Data: 2010-02-26 02:21:18 | |
Autor: P_ablo | |
Demontaż czujnika ABS | |
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w wiadomości news:hm6jb3$1bl$1news.onet.pl...
Jesli komp wskazuje przod, to najwieksze prawdopodobienstwo, ze to wlasnie czujnik predkosci kola a wlasciwie przewod do niego. Prawdopodobnie ma przerwe w miejscu gdzie najwiecej pracuje. Mozesz poprawic wtyczki i popsikac jakims kontaktem. Do sprawdzenia czujnika wystarczy najzwyklejszy multimetr podpiety we wtyczce. Czujnik indukcyjny musi miec jakas rezystancje, jesli bedzie przerwa, to masz winowajce. -- Picasso |
|
Data: 2010-02-26 14:53:09 | |
Autor: Karolek | |
Demontaż czujnika ABS | |
P_ablo pisze:
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w wiadomości news:hm6jb3$1bl$1news.onet.pl... Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze tam ma czujnik indukcyjny. Ale skoro ma ABS w lozysku to znaczy, ze tam nie ma zwyklego czujnika indukcyjnego i zebatki, tylko pierscien magnetyczny i aktywny czujnik, ktorego omomierzem nie sprawdzi :/ -- Karolek |
|
Data: 2010-02-26 16:20:59 | |
Autor: P_ablo | |
Demontaż czujnika ABS | |
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hm8jrt$1444$3news.mm.pl...
Ten "aktywny czujnik" to hallotron i wtedy musza isc do niego 3 przewody - zasilanie i sygnal. Ja hallotronu jako czujnika ABS na oczy nie widzialem ale wiem, ze takie sa. Natomiast impulsator w lozysku czy obudowie przegubu bez zebatki nie wyklucza zastosowania czujnika indukcyjnego - np Fiat Multipla ma lozysko z impulsatorem i czujniki indukcyjne. -- Picasso |
|
Data: 2010-02-26 17:10:41 | |
Autor: Karolek | |
Demontaż czujnika ABS | |
P_ablo pisze:
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hm8jrt$1444$3news.mm.pl... O wow, dzieki ze mi wyjasniles, w ogole o tym nie wiedzialem :> i nie "" przy aktywnym, bo on jest aktywny! A przewody do tego czujnika ida 2, slownie dwa. Malo zdziwko co? :> Ja hallotronu jako czujnika ABS na oczy nie widzialem ale wiem, ze takie sa. A ja widzialem i wiem podobnie jak serwis, ze po paru latach, aby wyciagnac go w calosci trzeba miec sporo szczescia, a w praktyce to nie warto sie bawic. Natomiast impulsator w lozysku czy obudowie przegubu bez zebatki nie wyklucza zastosowania czujnika indukcyjnego - np Fiat Multipla ma lozysko z impulsatorem i czujniki indukcyjne. Jestes pewien? Jak ma indukcyjny to ma zebatke, a jak ma gladki pierscien magnetyczny to ma aktywne (Fiat w tych latach przechodzil wlasnie z indukcyjnych na aktywne). Jezeli jestes przekonany, ze masz racje to prosze pokaz mi ten czujnik i wspolpracujace z nim lozysko. -- Karolek |
|
Data: 2010-02-26 21:07:40 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Demontaż czujnika ABS | |
Dnia Fri, 26 Feb 2010 17:10:41 +0100, Karolek napisał(a):
O wow, dzieki ze mi wyjasniles, w ogole o tym nie wiedzialem :> i nie "" przy aktywnym, bo on jest aktywny! To w takim razie jest indukcyjny. Jestes pewien? Niekoniecznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-02-26 21:44:47 | |
Autor: Karolek | |
Demontaż czujnika ABS | |
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Fri, 26 Feb 2010 17:10:41 +0100, Karolek napisał(a): Buuu, wlasnie ze nie jest. Ktos byl sprytniejszy ;>
Co niekoniecznie? -- Karolek |
|
Data: 2010-02-27 00:00:46 | |
Autor: P_ablo | |
Demontaż czujnika ABS | |
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hm8rtp$2u8n$1news.mm.pl...
