Demolant się leni! Białe - ciekawy link, ale tylko dla wnikliwych :)

Data: 2010-08-27 22:03:38
Autor: in for
Demolant się leni! Białe - ciekawy link, ale tylko dla wnikliwych :)
Widać Demolant się leni, niby miał u mnie pokierować akcją wydobycia żaglówki, a
tu przepadł bez wieści, ani widu, ani słychu!

Odrobiłem więc za niego pracę domową. Nie tylko skontaktowałem się z
właścicielem łodzi, zgodził się by po odszukaniu jej, stała się własnością bazy,
ale również pośród swych maili znalazłem taki oto link:

http://aquazone.com.pl/?p=133

Uprzedzam, że jeśli nie masz w sobie cierpliwości, to w ogóle nie otwieraj tego
łącza, w przeciwnym razie natomiast ujrzysz ogrom pracy włożony w nurkowisko nad
White Lake.

Zmierzając do sedna sprawy... Pytanie jest o wybór metody poszukiwań? W sumie
można znaleźć wraczek suchą stopą..., ale chyba nie o to w tym wszystkim chodzi?

Co więc dalej Ryśku z tą żaglówką, która rok temu, pod pełnymi żaglami zatonęła
na Białym? Ja zaczynam jej szukać 13 września w poniedziałek... Będziesz?

Jacek

Data: 2010-08-27 20:18:00
Autor:
in_for@vp.pl napisał(a):
Uprzedzam, że jeśli nie masz w sobie cierpliwości, to w ogóle nie otwieraj tego
łącza, w przeciwnym razie natomiast ujrzysz ogrom pracy włożony w nurkowisko na
White Lake.

Zajmowałem się bardzo specjalistyczną fotografią poboczem, była fotogrametria
i skanery stosowane w obrazowaniu, dlatego ten materiał nie stanowi nowości.
Nawet na Konferencji Naukowej w 2005r było wystąpienie o tego typu metodach
stosowanych w MW.

pozdrawiam rc

Data: 2010-08-27 22:51:55
Autor: in for
Demolant się leni! Białe - cieka wy link, ale tylko dla wnikliwych :)

...ten materiał nie stanowi nowości.

....a dla mnie stanowi.

Z trudem rozpoznaję konstrukcje, choć je sam tam stawiałem. Najbardziej podoba
mi się napłynięcie echosondą na platformy 21/22 m, dalej 25 i 31 m., po drodze
ledwo widać klatkę na 27 m., choć nie jest to opisane. Bardzo też podobają mi się platformy najpłytsze :). Teraz żałuje, że ten
materiał tak długo czekał na opublikowanie, pamiętam, że autorzy badań
pokazywali mi też uchwyconych w ten sposób nurków pod wodą..., nurków wraz z ich
bąblami powietrza :). Może uda mi się i ten materiał tu zaprezentować.
Cierpliwości :).

Jacek

Data: 2010-08-28 19:33:11
Autor: balticproject
> [...]

bąblami powietrza :). Może uda mi się i ten materiał tu zaprezentować.

Witam.
Lowrance zerżnął ideę taniego sonaru bocznego od Humminbirda.
Osobiście uzywam sonaru SI Humminbirda  już 2 sezony i parę "nowych" wraków juz
namierzyłem  przy uzyciu tej maszynki.Ogólnie mówiąc jest to swietna alternatywa
jeżeli ktos chce sie bawic w poszukiwania a nie chce inwestować kilkudziesięciu
tysiecy w profesjonalny sonar boczny.
Dla przykładu link, gdzie na obrazie sonarowym wraka widoczna jest śruba
okretowa i płetwa steru.obraz troche pofalowany ale nieźle wtedy mnie wybujało:
http://www.hotdive.com/images/gallery/20090201_235737_pgPM.png
oraz obraz innego wraka który namierzyłem dzięki temu sonarowi:
http://www.hotdive.com/images/gallery/20090806_233023_tg3P.png
pozdrawiam.

Data: 2010-08-28 18:04:33
Autor:
balticproject <balticprojectWYTNIJTO@op.pl> napisał(a):
Dla przykładu link, gdzie na obrazie sonarowym wraka widoczna jest śruba
okretowa i płetwa steru.obraz troche pofalowany ale nieźle wtedy mnie wybujało:

To powiedz bo to nie jest jasne dla każdego, że to czarne obok obiektu to cień
dla echa.

http://www.hotdive.com/images/gallery/20090201_235737_pgPM.png
oraz obraz innego wraka który namierzyłem dzięki temu sonarowi:

Jest opracowanie kadłuba jednostki odpornej na falowanie, skorzystaj z tego
rozwiązania do platformy pływającej do sonara.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji to podam.

pozdrawiam rc

--

Demolant się leni! Białe - ciekawy link, ale tylko dla wnikliwych :)