[tech] Demontaż tłumika Motion Control

Data: 2014-02-18 22:50:53
Autor: Mike
[tech] Demontaż tłumika Motion Control
W dniu 2013-11-19 23:10, Mike pisze:
Bry
Jesień za oknem, to i czas na rozkręcanie ;), może komuś się przyda:
Demontaż i mała modyfikacja (blokada przy koronie zamiast manetką)
tłumika Motion Control Rock Shox'a.

Odgrzebuje temat, bo w ręce wpadł mi amor na 2014, gdzie zastosowałem taką samą modyfikację:
http://mikemtb.pl/porady/20140218_motion_control_dna/

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-02-19 10:09:55
Autor: piecia aka dracorp
Dnia 18.02.2014, Mike napisał lub napisała:
[...]

Te 88,2g jest jakoÅ› odczuwalne. --
piecia aka dracorp

Data: 2014-02-19 13:23:26
Autor: bans
[tech] Demonta¿ t³umika Motion Control
W dniu 2014-02-19 11:09, piecia aka dracorp pisze:

Te 88,2g jest jako¶ odczuwalne.

Ty stwierdzasz czy pytasz? ;)

A przy okazji - podawanie wagi czê¶ci rowerowych w dziesi±tych czê¶ciach grama to siê ju¿ kwalifikuje do leczenia (to nie do ciebie, wiem, ¿e cytowa³e¶) :)))

--
bans

Data: 2014-02-19 16:40:38
Autor: Mike
[tech] Demontaż tłumika Motion Contr ol
> Te 88,2g jest jakoÅ› odczuwalne.

Zależy jak na to patrzysz- subiektywnie oczywiście że tego nie odczuwam. Jest to jednak wielkość jak najbardziej wymierna, mierzalna i dająca się przeliczyć na realne wartości straty energii na podjeździe. Wiadomo, że w trakcie 4 godzinnego wyścigu ta różnica 88,2g jest to raptem procent jak nie promil jak nie jeszcze mniej zużytej energii. Ale jeżeli po takich 4h jazdy zdarzają się jeszcze sprinty na finiszu, a zdarzają się, to ten promil albo i mniej może zadecydować, jeżeli różnica na mecie wyniesie sekundę albo dwie.

Inna sprawa, że korzystam z blokady tak rzadko, że posiadanie dodatkowego wihajstra na kierze którym zawsze można sobie coś uszkodzić w sobie albo rowerze mija się z celem, zysk wagowy jest zupełnie przy okazji.