Data: 2011-07-09 17:16:16 | |
Autor: Fox Mulder | |
Dell - bateria a gwarancja | |
Witam!
W paĹşdzierniku ubiegĹego roku kupiĹem od firmy X-Kom laptopa Dell Vostro 3300 z 3-letniÄ gwarancjÄ NBD. PracujÄ sobie dzisiaj na baterii, aĹź tu nagle komputer sam siÄ zahibernowaĹ, tak jak zazwyczaj siÄ dzieje, gdy bateria jest bliska rozĹadowania. Tym razem jednak nie byĹa, laptop parÄ minut przed zostaĹ wypiÄty z gniazdka. Gdy wĹÄ czyĹem komputer ponownie, nadal na baterii, w Win7 wyskoczyĹ mi dymek, abym rozwaĹźyĹ wymianÄ baterii. Po podpiÄciu w statusie baterii byĹo, Ĺźe Ĺaduje, ale jej ikonka byĹa przekreĹlona. Po wypiÄciu i wpiÄciu ponownie problem zniknÄ Ĺ. Everest mĂłwi, Ĺźe jej "wear-level" to 8%, czyli w sumie ok. Jako, Ĺźe z tego co przeczytaĹem, gwarancja na bateriÄ u Della to 12 miesiÄcy, jednakĹźe nie wiem czy od momentu kupienia, czy wyprodukowania (na baterii jest, Ĺźe narodziĹa siÄ 08.2010), to zastanawiam siÄ, czy powinienem to reklamowaÄ? Mam podstawy? JeĹli tak, to co zrobiÄ Ĺźeby mnie nie wysĹali na drzewo? Macie jakieĹ doĹwiadczenie z polskim serwisem Della? Pozdrawiam! P.S. O bateriÄ raczej staram siÄ dbaÄ, jak komputer pracuje dĹuĹźej stacjonarnie i do tego ma duĹźo do policzenia, to bateriÄ wyciÄ gam - wiadomo, nie lubi ciepĹa a ten laptop niestety potrafi siÄ nagrzaÄ. Czasami jednak i na baterii musi biedak coĹ policzyÄ. Tygodniowo zazwyczaj robiÄ z 5 peĹnych cykli rozĹadowania-Ĺadowania. |
|
Data: 2011-07-09 17:23:10 | |
Autor: Fox Mulder | |
Dell - bateria a gwarancja | |
W dniu 2011-07-09 17:16, Fox Mulder pisze:
Witam!- baterii ponownie problem zniknÄ Ĺ. Everest mĂłwi, Ĺźe jej "wear-level" to 8%, czyli |
|
Data: 2011-07-09 18:26:38 | |
Autor: Michal Kawecki | |
Dell - bateria a gwarancja | |
Dnia Sat, 09 Jul 2011 17:16:16 +0200, Fox Mulder napisał(a):
Witam! Zgłoś ten problem na infolinii Della. Jeśli uznają to jako usługę gwarancyjną NBD, to następnego dnia kurier przywiezie Ci nowiutką, pachnącą plastikiem bateryjkę. Starą baterię zostawisz sobie na pamiątkę. Jedno czego Dellowi nie sposób odmówić to poziomu usług serwisowych NBD. Do nas technik przyjeżdża wyposażony w nową matrycę, ramkę, zawiasy, obudowę, klawiaturę, płytę główną itd. w zależności od charakteru zgłoszonego telefonicznie problemu. Oni się nie bawią w tygodnie leżakowania sprzętu w serwisie... -- M. [Windows Desktop Experience MVP] /odpowiadając na priv zmień px na pl/ https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki |
|
Data: 2011-07-09 20:05:37 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Dell - bateria a gwarancja | |
Dnia 2011-07-09, o godz. 18:26:38
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a): Jedno czego Dellowi nie sposób odmówić to poziomu usług serwisowych Fajne... Tylko że podobnie jak w HP nie zawsze prawdziwe bo np. okazuje się że części która uległa uszkodzeniu technik nie ma ze sobą i przyjeżdża z nią jeszcze następnego dnia i masz NNBD. ;-) Jak masz pecha to w i zgłosisz awarię w czwartek to NNBD wypada w poniedziałek i 4 dni sprzęt leży. Albo okazuje się że część jest niedostępna w Polsce i z NBD robi się dni kilka. Przy popularnym sprzęcie nie ma zwykle problemu ale jednak zdarza się. Serwis po przyciśnięciu deklaruje że NBD to jest czas w którym naprawiają np. 80% zgłoszeń z wykupioną taką gwarancją i że jest to deklarowany czas naprawy a nie czas w jakim 100% napraw zostanie zrobiona. Albo okazuje się że w przypadku padu dysku czy pamięci że przyjeżdża część kurierem ale wymianę musisz zrobić sam. Dla mnie to nie problem ale wielu użytkowników nie umie tego zrobić albo nie ma nawet wkrętaka by klapkę dysku odkręcić. Radzę przeczytać umowę NBD co ona tak naprawdę gwarantuje ;-) Zdrówko |
