Demontaż czujnika ABS

Data: 2010-02-26 00:29:53
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Thu, 25 Feb 2010 20:34:00 +0100, Sawa napisał(a):

Serwis zaproponował demontaż wszystkiego i wymianę najpierw czujnika (370zł) potem łożyska (660zł zamiennik 330zł), powiedzieli że nie są w stanie zdemontować czujnika bez jego zniszczenia, twierdzą że w 4 letnim aucie jest on już tak zapieczony że można go tylko wykruszyć i wstawić nowy.

Ale sprawdzić, to już nie potrafia, co za dupki... A może po prostu jakaś
złączka poszła?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-02-26 14:54:14
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

A jak sprawdzisz bez rozbierania czy padl pierscien magnetyczny, czy czujnik?

--
Karolek

Data: 2010-02-26 20:58:31
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Fri, 26 Feb 2010 14:54:14 +0100, Karolek napisał(a):

Ale sprawdzić, to już nie potrafia, co za dupki... A może po prostu jakaś
złączka poszła?

A jak sprawdzisz bez rozbierania czy padl pierscien magnetyczny, czy czujnik?

Omomierzem, czy czujnik cały, oscyloskopem, czy daje sygnał. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-26 21:06:28
Autor: DoQ
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:

A jak sprawdzisz bez rozbierania czy padl pierscien magnetyczny, czy czujnik?
Omomierzem, czy czujnik cały, oscyloskopem, czy daje sygnał.

Ok, jak nie daje sygnalu to co czujnik do wymiany czy łożysko?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-26 21:45:05
Autor: Tomasz Pyra
Demontaż czujnika ABS
DoQ pisze:
Adam Płaszczyca pisze:

A jak sprawdzisz bez rozbierania czy padl pierscien magnetyczny, czy czujnik?
Omomierzem, czy czujnik cały, oscyloskopem, czy daje sygnał.

Ok, jak nie daje sygnalu to co czujnik do wymiany czy łożysko?

Ale Ty masz dużo nierozwiązywalnych problemów ;)

Jeżeli to czujnik Halla, to jest to prosta elektronika analogowa - jeżeli pierścień się rozmagnesował, albo jest za daleko od czujnika, to odczyty z czujnika Halla nadal będą, tylko słabsze, przerywane albo zanikające w pewnych pozycjach tarczy.

Sam czujnik można też sprawdzić pobudzając go zewnętrznym generatorem zmiennego pola EM.

Cały czas parametry porównując ze sprawnym czujnikiem.

Data: 2010-02-26 21:55:17
Autor: DoQ
Demontaż czujnika ABS
Tomasz Pyra pisze:
[...]

No prosze! Genialne w swojej prostocie.
Powiedzmy ze namierzyles juz uwalone lozysko (czy tez wywrozyles jak wolisz). Chcesz je wymienic, niestety nie udaje Ci sie zachowac czujnika w calosci. Kupisz klientowi nowy czujnik z wlasnej kieszeni czy naciagniesz go na ten potezny koszt w postaci 200pln? Czym wobec tego Twoja dzialnosc bedzie sie roznic od tej z ASO (oprocz durnego ciagniecia kabelkow, podlaczania oscyloskopow czy innych odkurzaczy) ?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-26 21:59:31
Autor: MarcinJM
Demontaż czujnika ABS
DoQ pisze:
Tomasz Pyra pisze:
[...]

Rozni sie tym, ze klientowi mowisz wprost: uszkodzony pierscien w lozysku, zeby go wyjac trzeba zdemontowac czujnik, ktory przewaznie nie przezywa tej operacji. Niby TO samo a jednak nie TAK samo.

MarcinJM

Data: 2010-02-26 22:11:09
Autor: Artur Maśląg
Demontaż czujnika ABS
MarcinJM pisze:
(...)
Rozni sie tym, ze klientowi mowisz wprost: uszkodzony pierscien w lozysku, zeby go wyjac trzeba zdemontowac czujnik, ktory przewaznie nie przezywa tej operacji. Niby TO samo a jednak nie TAK samo.

Ale ściema - serwis jednak był uczciwszy:
<cite>
[...]
</cite>

Ja jednak wolę ten uczciwie serwis, który sprawę stawia jasno, a Ty
nadal nie wiesz co było przyczyną problemu, ale będziesz ściemniał
klientowi, że uszkodzony jest pierścień itd.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-02-26 22:02:18
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Tomasz Pyra pisze:

[...]

Ma juz w sobie komparator i daje 0 1 sygnal na wyjsciu.

Sam czujnik można też sprawdzić pobudzając go zewnętrznym generatorem zmiennego pola EM.

Cały czas parametry porównując ze sprawnym czujnikiem.

To musisz go wyciagnac i tu jest pies pogrzebany.
Wygenerujesz na zamontowanym pole EM i uwalisz pierscien w lozysku :/

--
Karolek

Data: 2010-02-26 22:37:58
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Fri, 26 Feb 2010 21:45:05 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

Niekoniecznie, może ich zupełnie nie być, bo często sam czujnik ma za
hallotronem elektronikę, która z sygnału analogowego robi prostokąt. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-26 22:36:41
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Fri, 26 Feb 2010 21:06:28 +0100, DoQ napisał(a):

Omomierzem, czy czujnik cały, oscyloskopem, czy daje sygnał.

Ok, jak nie daje sygnalu to co czujnik do wymiany czy łożysko?

A jaki wynik pierwszego testu?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-02-26 22:55:50
Autor: DoQ
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Fri, 26 Feb 2010 21:06:28 +0100, DoQ napisał(a):

Omomierzem, czy czujnik cały, oscyloskopem, czy daje sygnał.
Ok, jak nie daje sygnalu to co czujnik do wymiany czy łożysko?
A jaki wynik pierwszego testu?

100 Ohm.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-28 00:23:04
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Fri, 26 Feb 2010 22:55:50 +0100, DoQ napisał(a):

Omomierzem, czy czujnik cały, oscyloskopem, czy daje sygnał.
Ok, jak nie daje sygnalu to co czujnik do wymiany czy łożysko?
A jaki wynik pierwszego testu?

100 Ohm.

No to czujnik jest w porządku, czyli impulsator poszedł. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-26 21:43:30
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

To po cholere omomierz? Szkoda czasu, podpinasz oscy i badasz czy jest sygnal.
No i jak nie ma to co dalej? Chyba dalej wiemy, ze nic nie wiemy :P

--
Karolek

Data: 2010-02-26 22:35:38
Autor: Tomasz Pyra
Demontaż czujnika ABS
Karolek pisze:
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Omomierzem sprawdzisz czy w ogóle tam jest jakiś obwód elektryczny - czyli eliminujesz pourywane przewody.

Data: 2010-02-26 23:22:30
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Tomasz Pyra pisze:

[...]

No i wiesz, ze nie sa i co dalej?

--
Karolek

Data: 2010-02-26 23:58:41
Autor: Tomasz Pyra
Demontaż czujnika ABS
Karolek pisze:
Tomasz Pyra pisze:

[...]

No to już coś wiesz - bo brak obwodu może wskazywać na urwany przewód, albo przepalony w środku hallotron.

W drugim kroku podłączyłbym to pod oscyloskop i patrzył co tam słychać.

Data: 2010-02-27 00:20:57
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Tomasz Pyra pisze:
Karolek pisze:
Tomasz Pyra pisze:

[...]

No i slyszysz, a raczej widzisz sygnal ciagly, poziom powiedzmy 0,75V.
Co bys dalej zrobil?

--
Karolek

Data: 2010-02-28 00:23:53
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sat, 27 Feb 2010 00:20:57 +0100, Karolek napisał(a):

W drugim kroku podłączyłbym to pod oscyloskop i patrzył co tam słychać.

No i slyszysz, a raczej widzisz sygnal ciagly, poziom powiedzmy 0,75V.
Co bys dalej zrobil?

