Departament Kredytów Trudnych

Data: 2011-03-04 00:36:27
Autor: Kubba Bubba
Departament Kredytów Trudnych
Witam,

Czy bank ma prawo wysyłać do dłużnika kopertę na której w widoczny sposób jest napisana nazwa ów banku oraz wielkimi literami "DEPARTAMENT KREDYTÓW TRUDNYCH"?

Czy nie stanowi to w jaki¶ sposób pogwałcenia tajemnicy bankowej? (bo tak zaadresowan± kopertę listonosz przekazuje sekretarce/żonie/itp./itd. a więc osobom postronnym, którzy poniek±d dowiaduj± się o trudnej sytuacji finansowej dłużnika)

Je¶li wszystko jest ok, to czy w takim razie bank równie dobrze może założyć "Departament klientów posiadaj±cych ¶rodki na koncie w kwocie ponad 200 tys zł" i rozsyłać korespondencję w ten sam sposób?

Pzdr,

Data: 2011-03-04 07:12:43
Autor: januszek
Departament KredytĂłw Trudnych
Kubba Bubba napisa?(a):

Czy bank ma prawo wysy³aæ do d³u¿nika kopertê na której w widoczny sposób jest napisana nazwa ów banku oraz wielkimi literami "DEPARTAMENT KREDYTÓW TRUDNYCH"?

To dopiero poczatek ;) Bo potem podstawia pod dom dluznika furgon z takim napisem. Nie mowiac juz o tym, ze za dluznikiem beda stale chodzic osobnicy ubrani w firmowe mundurki z krzykliwym napisem Windykacja Kredytow Trudnych ;P j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-03-04 09:25:47
Autor: t
Departament Kredytów Trudnych
Oczywi¶cie nazwa departamentu jest niewła¶ciwa.
Bo widać, że  kredyt był łatwy.
A trudna jest jego spłata.

Data: 2011-03-05 00:17:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 4 Mar 2011, Kubba Bubba wrote:

Czy nie stanowi to w jaki¶ sposób pogwałcenia tajemnicy bankowej?

  Ale niespłacony dług nie jest "tajemnic±".
  Chyba że umówiono się inaczej.
  Dług można wystawić go na alledrogo (nie wiem, maj± tak
działkę "długi sprzedam"?) czy gdziekolwiek indziej w publicznym
miejscu.
  Chyba nie spodziewasz się, że "w ramach tajemnicy" jedyne co będzie
mógł zrobić wierzyciel to wystawić info: "dług jakiego¶ pana, w wysoko¶ci
12 743 zł, powstały w dniu 12.II.2011"?
  Kupiłby¶ co¶ takiego?

osobom postronnym, którzy poniek±d dowiaduj± się o trudnej sytuacji
finansowej dłużnika)

  Dłużnik tak ma - informacja o jego niespłaconym długu nie jest chroniona.

Je¶li wszystko jest ok, to czy w takim razie bank równie dobrze może założyć
"Departament klientów posiadaj±cych ¶rodki na koncie w kwocie ponad 200 tys
zł" i rozsyłać korespondencję w ten sam sposób?

  Po pierwsze, to bank może nie chcieć pozbywać się klientów którzy
trzymaj± w nim po ćwierć miliona, w odróżnieniu od dłużników
którzy zalegaj± mu z podobn± spłat±, a po drugie przepisy prawa
nie pozwalaj± na domy¶lne (bez zgody drugiej strony) przekazywanie
wierzytelno¶ci, w odróżnieniu od przekazywania (sprzedawania)
długów, więc bank może mieć kłopot z wyja¶nieniem dlaczego
chce pieni±dze klienta przekazać gdzie indziej :>
(a to fakt że bank chce *pozbyć się* długu klienta daje mu
prawo do upubliczniania danych).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-05 13:13:37
Autor: mvoicem
Departament Kredytów Trudnych i [OT]
(05.03.2011 00:17), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Wydaje mi się, że z samego prawa upublicznienia danych przy okazji
oferty sprzedaży, nie wynika że można je upubliczniać przy każdej innej
okazji.

a offtopicznie - spółdzielnie od czasów wprowadzenia ODO, nie podaj±
list dłużników (co miało ich stygmatyzować i mobilizować do spłaty),
tylko "grand totale" dla klatki/bloku.

