Deutsche Bank vs mBank - opinie

Data: 2011-02-05 21:19:08
Autor: Wiaderko
Deutsche Bank vs mBank - opinie
Witam,
Jestem jednym z pierwszych użytkowników konta mBank (2001r), jednak w związku z możliwym kredytem hipotecznym, który być może otrzymam w Deutsche Bank muszę u nich założyć konto i przenieść wynagrodzenie. Do tej pory sceptycznie podchodziłem do innych niż mBank kont bankowych, jednak postanowiłem z ciekawości porównać kredyty odnawialne. W mBank 15% w Deutsche - 12%, nie ukrywam, że facjata mi się uśmiechnęła. Do użytkowników Deutsche - czy jesteście zadowoleni z konta w tym banku oraz ich usług? ps. Muszę założyć konto niestety płatne - db Life.

Nie ukrywam, że nie lubię być zmuszany do korzystania z usług, które mnie nie interesują i zawsze robię na przekór zostawiając na takich kontach max 10 zł, ale może czas zabrać się ze swoimi ubezpieczeniami OC, akcjami eMaklera, kredytami odnawialnymi do korzystniejszego banku. W ramach ciekawostki, kiedy starałem sie w grudniu o hipoteczny w mBanku to obsługująca mnie agentka mBank proponowała mi ... kredyt hipoteczny w innym banku SIC !!! ;)

--
Wiaderko / gg:3446979

Data: 2011-02-05 21:36:45
Autor: JerzyR
Deutsche Bank vs mBank - opinie
?Bank muszę u nich założyć konto i przenieść wynagrodzenie. Do tej pory

Wymaganie założenia konta przy kredycie hipotecznym zostało uznane za klauzulę niedozwoloną.
Miałem taki wymóg wpisany w umowie z BPH, ale jak ich przejął pekao sa to zamknąłem konto osobiste bez problemów.

Data: 2011-02-05 21:38:56
Autor: Sławek
Użytkownik "JerzyR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d4db4b5$1@news.home.net.pl...

?Bank muszę u nich założyć konto i przenieść wynagrodzenie. Do tej pory

Wymaganie założenia konta przy kredycie hipotecznym zostało uznane za klauzulę niedozwoloną.

Dlatego najlepiej takie konto założyć przy braniu kredytu, a następnie zamknąć.
W razie potrzeby można się powołać na UOKiK

-- Sławek

Data: 2011-02-05 22:07:16
Autor: Wiaderko
"Sławek" <slavekk@gazeta.pl> wrote in message news:iikcja$r3h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie jest to czasem podstawa do zerwania umowy kredytowej przez bank ?

Data: 2011-02-05 22:35:09
Autor: kashmiri
Deutsche Bank vs mBank - opinie
Wiaderko <ku17g@63f.com> dared to write:
[...]

Nie, ponieważ wymóg posiadania konta jako warunek otrzymania kredytu jest niezgodny z prawem. A po drugie, dlaczego bank miałby zrywać umowę? Żeby już w ogóle nie zarobić?

k.

Data: 2011-02-05 22:49:46
Autor: Darek
[...]

Ale za to może się podwyższyć marża jeżeli nie będzie konta ze stałymi wpływami

Darek

Data: 2011-02-09 00:14:15
Autor: k_jak_krzys
On 5 Lut, 22:35, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
Wiaderko <ku...@63f.com> dared to write:

> [...]

Nie, ponieważ wymóg posiadania konta jako warunek otrzymania kredytu jest niezgodny z prawem. A po drugie, dlaczego bank miałby zrywać umowę? Żeby już w ogóle nie zarobić?

W DB znaleźli sposób na ominięcie prawa. Umowę podpisujesz na marżę
standardową z upustem który działa tylko wtedy gdy masz: konto (za 25
PLN/ mies), oszczędzanie, lokatę itp. Generalnie możesz zaraz wszystko
zamknąć, ale wtedy marża automatycznie wzrasta do poziomów mało
konkurencyjnych. Ja się skusiłem i nie narzekam wybrałem konto i
program oszczędnościowy jak policzyłem to i tak było taniej niż w
innych bankach. Kredyt brałem w sierpniu 2010.

Pozdrawiam
Krzysztof

Data: 2011-02-05 21:46:31
Autor: Piotr
W dniu 2011-02-05 21:19, Wiaderko pisze:
[...]

