Dętka 27,5 do 28''?

Data: 2017-07-24 13:35:25
Autor: Jacek
Dętka 27,5 do 28''?
W dniu 24.07.2017 o 11:13, ąćęłńóśźż pisze:
Z nieznanej mi przyczyny średnica dętek jest większa, niż średnica obręczy, a nawet większa niż wewnętrzna średnica opony (tego to już nie rozumiem).
Dętka "na wymiar" wcale się dobrze nie układa w oponie przy wymianie, wręcz zwykle sprawia wrażenie za dużej (za długiej po obwodzie).
Może pójść w kierunku dętki 27,5'' (do koła 622 i opony 28x2,00)?

Pamiętam czasy, że dętki były w wymiarach od-do, czyli, że już producent zakładał możliwość, że dętka będzie dobra do koła +/- jeden rozmiar, a niekoniecznie tylko do jednego. Ja bym tu nie widział niczego złego, zwłaszcza, że to tylko pół cala różnicy.
Miałem już przetartą dętką z powodu fałdy przy zakładaniu, a jak będzie 1/2 mniejsza, to coś takiego nie grozi.
Jacek

Data: 2017-07-25 10:30:20
Autor: Łukasz Kroczka
Dętka 27,5 do 28''?
W dniu 24.07.2017 o 13:35, Jacek pisze:
Miałem już przetartą dętką z powodu fałdy przy zakładaniu, a jak będzie 1/2 mniejsza, to coś takiego nie grozi.

Jak przed założeniem dętkę odrobinę napompujesz, to żadnej fałdy nie będzie.
Wymiana dętki: niby prosta rzecz, a ludzie chcą sobie "ułatwiać" życie stosując mniejsze od właściwych dętki...

Dętka 27,5 do 28''?