Dziwię się że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł, żeby rozesłać do
wszystkich mieszkańców kartkę o tre¶ci: "Szanowny Panie XXX, informujemy
że jeste¶my w posiadaniu wierzytelno¶ci u p. YYYY tytułem opłat
czynszowych... jeżeli jeste¶ zainteresowany kupnem tej wierzytelno¶ci ...".

p. m.

Data: 2011-03-05 15:50:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 5 Mar 2011, mvoicem wrote:

Wydaje mi się, że z samego prawa upublicznienia danych przy okazji
oferty sprzedaży, nie wynika że można je upubliczniać przy każdej innej
okazji.

  Pozostaje się zgodzić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-05 13:57:27
Autor: Andrzej Lawa
[...]

I IHMO jest to dalsza czę¶ć tego samego problemu, co wpisywanie do
różnych "rejestrów długów" itepe.

Uważam, że zarówno sprzedaż jak i sama tylko publikacja informacji o
rzekomym długu powinna wymagać praworz±dnego wyroku s±du
stwierdzaj±cego, że dług faktycznie istnieje.

Data: 2011-03-05 13:59:59
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Departament KredytĂłw Trudnych
W dniu 2011-03-05 13:57, Andrzej Lawa pisze:

UwaĹĽam, ĹĽe zarĂłwno sprzedaĹĽ jak i sama tylko publikacja informacji o
rzekomym długu powinna wymagać praworządnego wyroku sądu
stwierdzającego, że dług faktycznie istnieje.

W tym, że wyroki nie stwierdzają zasadniczo istnienia długów, a to czy można dochodzić ich na drodze postępowania egzekucyjnego. A to 2 różne rzeczy.

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-03-06 23:32:34
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.03.2011 13:59, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-03-05 13:57, Andrzej Lawa pisze:

Uważam, że zarówno sprzedaż jak i sama tylko publikacja informacji o
rzekomym długu powinna wymagać praworz±dnego wyroku s±du
stwierdzaj±cego, że dług faktycznie istnieje.

W tym, że wyroki nie stwierdzaj± zasadniczo istnienia długów, a to czy
można dochodzić ich na drodze postępowania egzekucyjnego. A to 2 różne
rzeczy.

Zgaduję, że masz na my¶li przedawnienia roszczeń, więc w życiu
codziennym postawiłbym pomiędzy jednym a drugim znak równo¶ci - mało kto
przechowuje dowody zapłaty dłużej niż okres przedawnienia. Wielu nawet
krócej.

Data: 2011-03-07 00:12:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-03-06 23:32, Andrzej Lawa pisze:

[...]
Zgaduję, że masz na myśli przedawnienia roszczeń, więc w życiu
codziennym postawiłbym pomiędzy jednym a drugim znak równości - mało kto
przechowuje dowody zapłaty dłużej niż okres przedawnienia. Wielu nawet
krĂłcej.

To ja postawię znak równości pomiędzy nie przechowywaniem dowodów, a chęcią nie płacenia za zaciągane zobowiązania ;)

Data: 2011-03-07 00:27:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.03.2011 00:12, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

[...]

To ja postawię znak równo¶ci pomiędzy nie przechowywaniem dowodów, a
chęci± nie płacenia za zaci±gane zobowi±zania ;)

A jeste¶ w stanie to uzasadnić? Lepiej, niż pisać "nie" z różnymi
czę¶ciami mowy? ;->

Data: 2011-03-07 00:33:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-03-07 00:27, Andrzej Lawa pisze:

[...]
A jesteś w stanie to uzasadnić? Lepiej, niż pisać "nie" z różnymi
częściami mowy? ;->

A uzasadnić jestem ;), a co do NIE, mój odwieczny problem, i ile razy brałem się do wybicia sobie ze łba tego gatunku błędów - próby spełzały na niczym niestety.

Data: 2011-03-07 00:47:11
Autor: Andrzej Lawa
Departament Kredytów Trudnych
W dniu 07.03.2011 00:33, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

A uzasadnić jestem

No to poproszę to uzasadnienie.

Ja ze swojej strony uzasadnienie przedstawiłem.

Data: 2011-03-07 01:27:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Departament KredytĂłw Trudnych
W dniu 2011-03-07 00:47, Andrzej Lawa pisze:

A uzasadnić jestem
No to poproszÄ™ to uzasadnienie.
Ja ze swojej strony uzasadnienie przedstawiłem.

https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/search?hl=pl&group=pl.soc.prawo&q=płacić+przedawnienie

:)