Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty

Data: 2013-02-24 05:33:23
Autor: Jaskiniowiec
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
W dniu 20.02.2013 o 17:37 neo <dyletant@yahoo.pl> pisze:

Mia³em ma³y problem z lapkiem Dell Vostro 3350. Zwalnia³ i trzeszcza³o
w s³uchawkach i g³o¶niku. Zero wirusów, pierwsza reinstalacja systemu
nie pomog³a. Mam go od pó³ roku, nówka, wiêc telefon do Della i
wymiana p³yty g³ównej.

Winda 8 ju¿ siê nie podnios³a, wiêc reinstalacja systemu. Teraz ma³y
problem, po uruchomieniu komputera jest obraz do pewnego momentu przed
ostatecznym uruchomieniem, po czym znika i zostaje czarny ekran.

Pod³±czam monitor zewnêtrzny i obraz jest a system dzia³a (piszê z
tego lapka), tyle ¿e ekran w lapku jest czarny.

Za ka¿dym razem tak samo, uruchomienie systemu, obraz do pewnego
momentu potem czarny ekran.

Co¶ tam kombinowali¶my z serwisantem z przestawieniem rozdzielczo¶ci
na ni¿sz±, dalej to samo :(

Pomo¿ecie? :D

Pozdrawiam,

n.
Skoro wymiana plyty, to mogli nie dopchnac kabelka laczacego matryce z  plyta...
Inna mozliwosc, to plyta tzw refurbished, czyli z odzysku, ktora tez moze  byc wadliwa.

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2013-02-24 06:27:53
Autor: neo
On 24 Lut, 05:33, Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska> wrote:

Skoro wymiana plyty, to mogli nie dopchnac kabelka laczacego matryce z
plyta...
Inna mozliwosc, to plyta tzw refurbished, czyli z odzysku, ktora tez moze
byc wadliwa.

Tego siê bojê :(

-- Nigdy nie wierz w wersjê oficjaln±, a¿ zostanie oficjalnie
zdementowana (W. Churchill)

Data: 2013-02-24 18:17:47
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 24.02.2013 o 15:27 neo <dyletant@yahoo.pl> pisze:

[...]

Skoro masz gwarancjê, to czego siê baæ? :) Domagaj siê, by sprzêt by³  sprawny, po czym, jak ju¿ bêdzie, to pchnij go na aukcji, by szed³ jak  najdalej od Ciebie, albo chc±c mieæ czyste sumienie, korzystaj, do czasu  nastêpnego padu.

Powy¿sze, jak napisa³em, bardziej przypomina sprzêtowe niedomaganie, ni¿  sterowniki. Ba! Instalacja linuksa mo¿e wiele nie pomóc. U mnie w HP by³  podobny problem. Winda przy starcie zalicza³a albo zwisy, albo czarny  ekran na matrycy (na zewn. monitorze by³o ok), a na linuksie dzia³a³o do  czasu uruchomienia jakiej¶ aplikacji 3D. Okaza³o siê, ¿e wadliwy by³  chipset (s³ynne zimne luty). Laptop poszed³ do serwisu (legendarne ANovo),  a tam wymienili wszystko (³±cznie z matryc±, która by³a refurbished),  oprócz p³yty g³ównej. Po 2 tyg od serwisu i chwilowym spokoju, szlag  trafi³ ca³kowicie p³ytê, ale gwarancja siê ju¿ w miêdzyczasie skoñczy³a...

Spróbuj jeszcze zmieniæ plany zasilania w Twoim laptopie na najbardziej  oszczêdne (GPU te¿, a mo¿e przede wszystkim). Czasem taki zabieg pomaga  przy wadliwym chipsecie.
--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2013-02-24 12:06:28
Autor: neo
Jaskiniowiec wrote:
W dniu 24.02.2013 o 15:27 neo <dylet...@yahoo.pl> pisze:

> Tego siê bojê :(

Skoro masz gwarancjê, to czego siê baæ? :)

Straty czasu :)

Domagaj siê, by sprzêt by³ sprawny,

ale jest sprawny, tylko nie potrafiê siê obs³u¿yæ :)

po czym, jak ju¿ bêdzie, to pchnij go na aukcji, by szed³ jak
najdalej od Ciebie, albo chc±c mieæ czyste sumienie, korzystaj, do czasu
nastêpnego padu.