|
Data: 2011-07-09 21:40:31 | |
Autor: BQB | |
Dell - bateria a gwarancja | |
W dniu 2011-07-09 20:05, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Dnia 2011-07-09, o godz. 18:26:38 Dell to nie HP :P Technik ma to co potrzeba a nawet więcej. Sprzęt, który jest zgłoszony Dellowi, że jest w Polsce użytkowany, to po takim zgłoszeniu części zapasowe w ciągu miesiąca są w magazynie Della. A jak są w magazynie Della, to w gwarancji się wyrabiają. Odnośnie wymiany dysku, to na infolinii Della pytają się, czy potrafisz zrobić to sam, czy technik ma przyjechać, w HP nie pytają, tylko wysyłają dysk. |
|
Data: 2011-07-10 12:26:12 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Dell - bateria a gwarancja | |
Dnia 2011-07-09, o godz. 21:40:31
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał(a): Dell to nie HP :P Tu się oczywiście zgodzę ;-) Technik ma to co potrzeba a nawet więcej. Sprzęt, który jest No patrz. Ostatni przypadek jaki miałem w kwietniu z jedną maszyną jaką mam w Lublinie i okazało się że jednak się nie wyrabiają. Radzę naprawdę przeczytać umowę - jest tam fajny kruczek. Gdy okazuje się że technik nie ma potrzebnej części to zamawia ją telefonicznie. Przy czym czas NBD zaczyna się wtedy liczyć od czasu gdy odbierze część zamienną z magazynu. Nie mówiąc już o tym że zgłoszenie gwarancji NBD musi być dokonane do 17.00 bo inaczej robi się NNBD ;-) Odnośnie wymiany dysku, to na infolinii Della pytają się, czy Ciekawe bo mi HP wymieniło w paru sztukach. Problemem za to było to że nowy dysk nie ma systemu a zdarzyło mi się że jedna sztuka miała dysk nie działający fabrycznie i nie dało rady zrobić dysków recovery do reintalacji. Okazało się że HP nie przewiduje takiej awarii i mam komputer z licencją na system którego nie mogę zainstalować a za dyski instalacyjne mam dopłacić. Nie chciało mi się z nimi procesować - zrobiłem instalkę z innego komputera o identycznej konfiguracji. Mniej więcej rok temu po zgłoszeniu padu dysk przyjechał kurierem zwykłym i pan był zdziwiony jak pytałem o montaż. Gwarancja NBD. Zdrówko |
|
Data: 2011-07-10 15:44:07 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
"Maciek Babcia Dobosz" 20110710122612.529eb253@babcia-workstation zwykłym i pan był zdziwiony jak pytałem o montaż. Gwarancja NBD. A ja bym chciał, aby gwarancja nie obejmowała montażu dysku czy RAMki. Ostatecznie nie obejmuje też włączenia komputera czy włożenia nowej baterii. ;) Podzieliłbym klientów na takich, którym trzeba w razie czego wstawić dysk czy RAMkę lub akumulator i na takich, którzy tego nie potrzebują. Ci ostatni kupowaliby nieco taniej -- powiedzmy o 5 złotych taniej cały notebook. :) -=- Problem jest inny -- czy klient ma samodzielnie ocenić co padło. Zechcę mieć dysk zapasowy -- zadzwonię do serwisu i zgłoszę awarię... Kurier przywiezie mi nowy dysk, a ja złośliwie zapytam go -- a obudowa na stary dysk? ;) A jeśli, będąc przytłamszony podróżą, da mi takową, zapytam: ,,Co to ma znaczyć? Dlaczego USB 2.0 zamiast USB3?!?''. ;) -=- Co to za serwis, który na słowo wierzy klientowi i przysyła mu na słowo dysk, RAMkę czy baterię? Niech choćby zażąda starych części, aby mógł zweryfikować diagnozę użytkownika... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-07-10 16:39:43 | |
