Deore 2012

Data: 2012-08-12 13:47:04
Autor: Bródniak
Deore 2012
Witam wszystkich, pierwszy raz korzystam z gościnności pl.rec.rowery. Wiec z góry przepraszam za brak ogłady i wiedzy ;)

Tak sobie latam po różnych forach, tudzież stronach aukcyjnych i szukam napędu z rodziny Deore. Zaznaczę może na początku iż zanim uzbieram potrzebną kasę spoooro wody pewnie w Wiśle upłynie, nie mniej jednak podpowiedz, tudzież recenzja, pomogła by mi w przyszłości kiedy nowy napęd będzie bardziej prawdopodobny (wszak gwiazdka wielkimi korkami już się zbliża :D).
A więc na wstępie taki zestaw sobie wymyśliłem: Przerzutka przednia:    DEORE FD-M591-10 110 PLN
Przerzutka tylna: DEORE RD-M593-SGS 190 PLN
Korba:         DEORE FC-M590-10 300 PLN
Łańcuch: ???
Kaseta:         DEORE CS-HG62-10 150 PLN
Klamkomanetki:         DEORE SL-M591 180 PLN
No właśnie, tam gdzie znaki zapytania tam nie bardzo mam pomysł, łańcuch raczej SRAM czy może jednak Shimano? Jeśli ktoś miał do czynienia z takim zestawem chętnie usłyszę opinie. Jeśli mnożę temat to przepraszam, proszę sobie głowy nie zawracać.

Data: 2012-08-12 21:55:14
Autor: Ignac
Deore 2012
Bródniak <maciekjablonski@gmail.com>  Do tego zestawu Shimano zaleca łańcuch :HG-54 - SI-6V7RA -to jest nr.instrukcji serwisowej w komponentach Deore.

 Ignac

Data: 2012-08-13 06:18:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Deore 2012
Bródniak wrote:
Klamkomanetki:         DEORE SL-M591 180 PLN

Ja bym wolał oddzielny zestaw na wypadek przejścia na hamulce hydrauliczne. Poza tym spoko :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-13 17:55:59
Autor: chester
Deore 2012
W dniu 13.08.2012 06:18, kamil/Endurorider.pl pisze:
Bródniak wrote:
Klamkomanetki:         DEORE SL-M591 180 PLN

Ja bym wolał oddzielny zestaw na wypadek przejścia na hamulce
hydrauliczne. Poza tym spoko :)

Ja też bym wolał klamki i manetki osobno, ale nie ze względu na hydrauliki, a ze względu na luzy lub zmianę koncepcji za kilka lat. Załóżmy, że Ci klamki luzy złapią i sobie Avidy zafundujesz... Fajnie by było nie musieć wymieniać manetek, no nie? ;-)

chester

Data: 2012-08-13 23:13:09
Autor: biodarek
Deore 2012
Bródniak wrote:
[...]

Mam klamki Deore od 9 lat i nie mają luzów. Mogę też w każdej chwili dołożyć do nich _mechaniczne_ Avidy - bez przeszkód. Zmiana klamek - tylko przy przejściu na hydrauliki, jak napisał kamil.

Za to manetka... już przeszła 2 operacje manualnego rozciągania sprężynki (przy ostatniej naprawie połamałem telewizorek ;) No, ale w każdej chwili mogę sobie ją samą wymienić :)

--
biodarek

Data: 2012-08-13 12:27:27
Autor: Łasic
Deore 2012
Ehh.. tak się zastanawiam czy jest sens pchania takiego osprzętu do mojej wielce przeciętnej ramy. Chyba lepiej będzie na początek wymienić koła na takie 3 komorowe, kapslowane, na lepszych niż podstawowe shimano, piastach. Bo to co mam teraz założone to, pożal się Boże, jednokomorowa bida z nędzą :/ Jak tak poczytałem forum to dochodzę do wniosku że napęd to raczej powinien być ostatni w kolejce do wymiany.