E tam, ju¿ go dojadê :/

[...]

Masówka :( Zgadzasz siê?

Spróbuj jeszcze zmieniæ plany zasilania w Twoim laptopie na najbardziej
oszczêdne (GPU te¿, a mo¿e przede wszystkim). Czasem taki zabieg pomaga
przy wadliwym chipsecie.

Tak zrobi³em :) zima. Ciekawe, ¿e po odpaleniu na chwilê pojawia siê
logo windy, a potem zima i obraz tylko na zewnêtrznym ekranie :(

http://www.youtube.com/watch?v=W79dvk2hZ0Y

d.el-polaco :D

Data: 2013-02-24 23:14:28
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 24.02.2013 o 21:06 neo <dyletant@yahoo.pl> pisze:

> Tego siê bojê :(

Skoro masz gwarancjê, to czego siê baæ? :)

Straty czasu :)

Domagaj siê, by sprzêt by³ sprawny,

ale jest sprawny, tylko nie potrafiê siê obs³u¿yæ :)

No nie jest sprawny, bo inaczej móg³by¶ go obs³uzyæ ;)

[...]

A co teraz w wiêkszo¶ci nie jest masówk±? Aczkolwiek, i to jest  potwierdzone przez coraz wiêksz± liczbê osób, sprzêt przeznaczony na rynek  polski jest klasy B. W przysz³o¶ci warto kupiæ taki sam sprzêt z  dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegaæ siê tego z polskiej dystrybucji.

[...]

Bo potem w³±cza siê tryb Aero, które dzia³a na 3D... Gdzie¶ jaki¶ pin w  GPU, albo po kablu nie styka i dlatego pojawia siê ciemno¶æ. Mo¿esz  spróbowaæ rozgrzaæ tego lapka (w³±czyæ plan wysokiej wydajno¶ci, zapu¶ciæ  HyperPi i przykryæ na chwilê poduszk±). Bywa i tak, ¿e przy wysokich  temperaturach GPU, gdzie¶ ten pin zatrybia (oczywi¶cie o ile to zimny  lut). Po czym uruchom go ponownie i obserwuj. Ale jest to naprawdê  ekstremalne i ostateczne rozwi±zanie. Jednak¿e jak masz gwarancjê.... ;)

Z mojej strony EOT

Pozdro
--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2013-02-25 01:14:42
Autor: Michoo
On 24.02.2013 23:14, Jaskiniowiec wrote:
[...]

No bez jaj - producenci nie bêd± robili specjalnej "gorszej" serii na polski rynek bo to siê po prostu nie op³aca - Polska jest za ma³a, ¿eby siê bawiæ w ca³± logistykê z osobnymi kana³ami dystrybucji tylko po to, ¿eby popchn±æ sprzêt który zrazi klienta do marki.

[...]

Kabel nie ma nic do tego - skoro obraz jest to bêdzie i obraz 3D ;)

[...]

Czêsto jest tak, ¿e na zimno dzia³a a jak siê nagrzeje (i uk³ad siê trochê inaczej rozszerzy ni¿ p³yta - przestaje.

Michoo

Data: 2013-02-25 16:20:52
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 25.02.2013 o 01:14 Michoo <michoo_news@vp.pl> pisze:

[...]

Do nas czêsto trafia sprzêt na tzw rynek ¦rodkowej (i Wschodniej) Europy,  wiêc to ju¿ nie taki ma³y rynek. Poza tym powy¿sze nie jest moj±  odosobnion± opini±. Du¿o z³ego tez zrobi³a EU, wprowadzaj±c ROHS. Kilku  producentów wy³amuje siê, ale np. takie HP jest bardziej ekologiczne, ni¿  Unia wymaga, a mimo to, nie przejmuje siê opini±, ¿e jego sprzêt to  bezo³owiowa tandeta. Podobnie Samsung i jego telewizory...

No to czytaj w±tek od pocz±tku...

