Dętka i nadwymiarowa opona

Data: 2017-08-16 08:52:29
Autor: cytawa
Dętka i nadwymiarowa opona
Maciek pisze:
Kupiłem opony do szosy 28c, mam dętki ze starych opon do max. 25.

Pytanie do praktyków.
Zastanawiam się czy zakładać stare dętki czy kupić nowe pod 28c. Jeżeli
nie kupię stare zapewne będą lekko nadwyrężone, ciśnienia panuje spore.
Z drugiej strony na logikę co się może stać? Co byście zrobili? ;-)

Bys sie zdziwil jak bardzo sie rozciaga detka po napompowaniu. Opona temu przeszkadza i dlatego mozna pompowac.

Miedzy 28 a 25 jest niewielka roznica i MZ smialo mozna pompowac.
Gwarancji dac nie moge ale ja bym probowal.

Jan Cytawa

Data: 2017-08-16 10:33:43
Autor: Andrzej Ozieblo
Dętka i nadwymiarowa opona
W dniu 2017-08-16 o 08:52, cytawa pisze:

Bys sie zdziwil jak bardzo sie rozciaga detka po napompowaniu. Opona
temu przeszkadza i dlatego mozna pompowac.

Rozciągać się rozciąga, ale moje doświadczenia z nadmiarową oponą, a raczej niedomiarową dętką, są negatywne, tzn. często łapałem tzw. gumę. Po wymianie na normatywną problemy ustąpiły. Być może przyczyny były inne.

Interesujące zjawisko zauważyłem w kole 16", w Stridzie. Opona ma wymiar 16", dętka, sądząc z napisu, też. Tyle że dętka jest wyraźnie za duża i na krótkim odcinku pozostaje "zmarszczona".

Dętka i nadwymiarowa opona