Ja używam kilku kont i obecnie mBankowe oceniam jako najsłabsze w porównaniu z konkurencją (a w 2001 było odwrotnie). Z tym że zupełnie nie korzystam z kredytów, więc i ocena usług może być inna niż Twoja.
A co do DB to nie mam powodów do narzekań.

pozdrawiam

Data: 2011-02-06 03:12:04
Autor: Mateusz Papiernik
W dniu 2011-02-05 21:46, Piotr pisze:
Ja używam kilku kont i obecnie mBankowe oceniam jako najsłabsze w
porównaniu z konkurencją (a w 2001 było odwrotnie).

Z ciekawosci - dlaczego? Pytam zupelnie powaznie, sam jestem rowniez
klientem mBanku od 2001 roku. Doswiadczenia z innymi bankami mam znikome
(ING, BZWBK24, Pekao24 i Inteligo), a posiadanie jeszcze jednego
dodatkowego konta "w razie czego" by sie w sumie przydalo. Przestaje byc
przekonany do bycia uzaleznionym tylko od jednej instytucji bankowej.

Ktory bank wg Ciebie konto osobiste ma ciekawsze niz mBank i dlaczego?
Bo wygody interfejsu mBanku, niestety, konkurencja IMHO przebic nie
potrafi - a innych wad w moich zastosowaniach nie widze (dobrze
dzialajaca karta, brak oplac za prowadzenie i przelewy).

--
Mateusz Papiernik
mati@maticomp.net, http://www.maticomp.net

Data: 2011-02-06 09:36:24
Autor: Krzysztof

"Mateusz Papiernik" <mati@maticomp.net> wrote in message news:4d4e0374$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja z mB rozstalem sie juz ok 5 lat temu i nie zaluje. Obecnie na rynku mozna znalesc wiele instytucji oferujacych konta w standarcie internetowym, gdzie brak oplat za prowadzenie i przelewy jest tez norma. Generalnie do kazdego systemu internetowego mozna sie przyzwyczaic i wbrew roznym opiniom nie jest tak zle z tymi systemami w innych banakch. W miare dobry intuicyjny system ma Alior i nie widze niczego w czym mialby byc gorszy od mBanku.
Mnie generalnie przeszkadza calkowita bezplacowkowosc, bo czasami sprawy 'trudniejsze' lepiej zalatwic z czlowiekiem, ktorego sie widzi niz na infolinii. Generalnie 99% operacji nalezy wykonywac on-line, ale juz np. waluty do takiego mBanku nie wplacisz. Generalnie nie ma zadnych bonusow za te bezplacowkowosc takiego mBanku. Jezeli np. korzystam z Getin-online, to wiem dlaczego z niego korzystam, mam jedne z najlepiej oprocentowanych lokat na rynku.
Przy darmowosci wielu kont nie ma kompletnie sensu korzystanie z jednej instytucji, a on-line sprawia, ze obsluga nawet kilku kont jest prosta i nie zajmuje duzo czasu.
A teraz troche o alternatywach;
1.DBnet-system off-line poza godzinami pracy banku, ale darmowa karta do wyplat ze wszystkich bankomatow przy jednej trans/mies, konta oszcz. z dzienna kapitalizacja na 4,09%, oczywiscie off-line pozwala na planowanie przelewow, ale przelewy wewnetrzne wykonaja sie jak bank zacznie pracowac. Podsumowujac bank dobry do wyplat z bankomatow i przechowywania nadwyzek przeznaczonych do tych wyplat na kontach oszcz.
2.Alior, dobry system on-line, pelna obsluga PLN i 4 walut gotowkowo jak i przez net, jedne z najtanszych przelewow walutowych dla indywidualnych. Jedynym minusem platna karta do wyplat ze wszystkich bankomatow, ale konto oprocentowane na 2%.Jedne z lepiej oprocentowanych lokat walutowych, dla USD i EUR nawet 'bezbelkowe' z dzienna kapitalizacja.
3.Meritum -niezly system on-line, jedne z lepiej oprocentowanych lokat PLN i kont oszczedn., slaba oferta karty debetowej, tylko 5 szt. 'prawdziwych' oddzialow, brak oferty walutowej dla indywidualnych.
4.Eurobank-'ciezki system' internetowy, w godzinach nocnych off-line. Na plus dziala mozliwosc nieograniczonej liczby transferow miedzy kontem oszczedn a ROR, oszczednosciowe oprocentowane 4.05% z dzienna kap. Brak obslugi walutowej, obsluga gotowkowa PLN w duzej liczbie placowek.
5.Getin-online-troche niedopracowany system on-line, ale do zakladania lokat i ich obslugi moze byc. Bezplatna karta do wszystkich bankowatow, bez spelniania zadnych warunkow.
Juz z tych wymienionych powyzej kont mozna zbudowac jakis zestaw do wlasnych potrzeb i zaden mBank nie jest tutaj niezbedny- otrzymamy wtedy dobra funkcjonalnosc polaczona z darmowoscia oraz duza zyskownoscia lokat i kont.

