Demokracja losowa

Data: 2015-10-19 18:51:49
Autor: TU-160
Demokracja losowa
Ja mam propozycję jak uzdrowić sytuację polityczną w Polsce, Wprowadźmy Demokrację Losową.
Punkt 1. KaĹĽdy obywatel ma pesel. Losujemy z wszystkich obywateli kilkunastoosobowÄ… komisjÄ™.
Punkt 2. Wszyscy chętnie na stanowiska w sejmie muszą złożyć podanie i zdać przed komisją test na inteligencję (IQ powyżej 120).
Punt 3. Z wyłonionego 0.01% społeczeństwa losujemy posłow do sejmu. Dalej wszystko idzie tak jak obecnie.

Losowanie przeprowadzamy na zasadach totalizatora sportowego i umożliwiamy zakłady. W ten sposób wybory nic nie kosztują bo są samofinansujące się.
Zaręczam, że tak wybrany sejm i wyłoniony z niego rząd będzie o wiele bardziej skuteczny i sprawny.
:)

Data: 2015-10-19 14:28:36
Autor: Marek
Demokracja losowa
Am Montag, 19. Oktober 2015 18:51:56 UTC+2 schrieb TU-160:
Ja mam propozycję jak uzdrowić sytuację polityczn± w Polsce, WprowadĽmy Demokrację Losow±.
Punkt 1. Każdy obywatel ma pesel. Losujemy z wszystkich obywateli kilkunastoosobow± komisję.
Punkt 2. Wszyscy chętnie na stanowiska w sejmie musz± złożyć podanie i zdać przed komisj± test na inteligencję (IQ powyżej 120).
Punt 3. Z wyłonionego 0.01% społeczeństwa losujemy posłow do sejmu. Dalej wszystko idzie tak jak obecnie.

Losowanie przeprowadzamy na zasadach totalizatora sportowego i umożliwiamy zakłady. W ten sposób wybory nic nie kosztuj± bo s± samofinansuj±ce się.
Zaręczam, że tak wybrany sejm i wyłoniony z niego rz±d , będzie o wiele bardziej skuteczny i sprawny.
:)

Badanie IQ nie jest wystarczajace. Jeszcze powinno sie zrobic badanie psychiatryczne, zeby wyeliminowac psycho- i charakteropatow.

Data: 2015-10-19 18:59:06
Autor: Marek Czaplicki
Demokracja losowa
TU-160 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 19 października 2015 18:51:

Ja mam propozycję jak uzdrowić sytuację polityczną w Polsce, Wprowadźmy
DemokracjÄ™ LosowÄ….
[...]

samofinansujÄ…ce siÄ™.
Zaręczam, że tak wybrany sejm i wyłoniony z niego rząd będzie o wiele
bardziej skuteczny i sprawny.
:)

Proponuję od razu ustawić drukarki ustaw w kolekturach i każdy sobie sam wydrukuje odpowiednią. Taką dla siebie. :-)

Data: 2015-10-19 23:56:52
Autor: Aleksander
Demokracja losowa
 A ja pomysł popieram, choć wygl±da na ironiczny, ale jest w nim olbrzymia siła, zwłaszcza dla demokracji, a głownie dla rozwi±zań antykorypcyjnych. Małe korekty, może wstępna selekcja  z jakimis minimalnymi progami by calkiem niezdolnych odseparować,  dla dobra ogółu.
    Taki mechanizm należało by wprowadzić w wielu dziedzinach życia. Np. prezes spółki państwowej ,  taki dobrze zarabiaj±cy , mógłby być wylosowany spo¶ród 1000 kandydatów, wreszcie skończyły by się układy, a prezes by dbał o interes, bo wylosowana komisja go oceniajaca,  np. rada nadzorcza, to nie byli by kumple, tylko tacy sami jak on,...... itd. itp.

Aleksander

Data: 2015-10-20 11:10:12
Autor: zdumiony
Demokracja losowa
W dniu 19.10.2015 o 18:51, TU-160 pisze:
Punkt 2. Wszyscy chętnie na stanowiska w sejmie muszą złożyć podanie i
zdać przed komisją test na inteligencję (IQ powyżej 120).

A po co dyktatura inteligentĂłw?
Wylosujmy jednego człowieka, mogą brać w tym losowaniu udział pacjenci szpitala psychiatrycznego i więźniowie. Następnie dajemy takiemu człowiekowi nieograniczoną władze dyktatorską. Będzie tak samo, jakby była monarchia dziedziczna.

Data: 2015-10-20 13:11:26
Autor: stevep
Demokracja losowa
W dniu .10.2015 o 11:10 zdumiony <zdumiony@jestem.pl> pisze:

W dniu 19.10.2015 o 18:51, TU-160 pisze:
Punkt 2. Wszyscy chętnie na stanowiska w sejmie musz± złożyć podanie i
zdać przed komisj± test na inteligencję (IQ powyżej 120).

A po co dyktatura inteligentów?
Wylosujmy jednego człowieka, mog± brać w tym losowaniu udział pacjenci  szpitala psychiatrycznego i więĽniowie. Następnie dajemy takiemu  człowiekowi nieograniczon± władze dyktatorsk±. Będzie tak samo, jakby  była monarchia dziedziczna.

Np Kaczora?
--
stevep
-- -- -