶cia do ekranu lapka, bo system go
nie widzi.

Poza tym mened¿er urz±dzeñ pokazuje w pozycji "Inne urz±dzenia" dwa
jakie¶ dziwne urz±dzenia, oba nazwane "Nieznane urz±dzenia" i oba
opatrzone ikonk± ¿ó³tego wykrzyknika.

Data: 2013-02-21 07:42:05
Autor: K
W dniu 21-02-2013 00:33, neo pisze:

[...]

odpal jakiegos live linuxa z pena albo cd i zobacz co sie bedzie dzialo. jak wszystko ok, to albo pytaj na grupach dot. windows, albo nie trac czasu i sprobuj zrobic recovery lub jesli nie ma, to zainstaluj recznie.

Data: 2013-02-21 07:44:04
Autor: K
W dniu 21-02-2013 07:42, K pisze:

odpal jakiegos live linuxa z pena albo cd i zobacz co sie bedzie dzialo.
jak wszystko ok, to albo pytaj na grupach dot. windows, albo nie trac
czasu i sprobuj zrobic recovery lub jesli nie ma, to zainstaluj recznie.

jest jeszce opcja wejscia na strone della i pociagniecie wszystkich sterownikow dot. chipsetu i grafiki.

Data: 2013-02-21 12:01:42
Autor: neo
K wrote:
W dniu 21-02-2013 07:42, K pisze:

> [...]
> czasu i sprobuj zrobic recovery lub jesli nie ma, to zainstaluj recznie..

jest jeszce opcja wejscia na strone della i pociagniecie wszystkich

Aktywowa³em windê, poci±gn±³em stery, dalej zima. Dzwonili do mnie z
Della, ¿eby w³a¶nie ¿eby poci±gn±³ stery i ¿e oni nic do tego nie
wiêcej nie maj±.

Linuxa kompletnie nie znam, recovery nie zrobiê bo by³ format przed
instalacj±. Pewnie ¼le pojecha³em z tymi sterami. Mam je st±d:

http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/product_support/dd_segmenter?c=pl&l=pl&s=gen&DoNotRedirect=y

Ale nie ma tam ani jednego do grafiki, jest chipset, bios etc, ale
¿adnej grafiki, a mened¿er urz±dzeñ wy¶wietla mi, ¿e jest jakie¶
urz±dzenie, którego nie rozpoznaje (¿ó³te wykrzykniki) i nic nie mogê
z tym zrobiæ.

No dobrze, dziêkujê. Dzisiaj jeszcze w nocy siê z tym pomêczê. Gdzie
pytaæ o windê 8?

n.

Data: 2013-02-21 14:07:48
Autor: neo
neo wrote:
K wrote:

> [...]

z tym zrobiæ.

No dobrze, dziêkujê. Dzisiaj jeszcze w nocy siê z tym pomêczê. Gdzie

Niestety, nie udaje mi siê nic zrobiæ. Raz jeszcze ¶ci±gn±³em komplet
sterowników ze strony Della wg swojego Service Code:

http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/product_support/dd_segmenter?c=pl&l=pl&s=gen&DoNotRedirect=y

Mam tak± listê:

BIOS: 3350-A07.EXE
BIOS: 3350A09.EXE
Wymienna pamiêæ masowa: KD04KD12.zip
Wej¶cie: R301307.zip
Serial ATA: D2D5DEM1.zip
Komunikacja: R317457.zip
Serial ATA: JUL5DEM1.zip
Zastosowanie: DELL_MOBILE-BROADBAND-MANAGE_A08_R291705.exe
Zabezpieczenia: R294095.exe
Wymienna pamiêæ masowa: R306380.exe
Wej¶cie: R292504.exe
Tworzenie kopii zapasowych i przywracanie danych: DELL_BACKUP-- -
RECOVERY-MANAG_A00_R260093.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_P2412HB-
MONITOR_A00-00_R305986.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_P2012H-
MONITOR_A00_R308413.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_P2212H-
MONITOR_A00-00_R308611.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_P2312H-
MONITOR_A00_R308607.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_ST2220T-TOUCH-
MONITOR_A00-00_R281165.exe
Sieæ: R312132.exe
Serial ATA: R292225.exe
Narzêdzia systemowe: R291999.exe
Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_DPP14_A00_SETUP_ZPE.exe
Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_V4HFC_A01_SETUP_ZPE.exe
Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_J6N4K_A02_SETUP_ZPE.exe
Komunikacja: R261284.exe
Komunikacja: DELL_WIRELESS-5620-EVDO-HSPA_A09_R292109.exe
Komunikacja: DELL_WIRELESS-5630-EVDO-HSPA_A00_R298539.exe
Komunikacja: DELL_WIRELESS-5630-EVDO-HSPA_A01_R300051.exe
Komunikacja: R251268.exe
Komunikacja: R318750_ZPE.exe
Komunikacja: R318758_ZPE.exe
D¼wiêk: R315254.exe
Chipset: R292473.exe
Chipset: R292194.exe
Chipset: R292253.exe
Chipset: R309746.exe