Zależnie od konstrukcji. Jednak w takim przypadku na 90% uwalony jest
element który daje zmienne pole magnetyczne. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-28 09:39:16
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Ale klienta nie interesuje naprwa na 90%.
Bo wedlug Twojej diagnozy, wymienia lozysko, a potem sie okaze, ze trafili na te 10% i winny byl czujnik.
Taka diagnoza na 90% to o kant dupy, bo tyle to ja tez potrafie wywnioskowac, a mi chodzi o to by miec pewnosc, ktory element mam wymienic.

--
Karolek

Data: 2010-02-28 12:57:53
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sun, 28 Feb 2010 09:39:16 +0100, Karolek napisał(a):

[...]

Nie, tak to może u Ciebie. U mnie, to ja ponoszę 10% ryzyka, że wymienię nie to co trzeba. Oczywiście,
na swój koszt.
Taka diagnoza na 90% to o kant dupy, bo tyle to ja tez potrafie wywnioskowac, a mi chodzi o to by miec pewnosc, ktory element mam wymienic.

Pewność, to możesz mieć wtedy, kiedy masz dostęp do każdego elementu. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-28 13:21:09
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Wszedzie tak jest panie kolego.
A uczciwy warsztat (jak to ASO) informuje o tych problemach klienta.
Ten oczywiscie moze sie z tym nie zgadzac i jechac do innego warsztatu, ktory skroi tyle samo, albo wiecej tylko nie za czesci, ale za roboczogodziny spedzone przy aucie.

Taka diagnoza na 90% to o kant dupy, bo tyle to ja tez potrafie wywnioskowac, a mi chodzi o to by miec pewnosc, ktory element mam wymienic.

Pewność, to możesz mieć wtedy, kiedy masz dostęp do każdego elementu.

O, brawo, o to sie rozchodzi w tym watku. Dostep jest marny, trzeba duzego nakladu pracy, a i efekt nie jest w 100% pewny.

--
Karolek

Data: 2010-03-01 00:33:20
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sun, 28 Feb 2010 13:21:09 +0100, Karolek napisał(a):

[...]

Taaa, oczywiście. Jakos moje doświadczenia oraz innych przeczą temu. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-01 07:00:29
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Ty tego ABSu na oczy nie widziales, wiec co Ty mozesz powiedziec o doswiadczeniu w tym temacie :/

--
Karolek

Data: 2010-03-01 22:55:08
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Mon, 01 Mar 2010 07:00:29 +0100, Karolek napisał(a):

[...]

Za to widziałem wiele różnych ASO. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-28 09:47:16
Autor: J.F.
Demontaż czujnika ABS
On Sun, 28 Feb 2010 00:23:53 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Malo prawdopodobne. Magnes sie rozmagnesowal ?

J.

Data: 2010-02-28 12:58:17
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sun, 28 Feb 2010 09:47:16 +0100, J.F. napisał(a):

Zależnie od konstrukcji. Jednak w takim przypadku na 90% uwalony jest
element który daje zmienne pole magnetyczne.

Malo prawdopodobne. Magnes sie rozmagnesowal ?

Mógł - na przykład od temperatury. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-26 22:47:59
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Fri, 26 Feb 2010 21:43:30 +0100, Karolek napisał(a):

Omomierzem, czy czujnik cały, oscyloskopem, czy daje sygnał.

To po cholere omomierz? Szkoda czasu, podpinasz oscy i badasz czy jest sygnal.
No i jak nie ma to co dalej? Chyba dalej wiemy, ze nic nie wiemy :P

Jakbyś podpiął omomierz wcześniej, to byś wiedział. Ale skoro wiesz, ze
niepotrzebny, to główkuj dalej sam. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-26 23:24:00
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Tu nie ma nad czym glowkowac, przewody masz cale, sygnalu brak.
Jaka diagnoza? :> Czujnik czy pierscien?

--
Karolek

Data: 2010-02-26 23:30:53
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Tak jeszcze tylko dodam, ze ten omomierz jest zbedny bo po odczycie z oscyloskopu zobaczysz rowniez czy przewody sa ok.
Tylko do tego trzeba miec WIEDZE czego sie spodziewac na wyjsciu z tego czujnika, a nie bic piane.

