Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Demontaż czujnika ABS

Demontaż czujnika ABS

Data: 2010-02-26 02:21:18
Autor: P_ablo
Demontaż czujnika ABS
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w wiadomości news:hm6jb3$1bl$1news.onet.pl...

Dziś zawitałem do ASO po podpięciu kompa okazało się że prawe przednie
koło  pokazuje błąd czujnika, niestety niewiadomo czy wina leży po
stronie  czujnika, łożyska czy jeszcze innej rzeczy.


Jesli komp wskazuje przod, to najwieksze prawdopodobienstwo, ze to wlasnie czujnik predkosci kola a wlasciwie przewod do niego.
Prawdopodobnie ma przerwe w miejscu gdzie najwiecej pracuje. Mozesz poprawic wtyczki i popsikac jakims kontaktem.  Do sprawdzenia czujnika wystarczy najzwyklejszy multimetr podpiety we wtyczce. Czujnik indukcyjny musi miec jakas rezystancje, jesli bedzie przerwa, to masz winowajce.

--
Picasso

Data: 2010-02-26 14:53:09
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
P_ablo pisze:
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w wiadomości news:hm6jb3$1bl$1news.onet.pl...
Dziś zawitałem do ASO po podpięciu kompa okazało się że prawe przednie
koło  pokazuje błąd czujnika, niestety niewiadomo czy wina leży po
stronie  czujnika, łożyska czy jeszcze innej rzeczy.


Jesli komp wskazuje przod, to najwieksze prawdopodobienstwo, ze to wlasnie czujnik predkosci kola a wlasciwie przewod do niego.
Prawdopodobnie ma przerwe w miejscu gdzie najwiecej pracuje. Mozesz poprawic wtyczki i popsikac jakims kontaktem.  Do sprawdzenia czujnika wystarczy najzwyklejszy multimetr podpiety we wtyczce. Czujnik indukcyjny musi miec jakas rezystancje, jesli bedzie przerwa, to masz winowajce.


Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze tam ma czujnik indukcyjny.
Ale skoro ma ABS w lozysku to znaczy, ze tam nie ma zwyklego czujnika indukcyjnego i zebatki, tylko pierscien magnetyczny i aktywny czujnik, ktorego omomierzem nie sprawdzi :/

--
Karolek

Data: 2010-02-26 16:20:59
Autor: P_ablo
Demontaż czujnika ABS
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hm8jrt$1444$3news.mm.pl...

Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze tam ma czujnik indukcyjny.
Ale skoro ma ABS w lozysku to znaczy, ze tam nie ma zwyklego czujnika indukcyjnego i zebatki, tylko pierscien magnetyczny i aktywny czujnik, ktorego omomierzem nie sprawdzi :/

Ten "aktywny czujnik" to hallotron i wtedy musza isc do niego 3 przewody - zasilanie i sygnal. Ja hallotronu jako czujnika ABS na oczy nie widzialem ale wiem, ze takie sa. Natomiast impulsator w lozysku czy obudowie przegubu bez zebatki nie wyklucza zastosowania czujnika indukcyjnego - np Fiat Multipla ma lozysko z impulsatorem i czujniki indukcyjne.

--
Picasso

Data: 2010-02-26 17:10:41
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
P_ablo pisze:
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hm8jrt$1444$3news.mm.pl...
Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze tam ma czujnik indukcyjny.
Ale skoro ma ABS w lozysku to znaczy, ze tam nie ma zwyklego czujnika indukcyjnego i zebatki, tylko pierscien magnetyczny i aktywny czujnik, ktorego omomierzem nie sprawdzi :/

Ten "aktywny czujnik" to hallotron i wtedy musza isc do niego 3 przewody - zasilanie i sygnal.

O wow, dzieki ze mi wyjasniles, w ogole o tym nie wiedzialem :> i nie "" przy aktywnym, bo on jest aktywny!
A przewody do tego czujnika ida 2, slownie dwa. Malo zdziwko co? :>

Ja hallotronu jako czujnika ABS na oczy nie widzialem ale wiem, ze takie sa.