I teraz, sk±d mam wiedzieæ co pasuje do mojego zestawu? :(

n.

Data: 2013-02-22 08:00:36
Autor: K
W dniu 21-02-2013 23:07, neo pisze:
neo wrote:
K wrote:
W dniu 21-02-2013 07:42, K pisze:

[...]

1. linuxa nie musisz instalowac nie ma tu nic do znania sie, poprostu odpalasz z cd i sam ci startuje do trybu okienkowego

2. kto zrobil ten format ze pozbawic cie partycji recovery?

3. laski nie robia, sprzet nie dziala. oddaj go w ramach niezgodnosci z umowa, a nie z gwarancji.

Data: 2013-02-22 14:41:08
Autor: neo
On 22 Lut, 08:00, K <a...@b.c> wrote:

> [...]

2. kto zrobil ten format ze pozbawic cie partycji recovery?

3. laski nie robia, sprzet nie dziala. oddaj go w ramach niezgodnosci z

1. s³ysza³em, ¿e do linuxa trzeba specjalnych kompetencji i ¿e tylko
profesjonali¶ci z niego korzystaj±

2. ja robi³em format :( partolstwo to moja specjalno¶æ, czekam a¿
bêdzie taki kierunek na UW

3. no pewnie, ale nie mam czasu na wszystkie formalno¶ci :(

Dzisiaj by³em ca³y dzieñ zabiegany, co¶ po po³udniu d³uba³em, ale nie
wychodzi³o. Dzwoniê do Della:

Neo: Dzieñ dobry, nr serwisowy xxx
Dell1: Dzieñ dobry, w czym mogê pomóc
n: wczoraj by³a wymiana p³yty g³ównej, ale monitor pañstwa monitor siê
nie uruchomi³, zewnêtrzny i owszem dzia³a
d1: no i co z tego? ogl±daj se pan na zewnêtrznym (tego nie
powiedzia³, ale ma³o brakowa³o :D
n: jak to co? nie dzia³a :( technik della roz³o¿y³ rêce i poszed³ :
( technik della nie wie?
d1: nie wie bo nie musi. i co dalej?
n: panie, naogl±da³e¶ siê pan Bavis and Butthead do America, czy co?
komputer nie dzia³a!
d1: dobra, ale co my mamy do tego? wymiana p³yty by³a? by³a!
n: mo¿e p³yta jest niesprawna?
d1: panie, sprawna, nie wciskaj pan kitu! tak? nie umiesz siê pan
obs³u¿yæ na komputerze!
n: mo¿e i tak, ale je¿eli pañstwa technik roz³o¿y³ rêce to ja mam
wiedzieæ?
d1: tak! to pana biznes! my wziêli¶my kasê i wys³ali¶my raz go¶cia dla
picu i to by by³o na tyle!
n: bezczelno¶æ, gdybym mia³ soniego technik by mi pomóg³
d1: to by³o se kupiæ soniego, jeszcze co¶?
n: nic, zapomnia³em, trza by³o napisaæ dell-polaco, to bym nie
kupi³ :D