Data: 2011-02-06 18:33:35
Autor: Irokez
Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iilmia$2897$1news2.ipartners.pl...
5.Getin-online-troche niedopracowany system on-line, ale do zakladania lokat i ich obslugi moze byc. Bezplatna karta do wszystkich bankowatow, bez spelniania zadnych warunkow.

To już nie trzeba 300zł miesięcznie zrobić kartą, a wypłaty darmowe tylko z Euronetu a reszta z prowizją?
Bo z tego powodu zlikwidowałem u nich kartę.

--
Irokez

Data: 2011-02-06 19:11:28
Autor: Krzysztof

"Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote in message news:iimm1f$e2m$1news.onet.pl...
[...]

Czytaj ze zrozumieniem- GO to nie Getin Placowkowy. Tu nigdy nie bylo zadnych warunkow.

Data: 2011-02-06 15:00:36
Autor: Piotr
W dniu 2011-02-06 03:12, Mateusz Papiernik pisze:

Z ciekawosci - dlaczego? Pytam zupelnie powaznie, sam jestem rowniez
klientem mBanku od 2001 roku. Doswiadczenia z innymi bankami mam znikome

To co dla mnie jest słabymi punktami obecnej oferty mBanku:

- od kilku lat systematycznie pogarszające się oprocentowanie depozytów. Dziś nie ma sensu trzymać u nich jakiejkolwiek większej kwoty, chyba że do korzystania z emaklera.
- bezprowizyjne wypłaty tylko z Euronetów, Cash4you, eCard i (chyba nie wszystkich nawet) BZWBK. A 60PLN/rok za dodatkową usługę bezprowizyjności we wszystkich bankomatach to IMHO przegięcie.
- dość drogie karty kredytowe, z dużymi obrotami wymaganymi do zwolnienia z opłat.

Ktory bank wg Ciebie konto osobiste ma ciekawsze niz mBank i dlaczego?

Kwestia na jakich usługach Ci najbardziej zależy. Jak na darmowym koncie do wypłat to DB, jak do oszczędności to np. Meritum, Eurobank, OF, kredytówkę opłaca się wziąść w Polbanku albo w Citi (łatwo sobie załatwić całkowite zwolnienie z opłat).

Bo wygody interfejsu mBanku, niestety, konkurencja IMHO przebic nie
potrafi - a innych wad w moich zastosowaniach nie widze (dobrze
dzialajaca karta, brak oplac za prowadzenie i przelewy).

Fakt że system mBanku jest niezły i nie ma się w nim za bardzo do czego przyczepić (może oprócz tego że doładowania telefonów z niewiadomej przyczyny usunęli). Chociaż osobiście wolę interfejs w Meritum, mniej dopracowany wizualnie i wolniejszy niz mBankowy, za to bardziej ergonomiczny i z większą ilością praktycznych udogodnień.

pozdrawiam

Data: 2011-02-06 16:21:15
Autor: rafal000
W dniu 06.02.2011 15:00, Piotr pisze:

Fakt że system mBanku jest niezły i nie ma się w nim za bardzo do czego
przyczepić (może oprócz tego że doładowania telefonów z niewiadomej
przyczyny usunęli).

cały czas korzystam z doładowań konta simplus za pomocą mbanku

Data: 2011-02-06 16:32:27
Autor: Piotr
W dniu 2011-02-06 16:21, rafal000 pisze:

cały czas korzystam z doładowań konta simplus za pomocą mbanku

Masz rację, to już działa. Rzadko się na konto w mBanku loguje i nie sprawdzałem dawno.

Data: 2011-02-06 23:20:21
Autor: Mateusz Papiernik
W dniu 2011-02-06 15:00, Piotr pisze:
- od kilku lat systematycznie pogarszające się oprocentowanie depozytów.
Dziś nie ma sensu trzymać u nich jakiejkolwiek większej kwoty, chyba że
do korzystania z emaklera.

Oprocentowanie depozytow marne jest tak naprawde wszedzie. Chyba, ze
naprawde z czyms jestem bardzo nie na biezaco i roznice w produktach
finansowych innych niz lokaty (nie lubie zamrazania srodkow bez
mozliwosci wzglednie szybkiego wyjecia) sa wieksze niz 2-3%

Tak naprawde niebardzo mi robi, czy konto daje mi 3.75 czy 5% - jedno i
drugie daje ochlap w perspektywie roku.

mBank ma natomiast cholernie wygodne SFI, gdzie mam 90% swoich oszczednosci.