Pewien jestem tylko smierci. Jak ma indukcyjny to ma zebatke, a jak ma gladki pierscien magnetyczny to ma aktywne (Fiat w tych latach przechodzil wlasnie z indukcyjnych na aktywne). Generalnie zwracam honor. Ale nazewnictwo aktywny/pasywny wprowadza w blad. Tu jest wiele wyjasnione: http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj_tajemnice_czujnikow.html Jak widac czlowiek cale zycie sie uczy. -- Picasso |
|
Data: 2010-02-27 00:09:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Demontaż czujnika ABS | |
P_ablo pisze:
Jezeli jestes przekonany, ze masz racje to prosze pokaz mi ten czujnik i wspolpracujace z nim lozysko. Swoją drogą ten reklamowany tester kosztuje w InterCars 2117zł, więc trochę wstyd żeby ASO czegoś takiego nie miało, bo to jednak dość częsty problem. Tzn. ASO Suzuki jakoś po wizycie u nic z problemem z ESP jakoś nie miało miliona "niedasie, trzeba rozwalać" problemów ze zdiagnozowaniem o co chodzi - a nie było to takie trywialne, bo ani czujnik, ani tarcza, a niestety centralka. |
|
Data: 2010-02-27 00:34:35 | |
Autor: Karolek | |
Demontaż czujnika ABS | |
Tomasz Pyra pisze:
Pewnie i tak z 10x drozszy niz powinien :>
A moze bylo latwe. Problem znany i juz wiedzieli jak tylko przyjechal, albo ECU wywalilo blad jednostki sterujacej. -- Karolek |
|
Data: 2010-02-27 00:51:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Demontaż czujnika ABS | |
Karolek pisze:
Tomasz Pyra pisze: Nie właśnie ECU wywaliło błąd jednego koła, więc wstępnie zawyrokowali że czujnik. Potem sprawdzili że czujnik jest ok i że jednak centralka. Sam tego nie sprawdzałem, ale raczej coś tam sprawdzili. I to zajęło im na tyle mało czasu, że raczej wielkich demontaży tam nie było. |
|
Data: 2010-02-27 01:00:29 | |
Autor: Karolek | |
Demontaż czujnika ABS | |
Tomasz Pyra pisze:
A moze bylo latwe. Problem znany i juz wiedzieli jak tylko przyjechal, albo ECU wywalilo blad jednostki sterujacej. A tam wiesz czy dobrze zdiagnozowali. Moze tylko kiepski styk we wtyczce do sterownika, a oni caly sterownik zmienili :P -- Karolek |
|
Data: 2010-02-27 10:31:50 | |
Autor: P_ablo | |
Demontaż czujnika ABS | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hm9kg5$h3t$1atlantis.news.neostrada.pl...
Swoją drogą ten reklamowany tester kosztuje w InterCars 2117zł, więc trochę wstyd żeby ASO czegoś takiego nie miało, bo to jednak dość częsty problem. Nawet gdyby kosztowal 15 tys, to ASO musi go miec. Za 2 tys moze sobie pozwolic na to kazdy "Pan zdzisiu"... -- Picasso |
|
Data: 2010-02-27 13:16:06 | |
Autor: J.F. | |
Demontaż czujnika ABS | |
On Sat, 27 Feb 2010 10:31:50 +0100, P_ablo wrote:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości ASO ma to co producent nakazuje zeby mialo. Byc moze takiego testera nie ma, bo nie musi - po podlaczeniu "komputera" odczyta sie dokladnie co sterownik wie o czujniku. Przewidziana procedura naprawy tez moze byc prosta: 1. wymienic czujnik, a razem z czujnikiem elementy wspolpracujace 2. Jesli blad nadal wystepuje - wymienic sterownik :-) J. |
|
Data: 2010-02-28 09:42:47 | |
Autor: P_ablo | |
Demontaż czujnika ABS | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:r13io550rir8cs7qc37va7i7ubd6iivv6p4ax.com...