dryñ raz jeszcze na infoliniê w nadziei, ¿e bêdzie kto¶ m±drzejszy

n: dd, nr xxx
d2: dd, how can I help you?
n: wczoraj by³a wymiana p³yty g³ównej, nie uruchomi³ siê monitor,
technik to zapisa³ i obieca³ jeszcze jedn± wizytê, ale poprosi³, ¿ebym
zg³osi³ zapotrzebowanie oficjalnie przez infoliniê ( he he ;D ;D ;D )
na zewnêtrzym monitorze dzia³a na delowski nie, i nie rozponaje
jednego urz±dzenia nawet nie wiadomo co to za urz±dzenie.
d2: tak, oczywi¶cie, w poniedzia³ek wysy³amy technika i skonfiguruje
panu komputer, pañski nr zamówienia to...

I to by³o na tyle w temacie na pi±tek wieczór. Dzisiaj by³em umówiony
z typem i musia³em zabraæ kompa, ale nie mog³em, go¶æ przyniós³
swojego starego i po 20 minutach pad³a mu bateria :(

Zdarzy³o siê moim znajomym ostatnio, ¿e kupili modem i nie mogli go
zainstalowaæ, okaza³o siê, ¿e by³ padniêty.

Wszystko rozumiem, wszystko rozumiem, tak to jest :D

n.

Data: 2013-02-22 01:57:06
Autor: Michoo
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Na dobry pocz±tek od³±cz od zasilania, wyjmij bateriê i spróbuj go "w³±czyæ", po czym pod³±cz normalnie. Na 3450 pomaga na ró¿ne dziwne problemy zarówno z kart± graficzn± jak i nierozpoznawaniem ³adowarki.

On 21.02.2013 21:01, neo wrote:

Linuxa kompletnie nie znam,

Pobierasz jakie¶ "live cd", wypalasz i sprawdzasz czy siê z takiej p³yty uruchomi.

[...]

Wchodzisz w szczegó³y takiego "¿ó³tego wykrzyknika" i patrzysz co za identyfikator siê wy¶wietla a potem go googlasz.

No dobrze, dziêkujê. Dzisiaj jeszcze w nocy siê z tym pomêczê. Gdzie
pytaæ o windê 8?

Czy ta winda by³a dokupiona dodatkowo, czy razem z kompem? Bo w 2 przypadku o ile co¶ siê nie zmieni³o to microsoft wymaga, ¿eby dell jako OEMowiec dawa³ wsparcie.

Btw - nie chcê straszyæ, ale znam przypadek gdzie sprzêt (XPS) naprawiony na gwarancji dosta³ uszkodzon± p³ytê g³ówn±.

Michoo

Data: 2013-02-22 07:58:30
Autor: K
W dniu 22-02-2013 01:57, Michoo pisze:

Btw - nie chcê straszyæ, ale znam przypadek gdzie sprzêt (XPS)
naprawiony na gwarancji dosta³ uszkodzon± p³ytê g³ówn±.

dokladnie taki przypadek przypomnial mi sie w asusie. ktos w rodzinie oddal asusa na gwarancji. wymieniono matryce i po tym zabiegu nie dalo sie zainstalowac grafiki (geforce), vista nie rozpoznawala sprzetu. pojechal na kolejny serwis gdzie wymieniono plyte i od tej pory dziala.

Data: 2013-02-22 14:52:23
Autor: neo
On 22 Lut, 07:58, K <a...@b.c> wrote:
> [...]

sie zainstalowac grafiki (geforce), vista nie rozpoznawala sprzetu.
pojechal na kolejny serwis gdzie wymieniono plyte i od tej pory dziala.

Mój ojciec daje nowe spodnia do krawca, ¿eby mu je jeszcze raz uszy³ i
przeszy³ guziki :D

To jego ¿arty :D

Zapomnia³em, ¿e d1 powiedzia³ mi jeszcze, ¿e za 370 zeta mi to
zrobi± :D

Data: 2013-02-22 22:07:27
Autor: Michoo
On 22.02.2013 07:58, K wrote:
[...]

Tutaj by³o gorzej - pojecha³ do serwisu i wróci³ z uniewa¿nion± gwarancj± z powodu "¶ladów zalania". (By³a kratka od spodu zabrudzona czekolad± - fakt, ¿e na pierwszy rzut oka wygl±da³o jak rdza.) W³a¶ciciel przepycha³ siê ile¶ czasu próbuj±c przekonaæ serwis do jeszcze jednego spojrzenia na sprzêt, bo NIE by³ przecie¿ zalany, ale nie pomog³o.  Sprawa z pomoc± rzecznika ochrony praw konsumentów z³o¿ona w s±dzie i szybki wyrok nakazowy.

Michoo

Data: 2013-02-22 14:54:38
Autor: neo
On 22 Lut, 22:07, Michoo <michoo_n...@vp.pl> wrote:
On 22.02.2013 07:58, K wrote:

> [...]

jeszcze jednego spojrzenia na sprzêt, bo NIE by³ przecie¿ zalany, ale
nie pomog³o.  Sprawa z pomoc± rzecznika ochrony praw konsumentów z³o¿ona

Na ka¿dym kroku tak jest. Kupi³em buty i siê spru³y :) niemieckie :)
dali chyba do rze¼nika, bo przeszy³ czarn± skórê bia³± nitk± do
szynki ;D jeszcze 2 razy reklamowa³em i ¿eby nikt z rodziny nie
widzia³, wyrzuci³em na ¶mietnik.

Data: 2013-02-22 14:50:50
Autor: neo
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Michoo <michoo_n...@vp.pl> wrote:
Na dobry pocz tek od cz od zasilania, wyjmij bateri i spr buj go
"w czy ", po czym pod cz normalnie. Na 3450 pomaga na r ne dziwne
problemy zar wno z kart graficzn jak i nierozpoznawaniem adowarki.

On 21.02.2013 21:01, neo wrote:
> Linuxa kompletnie nie znam,

Pobierasz jakie "live cd", wypalasz i sprawdzasz czy si z takiej p yty
uruchomi.

Dobrze, dziêkujê. Pogubi³bym siê z linuxem, ale oczywi¶cie bêdê o tym
pamiêta³.

> Ale nie ma tam ani jednego do grafiki, jest chipset, bios etc, ale
> adnej grafiki, a mened er urz dze wy wietla mi, e jest jakie
> urz dzenie, kt rego nie rozpoznaje ( te wykrzykniki) i nic nie mog
> z tym zrobi .

Wchodzisz w szczeg y takiego " tego wykrzyknika" i patrzysz co za
identyfikator si wy wietla a potem go googlasz.

Nie da siê wej¶æ, jest tylko nr portu tego urz±dzenia we
w³a¶ciwo¶ciach i nic wiêcej:

--
Port_#0003.Hub_#0004

Sterowniki tego urz±dzenia nie s± zainstalowane. (Kod 28)

Aby znale¼æ sterownik dla tego urz±dzenia, kliknij opcjê Aktualizuj
sterownik.
--

Klikam AKTUALIZUJ i zima, nic nie znajduje ani w necie ani w¶ród 35
sterów, które zdj±³em ze strony della wg swojego service code.

> No dobrze, dzi kuj . Dzisiaj jeszcze w nocy si z tym pom cz . Gdzie
> pyta o wind 8?

Czy ta winda by a dokupiona dodatkowo, czy razem z kompem? Bo w 2
przypadku o ile co si nie zmieni o to microsoft wymaga, eby dell jako
OEMowiec dawa wsparcie.

Nie wiem, bo to by³ prezent. Kupiony chyba przez x-comp.com czy co¶
takiego. Winda by³a zainstalowana, na obudowie naklejka z kodem do
niej.

Btw - nie chc straszy , ale znam przypadek gdzie sprz t (XPS)
naprawiony na gwarancji dosta uszkodzon p yt g wn .

Te¿ znam taki przypadek z modemem huawei. Nówka z salonu, ale nie da³o
siê zainstalowaæ, a¿ w koñcu by³a wymiana na inny egzemplarz.