Autor: Adam | |
Dell - bateria a gwarancja | |
W dniu 2011-07-10 15:44, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Chyba nie obsługiwałeś "większych" klientów ;) Typów gwarancji niejednokrotnie jest kilka lub więcej. Ponadto niektóre występują w różnych odmianach. Oczywiście dodatkowo można dokupić przedłużenie do niektórych gwarancji. Masz rację pisząc, że do klienta można dobrać typ gwarancji. Ale chyba nie wiesz, że tak można zrobić ;) Przykładowo, czasem w Dellu (na stronach dealerskich) dla niektórych systemów jest 12 typów gwarancji z różnymi "dodatkami". Weryfikacja uszkodzenia może kosztować tyle, ile wysłana część. W skali makro byłyby to wielkie pieniądze wydane niepotrzebnie. Odnośnie USB2/USB3 powiem tyle: wygląda to na czepialstwo ;) Czasem lepiej nie mieć takiego klienta i mieć spokój ;) -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2011-07-10 16:50:50 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
"Adam" ivcdjg$e97$1@news.onet.pl Chyba nie obsługiwałeś "większych" klientów ;) A co to znaczy? Odnośnie USB2/USB3 powiem tyle: wygląda to na czepialstwo ;) Czasem lepiej nie mieć takiego klienta i mieć spokój ;) Ale fajnie mieć taką gwarancję. Chcę mieć zapasowy dysk -- dzwonię i mówię, że dysk zepsuł się... Przywożą i mam... Niech przynajmniej zabiorą stary... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-07-10 17:18:22 | |
Autor: RafaĹ Ĺukawski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
On 2011-07-10 16:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
DuĹźa firma, duĹźo sprzÄtu, wynegocjowana umowa gwarancyjna z SLA i karami umownymi. -- Silver Western Digital Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-07-10 19:15:55 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
"Rafał Łukawski" ivcfrv$njg$1@news.onet.pl Chyba nie obsługiwałeś "większych" klientów ;) A co to znaczy? Duża firma, dużo sprzętu, wynegocjowana umowa gwarancyjna z SLA i karami umownymi. [prawda, prawda handlowa, prawda marketingowa, prawda sądowa, prawda objawiona...] I jak się negocjuje z większym? [wiem jak -- większy mówi wprost, o jaką łapówkę mu chodzi i nie ma miejsca ani na hipokryzję, ani na przepychanki...] Jestem ciekaw... ;) [i ciekawe, ilu z Was to więksi, i czy doradzacie też większym -- na przykład czy pytający jest większy; ale że mam dobry humor, a mam, bo żyję (choć pożegnałem się kilka dni temu z tym światem) nie zapytam...] Pamiętam negocjacje... -- Mógłby pan powiedzieć... -- A czy sprzedawca mógłby dorzucić toner do mojej drukarki gratisowo? -- Mogę panu zakupić ten toner, płacąc naszymi pieniędzmi. -- OK. [choć ja bym dostał gratisowo] -- Więc mógłby pan powiedzieć... -- Kiedy będzie toner? -- Jutro. Przyjdzie pan jutro do pracy i będę miał toner dla pana. -- OK. -- Więc mógłby pan powiedzieć... -- Po otrzymaniu tonera. :) -- A wcześnie nie? Nie wierzy mi pan? -- Nie. :) [wtedy to ja byłem większy; i z większym handlowałem] Dla mnie klient to klient, dwa plus dwa daje cztery i koniec. Nie ma większych i mniejszych. No... Na