Demontaż czujnika ABS

Data: 2010-02-26 18:03:49
Autor: Tomasz Pyra
Demontaż czujnika ABS
Sawa pisze:
Witam!
Mam problem, autko Citroen C8 2,2HDI 2006r, wyświetla mi bład ASR, ESP, ABS zarazem wyłączając mi wszystkie te systemy...

A jaką masz moc tego silnika?
Bo były dwa 2.2HDi 128KM i 170KM.
Samochody różniły się m.in. układem ABS.

Data: 2010-02-26 18:19:35
Autor: DoQ
Demontaż czujnika ABS
Tomasz Pyra pisze:

A jaką masz moc tego silnika?
Bo były dwa 2.2HDi 128KM i 170KM.
Samochody różniły się m.in. układem ABS.

Tia, ale do DW12 w C8 wystepuje jeden rodzaj prawego, przedniego czujnika ABS. Googlaj dalej ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-26 20:11:35
Autor: Sawa
Demontaż czujnika ABS
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hm8vj1$1aj$1nemesis.news.neostrada.pl...
A jaką masz moc tego silnika?
Bo były dwa 2.2HDi 128KM i 170KM.

128

Sawa

Data: 2010-02-26 22:18:29
Autor: Tomasz Pyra
Demontaż czujnika ABS
Sawa pisze:
[...]

Więc generalnie sprawa wygląda tak, że czujnik prawy (Bosch) kosztuje w hurtowniach około 250zł. Łożysko przedniego koła SKF to 440zł, RUVILLE to 359zł. (ceny Fota, Intercars itp.)
Więc idąc metodą chybił-trafił jesteś 120zł do przodu na czujniku i 220zł na ewentualnym łożysku - bo taki SKF to albo jest to samo, albo nawet lepiej od tego co dostaniesz w ASO.

Co do diagnostyki, to jak masz elektronika, to nie powinien mieć problemów ze sprawdzeniem i porównaniem lewego i prawego czujnika.
I elektrycznym i potem sygnał oglądany oscyloskopem.

W razie czego podzwoń po innych warsztatach i popytaj kto potrafi odróżnić pad czujnika od padu tej tarczy która obraca się przed czujnikiem.

I tyle powinno wystarczyć.

Demontaż czujnika ABS