No coz, ciagle zapominam jakie priorytety ma aso... 1 - ostrzyc barana 2 - naprawic samochod 3 - jesli spelniles warunek nr 1 a warunku nr 2 nie potrafisz, powiedz mu TTTM... -- Picasso |
|
Data: 2010-02-28 09:55:49 | |
Autor: Karolek | |
Demontaż czujnika ABS | |
P_ablo pisze:
No coz, ciagle zapominam jakie priorytety ma aso... Zawsze mozesz otworzyc wlasne ASO i byc dobrym samarytaninem. Widac niektorym ciezko jest pojac, ze czasem bardziej oplaca sie wymienic w ciemno elementy po kolei niz bawic sie w diagnoze i bezszkodowy demontaz, za ktory klient i tak nie bedzie chcial placic. Przypominam, ze roboczo godzina w ASO to czesto ok 150zl/h, zatem zabawa z wyciagnieciem czujnika za 300zl nie moze trwac wiecej niz 2h bo wyjdzie drozej niz rozwalenie go i wstawienie nowego. -- Karolek |
|
Data: 2010-02-28 10:11:02 | |
Autor: J.F. | |
Demontaż czujnika ABS | |
On Sun, 28 Feb 2010 09:42:47 +0100, P_ablo wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Niekoniecznie, to moze byc bardzo uzasadniona procedura w sytuacji gdy czujnik pada czesto, sterownik i bardzo rzadko, i ma diagnostyke czujnika. Szansa ze padnie port sterownika w specyficzny sposob jest znikoma, a kabelek w koncu sie urwie, i podlaczanie go pod tester tylko utrudni diagnoze .. J. |
|
Data: 2010-02-27 13:12:25 | |
Autor: J.F. | |
Demontaż czujnika ABS | |
On Sat, 27 Feb 2010 00:00:46 +0100, P_ablo wrote:
Generalnie zwracam honor. Ale nazewnictwo aktywny/pasywny wprowadza w blad. Nie znaja sie :-) Pasywnymi zwyklo sie nazywac elementy nie wymagajace zasilania. Magnetorezystory sa pasywne. Jak sie do czujnika wbuduje wzmacniacz, to czujnik jest "aktywny". Ale aktywnie moze wzmacniac sygnal z magnetorezystora, hallotronu czy cewki. A cewka moze wspolpracowac z zebatka, albo pierscieniem magnetycznym .. J. |
|
Data: 2010-02-28 09:54:55 | |
Autor: P_ablo | |
Demontaż czujnika ABS | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:lp2io5199e3iuubdc7ogjopj84n0nqed0u4ax.com...
On Sat, 27 Feb 2010 00:00:46 +0100, P_ablo wrote: Caly myk polega pewnie na tym, ze nazwa magnetyczno-rezystancyjny jest dluga i trudna do zapamietania. Na ta okolicznosc trzeba bylo wymyslic nowe okreslenie a zeby "tanio" nie brzmialo to nazwali to aktywny. -- Picasso |
|
Data: 2010-02-28 10:04:32 | |
Autor: J.F. | |
Demontaż czujnika ABS | |
On Sun, 28 Feb 2010 09:54:55 +0100, P_ablo wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci Ale one zasluguja na nazwe "aktywny". Tylko nie wiazal bym takich czujnikow tylko z magnetorezystorem. Chociaz kto wie - moze tylko takie sa w uzyciu, przemysl samochodowy lubi sprawdzone rozwiazania. J. |
|
Data: 2010-02-28 11:14:46 | |
Autor: Karolek | |
Demontaż czujnika ABS | |
J.F. pisze:
Ale one zasluguja na nazwe "aktywny". Tylko nie wiazal bym takich Zgadza sie, sa takie oparte o magnetorezystor i takie o efekt Halla. Tak czy inaczej wszystkie sa aktywne. -- Karolek |
|
Data: 2010-02-28 11:09:29 | |
Autor: Karolek | |
Demontaż czujnika ABS | |
P_ablo pisze:
Nie zrozumiales. Tak jak juz wczesniej napisalem. Ten czujnik jest AKTYWNY i zasluguje w pelni na ta nazwe. A jest aktywny z uwagi na to, ze wymaga zasilania wbudowany w niego komparator. -- Karolek |
|
Data: 2010-02-26 20:12:37 | |
Autor: Sawa | |
Demontaż czujnika ABS | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hm8pii$pqe$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wcześniej miałem multiple i miałem to samo ale tam zawsze przechodziło po zdjęciu klemy, coś ten system lipny jest... Sawa |