mniejszego trzeba uważać -- skrzywdzenie mniejszego może budzić reakcję niebios... [dlatego ja nie lubiłem sprzedawania mniejszym -- dawałem za feeko bez słowa oporu/sprzeciwu -- mnie, więksi ode mnie, też tak dawali; ale teraz dawni mniejsi są większymi ode mnie, więc jadę po nich jak po łysej kobyle, a po lądowaniu na przedpasiu mam jeszcze lżej; wielkość budzi obawy społeczeństwa, dlatego nie zawsze warto być większym, a już na pewno warto zadbać o bezpieczeństwo, gdy się jest mniejszym] -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-07-10 19:27:11 | |
Autor: RafaĹ Ĺukawski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
On 2011-07-10 19:15, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Chyba nie ta epoka i nie ten segment /paĹstwowy/. Negocjuje siÄ zazwyczaj warunki umowy i koszty. W zaleĹźnoĹci od profilu klienta, moĹźe on coĹ zaoferowaÄ np. w barterze. Zawsze moĹźesz zapytaÄ Dell'a jak negocjujÄ z wiÄkszymi partnerami. Na Pewno Tobie OdpowiedzÄ ;) -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-07-11 00:21:47 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
"Rafał Łukawski" ivcndg$nob$1@news.onet.pl Zawsze możesz zapytać Dell'a jak negocjują z większymi partnerami. Na Pewno Tobie Odpowiedzą ;) Powołam się na znajomość z Tobą. ;) [po co mają uważać za głąba mnie? -- zapytają na pewno, kto to ,,większy partner''...] -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-07-11 06:59:49 | |
Autor: RafaĹ Ĺukawski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
On 2011-07-11 00:21, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
ProszÄ tego nie robiÄ. Nie zajmuje siÄ handlem sprzÄtem Dell'a. -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-07-11 15:38:45 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
"Rafał Łukawski" ive007$8tr$1@news.onet.pl Powołam się na znajomość z Tobą. ;) [po co mają uważać za Proszę tego nie robić. Nie zajmuje się handlem sprzętem Dell'a. No cóż... Za oknem jest coraz cieplej, więc mam dobry humor, zatem -- przychylę się do Twojej prośby. :) [a jeśli uporam się z nadmiarem wilgoci -- zupełnie zapomnę o sprawie] -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-07-11 16:41:00 | |
Autor: Rafał | |
Dell - bateria a gwarancja | |
On 2011-07-11 15:38, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Humor określiłbym jak po sporej dawce substancji Rx ;) |
|
Data: 2011-07-11 17:04:57 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Dell - bateria a gwarancja | |
"Rafał" ivf21q$gkp$1@news.onet.pl Humor określiłbym jak po sporej dawce substancji Rx ;) Ja ciągle zapominam... Rx mylę z Tx... Rx to chyba ruch do mnie... Ale żeby informację nazywać substancją... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-07-11 15:58:36 | |
Autor: kamil | |
Dell - bateria a gwarancja | |
On 10/07/2011 11:26, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2011-07-09, o godz. 21:40:31 A czego oczekujesz, że zadzwonisz o północy i załatwią sprawę przed śniadaniem? Technicy mają grafik ustalany z jakimś, niewielkim ale zawsze, wyprzedzeniem. Jak chcesz 4hr response time, to taki wykup, wtedy do serwera przybiegają aż im pięty przypieka. Ciekawe bo mi HP wymieniło w paru sztukach. Problemem za to było to że Przecież to jest standardowa praktyka, Dell też nie wysyła dysków z systemem. Technik może go dla ciebie zainstalować jeśli sobie życzysz, albo robisz to sam. Za dyski recovery chyba każdy kasuje - jesteś dupa i gubisz, to płać. -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-07-11 21:27:44 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Dell - bateria a gwarancja | |
Dnia 2011-07-11, o godz. 15:58:36
kamil <spam@spam.com> napisał(a): A czego oczekujesz, że zadzwonisz o północy i załatwią sprawę przed śniadaniem? Technicy mają grafik ustalany z jakimś, niewielkim ale zawsze, wyprzedzeniem. A tego że wiele firm pracuje do 19.00 czy nawet do 22.00 i wtedy zgłaszają pad. ;-)
Też nie zawsze - kiedyś nie mogli trafić do czynnego wejścia do NASK-u na KEN w Warszawie - 40 minut technika naprowadzałem aż wyszedłem na stację metra i go przyprowadziłem ;-)
Przeczytaj jeszcze raz: Sprzęt nie działał fabrycznie. Jak go nie dało rady odpalić pierwszy raz to jak zrobić dysk recovery? I czemu mam w sytuacji gdy nie ma możliwości odpalenia nowego sprzętu bo dysk z fabryki przyszedł zwalony zapłacić za płyty recovery? I nie - technik tego nie zrobi bo nie ma z czego zainstalować systemu a dysku z preinstalowanym w takiej sytuacji nie można dostać. Przećwiczone - że tak powiem - empirycznie. Zdrówko |
|
Data: 2011-07-11 18:04:47 | |
Autor: Jawi | |
Dell - bateria a gwarancja | |
W dniu 2011-07-09 21:40, BQB pisze:
Dell to nie HP :P No jeśli chodzi o Dalla to na serwis nie narzekam. Zgłaszałem dwie sztuki od nas z firmy, umówiłem się na drugi dzień i gość był. Wymienił matrycę i w drugim zasilacz. W jednym dodatkowo klawiaturę bo miał przy sobie:) Wcześniej nie mówiłem o klawiaturze bo, aż tak uszkodzona nie była. Wyszło przy naprawie matrycy. Serwisant przyjechał z Gliwic na północ polski. Ale przy umowach zawieranych przed duże firmy tak jest, kumpel ma Della prywatnie i moich zachwytów nad serwisem jakoś nie podziela:)) -- |
|
Data: 2011-07-13 08:04:13 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Dell - bateria a gwarancja | |
Dnia 2011-07-11 18:04, *Jawi* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ale przy umowach zawieranych przed duże firmy tak jest, kumpel ma Della A ja tak :) Prywatny Vostro 3750 (zresztą kupiłem po wcześniejszym posiadaniu Vostro 1710 :) ) - padła płyta w niecały tydzień po kupnie kiedy byłem na Wielkanoc poza domem - telefon i następnego dnia był serwisant u mnie - wymienił płytę i pojechał. Po czasie zauważyłem jakąś 2 milimetrową ryskę na brzegu matrycy olałem sprawę bo nie złapałem serwisanta za rękę, że mi to zarysował tylko dopisałem to do ankiety (opracowywana przez zewnętrzną firmę dla Della) - po tygodniu mniej więcej zadzwonili, żeby się umówić na wymianę matrycy - nic tylko chwalić :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )dronet(kropek) p l |
|
Data: 2011-07-10 13:22:20 | |
Autor: rs | |
Dell - bateria a gwarancja | |
On Sat, 09 Jul 2011 17:16:16 +0200, Fox Mulder
<rEmOOOvEEe________a__t_a___r_i__a_n__@o2.pl> wrote: P.S. a tak z ciekawosci. co pokazuje monitor stanu na baterii? rowniez zadowolony z uslug firmy Dell. <rs> |
|
Data: 2011-07-11 00:27:15 | |
Autor: Fox Mulder | |
Dell - bateria a gwarancja | |
W dniu 2011-07-10 19:22, rs pisze:
On Sat, 09 Jul 2011 17:16:16 +0200, Fox Mulder Na baterii nie ma żadnego wskaźnika. To niestety Vostro a nie Latitude :( Problem póki co nie wrócił. Pozdrawiam! |
|