Data: 2012-08-14 06:08:33
Autor: kamil/Endurorider.pl
Deore 2012

Te koła są najciekawszą propozycją pod względem ceny do jakości wedug mnie http://endurorider.pl/2009/01/mach-1-exe/ U znajomych jeździ tego 4 komplety i nic się nie dzieje zarówno z wersją bez tarcz (Novatec) jak i pod tarcze (Joy tech) Kupowane za ok 200 komplet :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-13 16:21:32
Autor: Robert Ostrowski
Deore 2012
Bródniak <maciekjablonski@gmail.com> napisał(a):
A wi=EAc na wst=EApie taki zestaw sobie wymy=B6li=B3em:=20
Przerzutka przednia:    DEORE FD-M591-10 110 PLN
Przerzutka tylna: DEORE RD-M593-SGS 190 PLN

Ja bym przerzutkę przednią wziął klasę niżej czyli Alivio a przerzutkę tylną
klasę wyżej czyli LX albo nawet XT.

Pamiętaj, że z czasem wózek przerzutki przedniej się wytrze kompletnie i
będziesz musiał wymienić na nówke.

Data: 2012-08-13 19:07:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Deore 2012
Użytkownik "Robert Ostrowski" <robertrobert1@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0b9ic$g9f$1inews.gazeta.pl...
[...]

A ja dokładnie odwrotnie :) Moje obecne XT uwielbiam za bardzo mocną sprężynę a tylna deore dopóki nie padła to pracowała na tyle dobrze, że o niej nie myślałem praktycznie wcale ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-14 07:40:09
Autor: Robert Ostrowski
Deore 2012
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
> Pamiętaj, że z czasem wózek przerzutki przedniej się wytrze kompletnie i
> będziesz musiał wymienić na nówke.

A ja dokładnie odwrotnie :) Moje obecne XT uwielbiam za bardzo mocną sprężynę

Ale budowa czyli w tym przypadku mocna spręzyna nie ma nic wspólnego z
naturalnym starzeniem się czyli przecieraniem wózka. Tylna przerzutka o ile ją
nie złamiesz to będzie działać wiecznie natomiast przednią trzeba wymieniać
mniej więcej co 3-4 lata przy dystansach rocznych sięgających 10 000 km.

Data: 2012-08-14 02:44:03
Autor: Wilk
Deore 2012
On 14 Sie, 09:40, "Robert Ostrowski" <robertrobe...@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

Ale budowa czyli w tym przypadku mocna spr zyna nie ma nic wsp lnego z
naturalnym starzeniem si czyli przecieraniem w zka. Tylna przerzutka o ile j
nie z amiesz to b dzie dzia a wiecznie natomiast przedni trzeba wymienia
mniej wi cej co 3-4 lata przy dystansach rocznych si gaj cych 10 000 km.

Żartujesz Roberto? Ile musisz używać przedniej przerzutki, żeby Ci się
akurat wózek przetarł? Ja używam dużo więcej niż 3-4 lata i nic się z
wózkiem nie dzieje. Znacznie prędzej się wyciągnie sprężyna i będą
luzy. Ja przejeżdżam rocznie 20tys km - i nigdy z tego powodu nie
musiałem wymieniać przerzutki, co więcej - wózek właściwie w ogóle mi
się nie ściera; kupowanie z tego powodu tańszej przerzutki żadnego
sensu nie ma.

--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-08-14 17:54:03
Autor: Robert Ostrowski
Deore 2012
wrote:

> [...]
> nie z amiesz to b dzie dzia a wiecznie natomiast przedni trzeba wymienia
> mniej wi cej co 3-4 lata przy dystansach rocznych si gaj cych 10 000 km.

=AFartujesz Roberto? Ile musisz u=BFywa=E6 przedniej przerzutki, =BFeby Ci =
si=EA
akurat w=F3zek przetar=B3? Ja u=BFywam du=BFo wi=EAcej ni=BF 3-4 lata i nic=
 si=EA z
w=F3zkiem nie dzieje. Znacznie pr=EAdzej si=EA wyci=B1gnie spr=EA=BFyna i b=
=EAd=B1
luzy. Ja przeje=BFd=BFam rocznie 20tys km - i nigdy z tego powodu nie
musia=B3em wymienia=E6 przerzutki, co wi=EAcej - w=F3zek w=B3a=B6ciwie w og=
=F3le mi
si=EA nie =B6ciera; kupowanie z tego powodu ta=F1szej przerzutki =BFadnego
sensu nie ma.