Nie znam siê na tym, ale tak sobie kombinujê, ze produkcja sprzêtu
ro¶nie, bo teraz ju¿ siê go robi na ca³y ¶wiat, a nie na w±ski rynek
amerykañski i zachodnioeuropejski. Zapotrzebowanie jest du¿e, wiêc
obni¿a siê jako¶æ i np. zamiast 1,5% padalno¶ci przyjmuje siê 2,1%. W
sumie to ze wszystkim tak jest. Mój ojciec od zawsze chodzi w jednym
modelu spodni. Nagle stania³y one o 50 z³, ale zaczê³y siê pruæ i
odrywaj± siê guziki :(

Nie mo¿na mieæ do nikogo pretensji, prawa rynku, ale trochê mi by³o
niemi³o jak d1 mi powiedzia³, ¿e NA PEWNO p³yta jest ok, przecie¿
ró¿ne rzeczy siê zdarzaj±, a ja nie mam z³ej woli :(

Data: 2013-02-22 23:59:21
Autor: Filip
Dell Vostro 3350 po wymianie płyty

On 21.02.2013 21:01, neo wrote:
> Linuxa kompletnie nie znam,

Pobierasz jakie "live cd", wypalasz i sprawdzasz czy si z takiej p yty
uruchomi.

Dobrze, dziękuję. Pogubiłbym się z linuxem, ale oczywiście będę o tym
pamiętał.

> [...]

Wchodzisz w szczeg y takiego " tego wykrzyknika" i patrzysz co za
identyfikator si wy wietla a potem go googlasz.

Nie da się wejść, jest tylko nr portu tego urządzenia we
właściwościach i nic więcej:

--
Port_#0003.Hub_#0004

Sterowniki tego urzÄ…dzenia nie sÄ… zainstalowane. (Kod 28)

Aby znaleźć sterownik dla tego urządzenia, kliknij opcję Aktualizuj
sterownik.
--

Klikam AKTUALIZUJ i zima, nic nie znajduje ani w necie ani wśród 35
sterów, które zdjąłem ze strony della wg swojego service code.

> [...]

Czy ta winda by a dokupiona dodatkowo, czy razem z kompem? Bo w 2
przypadku o ile co si nie zmieni o to microsoft wymaga, eby dell jako

Nie wiem, bo to był prezent. Kupiony chyba przez x-comp.com czy coś
takiego. Winda była zainstalowana, na obudowie naklejka z kodem do
niej.

Btw - nie chc straszy , ale znam przypadek gdzie sprz t (XPS)
naprawiony na gwarancji dosta uszkodzon p yt g wn .

Też znam taki przypadek z modemem huawei. Nówka z salonu, ale nie dało
się zainstalować, aż w końcu była wymiana na inny egzemplarz.

Nie znam się na tym, ale tak sobie kombinuję, ze produkcja sprzętu
rośnie, bo teraz już się go robi na cały świat, a nie na wąski rynek
amerykański i zachodnioeuropejski. Zapotrzebowanie jest duże, więc
obniża się jakość i np. zamiast 1,5% padalności przyjmuje się 2,1%. W
sumie to ze wszystkim tak jest. Mój ojciec od zawsze chodzi w jednym
modelu spodni. Nagle staniały one o 50 zł, ale zaczęły się pruć i
odrywajÄ… siÄ™ guziki :(

Nie można mieć do nikogo pretensji, prawa rynku, ale trochę mi było
niemiło jak d1 mi powiedział, że NA PEWNO płyta jest ok, przecież
różne rzeczy się zdarzają, a ja nie mam złej woli :(

Ze spodniami nie, ale bardziej mercedesy eu/us.

-- -- -- -- -- –-- -- -- -- -- -–—–—–———
Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

Data: 2013-02-23 10:05:46
Autor: neo
On 23 Lut, 00:59, Filip <filip...@filip454.pl> wrote:
On 22-02-2013 23:50, neo wrote:

> [...]

>ró¿ne rzeczy siê zdarzaj±, a ja nie mam z³ej woli :(

Ze spodniami nie, ale bardziej mercedesy eu/us.

Od mercedesów eu/us te¿ siê odrywaj± guziki?

Data: 2013-02-23 20:45:18
Autor: Krystek

Tnij cytaty... <http://evil.pl/pip/netykieta.html>

Data: 2013-02-24 06:26:07