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2013-02-25 03:40:26
Autor: neo
Jaskiniowiec wrote:
W dniu 24.02.2013 o 21:06 neo <dylet...@yahoo.pl> pisze:

> ale jest sprawny, tylko nie potrafiê siê obs³u¿yæ :)

Zadzwoni³ do mnie technik:

t: jadê do pana z now± matryc±
n: fajnie, czekam
t: ale komputer nie bêdzie obs³ugiwa³ w8, pasi panu?
n: jak to nie bêdzie obs³ugiwa³ w8?
t: nie ma sterów do tej matrycy :(
n: ale ja ma w8, to po cholerê mi matryca, która nie pójdzie z w8?
t: kupi³ pan w8 od della czy i innego dostawcy?
n: od innego dostawcy
t: to nas to nie obchodzi, wa¿ne ¿eby dzia³a³ a jak nie dzia³a z pana
oprogramowaniem to pana biznes ....

szok! dryñ na infoliniê

n: tydzieñ temu nie dzia³a³a muzyka, wymiana p³yty g³ównej, muzyka
dzia³a, nie dzia³a grafika, jedzie do mnie technik i mówi, ¿e zrobi
te¿ grafikê, ale nie bêdzie dzia³a³ windows 8
d3: hm, my nic nie mamy do pana oprogramowania, technik naprawi
komputer, ale pan musi sam zainstalowaæ oprogramowanie
n: tak ale nie bêdê móg³ go zainstalowaæ, bo do matrycy, która do mnie
jedzie nie ma driverów
d3: drivery to pana sprawa
n: drivery dell do sprzêtu dell to moja sprawa? dobra, to zwrot,
poproszê NLA
d3: nie mo¿emy, musz± byæ trzy naprawki, dzisiaj bêdzie druga, a
w³a¶ciwie pierwsza, muzykê panu zrobili¶my, teraz nie dzia³a
grafika ..... (ludzie! trzymajcie mnie!!!)

(... minê³o kilka minut)

n: nie przyjmê technika, który jedzie dla picu, je¿eli nie wiecie
pañstwo co dalej, poproszê NLA
d3: wy¶lemu kuriera i zabierze komputer do serwisu
n: dziêkujê :)

Ale czasu na to posz³o :(

No nie jest sprawny, bo inaczej móg³by¶ go obs³uzyæ ;)

Tak, ale w sumie w temacie jestem noga i oni to widz±, wiec mnie
zbywaj±, ze to moja wina.

> [...]

polski jest klasy B. W przysz³o¶ci warto kupiæ taki sam sprzêt z
dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegaæ siê tego z polskiej dystrybucji.

No tak, B.

> [...]

lut). Po czym uruchom go ponownie i obserwuj. Ale jest to naprawdê
ekstremalne i ostateczne rozwi±zanie. Jednak¿e jak masz gwarancjê.... ;)

Dziêkujê bardzo wszystkim za pomoc :)

Znacie to? Przychodzi blondynka do sklepu agd i mówi -- - Poproszê ten
telewizor. Sprzedawca -- - blondynkom nie sprzedajemy. Dziewczyna
przebra³a siê w domu za brunetkê, to samo -- - blondynkom nie
sprzedajemy. Przebra³a siê za faceta, to samo -- - blondynkom nie
sprzedajemy. Sk±d pan wie, ¿e jestem blondynk±?

Bo to jest telewizor, a nie mikrofalówka. :D

Data: 2013-02-25 13:03:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25, o godz. 03:40:26
neo <dyletant@yahoo.pl> napisa³(a):

> [...]
> na rynek polski jest klasy B. W przysz³o¶ci warto kupiæ taki sam
> sprzêt z dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegaæ siê tego z

No tak, B.

Pierdzielenie o Szopenie. Na ca³y rynek EU id± te same komputery a
"klasa B na polski rynek" to polska urban legend dla pryszczatych. Na
dodatek w przypadku serwerów i stacjonarek Dell masz spor± szansê ¿e
bêdzie to sprzêt z³o¿ony w £odzi niezale¿ni od miejsca zakupu w UE. A w
przypadku laptopów Dell g³ównie w Chinach i Malzeji. Prawda jest taka
¿e obecnie widaæ efekt wycofania kilka lat temu z lutów do elektroniki
o³owiu. Daje to w efekcie kruche luty i jako¶æ elektroniki ogólnie
polecia³a na ³eb. Ca³ej elektroniki na rynku UE a nie tylko laptopów.
St±d wiêksza ilo¶æ awarii a naiwni dorabiaj± do tego teorie spiskowe o
"specjalnym" sprzêcie na polski rynek. A prawda jest taka ¿e ten sam
model laptopa kupiony w GB, DE czy PL to ten sam laptop - ró¿nica to
kable zasilaj±cy i oprogramowanie. W USA jest ciut inaczej bo tam
trafia tak¿e sprzêt z montowni w samych Stanach i  Brazylii ale te¿ o
takich samych parametrach.