A ja widzialem i wiem podobnie jak serwis, ze po paru latach, aby wyciagnac go w calosci trzeba miec sporo szczescia, a w praktyce to nie warto sie bawic.

Natomiast impulsator w lozysku czy obudowie przegubu bez zebatki nie wyklucza zastosowania czujnika indukcyjnego - np Fiat Multipla ma lozysko z impulsatorem i czujniki indukcyjne.


Jestes pewien?
Jak ma indukcyjny to ma zebatke, a jak ma gladki pierscien magnetyczny to ma aktywne (Fiat w tych latach przechodzil wlasnie z indukcyjnych na aktywne).
Jezeli jestes przekonany, ze masz racje to prosze pokaz mi ten czujnik i wspolpracujace z nim lozysko.

--
Karolek

Data: 2010-02-26 21:07:40
Autor: Adam Płaszczyca
Demontaż czujnika ABS
Dnia Fri, 26 Feb 2010 17:10:41 +0100, Karolek napisał(a):

O wow, dzieki ze mi wyjasniles, w ogole o tym nie wiedzialem :> i nie "" przy aktywnym, bo on jest aktywny!
A przewody do tego czujnika ida 2, slownie dwa. Malo zdziwko co? :>


To w takim razie jest indukcyjny.

Jestes pewien?
Jak ma indukcyjny to ma zebatke, a jak ma gladki pierscien magnetyczny to ma aktywne (Fiat w tych latach przechodzil wlasnie z indukcyjnych na aktywne).

Niekoniecznie. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-02-26 21:44:47
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Fri, 26 Feb 2010 17:10:41 +0100, Karolek napisał(a):

O wow, dzieki ze mi wyjasniles, w ogole o tym nie wiedzialem :> i nie "" przy aktywnym, bo on jest aktywny!
A przewody do tego czujnika ida 2, slownie dwa. Malo zdziwko co? :>


To w takim razie jest indukcyjny.

Buuu, wlasnie ze nie jest. Ktos byl sprytniejszy ;>


Jestes pewien?
Jak ma indukcyjny to ma zebatke, a jak ma gladki pierscien magnetyczny to ma aktywne (Fiat w tych latach przechodzil wlasnie z indukcyjnych na aktywne).

Niekoniecznie.

Co niekoniecznie?

--
Karolek

Data: 2010-02-27 00:00:46
Autor: P_ablo
Demontaż czujnika ABS
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hm8rtp$2u8n$1news.mm.pl...

Jestes pewien?

Pewien jestem tylko smierci.

Jak ma indukcyjny to ma zebatke, a jak ma gladki pierscien magnetyczny to ma aktywne (Fiat w tych latach przechodzil wlasnie z indukcyjnych na aktywne).
Jezeli jestes przekonany, ze masz racje to prosze pokaz mi ten czujnik i wspolpracujace z nim lozysko.


Generalnie zwracam honor. Ale nazewnictwo aktywny/pasywny wprowadza w blad.
Tu jest wiele wyjasnione:

http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj_tajemnice_czujnikow.html

Jak widac czlowiek cale zycie sie uczy.

--
Picasso

Data: 2010-02-27 00:09:32
Autor: Tomasz Pyra
Demontaż czujnika ABS
P_ablo pisze:

Jezeli jestes przekonany, ze masz racje to prosze pokaz mi ten czujnik i wspolpracujace z nim lozysko.


Generalnie zwracam honor. Ale nazewnictwo aktywny/pasywny wprowadza w blad.
Tu jest wiele wyjasnione:

http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj_tajemnice_czujnikow.html

Jak widac czlowiek cale zycie sie uczy.

Swoją drogą ten reklamowany tester kosztuje w InterCars 2117zł, więc trochę wstyd żeby ASO czegoś takiego nie miało, bo to jednak dość częsty problem.