--
Karolek

Data: 2010-02-28 00:24:15
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Fri, 26 Feb 2010 23:30:53 +0100, Karolek napisał(a):

Tak jeszcze tylko dodam, ze ten omomierz jest zbedny bo po odczycie z oscyloskopu zobaczysz rowniez czy przewody sa ok.

Nie zobaczysz. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-28 09:43:19
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Fri, 26 Feb 2010 23:30:53 +0100, Karolek napisał(a):

Tak jeszcze tylko dodam, ze ten omomierz jest zbedny bo po odczycie z oscyloskopu zobaczysz rowniez czy przewody sa ok.

Nie zobaczysz.

Alez zobaczysz.
Na jednym przewodzie masz zasilanie i nie musisz go sprawdzac, a na drugim przewodzie masz sygnal i tylko tam sie podlaczasz.
I teraz czy czujnik daje jedynke, czy zero, to napiecie nie bedzie zerowe w zadnym z przypadkow.  Jezeli napiecie jest w odpowiednim przedziale dla 0 i dla 1 to automagicznie mozesz wysunac wniosek, ze przewody sa ok. Jak napiecie nie jest ok, to mozesz szukac uszkodzonych przewodow, albo wymienic po prostu czujnik.

--
Karolek

Data: 2010-02-28 12:58:43
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sun, 28 Feb 2010 09:43:19 +0100, Karolek napisał(a):

Alez zobaczysz.
Na jednym przewodzie masz zasilanie i nie musisz go sprawdzac, a na

Acha. Masz zasilanie.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-02-28 13:23:32
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sun, 28 Feb 2010 09:43:19 +0100, Karolek napisał(a):

Alez zobaczysz.
Na jednym przewodzie masz zasilanie i nie musisz go sprawdzac, a na

Acha. Masz zasilanie.

No juz wiemy, ze dalej nie wiesz jak to zrobili, ze sa dwa przewody, a puscili zasilanie i sygnal :>
Ale ze zacytuje grupowego mistrza "glowkuj dalej" :>

--
Karolek

Data: 2010-03-01 00:33:51
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sun, 28 Feb 2010 13:23:32 +0100, Karolek napisał(a):

Acha. Masz zasilanie.

No juz wiemy, ze dalej nie wiesz jak to zrobili, ze sa dwa przewody, a puscili zasilanie i sygnal :>
Ale ze zacytuje grupowego mistrza "glowkuj dalej" :>

I oczywiście masz zasilanie. Choć nie sprawdziłeś, czy ono jest,. Ale wiesz
:D

--
     ___________ (R)

Data: 2010-03-01 07:01:42
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Jak czujnik daje sygnal "0" to znaczy, ze jest.

--
Karolek

Data: 2010-03-01 22:55:32
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Mon, 01 Mar 2010 07:01:42 +0100, Karolek napisał(a):

I oczywiście masz zasilanie. Choć nie sprawdziłeś, czy ono jest,. Ale wiesz
:D

Jak czujnik daje sygnal "0" to znaczy, ze jest.

Mhm. A czujnik bez zasilanai da +5V, tak?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-03-02 05:14:18
Autor: Filip KK
Demontaż czujnika ABS

I oczywiście masz zasilanie. Choć nie sprawdziłeś, czy ono jest,. Ale wiesz
:D

Jak czujnik daje sygnal "0" to znaczy, ze jest.

Mhm. A czujnik bez zasilanai da +5V, tak?

Buhaha, no Karolku co powiesz teraz?

Data: 2010-03-02 06:44:49
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Filip KK pisze:

Jak czujnik daje sygnal "0" to znaczy, ze jest.

Mhm. A czujnik bez zasilanai da +5V, tak?

Buhaha, no Karolku co powiesz teraz?

To samo co wczesniej.
Jestes debilem, ktory nie ma zielonego pojecia o tematyce tu poruszanej.

--
Karolek

Data: 2010-03-03 00:37:40
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Tue, 02 Mar 2010 06:44:49 +0100, Karolek napisał(a):

Mhm. A czujnik bez zasilanai da +5V, tak?
Buhaha, no Karolku co powiesz teraz?
To samo co wczesniej.
Jestes debilem, ktory nie ma zielonego pojecia o tematyce tu poruszanej.

