Demokracja w stylu USA i UE

Data: 2014-05-10 17:07:03
Autor: SZEF PSR
Demokracja w stylu USA i UE
Data: 2014-05-10 17:49:49
Autor: Jakub A. Krzewicki
Demokracja w stylu USA i UE
SZEF PSR wrote:

http://www.zbawieniecom.fora.pl/wiadomosci-ze-swiata,7/ukrainska-rewolucja-to-powinien-przeczytac-kazdy-polak,2439.html#31113

To chamstwo motłochu - znane dobrze Polakom z Wołynia - tym, którzy jak część mojej rodziny przeżyli. Nie podoba mi się oczywiście to co robił "złoty sedes" Janukowycz i co robi Wołodia Putin, ale wychodzi jednak na to, że banderowcy też nie lepsi, nie wzbudza to bynajmniej patriotycznego entuzjazmu. Wart Pac pałaca.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2014-05-11 03:54:37
Autor: stevep
Demokracja w stylu USA i UE
W dniu .05.2014 o 17:49 Jakub A.  Krzewicki <patrick.o.hooligan@gmail.com>  pisze:

SZEF PSR wrote:

http://www.zbawieniecom.fora.pl/wiadomosci-ze-swiata,7/ukrainska-rewolucja-to-powinien-przeczytac-kazdy-polak,2439.html#31113

To chamstwo motochu - znane dobrze Polakom z Woynia - tym, ktrzy jak
cz mojej rodziny przeyli. Nie podoba mi si oczywicie to co robi
"zoty sedes" Janukowycz i co robi Woodia Putin, ale wychodzi jednak na  to,
e banderowcy te nie lepsi, nie wzbudza to bynajmniej patriotycznego
entuzjazmu. Wart Pac paaca.

A syszae debilku o tym, e 40000 Ukraicw stracio ycie  przeciwstawiajc si przeladowanion Polakw przez banderowcw?

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-05-11 04:58:43
Autor: Jakub A. Krzewicki
Demokracja w stylu USA i UE
stevep wrote:

A słyszałeś debilku o tym, że 40000 Ukraińców straciło życie
przeciwstawiając się prześladowanion Polaków przez banderowców?

Kolego Pietrzyk, o tym też wiem, ale mi chodzi o obecne działania. Mam poważny dylemat, kogo bym poparł (a co za tym idzie, do kogo bym musiał strzelać), gdybym był przez jakieś meandry historii zmuszony do opowiedzenia się po którejś ze stron. I ja się za debilka nie obrażam, bo obecne wydarzenia wywołują we mnie i chyba nie tylko taki dysonans poznawczy, że rzeczywiście zgłupieć można posiadając nawet 128-136 IQ (tyle wypadało mi na różnych testach). Musiałby to być zaiste jakiś geniusz w dziedzinie etyki, żeby mógł przewidzieć determinizmy i oszacować, który wybór jest właściwy. Nie jestem zawodowym politologiem i nie roszczę sobie pretensji do bycia autorytetem w sprawie Ukrainy, ale wypowiadam się, ponieważ jakoś nie odpowiada mi monolog w opinii publicznej, że jeśli ktoś jest naszym taktycznym sojusznikiem, to musi być automatycznie dobry. Czy mamy Oceanię roku 1984 Orwella, że teraz sojusznikiem jest Eurazja, a w następnej minucie już Wschódazja i o wszystkim trzeba zapomnieć? Po prostu nie myślę schematami i też zdarza się mi mieć wątpliwości. Poważne, bo zachowanie wzburzonych tłumów i bojówek w Odessie zbytnio mi przypomina Wołyń 1943 i opowieści żyjących jeszcze świadków.

Ja naprawdę życzę Ukraińcom, żeby nie musieli wodzić się za łby z Moskwą, ponieważ narzuca ona im sprzeczny z narodowym samostanowieniem interes. Ale z drugiej strony nie można pobłażać aktom przemocy, które przypominają nie tylko Wołyń, ale nawet nasze Jedwabne. Szczególnie w takich wypadkach zbrodnicze ekscesy wyżej wymienionemu interesowi szkodzą.

PS. Weź ljeszcze pod uwagę, że w latach 90-tych (moich studenckich) wychowywałem się na hasłach kontrkultury, tej luzackiej. "Make love not war", "live and let live", "Koniec historii" Fukuyamy, "Punkt zwrotny" Capry etc. Dla mnie to, co dzieje się w polityce od 11 września 2001 czyli od początku III WŚ to są wydarzenia z jakiejś innej planety, kompletnie do tej formacji nie przystające. Nie mogłem ich przewidzieć i czuję się wyjątkowo nieswojo, kiedy zachodzą.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2014-05-12 04:01:59
Autor: stevep
Demokracja w stylu USA i UE
W dniu .05.2014 o 04:58 Jakub A.  Krzewicki <patrick.o.hooligan@gmail.com>  pisze:

stevep wrote:

A syszae debilku o tym, e 40000 Ukraicw stracio ycie
przeciwstawiajc si przeladowanion Polakw przez banderowcw?