Tzn. ASO Suzuki jakoś po wizycie u nic z problemem z ESP jakoś nie miało miliona "niedasie, trzeba rozwalać" problemów ze zdiagnozowaniem o co chodzi - a nie było to takie trywialne, bo ani czujnik, ani tarcza, a niestety centralka.

Data: 2010-02-27 00:34:35
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Tomasz Pyra pisze:


Swoją drogą ten reklamowany tester kosztuje w InterCars 2117zł, więc trochę wstyd żeby ASO czegoś takiego nie miało, bo to jednak dość częsty problem.

Pewnie i tak z 10x drozszy niz powinien :>


Tzn. ASO Suzuki jakoś po wizycie u nic z problemem z ESP jakoś nie miało miliona "niedasie, trzeba rozwalać" problemów ze zdiagnozowaniem o co chodzi - a nie było to takie trywialne, bo ani czujnik, ani tarcza, a niestety centralka.

A moze bylo latwe. Problem znany i juz wiedzieli jak tylko przyjechal, albo ECU wywalilo blad jednostki sterujacej.

--
Karolek

Data: 2010-02-27 00:51:30
Autor: Tomasz Pyra
Demontaż czujnika ABS
Karolek pisze:
Tomasz Pyra pisze:


Swoją drogą ten reklamowany tester kosztuje w InterCars 2117zł, więc trochę wstyd żeby ASO czegoś takiego nie miało, bo to jednak dość częsty problem.

Pewnie i tak z 10x drozszy niz powinien :>


Tzn. ASO Suzuki jakoś po wizycie u nic z problemem z ESP jakoś nie miało miliona "niedasie, trzeba rozwalać" problemów ze zdiagnozowaniem o co chodzi - a nie było to takie trywialne, bo ani czujnik, ani tarcza, a niestety centralka.

A moze bylo latwe. Problem znany i juz wiedzieli jak tylko przyjechal, albo ECU wywalilo blad jednostki sterujacej.

Nie właśnie ECU wywaliło błąd jednego koła, więc wstępnie zawyrokowali że czujnik. Potem sprawdzili że czujnik jest ok i że jednak centralka.

Sam tego nie sprawdzałem, ale raczej coś tam sprawdzili.
I to zajęło im na tyle mało czasu, że raczej wielkich demontaży tam nie było.

Data: 2010-02-27 01:00:29
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
Tomasz Pyra pisze:

A moze bylo latwe. Problem znany i juz wiedzieli jak tylko przyjechal, albo ECU wywalilo blad jednostki sterujacej.

Nie właśnie ECU wywaliło błąd jednego koła, więc wstępnie zawyrokowali że czujnik. Potem sprawdzili że czujnik jest ok i że jednak centralka.

Sam tego nie sprawdzałem, ale raczej coś tam sprawdzili.
I to zajęło im na tyle mało czasu, że raczej wielkich demontaży tam nie było.

A tam wiesz czy dobrze zdiagnozowali. Moze tylko kiepski styk we wtyczce do sterownika, a oni caly sterownik zmienili :P


--
Karolek

Data: 2010-02-27 10:31:50
Autor: P_ablo
Demontaż czujnika ABS
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hm9kg5$h3t$1atlantis.news.neostrada.pl...

Swoją drogą ten reklamowany tester kosztuje w InterCars 2117zł, więc trochę wstyd żeby ASO czegoś takiego nie miało, bo to jednak dość częsty problem.


Nawet gdyby kosztowal 15 tys, to ASO musi go miec. Za 2 tys moze sobie pozwolic na to kazdy "Pan zdzisiu"...

--
Picasso

Data: 2010-02-27 13:16:06
Autor: J.F.
Demontaż czujnika ABS
On Sat, 27 Feb 2010 10:31:50 +0100,  P_ablo wrote:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
Swoją drogą ten reklamowany tester kosztuje w InterCars 2117zł, więc trochę wstyd żeby ASO czegoś takiego nie miało, bo to jednak dość częsty problem.

Nawet gdyby kosztowal 15 tys, to ASO musi go miec. Za 2 tys moze sobie pozwolic na to kazdy "Pan zdzisiu"...