Karolku, to się nazywa projekcja. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-02 06:44:03
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Czujnik bez zasilania nie da zadnego napiecia na wyjsciu.
Stan "0" nie oznacza napiecia 0V.
Powinienes to wiedziec.

--
Karolek

Data: 2010-03-03 00:38:48
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Tue, 02 Mar 2010 06:44:03 +0100, Karolek napisał(a):

[...]

Oczywiście, że nie, oznacza przedział napięć od zera do jakiegoś progowego,
zależnego od technologii. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-03 02:48:31
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Wiec skoro masz stan 0 i jakies tam napiecie przewidziane dla tego stanu na wyjsciu to mozna zalozyc, ze zasilanie jest.

--
Karolek

Data: 2010-03-03 20:33:29
Autor: Filip KK
Demontaż czujnika ABS
W dniu 2010-03-03 02:48, Karolek pisze:

[...]

A na podstawie czego zakładasz, że posiadasz móżdżek?

Data: 2010-03-06 19:47:49
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Wed, 03 Mar 2010 02:48:31 +0100, Karolek napisał(a):

Wiec skoro masz stan 0 i jakies tam napiecie przewidziane dla tego stanu na wyjsciu to mozna zalozyc, ze zasilanie jest.

Nie. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-06 20:05:06
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Wed, 03 Mar 2010 02:48:31 +0100, Karolek napisał(a):

Wiec skoro masz stan 0 i jakies tam napiecie przewidziane dla tego stanu na wyjsciu to mozna zalozyc, ze zasilanie jest.

Nie.

Tak.
I tak pewnie nie rozumiesz idiotyzmu Twojej odpowiedzi.

--
Karolek

Data: 2010-03-06 21:48:32
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sat, 06 Mar 2010 20:05:06 +0100, Karolek napisał(a):

[...]

Rozumiem swoja wypowiedź doskonale. Możesz mieć napięcie przy braku
zasilania od strony sterownika. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-07 08:18:08
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Dlatego do pomiaru rozlaczysz czujnik na przewodzie sygnalowym :>

--
Karolek

Data: 2010-03-07 12:19:21
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sun, 07 Mar 2010 08:18:08 +0100, Karolek napisał(a):

Rozumiem swoja wypowiedź doskonale. Możesz mieć napięcie przy braku
zasilania od strony sterownika.

Dlatego do pomiaru rozlaczysz czujnik na przewodzie sygnalowym :>

I dalej możesz mieć napięcie. Wiem, nie mieści Ci się w głowie. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-07 16:09:55
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze bedzie zasilanie.

--
Karolek

Data: 2010-03-07 18:55:55
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sun, 07 Mar 2010 16:09:55 +0100, Karolek napisał(a):

I dalej możesz mieć napięcie. Wiem, nie mieści Ci się w głowie.
Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze bedzie zasilanie.

Owszem, nie. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-07 19:18:13
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sun, 07 Mar 2010 16:09:55 +0100, Karolek napisał(a):

I dalej możesz mieć napięcie. Wiem, nie mieści Ci się w głowie.
Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze bedzie zasilanie.

Owszem, nie.

Owszem tak.
Podasz jakis argument, czy bedziemy sobie tak pisac w nieskonczonosc?

--
Karolek

Data: 2010-03-07 22:33:10
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Sun, 07 Mar 2010 19:18:13 +0100, Karolek napisał(a):

[...]

A po co? I tak go zignorujesz. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-08 06:46:55
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

A po co? I tak go zignorujesz.

W przeciwienstwie do Ciebie nie ignoruje faktow.

--
Karolek

Data: 2010-03-07 23:08:06
Autor: Filip KK
Demontaż czujnika ABS

I dalej możesz mieć napięcie. Wiem, nie mieści Ci się w głowie.
Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze bedzie zasilanie.

Owszem, nie.

Zdecyduj się.

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=owszem

Demontaż czujnika ABS