Kolego Pietrzyk, o tym te wiem, ale mi chodzi o obecne dziaania. Mam
powany dylemat, kogo bym popar (a co za tym idzie, do kogo bym musia
strzela), gdybym by przez jakie meandry historii zmuszony do  opowiedzenia
si po ktrej ze stron. I ja si za debilka nie obraam, bo obecne
wydarzenia wywouj we mnie i chyba nie tylko taki dysonans poznawczy, e
rzeczywicie zgupie mona posiadajc nawet 128-136 IQ (tyle wypadao  mi na
rnych testach). Musiaby to by zaiste jaki geniusz w dziedzinie  etyki,
eby mg przewidzie determinizmy i oszacowa, ktry wybr jest  waciwy.

Nie jestem zawodowym politologiem i nie roszcz sobie pretensji do bycia
autorytetem w sprawie Ukrainy, ale wypowiadam si, poniewa jako nie
odpowiada mi monolog w opinii publicznej, e jeli kto jest naszym
taktycznym sojusznikiem, to musi by automatycznie dobry. Czy mamy  Oceani
roku 1984 Orwella, e teraz sojusznikiem jest Eurazja, a w nastpnej  minucie
ju Wschdazja i o wszystkim trzeba zapomnie? Po prostu nie myl
schematami i te zdarza si mi mie wtpliwoci. Powane, bo zachowanie
wzburzonych tumw i bojwek w Odessie zbytnio mi przypomina Woy 1943 i
opowieci yjcych jeszcze wiadkw.

Ja naprawd ycz Ukraicom, eby nie musieli wodzi si za by z Moskw,
poniewa narzuca ona im sprzeczny z narodowym samostanowieniem interes.  Ale
z drugiej strony nie mona pobaa aktom przemocy, ktre przypominaj  nie
tylko Woy, ale nawet nasze Jedwabne. Szczeglnie w takich wypadkach
zbrodnicze ekscesy wyej wymienionemu interesowi szkodz.

PS. We ljeszcze pod uwag, e w latach 90-tych (moich studenckich)
wychowywaem si na hasach kontrkultury, tej luzackiej. "Make love not
war", "live and let live", "Koniec historii" Fukuyamy, "Punkt zwrotny"  Capry
etc. Dla mnie to, co dzieje si w polityce od 11 wrzenia 2001 czyli od
pocztku III W to s wydarzenia z jakiej innej planety, kompletnie do  tej
formacji nie przystajce. Nie mogem ich przewidzie i czuj si  wyjtkowo
nieswojo, kiedy zachodz.

Pewnie Krzywiczku bdziesz si czu sam ze sob nieswojo, a do usranej  mierci.  ;)

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-05-12 04:09:17
Autor: Jakub A. Krzewicki
Demokracja w stylu USA i UE
stevep wrote:

Pewnie Krzywiczku będziesz się czuł sam ze sobą nieswojo, aż do usranej
śmierci.  ;)

Ale osohozi? Odebrałem najlepsze, najbardziej prestiżowe i elitarne wykształcenie jakie istniało w kręgach intelektualistów lat 90-tych (nie prywatne tanie WUML-e) a tu się okazuje, że im większy buras, im bardziej prymitywnie rozumuje, im więcej w nim barbarzyństwa i braku skrupułów etycznych, tym lepiej jest przygotowany do obecnej sytuacji. Było chyba pietruszką handlować, lepiej bym na tym wyszedł niż na kulturze i wartościach.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2014-05-13 04:30:51
Autor: stevep
Demokracja w stylu USA i UE
W dniu .05.2014 o 04:09 Jakub A.  Krzewicki <patrick.o.hooligan@gmail.com>  pisze:

stevep wrote:

Pewnie Krzywiczku bdziesz si czu sam ze sob nieswojo, a do usranej
mierci.  ;)

Ale osohozi? Odebraem najlepsze, najbardziej prestiowe i elitarne
wyksztacenie jakie istniao w krgach intelektualistw lat 90-tych (nie
prywatne tanie WUML-e) a tu si okazuje, e im wikszy buras, im bardziej
prymitywnie rozumuje, im wicej w nim barbarzystwa i braku skrupuw
etycznych, tym lepiej jest przygotowany do obecnej sytuacji. Byo chyba
pietruszk handlowa, lepiej bym na tym wyszed ni na kulturze i
wartociach.