ASO ma to co producent nakazuje zeby mialo.
Byc moze takiego testera nie ma, bo nie musi - po podlaczeniu
"komputera" odczyta sie dokladnie co sterownik wie o czujniku.

Przewidziana procedura naprawy tez moze byc prosta:
1. wymienic czujnik, a razem z czujnikiem elementy wspolpracujace

2. Jesli blad nadal wystepuje - wymienic sterownik :-)

J.

Data: 2010-02-28 09:42:47
Autor: P_ablo
Demontaż czujnika ABS
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:r13io550rir8cs7qc37va7i7ubd6iivv6p4ax.com...

ASO ma to co producent nakazuje zeby mialo.
Byc moze takiego testera nie ma, bo nie musi - po podlaczeniu
"komputera" odczyta sie dokladnie co sterownik wie o czujniku.
Przewidziana procedura naprawy tez moze byc prosta:
1. wymienic czujnik, a razem z czujnikiem elementy wspolpracujace
2. Jesli blad nadal wystepuje - wymienic sterownik :-)


No coz, ciagle zapominam jakie priorytety ma aso...

1 - ostrzyc barana
2 - naprawic samochod
3 - jesli spelniles warunek nr 1 a warunku nr 2 nie potrafisz, powiedz mu TTTM...

--
Picasso

Data: 2010-02-28 09:55:49
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
P_ablo pisze:

No coz, ciagle zapominam jakie priorytety ma aso...

1 - ostrzyc barana
2 - naprawic samochod
3 - jesli spelniles warunek nr 1 a warunku nr 2 nie potrafisz, powiedz mu TTTM...


Zawsze mozesz otworzyc wlasne ASO i byc dobrym samarytaninem.
Widac niektorym ciezko jest pojac, ze czasem bardziej oplaca sie wymienic w ciemno elementy po kolei niz bawic sie w diagnoze i bezszkodowy demontaz, za ktory klient i tak nie bedzie chcial placic.
Przypominam, ze roboczo godzina w ASO to czesto ok 150zl/h, zatem zabawa z wyciagnieciem czujnika za 300zl nie moze trwac wiecej niz 2h bo wyjdzie drozej niz rozwalenie go i wstawienie nowego.

--
Karolek

Data: 2010-02-28 10:11:02
Autor: J.F.
Demontaż czujnika ABS
On Sun, 28 Feb 2010 09:42:47 +0100,  P_ablo wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
ASO ma to co producent nakazuje zeby mialo.
Byc moze takiego testera nie ma, bo nie musi - po podlaczeniu
"komputera" odczyta sie dokladnie co sterownik wie o czujniku.
Przewidziana procedura naprawy tez moze byc prosta:
1. wymienic czujnik, a razem z czujnikiem elementy wspolpracujace
2. Jesli blad nadal wystepuje - wymienic sterownik :-)

No coz, ciagle zapominam jakie priorytety ma aso...
1 - ostrzyc barana
2 - naprawic samochod

Niekoniecznie, to moze byc bardzo uzasadniona procedura w sytuacji gdy
czujnik pada czesto, sterownik i bardzo rzadko, i ma diagnostyke
czujnika. Szansa ze padnie port sterownika w specyficzny sposob jest
znikoma, a kabelek w koncu sie urwie, i podlaczanie go pod tester
tylko utrudni diagnoze ..

J.

Data: 2010-02-27 13:12:25
Autor: J.F.
Demontaż czujnika ABS
On Sat, 27 Feb 2010 00:00:46 +0100,  P_ablo wrote:
Generalnie zwracam honor. Ale nazewnictwo aktywny/pasywny wprowadza w blad.
Tu jest wiele wyjasnione:
http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj_tajemnice_czujnikow.html
Jak widac czlowiek cale zycie sie uczy.

Nie znaja sie :-)

Pasywnymi zwyklo sie nazywac elementy nie wymagajace zasilania.
Magnetorezystory sa pasywne.

Jak sie do czujnika wbuduje wzmacniacz, to czujnik jest "aktywny".

