Data: 2010-02-25 21:49:52 | |
Autor: 'Tom N' | |
Demontaż czujnika ABS | |
Sawa w <news:hm6jb3$1bl$1news.onet.pl>:
Witam! Co prawda nie cytryna, ale tez miałem problem z czujnikiem ABS -- za stwierdzenie, który zacz zapłaciłem 50PLN (podpięcie kompa) i serdecznie podziękowałem za ofertę wymiany czujnika z piastą (ca 800PLN). Panowie z serwisu nie wykonali innych testów, a powinni: 1. Turn the ignition switch to LOCK. 2. Disconnect the left rear wheel speed sensor connector. 3. Use a digital voltmeter (DVM) to measure the resistance between the sensor terminals. Is the resistance within the specified value at approximately 25°C (77°F)? jeśli ok, to kolejny: 1. Switch the DVM to the AC millivolt range. 2. Measure the voltage output of between the wheel speed sensor terminals while rotating the wheel about 1 revolution every 2 seconds. Is the output within the specified value? i jeśli OK, to kolejny: 1. Disconnect the harness from the EBCM. 2. Connect a DVM between ground and one terminal of the wheel speed connector. 3. Turn the ignition to ON. 4. Repeat the above test for the other terminal of the wheel speed connector. Is the voltage for either of these terminals within the specified value? I tak dalej, zgodnie z książką serwisową. Zdjąłem koło, wypiąłem kabelki, zmierzyłem wg pierwszej procedury i z czystego lenistwa dalej nie mierzyłem, tylko potraktowałem jakimś sprajem typu CONTACT wtyczkę i gniazdo, złożyłem jak było, przykręciłem koło i po problemie -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|