I jeste klinicznym przykadem na celno powiedzenia "I w Paryu nie  zrobi z owsa ryu".
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-05-13 19:21:09
Autor: SZEF PSR
Demokracja w stylu USA i UE
On 5/12/2014 10:09 AM, Jakub A. Krzewicki wrote:

[...]

Taki intelektualista a karmi sie takim nawozem.

No przecie mówię, że cię Kuba pogięło!

Data: 2014-05-13 18:42:12
Autor: Jakub A. Krzewicki
Demokracja w stylu USA i UE
SZEF PSR wrote:

[...]

Jakim nawozem? Capra, Eliade, Grof, Jung, Wilber, R.A. Wilson, Fukuyama, Toynbee, Evola, Gumilev - to nazywasz nawozem? Jeszcze rozumiem, że do Roericha możesz mieć obiekcje za wymalowanie banksterom dolara, do Bachtina, że mieszkał w Sowdepii, czy do Foucaulta, że był pedziem.

Plus moi ulubieni pisarze: Eco, Borges, Pavić, Kerouac, Rushdie, Italo Calvino. A ze starszych Rabelais, Murasaki Shikibu, Melville, Poe. Niezwykłe jak na gojca, prawda... Szukaj w tym nawozu ;) Inna sprawa, w czym ROBIĘ, ale jak już pisałem, dlatego robię, że muszę pracować z ludźmi, którzy nie srozumieją wysokiego poziomu, więc często-gęsto idą w ruch autorytety dla ubogich i klasyka dla ubogich, która już ponad 250 lat jest pod dyktatem estetyki gotyckiej. Ludzie mają mocne ego, które lubi się karmić coraz to mocniejszymi podnietami dla znudzonego umysłu. Lubią opowieści o lochach, nawiedzonych zamczyskach, wampiryzmie, intrygach, spiskach, tajnych językach, sekretach, sprośnościach, skandalach, niesamowitościach, absurdalnych łamigłówkach i inną abrakadabrę i tego oczekują - literatury i sztuki iluzjonistycznej, cyrku a nie realizmu. A że zasmakowałem w tej dilerce (żonglerce symbolami, grze luster i labiryntów), to zupełnie inna, długa historia.

No przecie mówię, że cię Kuba pogięło!

To tylko pozycja dostosowawcza, żeby przegięci mnie lepiej widzieli.

PS. A jeszcze jedno, ja wiem, że na poziomie prawdy to wszystko to są tylko kolorowe sny. Ale sprawia mi przyjemność jak ludziom również sprawia przyjemność gra, którą ich chronię od śmierci z nudów. A gorszej od w/w chyba nie ma.

PS^2. Musiałbyś sobie poczytać Homo Ludens Huizingi czy Ferdydurke Gombrowicza, żeby zobaczyć, jak współczesna kultura jest zabawką dużych chłopców, często z dyplomami, tytułami, stopniami wojskowymi, ile w niej infantylizmu, kultu młodości, podglądactwa - tego co w Transatlantyku Gombrowicz nazywa synczyzną. Ja oferuję bardziej intelektualną niż zmysłową wersję tej synczyzny czyli więcej A^2+B^2=C^2 niż PUPY, więc było nie było mogę pretendować do miana intelektualisty wśród tej fazy dekadencji. Jak to nazywają Hindusi, oferuję nauki odpowiednie dla czasów Kali-Yugi.

PS^3. Na studiach poświęciłem sporo czasu na 1 roku gatunkowi literackiemu znanemu jako barokowy konceptyzm (z takich autorów jak Gongora, Giambattista Mrini i Jan Andrzej Morsztyn). Na trzecim - Baudelairowi i Rimbaudowi. Uwielbiam rozbudowaną formę w języku i w sztuce, nawet jeżeli treści, które ona nosi, bywają marne.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2014-05-11 11:25:38
Autor: leming.show
Demokracja w stylu USA i UE
uytkownik Jakub A.  Krzewicki napisa:

[...]

Moze plan rozbiorow powstal dawno temu, tylko ze tak glupio oficjalnie, wiec moze to tylko teatr, nie wiem.

Data: 2014-05-12 13:34:47
Autor: Marek
Demokracja w stylu USA i UE
W dniu niedziela, 11 maja 2014 20:25:38 UTC+2 uytkownik lemin...@gmail.com napisa:
> [...]

> Moze plan rozbiorow powstal dawno temu, tylko ze tak glupio oficjalnie, wiec moze to tylko teatr, nie wiem.

No i zeby teatr wygladal na prawdziwy, to trzeba niektorych:
RASSTRJELJAT !!!

Data: 2014-05-12 14:27:19
Autor: leming.show
Demokracja w stylu USA i UE
uytkownik Marek napisa:

No i zeby teatr wygladal na prawdziwy, to trzeba niektorych:
RASSTRJELJAT !!!

To, ze wykluczamy spontanicznosc majdanowych protestow - jest jasne, ze byl sponsoring -  wiemy. Pytanie czy ten caly plan powstal za zgoda ruskich?

Bo to iz majdan powstal za zgoda polski - to wiemy.

Data: 2014-05-12 14:39:49
Autor: Marek
Demokracja w stylu USA i UE
W dniu poniedziaek, 12 maja 2014 23:27:19 UTC+2 uytkownik lemin...@gmail.com napisa:
uytkownik Marek napisa:

> [...]

Bo to iz majdan powstal za zgoda polski - to wiemy.

Pisalo w NIE.

A czy wg ciebie, cokolwiek dzieje sie bez zgody ruskich ?

Data: 2014-05-11 17:53:16
Autor: Paweł
Demokracja w stylu USA i UE
W dniu 10.05.2014, 17:49, Jakub A. Krzewicki pisze:
SZEF PSR wrote:

[...]

sio z religii

--
Paweł

Data: 2014-05-11 19:38:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
Demokracja w stylu USA i UE

SZEF PSR wrote:

[...]

Zauważ, że z tym panem zazwyczaj się gryzę na śmierć i życie, ale przytaczane przez niego opisy zajść w Odessie dokonanych przez bojówki nacjonalistyczne - brzmią w kontekście znajomości historii masakry wołyńskiej, w której zginęły m.in. osoby z mojej dalszej rodziny, nader wiarygodnie.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2014-05-11 20:13:58
Autor: Fritz
Demokracja w stylu USA i UE

Wklejam caly artykul, bo wszystko w nim jest wazne i godne naszej uwagi.

Wojna - zorganizowany konflikt zbrojny miedzy panstwami, narodami lub grupami etnicznymi i spolecznymi; rewolucja - znaczaca zmiana, ktra zazwyczaj zachodzi w stosunkowo krtkim okresie; zamach stanu - niespodziewane, czesto z uzyciem sily, przejecie wladzy politycznej w panstwie przez jednostke lub grupe osb, wbrew obowiazujacemu prawu (zrdlo: Wikipedia). Czy ktras z tych definicji pasuje do sytuacji w Ukrainie? Niestety, wszystkie.
Wojna jest rezultatem polityki. Podobnie zreszta jak rewolucja i zamach stanu. Jesli dochodzi do wojny, powinnismy mwic o porazce polityki. Chyba, ze zalezy nam na trupach, wtedy to oczywiscie sukces. Dlaczego wiec polskie media uznaly polskiego ministra spraw zagranicznych Radoslawa Sikorskiego za bohatera? Teoretycznie za to, ze powstrzymal w Kijowie rozlew krwi. Tyle tylko, ze do rozlewu tego doprowadzila realizacja chorego w zalozeniach projektu pod nazwa "Partnerstwo Wschodnie", ktrego autorem jest wlasnie R. Sikorski. Domaga sie wiec owacji za ugaszenie pozaru, ktry sam wzniecil. Rzecz tylko w tym, ze go nie ugasil. Ogien sie ciagle tli i ma ogromna szanse by ponownie wybuchnac z wielka sila.
Anarchia - forma struktury spoleczno-politycznej, w ktrej nie ma zadnej ukonstytuowanej wladzy. (Wikipedia). I to pojecie jak ulal pasuje do Ukrainy. W polowie ubieglego tygodnia Rada Miejska we Lwowie oglosila cos na ksztalt niepodleglosci miasta. W niedziele tlum zgromadzony na mityngu w Sewastopolu okrzyknal jednego z biznesmenw merem. Ma ich bronic przed nacjonalistami z zachodniej czesci Ukrainy. Uwaga! Wszystko to dzieje sie w panstwie graniczacym z Polska. I jest rezultatem prowadzonej przez polskiego ministra polityki zagranicznej.
USA przestaly juz kryc sie z faktem, ze byly inicjatorem "Pomaranczowej Rewolucji" w 2004 r. Teraz tez specjalnie nie kryja sie z tym, ze finansowaly obecny przewrt. 13 grudnia ur. stworzyly w tym celu specjalny fundusz o wartosci 5 miliardw dolarw. Trzeba przyznac, ze byly to dobrze zainwestowane pieniadze.
Nad kijowskim Majdanem powiewaja flagi Ukrainskiej Powstanczej Armii (UPA), a na rodakw zyczliwie spoglada z portretw rzeznik narodu polskiego - Stepan Bandera. Jesli ktos krzyknie "Chwala Ukrainie!", tlum natychmiast odpowiada - "Bohaterom Chwala!". Mordercom - wyjasnijmy. Jesli uslyszycie okrzyk "Chwala Narodowi!", tlum odpowie "Smierc wrogom!". Smierc Rosjanom, Rumunom i Polakom - doprecyzujmy. Wyjasnijmy tez, ze autorstwo tych hasel przypisuje sie wlasnie Banderze.
Czy sa powody do obaw? Wiem, panstwa zdestabilizowane ostatnio przez USA - Afganistan, Irak, Libia, Syria - wydaja sie nam egzotyczne bo dalekie. Ale juz byla Jugoslawia mniej. Toczaca sie w latach 1992 - 1995 wojna w Bosni i Hercegowinie kosztowala zycie ponad 100 tys. osb, a blisko 2 mln zostalo uchodzcami. Jugoslawia liczyla przed rozpadem niecale 24 mln. obywateli. Ukraina liczy ich 45,5 mln. I jeszcze jeden istotny szczegl: spadkobiercy hasel i idei Bandery wejda w najblizszych dniach do rzadu. To m.in. rezultat wynegocjowanego przez polskiego ministra spraw zagranicznych porozumienia w Kijowie.
Rozpad kraju jest faktycznie przesadzony. Ewentualne pytanie nie powinno brzmiec "czy do niego dojdzie", lecz "kiedy". Ukraina jest bankrutem. Kto, do czasu podzialu kraju, wezmie na siebie odpowiedzialnosc za jego finanse i gospodarke? UE? - a w imie czego? Rosja? - a po co? A co z tysiacami zagranicznych firm wsplpracujacych z Ukraina (tylko w Polsce jest ich ok. 4 000)? Odszkodowania dla przyszlych bankrutw? Hm, chyba warto przygotowac spis wszystkich politykw, ktrzy uprzejmi byli zagrzewac protestujacych nacjonalistw do walki. Pamietajmy o nich. O wszystkich.
W niedziele (23 lutego), protestujacy na Majdanie domagali sie usuniecia z Ukrainy rosyjskich dziennikarzy. Tego samego dnia, Rada Najwyzsza Ukrainy anulowala tzw. ustawe jezykowa, ktra dawala przywileje jezykom mniejszosci narodowych w regionach Ukrainy o duzych skupiskach tych mniejszosci. W tekscie anulowanej ustawy wymienionych bylo 18 jezykw, w tym j. polski. I pomyslec, ze nacjonalisci ukrainscy nie zdazyli jeszcze wejsc do rzadu. Za pomoc w zwyciestwie w pomaranczowej rewolucji prezydent Wiktor Juszczenko podziekowal Polakom nadajac Banderze tytul bohatera. Tytul stracil dzieki zabiegom prezydenta W. Janukowycza. Ustawe jezykowa wprowadzila Partia Regionw Janukowycza. Az boje sie myslec jak teraz podziekuja nam ukrainscy nacjonalisci za pomoc w ich zwyciestwie.
Sytuacja na Ukrainie zmienia sie dynamicznie. Osobiscie nie widze sensu w snuciu scenariuszy mozliwych wydarzen - nie jestem Wernyhora i nie wiem co postanowiono w Waszyngtonie. Nie wiem gdzie skryje sie Janukowycz jesli zdecyduje sie opuscic Ukraine. Moze w USA? Jesli faktycznie jest bardzo bogaty z pewnoscia znajdzie sie tam dla niego miejsce.
Graniczymy z krajem ogarnietym chaosem i faktyczna anarchia, w ktrym nacjonalizm z zabarwieniem faszystowskim jest miara "poprawnosci  politycznej". Graniczymy z krajem, w ktrym niebawem dojdzie do gigantycznego kryzysu gospodarczego. Graniczymy z krajem, w ktrym jedna z partii koalicyjnych glosno mwi o swoich roszczeniach terytorialnych wzgledem Polski. Czy da sie to jakos spuentowac? Oczywiscie: dziekujemy panie Sikorski. Chwala Bohaterom!
Cyprian Darczewski, polski publicysta, Warszawa

http://polish.ruvr.ru/2014_02_24/Polska-Ukraina-Okno-z-widokiem-na-psychiatryk-Cz-II-7666/

Data: 2014-05-12 04:02:40
Autor: stevep
Demokracja w stylu USA i UE

[...]