--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Jadąc szosą przez 600 km zaledwie kilknaście razy użyjesz przedniej
przerzutki. W ruchu miejskim praktycznie po każdym starcie przerzucam na 3
blat. Przez 14 lat zużyłem w rowerze mtb miejskim 3 przednie przerzutki
podczas gdy w pozostałych ciągle mam nówki.

Data: 2012-08-14 20:17:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Deore 2012
Robert Ostrowski, Tue, 14 Aug 2012 17:54:03 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
W ruchu miejskim praktycznie po każdym starcie przerzucam na 3
blat.

O.O
To znaczy, że powinieneś kupić sobie średnią tarczę jakąś normalną (36t?) i
używać tylnej przerzutki.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-08-14 19:07:21
Autor: kamil/Endurorider.pl
Deore 2012
Użytkownik "Robert Ostrowski" <robertrobert1@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0cvcp$6f2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tylna wiecznie? Moje tylne zajeżdżam i bardzo często kończy się na tym, że przerzutka traci swój naturalny naciąg - wyciera się element o który zapiera się sprężyna. Dwa dni temu tak zdechło moje deore. Do tego dochodzą luzy i rozklekotanie.

Dla odmiany przednie bardzo rzadko wykazują oznaki zużycia w takim stopniu aby je wymieniać.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-14 17:55:33
Autor: Robert Ostrowski
Deore 2012
> [...]

Dla odmiany przednie bardzo rzadko wykazują oznaki zużycia w takim stopniu aby je wymieniać.

No to mamy kompletnie różne doświadczenia.

Data: 2012-08-14 21:15:16
Autor: kamil/Endurorider.pl
Deore 2012

Użytkownik "Robert Ostrowski" <robertrobert1@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0e3el$a3v$1inews.gazeta.pl...

No to mamy kompletnie różne doświadczenia.

Nie gniewasz się prawda? :) Byłoby nudno gdyby wszyscy mieli takie same :D

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-14 20:16:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Deore 2012
Robert Ostrowski, Tue, 14 Aug 2012 07:40:09 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Tylna przerzutka o ile ją
nie złamiesz to będzie działać wiecznie natomiast przednią trzeba wymieniać
mniej więcej co 3-4 lata przy dystansach rocznych sięgających 10 000 km.

Mam właśnie wrażenie, że patrzymy na rower z dwóch różnych końców... Moja
przednia przerzutka (LX, rocznik 2006) działa bardzo dobrze, a tylna (LX
rocznik chyba 2008) zaczyna wołać o wymianę...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-08-14 20:14:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Deore 2012
Robert Ostrowski, Mon, 13 Aug 2012 16:21:32 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Pamiętaj, że z czasem wózek przerzutki przedniej się wytrze kompletnie i
będziesz musiał wymienić na nówke.

Ekhm...
Moja przednia przerzutka ma ze 25 000 km przebiegu i jak na razie nic się
nie przeciera, ba - zarysowań niewiele ma. --
Pozdrowienia,

Data: 2012-08-15 11:02:56
Autor: rmikke
Deore 2012
On Monday, August 13, 2012 6:21:32 PM UTC+2, Robert Ostrowski wrote:
Br�dniak <maciekjablonski@gmail.com> napisa�(a): > A wi=EAc na wst=EApie taki zestaw sobie wymy=B6li=B3em:=20

> Przerzutka przednia:    DEORE FD-M591-10 110 PLN

> Przerzutka tylna: DEORE RD-M593-SGS 190 PLN

Ja bym przerzutk� przedni� wzi�� klas� ni�ej czyli Alivio a przerzutk� tyln�

klas� wy�ej czyli LX albo nawet XT.

No nie wiem. Ja zaczynałem od Acery z tyłu, zmieliłem, kupiłem Alivio,
zmieliłem, kupiłem Deore i od paru lat nie mam żadnego pretekstu,
wymienić na wyższą. Ewentualnie jakaś Shadow mi się marzy...

Data: 2012-08-15 20:35:30
Autor: biodarek
Deore 2012
W dniu 2012-08-15 20:02, rmikke pisze:
[...]

Ja zmieniłem Deore na wersję Shadow, a teraz Shadow Plus mi się marzy...
(a właściwie SRAM Type 2). Koniec z telepaniem łańcucha. Nawet bez napinacza.

--
biodarek

Deore 2012