- bezprowizyjne wypłaty tylko z Euronetów, Cash4you, eCard i (chyba nie
wszystkich nawet) BZWBK. A 60PLN/rok za dodatkową usługę
bezprowizyjności we wszystkich bankomatach to IMHO przegięcie.

To mnie akurat nie boli, bardzo, bardzo rzadko korzystam z bankomatow -
a akurat, jakims trafem, wszedzie gdzie potrzebuje jest na horyzoncie
euronet :)

- dość drogie karty kredytowe, z dużymi obrotami wymaganymi do
zwolnienia z opłat.

Tutaj nigdy nie robilem porownania, wiec nie bede sie wypowiadal. mBank
niestety uparcie KK dac mi nie chce, wiec zyje bez takowej.

Za to za interfejs mBank ubostwiam - dziala szybko i nie zawiera
graficznego smiecia (aczkolwiek IMHO ida w zlym kierunku - wolalem jak
byli jeszcze bardziej spartanscy pod katem wizualnym), takze na
telefonie, z czego czesto korzystam.

Data: 2011-02-06 10:59:08
Autor: Simple Man
Deutsche Bank vs mBank - opinie
W dniu 2011-02-05 21:46, Piotr pisze:
Ja używam kilku kont i obecnie mBankowe oceniam jako najsłabsze w
porównaniu z konkurencją (a w 2001 było odwrotnie).

A ja oceniam jako jedno z najlepszych.

Data: 2011-02-06 01:21:19
Autor: george

"Wiaderko" <ku17g@63f.com> wrote in message news:iikbbv$igi$1news.onet.pl...
[...]

bierzesz kredyt hioteczny i facjata ci sie uśmechneła na widok procentów na kredycie odnawialnym ?
No żesz k... masz nas za idiotów ?

george

Data: 2011-02-06 01:55:35
Autor: Jacek Midura
W dniu 2011-02-06 01:21, george pisze:

[...]

Skąd wiesz, może będzie miał hipoteczny na czterokrotność stopy lombardowej? Jak to mówią: kto bogatemu zabroni? :)

--
Jacek Midura

Data: 2011-02-06 02:38:03
Autor: george

"Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> wrote in message news:058128xmmt.ln2m.krakow.pl...
[...]

Masz rację :)
Proponuję  wziąć na "chatę" w odnawialnym skoro taki fajny.

george.

Data: 2011-02-06 07:35:03
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 6 Feb 2011 02:38:03 +0100, george wrote:
 Masz rację :)
 Proponuję  wziąć na "chatę" w odnawialnym skoro taki fajny.

Mi kiedys braklo wlasnych srodkow do okazyjnego (=szybka decyzja) zakupu
mieszkania i się podparlem kredytem gotowkowym. Cos w tym dziwnego?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-02-06 11:19:50
Autor: MarekZ
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d4dfb7c$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...

Masz rację :)
Proponuję  wziąć na "chatę" w odnawialnym skoro taki fajny.

A co w takim postępowaniu niby jest takie dziwne i nieracjonalne? Przecież odnawialny często może być tańszą opcją niż hipoteczny ze względu na możliwość bilansowania, szczególnie przy niskich kwotach.

Data: 2011-02-06 12:45:29
Autor: george

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:iilrg4$m3m$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Masz dwa banki i bierzesz hipoteczny.
Nie mów mi że decyzja o tym gdzie go wezmiesz oparta jest o ocenę oprocentowania kredytu odnawialnego w owych bankach bo "może zasitnieć" konieczność opłaty notariusza...

no pogratulować.
george

P.S. To jakby zdecydowac się na inną furę bo daję fajnę dywaniki...

Data: 2011-02-06 12:23:48
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 6 Feb 2011 12:45:29 +0100, george wrote:
 Masz dwa banki i bierzesz hipoteczny.
 Nie mów mi że decyzja o tym gdzie go wezmiesz oparta jest o ocenę  oprocentowania kredytu odnawialnego w owych bankach bo "może zasitnieć"  konieczność opłaty notariusza...

Post otwierajacy watek ja rozumiem tak, ze gosc bierze hipo w db, gdzie
warunkiem jest zalozenie ROR w db i mimo sceptycznego nastawienia do
tego pomyslu probuje znalezc jego plusy (np: lepsze oprocentowanie
odnawialnego).
A nie ze znalazl sobie jakas pozycje w tabelach oplat/oprocentownia i bierze
ja za pretekst do podjecia decyzji gdzie wziac hipoteczny.

Data: 2011-02-06 14:33:21
Autor: george

"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnikt4mk.hsh.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
[...]

ja miałem wrażenie (być może błędne) że marketing szeptany dotarł do ściany...

george

Deutsche Bank vs mBank - opinie