Ale aktywnie moze wzmacniac sygnal z magnetorezystora, hallotronu czy
cewki. A cewka moze wspolpracowac z zebatka, albo pierscieniem
magnetycznym ..

J.

Data: 2010-02-28 09:54:55
Autor: P_ablo
Demontaż czujnika ABS
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:lp2io5199e3iuubdc7ogjopj84n0nqed0u4ax.com...
On Sat, 27 Feb 2010 00:00:46 +0100,  P_ablo wrote:

Nie znaja sie :-)
Pasywnymi zwyklo sie nazywac elementy nie wymagajace zasilania.
Magnetorezystory sa pasywne.
Jak sie do czujnika wbuduje wzmacniacz, to czujnik jest "aktywny".
Ale aktywnie moze wzmacniac sygnal z magnetorezystora, hallotronu czy
cewki. A cewka moze wspolpracowac z zebatka, albo pierscieniem
magnetycznym ..


Caly myk polega pewnie na tym, ze nazwa magnetyczno-rezystancyjny jest dluga i trudna do zapamietania. Na ta okolicznosc trzeba bylo wymyslic nowe okreslenie a zeby "tanio" nie brzmialo to nazwali to aktywny.

--
Picasso

Data: 2010-02-28 10:04:32
Autor: J.F.
Demontaż czujnika ABS
On Sun, 28 Feb 2010 09:54:55 +0100,  P_ablo wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
Pasywnymi zwyklo sie nazywac elementy nie wymagajace zasilania.
Magnetorezystory sa pasywne.
Jak sie do czujnika wbuduje wzmacniacz, to czujnik jest "aktywny".
Ale aktywnie moze wzmacniac sygnal z magnetorezystora, hallotronu czy
cewki. A cewka moze wspolpracowac z zebatka, albo pierscieniem
magnetycznym ..

Caly myk polega pewnie na tym, ze nazwa magnetyczno-rezystancyjny jest dluga i trudna do zapamietania. Na ta okolicznosc trzeba bylo wymyslic nowe okreslenie a zeby "tanio" nie brzmialo to nazwali to aktywny.

Ale one zasluguja na nazwe "aktywny". Tylko nie wiazal bym takich
czujnikow tylko z magnetorezystorem. Chociaz kto wie - moze tylko takie sa w uzyciu, przemysl samochodowy
lubi sprawdzone rozwiazania.

J.

Data: 2010-02-28 11:14:46
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
J.F. pisze:

Ale one zasluguja na nazwe "aktywny". Tylko nie wiazal bym takich
czujnikow tylko z magnetorezystorem. Chociaz kto wie - moze tylko takie sa w uzyciu, przemysl samochodowy
lubi sprawdzone rozwiazania.

Zgadza sie, sa takie oparte o magnetorezystor i takie o efekt Halla.
Tak czy inaczej wszystkie sa aktywne.

--
Karolek

Data: 2010-02-28 11:09:29
Autor: Karolek
Demontaż czujnika ABS
P_ablo pisze:


Caly myk polega pewnie na tym, ze nazwa magnetyczno-rezystancyjny jest dluga i trudna do zapamietania. Na ta okolicznosc trzeba bylo wymyslic nowe okreslenie a zeby "tanio" nie brzmialo to nazwali to aktywny.


Nie zrozumiales.
Tak jak juz wczesniej napisalem. Ten czujnik jest AKTYWNY i zasluguje w pelni na ta nazwe.
A jest aktywny z uwagi na to, ze wymaga zasilania wbudowany w niego komparator.

--
Karolek

Data: 2010-02-26 20:12:37
Autor: Sawa
Demontaż czujnika ABS
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hm8pii$pqe$1nemesis.news.neostrada.pl...

np Fiat Multipla ma lozysko z impulsatorem i czujniki indukcyjne.


Wcześniej miałem multiple i miałem to samo ale tam zawsze przechodziło po zdjęciu klemy, coś ten system lipny jest...

Sawa

Demontaż czujnika ABS

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona