Detka z zelem - na przód, czy na tyl?

Data: 2009-05-18 15:08:02
Autor: ±ćęłń󶼿
Detka z zelem - na przód, czy na tyl?
Mam tylko jedn± dętkę z żelem antyprzebiciowym, akurat założyłem na przód, ale się zastanawiam, czy na tył nie byłoby "słuszniej" - i większa masa dętki, i większy moment bezwładno¶ci koła z żelem, nie wiem jak z częstotliwo¶ci± przebijania przód/tył (statystyk raczej nikt nie prowadzi ;)) ale na dojazd do domu chyba lepiej mieć flaka pod kierownic± niż pod siodełkiem?
JaC

Data: 2009-05-18 06:28:57
Autor: Saurus
Detka z zelem - na przód, czy na tyl?
Mnie się zdarzaj± wył±cznie gumy na tylnym kole (identyczne opony i
dętki na obu), więc tam bym założył.

Data: 2009-05-18 08:42:17
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On 18 May, 14:28, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:
Mnie się zdarzaj± wył±cznie gumy na tylnym kole (identyczne opony i
dętki na obu), więc tam bym założył.

zdecydowanie na tyl,

u mnie to wyglada tak, ze mam w siodelku lyzeczki do opon + zapasowa
detke i zazwyczaj wystarcza.

Data: 2009-05-18 18:42:40
Autor: ±ćęłń󶼿
Detka z zelem - na przód, czy na tyl?
OK - akurat będe zmieniał oponki na szersze, to przełożę dętkę żelow± na tył.
JaC
PS. Może kto¶ chce kupić zdjęte z GF fabryczne opony 2 szt. 28'' Bontrager Select Invert 700x35 (OIDP kevlar, bez drutu)?
Lekko id±, s± szybkie i bardzo dobre na asfalt, ale na chodniki w mojej okolicy ze szparami między płytami i jazdę po piachu w parku lub lesie jednak za w±skie.

-- -- -

Mnie się zdarzaj± wył±cznie gumy na tylnym kole, więc tam bym założył.

Data: 2009-05-18 10:12:17
Autor: miok
On 18 Maj, 15:08, ±ćęłń󶼿 <usun...@wp.eu> wrote:
nie wiem jak z częstotliwo¶ci± przebijania przód/tył (statystyk raczej nikt nie prowadzi ;))
Prowadzi:) u mnie czesciej tyl, pozatym tam jest wymiana upierdliwsza

Zreszta wystarczy spojrzec na detki z przodu i z tylu. U mnie po kilku
miesiacach na przedzie 2 latki, na tyle po 1 tygodniu 7 czy 8
latek...:)

Data: 2009-05-18 22:54:42
Autor: Ryszard Mikke
miok <michal.r90@gmail.com> napisał(a):
On 18 Maj, 15:08, =B1=E6=EA=B3=F1=F3=B6=BC=BF <usun...@wp.eu> wrote:
>nie wiem jak z cz=EAstotliwo=B6ci=B1 przebijania prz=F3d/ty=B3 (statystyk =
raczej nikt nie prowadzi ;))
[...]

Zmień opony?
Ja w Michelinach łapałem gumy ¶rednio co miesi±c (a poza tym fajne były
i dopóki nie zmieniłem, to nawet je chwaliłem), po zmianie na Marathony -
- jak ręk± odj±ł. Dwie gumy przez dwa lata. Z tym, że jeżdżę głównie miasto/szosa/szutry jaki¶ zjazd tylko okazyjnie, więc u mnie problemem s± głównie ostre rzeczy na drodze, a nie np. snejki
na korzeniach. rmikke

Data: 2009-05-19 01:38:15
Autor: miok
Detka z zelem - na przód, czy na tyl?
On 19 Maj, 00:54, "Ryszard Mikke" <rmi...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Zmień opony?
Ale ciezko bedzie znalezc z takim bieznikiem i rozmiarem:/ (700x45c,
jodelka)

Z tym, że jeżdżę głównie miasto/szosa/szutry jaki¶ zjazd tylko okazyjnie,
więc u mnie problemem s± głównie ostre rzeczy na drodze, a nie np.. snejki
na korzeniach.
Ja lapalem w terenie, na dosyc niskim cisnieniu, pozatym 2 byly od
strony obreczy (jak zmienialem detke na jakims zadupiu cos musialo sie
dostac).

Data: 2009-05-19 00:46:14
Autor: szaman
Detka z zelem - na przód, czy na ty l?
±ćęłń󶼿 wytworzył w szalonym umy¶le, a następnie przelał w postać elektroniczn± to, co następuje::
(statystyk raczej nikt nie prowadzi ;))

statystyka na dzien dzisiejszy:
1 detka tyl - rano
1 przod - poludnie:D

sz

Data: 2009-05-19 10:55:07
Autor: cynamoon
Detka z zelem - na przód, czy na tyl?

Użytkownik "±ćęłń󶼿" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomo¶ci
Mam tylko jedn± dętkę z żelem antyprzebiciowym, akurat założyłem na przód,
ale się zastanawiam, czy na tył nie byłoby "słuszniej" -

oczywi¶cie, że sluszniej choćby z tego powodu, że  zmiana dętki w przednim
kole jest mniej kłopotliwa...
łatwiej i szybciej  jest zdj±ć i założyć przednie koło, roweru nie trzeba
kła¶ć na ziemi lub odwracać do góry kołami itd...

ale na dojazd do domu chyba lepiej mieć flaka pod kierownic± niż pod
siodełkiem?

to zależy co kto lubi.....
Marek

Data: 2009-05-19 15:13:25
Autor: ±ćęłń󶼿
Detka z zelem - byla i nie ma ;-/
No i nie mam już pytania, bo wła¶nie maiłem zonk:  pompowałem tylne koło z now± opon±, cos mnie tknęło "czy aby zaraz...?" i w ułamek sekundy póĽniej jak przy zaledwie ok. 4,5 bara nie pie....nie, to aż się ptaszyska z okolicy pozrywały ;-))

Dętka rozerwana na odcinku około 10 cm w strzępy, co ciekawe to już druga, pierwsza pękła też przy pierwszym pompowaniu dosłownie po szwie (wymienili na drug± od ręki).

Opona jest 75-100 psi (5-7 bar) rozmiar 700x47C - czy do takich opon trzeba specjalne szerokie i mocniejsze dętki (chciałbym pompować do tych 100 psi = 7 bar)??

Nie chciałbym za duzo wydawać, mam już parę dętek 700x43C, no ale jesli trzeba...
JaC

Detka z zelem - na przód, czy na tyl?