Desynchronizacja

Data: 2010-07-22 09:05:56
Autor: latet
Desynchronizacja
Witam,

Czy za niewielkie, ale zauważalne "rozjechanie" się dźwięku z obrazem może być odpowiedzialny czas reakcji ekranu telewizora LCD? Jest to mały, tani Funai.

Nie mogę sobie z tym poradzić. Np. dekoder TV cyfrowej (Vectra) mam podłączony do amplitunera kablem światłowodowym oraz do telewizorka przez HDMI. Gdy włączę dźwięk i przez głośniczki TV i przez głośniki amplitunera do ewidentnie słychać przesunięcie w czasie. Problem w tym, że ani dźwięk przez TV, ani dźwięk przez ampa nie jest idealnie zsynchronizowany z obrazem.

Co więcej - do tego samego TV podłączyłem (przez SCART) odtwarzacz DVD i włączyłem pewien film, który zawiera scenę, w której bardzo łatwo jest sprawdzić synchonizację. Jest rozjechana. A w tym samym filmie, odtwarzanym w tym samym odtwarzaczu podłączonym też przez SCART do telewizora kineskopowego - synchronizacja jest idealna.

Dziękuję,

latet

Data: 2010-07-22 21:15:53
Autor: Andy_Bi
Desynchronizacja

Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości news:i28qkl$cmv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Witam!
Miałem podobny problem z telewizorem SAMSUNG podłączonym do analogowej wieży.
Pomogła rada:
Aby zsynchronizować dźwięk głośników TV z zewnętrznym wzmacniaczem należy wejść w menu serwisowe i ustawić audio delay na zero (domyślnie 80).
Pozdrawiam.

Data: 2010-07-22 21:26:47
Autor: Andy_Bi
Desynchronizacja

Użytkownik "Andy_Bi" <burand@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i2a5dc$8ji$1inews.gazeta.pl...

[...]

Chciałbym tylko dodać, że w przypadku Samsunga wejście w menu serwisowe przez osobę nieupoważnioną powoduje utratę gwarancji,
 w związku z czym musiałem w tej sprawie wsywać serwis.
Pozdrawiam.

Desynchronizacja