Dell Vostro 3350 - pytania i opinie

Data: 2012-11-19 17:47:43
Autor: neo
Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
Witam,

Dzisiaj odebrałem od kuriera Dellik Vostro 3350, i3, RAM8G, HDD320G,
13'3. Kupiłem do czytania książek i do jakiegoś prostego
programowania.

Obudowa ładna itd, ale spory hałas. Cztery procki 2.4GHz robią swoje.
Jak daję im spokój wentylator ucisza się, HDD pracuje w miarę cicho..

Mogę to oddać, ale się zastanawiam. Czy jest JAKIKOLWIEK sposób na
zmniejszenie tego hałasu? Np. odłączenie dwóch procków? Coś innego?
Czy ten hałas na dłuższą metę bardzo przeszkadza przy większej ilości
spędzonych przy pracy godzin? Do tej pory miałem do przenoszenia
malutkiego Dellika z ekranem 10' i był cichszy oczywiście, a przede
wszystkim lżejszy (no ale oczywiście to taki mały żółwik :)

Wyjąłem baterię, jest trochę lżej (czytam dużo i najczęściej w pozycji
leżącej). Czy mam prawo wyjąć CD-ROMa bez utraty gwarancji? Za
uprzejmym pozwoleniem, czy są jakieś specjalne atrapy to wkładania do
ewentualnie pustych slotów na baterię i CD-ROMa, gdyby chciał, żeby
się tam nie kurzyło?

Jeżeli się nie zdecyduję, chyba dołożę jednak kasę i kupię ultrabooka
DELL XP-13. Czy ktoś zna ten sprzęt? Czy ultrabook będzie tak głośny
jak Vostro, czy dużo cichszy? Generalnie, twardziel jest tam na SDD,
chodzi mi bardziej o cichość chłodzenia procków.

Dziękuję bardzo za cierpliwość i pozdrawiam serdecznie,

Piotrek

Data: 2012-11-20 07:45:54
Autor: neo
Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
Czy mogę prosić, żeby ktoś mi napisał jaka jest ogólnie głośność pracy
ultrabooków w porównaniu z netbookami?

Czy ultrabooki są cichsze? Jeżeli to o ile cichsze?

Gdyby na przykład porównać Dell'a Vostro 3350, którego teraz mam (a
którego pewnie oddam) i Dell'a XPS-13, którego MOŻE kupię, bo będę
musiał (dwa długie wieczory z Vostro i leciutki bół głowy).

Będę naprawdę zobowiązany z radę :)

Dziękuję i pozdrawiam,

Piotrek

Data: 2012-11-20 16:56:05
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-11-20 16:45, Użytkownik neo napisał:
Czy mogę prosić, żeby ktoś mi napisał jaka jest ogólnie głośność pracy
ultrabooków w porównaniu z netbookami?

Czy ultrabooki są cichsze? Jeżeli to o ile cichsze?

A to już zależy od użytego procesora, albo będzie szybki i głośny
albo cichy i wolny.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-20 10:07:02
Autor: neo
Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
On 20 Lis, 16:56, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Dnia 2012-11-20 16:45, U ytkownik neo napisa :

> Czy mog prosi , eby kto mi napisa jaka jest og lnie g o no pracy
> ultrabook w w por wnaniu z netbookami?

> Czy ultrabooki s cichsze? Je eli to o ile cichsze?

A to ju zale y od u ytego procesora, albo b dzie szybki i g o ny
albo cichy i wolny.

Pozdrawiam

Powiedzmy, że to będzie i3 2.4GHz, RAM4GB, czyli dokładnie taki jak
mam teraz w Vostro, tylko, że to będzie XPS-13. Czy głośność
chłodzenia procka będzie dokładnie taka sama? Czy ogólnie można liczyć
na to, że będzie ciszej?

Pozdrawiam

Data: 2012-11-20 19:22:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-11-20 19:07, Użytkownik neo napisał:

[...]

W łapkach tego nie miałem ale nie liczył bym że będzie bardziej
cichy. Gwarancję cichszej pracy dał by jakiś procesor niskonapięciowy
z serii Core i3 ULV (Ultra Low-Voltage) tyle że to jest taktowane
zegarami z zakresu 1,2 - 1,7GHz.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-20 11:18:50
Autor: neo
On 20 Lis, 19:22, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]

cichy. Gwarancję cichszej pracy dał by jakiś procesor niskonapięciowy
z serii Core i3 ULV (Ultra Low-Voltage) tyle że to jest taktowane

Teraz wszystko jasne. Dziękuję bardzo :)

Pozdrawiam

Piotrek

P.S. Czy odłączenie trzech rdzeni i pozostawienie jednego jest możliwe
technicznie i to coś by dało jeżeli chodzi o hałas.

Data: 2012-11-20 20:33:01
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-11-20 20:18, Użytkownik neo napisał:

[...]

Nie spotkałem się z informacją o możliwości wyłączenia rdzenia.
Odłączenie jest na pewno nie możliwe. A temperatura powodująca
hałas wiatraka nie zależy od ilości rdzeni a od obciążenia
procesora pracą, nie obciążaj go to nie będzie się grzał i
hałasował wiatrakiem.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-20 12:15:29
Autor: neo
Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
On 20 Lis, 20:33, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Dnia 2012-11-20 20:18, U ytkownik neo napisa :

> Teraz wszystko jasne. Dzi kuj bardzo :)

> Pozdrawiam

> Piotrek

> P.S. Czy od czenie trzech rdzeni i pozostawienie jednego jest mo liwe
> technicznie i to co by da o je eli chodzi o ha as.

Nie spotka em si z informacj o mo liwo ci wy czenia rdzenia.
Od czenie jest na pewno nie mo liwe. A temperatura powoduj ca
ha as wiatraka nie zale y od ilo ci rdzeni a od obci enia
procesora prac , nie obci aj go to nie b dzie si grza i
ha asowa wiatrakiem.

Pozdrawiam

Dziękuję bardzo, wszystko jasne :)

Pozdrawiam

Data: 2012-11-20 17:50:47
Autor: Andy Niwinski

"neo" <dyletant@yahoo.pl> schrieb im Newsbeitrag news:e868afc5-9729-42e2-8e77-9fd1e2054e87y6g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Dell Precision serie?

Data: 2012-11-21 07:30:15
Autor: neo
Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
On 20 Lis, 17:50, "Andy Niwinski" <andyniwin...@interia.pl> wrote:

Dell Precision serie?

Super, ale w tej chwili poza zasięgiem możliwości. Właśnie prawie
szóstaka wydałem na pudło z i7 itd.

W każdym razie dziękuję za sugestię :)

Piotrek

Data: 2012-11-20 12:53:58
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-11-20 02:47, Użytkownik neo napisał:

Dzisiaj odebrałem od kuriera Dellik Vostro 3350, i3, RAM8G, HDD320G,
13'3. Kupiłem do czytania książek i do jakiegoś prostego
programowania.

Do czytanie książek specjalizowany czytnik lub tablet jeśli w
książkach są mapy, ilustracje czy zdjęcia.

[...]

Nie chcę cię martwić ale masz tam tylko jeden procesor.

[...]

Radził bym jednak czytnik eboków lub tablet do czytania (małe, lekkie,
ciche, można używać w łóżku czy wannie) a Dela zostawić do "prostego
programowania" przy biurku i włączonym radioodbiorniku.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-20 07:32:40
Autor: neo
Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
RadoslawF wrote:
Dnia 2012-11-20 02:47, U ytkownik neo napisa :

> Dzisiaj odebra em od kuriera Dellik Vostro 3350, i3, RAM8G, HDD320G,
> 13'3. Kupi em do czytania ksi ek i do jakiego prostego
> programowania.

Do czytanie ksi ek specjalizowany czytnik lub tablet je li w
ksi kach s mapy, ilustracje czy zdj cia.

Wiem, dziękuję. Zdecydowałbym się na tableta, gdyby nie to, że
potrzebuję tak ze 100GB podręcznych danych. To i tak mało, co jakiś
czas muszę robić backup na stacjonarny (gdzie mam 2,5T) i do tego
sprzątać. Takie czasy, sporo różnych rzeczy się przewala, mnóstwo
chciałoby się zatrzymać, ale na razie nie da rady.

> Obudowa adna itd, ale spory ha as. Cztery procki 2.4GHz robi swoje.
> Jak daj im spok j wentylator ucisza si , HDD pracuje w miar cicho.

> Mog to odda , ale si zastanawiam. Czy jest JAKIKOLWIEK spos b na
> zmniejszenie tego ha asu? Np. od czenie dw ch prock w? Co innego?
> Czy ten ha as na d u sz met bardzo przeszkadza przy wi kszej ilo ci
> sp dzonych przy pracy godzin? Do tej pory mia em do przenoszenia
> malutkiego Dellika z ekranem 10' i by cichszy oczywi cie, a przede
> wszystkim l ejszy (no ale oczywi cie to taki ma y wik :)

Nie chc ci martwi ale masz tam tylko jeden procesor.

Rozumiem. Technicznie nie jestem za mocny. Przylukałem w zakładce
system w windzie, że wiszą cztery procki na liście, myślałem, że
cztery rdzenie.

> Wyj em bateri , jest troch l ej (czytam du o i najcz ciej w pozycji
> le cej). Czy mam prawo wyj CD-ROMa bez utraty gwarancji? Za
> uprzejmym pozwoleniem, czy s jakie specjalne atrapy to wk adania do
> ewentualnie pustych slot w na bateri i CD-ROMa, gdyby chcia , eby
> si tam nie kurzy o?

> Je eli si nie zdecyduj , chyba do o jednak kas i kupi ultrabooka
> DELL XP-13. Czy kto zna ten sprz t? Czy ultrabook b dzie tak g o ny
> jak Vostro, czy du o cichszy? Generalnie, twardziel jest tam na SDD,
> chodzi mi bardziej o cicho ch odzenia prock w.

Radzi bym jednak czytnik ebok w lub tablet do czytania (ma e, lekkie,
ciche, mo na u ywa w ku czy wannie) a Dela zostawi do "prostego
programowania" przy biurku i w czonym radioodbiorniku.

Ok, rozumiem, czy to będzie buczeć :(

Dziękuję i pozdrawiam,

Piotrek

Data: 2012-11-20 16:53:36
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-11-20 16:32, Użytkownik neo napisał:

[...]

Te dane to chyba jednak nie do czytania.
Ale jeśli nawet to można je udostępnić na jakimś komputerze
lub kupić NASa.

[...]

To właśnie cztery rdzenie jednego procesora.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-20 10:07:27
Autor: neo
On 20 Lis, 16:53, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]

> system w windzie, że wiszą cztery procki na liście, myślałem, że
> cztery rdzenie.

To właśnie cztery rdzenie jednego procesora.

Ok :)

Data: 2012-11-20 13:32:10
Autor: Andy Niwinski

"neo" <dyletant@yahoo.pl> schrieb im Newsbeitrag news:4f48e40a-fc2e-47ac-a8de-1469b94b5f36f17g2000vbz.googlegroups.com...
Witam,

Dzisiaj odebrałem od kuriera Dellik Vostro 3350, i3, RAM8G, HDD320G,
13'3. Kupiłem do czytania książek i do jakiegoś prostego
programowania.

To mniej więcej tak, jakbyś kupił młot pneumatyczny do wbijania gwózdka pod obrazek.

Ja do czytania ksiażek mam Sony PRS-505, do kolorowych PDF-ów Asusa Transformera T300. Asusek jest wspaniały do czytania i oglądania filmów na leżąco - podpinasz klawiaturę stawiasz na boku i leżąc czytasz lub oglądasz nie nadwyrężając karku. A do programowania (mimo, że nie programuję) kompek stacjonarny, z którego to piszę.

Data: 2012-11-20 07:39:44
Autor: neo
On 20 Lis, 13:32, "Andy Niwinski" <andyniwin...@interia.pl> wrote:
"neo" <dylet...@yahoo.pl> schrieb im Newsbeitragnews:4f48e40a-fc2e-47ac-a8de-1469b94b5f36f17g2000vbz.googlegroups.com...
> [...]

>programowania.

To mniej więcej tak, jakbyś kupił młot pneumatyczny do wbijania gwózdka pod

No tak. Przepraszam, nie wspomniałem, że przewalam też sporo
materiałów wideo i różnych śmieci muszę mieć pod ręką ok. 100GB. Poza
tym, mój delik już nie ciągnie niektórych konwersji, a nawet stronki
internetowe niektóry już naprawdę wolno działają. Wg ocen, ten nowy
Dellik to jeden z dzisiejższych żółwików. No ale nie wiem jak
dokładnie jest, nie siedzę w tym.

[...]

Ja aż tak dużo nie programuję, bardziej dla siebie, na profesjonalizm
nawet bym się nie nadawał. Chodzi mi o to, żeby mieć wszystko w jednym
i zawsze pod ręką. Potrzebuję do tego ok. 100G twardziela. Stacjonarny
mam i7 z bajerami, ale to do jakiś większych akcji i gromadzenia
danych. Problem w tym, że nie zawsze daję radę wysiedzieć więcej
godzin. Czasami trzeba przejść do horyzontu :)

Piotrek

Data: 2012-11-22 01:16:19
Autor: neo
Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
Za pozwoleniem mam jeszcze dwa króciutkie pytanka:

1. czy przy i3 2.4GHz to będzie standard w jakimkolwiek laptopie /
ultrabooku, że wiatrak będzie głośny pracował (kiedy procek jest
obciążony, oczywiście)? Generalnie chodzi o to, że żeby wydzielić taką
właśnie moc obliczeniową konieczne jest wydzielenia pewnej minimalnej
ilości ciepła wynikającego z obecnego stanu technologii i przy tym
odpowiednia liczba obrotów wentylatora chłodzenia, a generalnie i3
będzie tym samym układem i tak samo chłodzonym bez względu na sprzęt,
który kupię.

2. oglądałem jeszcze Toshibę Satellite lżejszą o pół kilo:

http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/1962666

ale musiałbym: zejść z windy o edycję w dół do 7, zejść o połowę z
Ramu do 4G, Toshiba się błyszczy (wolę mat), dorzucić stówę. Co o tym
sądziecie? Komfort pracy naprawdę dużo większy? Warto byłoby

Wyjąłem baterię z Vostro, żeby było lżej. Chcę wyjąć jeszcze CD-ROMa,
ale jest naklejka na pokrywie pod którą jest do niego śrubka. Czy
dobre kombinuję, że jeżeli go wyjmę - będzie po gwarancji?

Dziękuję bardzo i pozdrawiam,

Piotrek

P.S. Czy generalnie leżąc  laptotem na piersiach 10 godzin dziennie
narażam moje organy wewnętrzne na pole elektromagnetyczne emitowane
przez niego i to jakoś poważnie? Do tego marzną mi na tej metalowej
obudowie dłonie, czy są jakieś naklejki izolujące dłonie od obudowy /
spód od klatki piersiowej?

Przepraszam za wszystkie moje dyletanckie pytania. Kompletnie nie
jestem w temacie. Do tej pory mój 10' Dellik był na tyle mały i cichy,
że żaden z tych problemów się nie pojawiał.

Dell Vostro 3350 - pytania i opinie