Dell XPS czy Inspirion

Data: 2011-10-06 23:12:53
Autor: z
Dell XPS czy Inspirion
Mateusz pisze:

No wiec w sumie najwazniejsze pytanie, czy i5 jest wart doplaty tych paru stów, i czy XPS jest w czyms jeszcze lepszy. Bo jak nie, to kupie Inspiriona i szybki dysk 7200 albo Momentus XT hybryde i sobie podmienie.

SprawdĽ czy ten XPS ma matow± matrycę. To najważniejsze.
Czy jest miejsce na drugi dysk. Docelowo SSD + HDD.
Chwilę posłuchałem w sklepie i XPS wydaje ładniejszy dĽwięk (więcej basu) niż mój Studio 1555. Też z subwooferem.
XPSy maj± też 2 grafiki - może warto jak ma być uniwersalnie :-)

Data: 2011-10-06 22:31:12
Autor: G Nowak
Dell XPS czy Inspirion
[...]

Dokladnie. Najlepiej idz gdzies, gdzie moglbys "obmacac". Kupilem pare dni temu podobnego Inspirona Trulajfa, jutro odsylam go tam, skad przyjechal. Katy widzenia sa tragiczne - wysatrczy centymetrowy ruch glowa i obraz znika, kolory sie zmieniaja, podswietlenie widac do polowy ekrany a od polowy tylko czern i po kwadransie takiej zabawy oczy bola nardziej niz od nieprzespanej nocy przed panelem IPS.

--
Pozdr

Data: 2011-10-07 06:58:59
Autor: z
Dell XPS czy Inspirion
G Nowak pisze:

[...]

Przy 17" i takim budżecie to k±ty tak czy siak będ± wkurzać.
Upierałbym się przy matowej. Przynajmniej jeden powód do wkurzenia mniej. Dlaczego naród kupuje to błyszcz±ce gu...?
Przecież normalny my¶l±cy człowiek po minucie ogl±dania powinien doj¶ć do wniosku że błyszcz±ca matryca w laptopie to porażka.
Może do studia graficznego z odpowiednim o¶wietleniem w celu lepszego odwzorowania kolorów. Ale do laptopa?

Data: 2011-10-12 02:12:21
Autor: Przemysław Ryk
Dell XPS czy Inspirion
Dnia Fri, 07 Oct 2011 06:58:59 +0200, z napisał(a):

(ciach…)
Może do studia graficznego z odpowiednim oświetleniem w celu lepszego odwzorowania kolorów.

I dlatego sztuka w sztukÄ™ EIZO ColorEdge majÄ… matowe pokrycie matryc?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie naleĹĽy siadać na honorze, bo jedynym efektem bÄ™dÄ… odciski na dupie.  ]

Data: 2011-10-12 08:13:20
Autor: z
Dell XPS czy Inspirion
Przemysław Ryk pisze:
  > I dlatego sztuka w sztukÄ™ EIZO ColorEdge majÄ… matowe pokrycie matryc?

No to może przy niskim budżecie, kiepskiej matrycy to coś daje ale każdy cokolwiek widzący Kowalski, który kiedyś gdzieś matową matrycę widział powinien ten "odblask" pogonić na drzewo. Dlaczego lemingi to łykają?

Data: 2011-10-12 10:43:18
Autor: Tom01
Dell XPS czy Inspirion
W dniu 12.10.2011 08:13, z pisze:
Dlaczego lemingi to Ĺ‚ykajÄ…?

Sroki i małpki też reagują na błyskotki. ;)

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2011-10-07 09:30:43
Autor: Mateusz
Dell XPS czy Inspirion
Użytkownik z napisał:
Mateusz pisze:

[...]

Pracowalem na matowych i na blyszczacych - i powiem tak, nie zalezy mi na matowej, wrecz te matowe co mialem byly gorsze od glare.

Czy jest miejsce na drugi dysk. Docelowo SSD + HDD.

Nie potrzebuje SSD ;)

Chwilę posłuchałem w sklepie i XPS wydaje ładniejszy dĽwięk (więcej basu) niż mój Studio 1555. Też z subwooferem.

Do dzwieku mam co innego wiec to nie jest wazne kryterium :)

XPSy maj± też 2 grafiki - może warto jak ma być uniwersalnie :-)

2 grafiki w sensie?

Data: 2011-10-07 11:00:17
Autor: z
Dell XPS czy Inspirion
Mateusz pisze:
Nie potrzebuje SSD ;)

Teraz tak mówisz. Dysk jest najwolniejszym elementem, pierwszy się zepsuje i zawsze za mały. Dlatego SSD żeby system nie kulał a z oszczędno¶ci drugi na dane.

2 grafiki w sensie?

Jedna zintegrowana dla oszczędzania pr±du a druga zewnętrzna do grania.

Bierz Inspiriona, Dowiedz się czy da się dołożyć Ramu i czy jest miejsce na drugi dysk. Będziesz zadowolony :-)

Data: 2011-10-07 12:39:40
Autor: Mateusz
Dell XPS czy Inspirion
Użytkownik z napisał:
Mateusz pisze:
Nie potrzebuje SSD ;)

Teraz tak mówisz. Dysk jest najwolniejszym elementem, pierwszy się zepsuje i zawsze za mały. Dlatego SSD żeby system nie kulał a z oszczędno¶ci drugi na dane.

Mialem jzu 2 lapki, i co jak co, ale dyski nie padly :) Jednego z powodzeniem brat zuywa, zdrugi (HP) rozpadl sie na czesci, niczym zlom, ale dysk dzialal :)

mialem 5400, ale przymierzam sie do 7200 lub hybrydy. Na SSD nie mam parcia, ja przewaznie wlaczam kompa i ma byc wlaczony :)

[...]

4GB mi styknie :)

Ide zaraz pomacac te lapki gdzies ;)

Dell XPS czy Inspirion