Zdrówko

Data: 2013-02-25 08:26:51
Autor: neo
Maciek wrote:

[...]

Chopin by siê w grobiê przekrêci³ jakby zobaczy³ jakie lapki wciska
nam Malezja.

Data: 2013-02-25 13:56:20
Autor: RadoslawF
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25 13:03, U¿ytkownik Maciek Babcia Dobosz napisa³:

[...]

Nie do koñca.
¯yjemy w kraju oszustów i kombinatorów co oznacza ¿e w normalnym
sklepie mo¿na kupiæ jako nowy sprzêt po naprawie czy fabrycznej
"regeneracji". I tak kombinacje sprzedawców napêdzaj± opinie o
rynkach zbytu dla ubogich.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-25 14:50:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25, o godz. 13:56:20
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³(a):

> [...]

> Na

Nie do koñca.
¯yjemy w kraju oszustów i kombinatorów co oznacza ¿e w normalnym

Zmartwiê Ciê. Te oszustwa i kombinacje to nie jest cecha naszego kraju.
Robi to wiêkszo¶æ obywateli pañstw europejskich. I w Polsce robi siê to
na skalê mniejsz± ni¿ w takich W³oszech czy Hiszpanii. O UK nie
wspominaj±c.

sklepie mo¿na kupiæ jako nowy sprzêt po naprawie czy fabrycznej
"regeneracji". I tak kombinacje sprzedawców napêdzaj± opinie o
rynkach zbytu dla ubogich.

Zapakowany fabrycznie? Bo jak tak i ma ¶lady u¿ytkowania to jest
to podstawa do natychmiastowego zwrotu i zg³oszenia sprzeda¿y towaru
niezgodnego z ofert±. Bo niestety czêsto sprzêt refurbrihed kupuj±
ludzie skuszeni nisk± cen± jako okazje i nie doczytuj± co jest w opisie
Dlatego ¿e akurat u nas ta procedura jest jeszcze ma³o popularna choæ
np. w USA czy UK szeroko stosowana. Ja wiem co kupujê. Np. w pi±tek
przyjecha³y do mnie 2 Delle XPS 13. Refurbrished. Z nalepkami o tym
mówi±cymi. Z pe³n± gwarancj± 3YNBD. Za to o ~30% tañsze ni¿
nierozpakowane. Okazja. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-02-25 15:43:35
Autor: RadoslawF
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25 14:50, U¿ytkownik Maciek Babcia Dobosz napisa³:

[...]

By³ bym pocieszony gdyby siê okaza³o ¿e masz racjê.

[...]

Okazja to nie oszustwo. Przy mnie wmawiali kupuj±cemu ¿e
"Refurbrished" to sprzêt nowy, przywieziony prosto z fabryki a i
cena nie sugerowa³a ¿e jest inaczej. A to ju¿ jest oszustwo.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-25 15:55:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25, o godz. 15:43:35
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³(a):

By³ bym pocieszony gdyby siê okaza³o ¿e masz racjê.

Ot przyk³ad niewielki z "solidnymi" Niemcami. Komputery
Fujitsu Siemens. Mniej wiêcej po³owa z oko³o 2 setek dostarczonych
instytucji dla której pracowa³em mia³a by³a uruchomiona zanim do niej
trafi³a. Nie chcia³o siê dostawcy nawet doprowadziæ ponownie softu do
stanu fabrycznego.

Okazja to nie oszustwo. Przy mnie wmawiali kupuj±cemu ¿e
"Refurbrished" to sprzêt nowy, przywieziony prosto z fabryki a i
cena nie sugerowa³a ¿e jest inaczej. A to ju¿ jest oszustwo.

Jak pisa³em wcze¶niej - to jest podstawa do oddania sprzêtu i
powiadomienia PIH-u o takowym fakcie. Plus producenta - oni tez nie
lubi± gdy kto¶ oszukuje za pomoc± ich sprzêtu.

Zdrówko

Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty