[przedpiątkowo] Dewasto

Data: 2010-08-26 15:13:34
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
[przedpiątkowo] Dewasto
http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-2001r-automat-i1195433646.html

Dewasto mnie rozwaliło :)

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2010-08-26 15:44:03
Autor: bratPit[pr]
[przedpiątkowo] Dewasto
http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-2001r-automat-i1195433646.html

Dewasto mnie rozwaliło :)

sądziłem że 'dewasto' występowało tylko w "VałWju w tedeiku i w skórze, na leniu" ale widać się myliłem ;-)

brat

Data: 2010-08-26 17:36:22
Autor: Maciej Browarczyk
[przedpiątkowo] Dewasto
W dniu 10-08-26 15:44, bratPit[pr] pisze:

sądziłem że 'dewasto' występowało tylko w "VałWju w tedeiku i w skórze,
na leniu" ale widać się myliłem ;-)

Nie jestes na czasie, mowi sie "w tedejcy" ;)

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-08-26 17:52:36
Autor: bratPit
[przedpiątkowo] Dewasto
sądziłem że 'dewasto' występowało tylko w "VałWju w tedeiku i w skórze,
na leniu" ale widać się myliłem ;-)

Nie jestes na czasie, mowi sie "w tedejcy" ;)

cholera, nie nadążam za modą ;-)

brat

Data: 2010-08-26 23:28:59
Autor: Tomasz Pyra
[przedpiątkowo] Dewasto
Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 10-08-26 15:44, bratPit[pr] pisze:

sądziłem że 'dewasto' występowało tylko w "VałWju w tedeiku i w skórze,
na leniu" ale widać się myliłem ;-)

Nie jestes na czasie, mowi sie "w tedejcy" ;)

Ja słyszałem że "w czerwonym tedeju".

Data: 2010-08-27 10:57:57
Autor: Shadowchaser
[przedpiątkowo] Dewasto
On 8/26/2010 3:44 PM, bratPit[pr] wrote:
sądziłem że 'dewasto' występowało tylko w "VałWju w tedeiku i w skórze,
na leniu" ale widać się myliłem ;-)

Co to znaczy "na leniu"? Serio pytam.

Pozdro!

Data: 2010-08-27 12:26:09
Autor: bratPit[pr]
[przedpiątkowo] Dewasto
sądziłem że 'dewasto' występowało tylko w "VałWju w tedeiku i w skórze,
na leniu" ale widać się myliłem ;-)

Co to znaczy "na leniu"? Serio pytam.

ech, młodzieży to trzeba wszystko tłumaczyć ;-)
'na leniu' tzn. z automatyczną skrzynią biegów :-))

brat

Data: 2010-08-26 19:46:25
Autor: jerzu
[przedpiątkowo] Dewasto
On Thu, 26 Aug 2010 15:13:34 +0200, "Krzysiek Niemkiewicz"
<mojeinicjały[at]post.pl> wrote:

http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-2001r-automat-i1195433646.html

Dewasto mnie rozwaliło :)

Zaraz przylezie kogutek, znawca motoryzacji wszelakiej, i powie, że to
się tak nazywa.

A tak BTW: Mercedes nie stosuje Eberspächera?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-26 19:57:09
Autor: bratPit
[przedpiątkowo] Dewasto

http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-2001r-automat-i1195433646.html

Dewasto mnie rozwaliło :)

A tak BTW: Mercedes nie stosuje Eberspächera?

pewnie tak ;-)
ale jak z Webasto robi się dewasto to ja aż się boję myśleć co by wyszło z Eberspachera ;-)

brat

Data: 2010-08-26 20:41:26
Autor: Robert Rędziak
[przedpiątkowo] Dewasto
On Thu, 26 Aug 2010 19:57:09 +0200, bratPit
<krakus28no_spam@op.pl> wrote:

ale jak z Webasto robi się dewasto to ja aż się boję myśleć co by wyszło z Eberspachera ;-)

 To samo. Wiem, bo mam. Eberspaechera ;)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-26 20:32:18
Autor: kogutek
[przedpiątkowo] Dewasto
> [...]

się tak nazywa.

A tak BTW: Mercedes nie stosuje Eberspächera?

-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Powiem że to też się się tak nazywa. Kumasz ćwoku, kluczowe jest "też". Różni
producenci podobnie działających urządzeń mogą je rożnie nazywać. Kiedyś, dawno
temu. Jak żeś za orkiestrą boso latał w Polsce nazywało się takie urządzenie
dewasto. Nie było wtedy beemek w dizlu. Ale dewasto było. W DDRze je robili. Jak
się szwaby połączyli to prawdopodobnie zachodnio niemiecka firma kupiła tą z DDR
i okazalo się ze to samo urządzenie ( dewasto) co je robili w DDR na licencji i
eksportowali do RFN. W drugiej części niemiec nazywało się webasto. Różnica
polegała tylko na nalepce. Za komuny robilem w fabryce co mialą duży eksport.
Jak niemiec zamawiał maszyny na eksport do Hiszpani na przykład. To tabliczki
firmowe były po niemiecku. Jako kraj produkcji była podana Francja. Tutaj na
rynek maszyny szły pod oznaczeniem ZKU i jakiś numer. A tam się nazywały Bonet i
też jakiś numer. Maszyny były na licencji kupionej od Boneta. Chcesz coś więcej
wiedzieć mlotku. Abo jak kto woli impulsatorze kinetycznym o napędzie trzonkowym..

Data: 2010-08-26 20:58:40
Autor: Robert Rędziak
[przedpiątkowo] Dewasto
On Thu, 26 Aug 2010 20:32:18 +0200, kogutek <kogutek4@vp.pl>
wrote:

[...]

 Tu masz fotkę tabliczki wyrobu VEB Ölheizgerätewerk
 Neubrandenburg:
  http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/79/52/30/1079523089_2

 a tu skany prospektu tejże firmy:

 http://www.deutschefotothek.de/obj86003476.html#|home
  Wskażesz na nich magiczne słowo ,,dewasto''?

 r.

 PS. Równie ciekawe jest ,,dewasto firmy VEB''...
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-26 21:47:51
Autor: jerzu
[przedpiÂątkowo] Dewasto
On Thu, 26 Aug 2010 20:32:18 +0200, "kogutek" <kogutek4@vp.pl> wrote:

Powiem że to też się się tak nazywa. Kumasz ćwoku, kluczowe jest "też".
(...)

Jesteś kierowcą Stara, ćwoku?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-26 23:35:29
Autor: kogutek
[przedpiÂątkowo] Dewasto
On Thu, 26 Aug 2010 20:32:18 +0200, "kogutek" <kogutek4@vp.pl> wrote:

>Powiem że to też się się tak nazywa. Kumasz ćwoku, kluczowe jest "też".
> [...]

I widzisz jaki ty ograniczony jesteś. Nawet własnego wyzwiska nie potrafisz
wymyślić. Tylko musisz posłużyć się takim  co było w poprzednim tekście.
Impotent umysłowy jesteś.  --

Data: 2010-08-27 00:00:31
Autor: jerzu
[przedpi±tkowo] Dewasto
On Thu, 26 Aug 2010 23:35:29 +0200, "kogutek" <kogutek4@vp.pl> wrote:

Impotent umysłowy jesteś.

Znajdź jedną, niemiecką stronę o "dewasto". Już kiedyś Ciebie o to
prosiłem. Nie znalazłeś? Jaka szkoda. I kto tu jest ograniczony?
To że niedouczeni, polscy "szoferzy" mówią "dewasto" o niczym nie
świadczy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-27 00:24:19
Autor: J.F.
[przedpiÂątkowo] Dewasto
On Fri, 27 Aug 2010 00:00:31 +0200,  jerzu wrote:
[...]

Tak jest - google sugeruje ze to slowo to glownie u nas egzystuje.
A chyba najmniej w .de

J.

Data: 2010-08-26 22:51:49
Autor: elmer radi radisson
[przedpiątkowo] Dewasto
On 2010-08-26 20:32, kogutek wrote:

[...]

Co za niezwykla i poruszajaca historia. A znajdziesz i pokazesz choc jedna niemiecka strone internetowa ktora wzmiankuje cokolwiek o jakims "dewasto"?

Webasto to nazwa firmy zajmujacej sie technologiami termicznymi, pochodzaca od wczesniejszej nazwy WBS, Wilhelm Baier Stockdorf. Zadnego urzadzenia. Dewasto i inne slowochwasto to nieudane polskie proby wniesienia wkladu w slowniczek szaradzisty i leksykon scrabble, a webasto - jedynie potoczne okreslenie agregatu grzewczego. Tak samo
jak odkurzacze nazywano 'elektroluksami'.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-08-27 07:36:07
Autor: Jurand
[przedpiątkowo] Dewasto
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:63df.0000015c.4c76b332newsgate.onet.pl...
> [...]

temu. Jak żeś za orkiestrą boso latał w Polsce nazywało się takie urządzenie

No tak! I w Polsce wtedy w sklepach robiło się remanent, a na zachodzie renament. Czynność ta sama, nazwa inna. Komuna się skończyła, remanenty też.

Nie było wtedy beemek w dizlu.

Wtedy chyba nic nie było. PRacowałeś w Kononolandzie?

[...]

No to jest mocna historia. Niemiecka fabryka robiła na eksport maszyny do Hiszpanii i opatrywała je niemieckimi tabliczkami firmowymi - wow, naprawdę stary, zadzwoń z tym do TVN-u, to się na 3 dobre odcinki Uwagi nadaje. Jeszcze w dodatku te informacje, że wyprodukowano we Francji... to taka trochę mała zagadka dla odbiorcy - francuski producent, niemiecka tabliczka.

Jurand.

Data: 2010-08-27 11:42:51
Autor: Czarek Daniluk
[przedpiątkowo] Dewasto
W dniu 2010-08-26 20:32, kogutek pisze:

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t ->  U520XL+AP1200
[...]

Nie wiem gdzie się wychowywałeś - wszystkie ddrowskie które widziałem na tabliczce znamionowej miały napisane standheizung.

Nie pozdrawiam za takie komentarze.

Data: 2010-08-26 20:42:16
Autor: megrims
[przedpiątkowo] Dewasto
W dniu 2010-08-26 15:13, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-2001r-automat-i1195433646.html

Dewasto mnie rozwaliło :)

Jeden błąd i reklama rośnie.. to tak jak z testem łosia w A-klasie.
Jak by się nie wypierd.....lił, to nikt by o tym nie pamiętał.

Lepiej aby się na ciebie gapili niż przegapili.

Data: 2010-08-26 21:51:18
Autor: Przemysław Gubernat
[przedpiątkowo] Dewasto
W dniu 2010-08-26 15:13, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-2001r-automat-i1195433646.html

Dewasto mnie rozwaliło :)

wszystko się zgadza... dewastuje kieszeń kierowcy/właściciela.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2010-08-27 06:18:27
Autor: MarcinJM
[przedpiątkowo] Dewasto
Krzysiek Niemkiewicz pisze:
http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-2001r-automat-i1195433646.html Dewasto mnie rozwaliło :)

Nie znasz sie, to jest to takie mocowane kolo antrapy.
;)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-08-27 10:17:14
Autor: elmer radi radisson
[przedpiątkowo] Dewasto
On 2010-08-27 06:18, MarcinJM wrote:

Dewasto mnie rozwaliło :)

Nie znasz sie, to jest to takie mocowane kolo antrapy.

Czyli gdzies za lefrektorami?

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-08-27 12:16:52
Autor: marjan
[przedpiątkowo] Dewasto
On 2010-08-27 06:18, MarcinJM wrote:

Dewasto mnie rozwaliło :)

Nie znasz sie, to jest to takie mocowane kolo antrapy.

Czyli gdzies za lefrektorami?

Ale tylko w wersjach z kalimatyzacją.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-08-27 13:23:10
Autor: MadMan
[przedpiątkowo] Dewasto
Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:16:52 +0200, marjan napisał(a):

Dewasto mnie rozwaliło :)

Nie znasz sie, to jest to takie mocowane kolo antrapy.

Czyli gdzies za lefrektorami?

Ale tylko w wersjach z kalimatyzacją.

Chyba kolimacją!

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-27 13:36:27
Autor: marjan
[przedpiątkowo] Dewasto
W dniu 27.08.2010 13:23, MadMan pisze:
[...]

Kalimatyzacja to akurat z tej rozmowy:
http://www.youtube.com/watch?v=GFZfHUHuOAY
;)

Data: 2010-08-27 15:41:36
Autor: ..Aldi..Romek..
[przedpiątkowo] Dewasto

Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl> napisał w wiadomości news:4c766880$1news.home.net.pl...
http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-2001r-automat-i1195433646.html

ja tu widzę automatyczną skrzynię, a w każdym razie tak sugeruje dźwignia do zmiany biegów
skąd więc jest ten pedał po lewej stronie?

czy może mnie ktoś oświecić?

Data: 2010-08-27 15:59:47
Autor: marjan
[przedpiątkowo] Dewasto
W dniu 27.08.2010 15:41, ..Aldi..Romek.. pisze:

[...]

A to nie jest ten mercedesowski hamulec postojowy?

Data: 2010-08-27 16:15:56
Autor: jerzu
[przedpiątkowo] Dewasto
On Fri, 27 Aug 2010 15:59:47 +0200, marjan
<marjan@no.spam.student.agh.edu.pl> wrote:

A to nie jest ten mercedesowski hamulec postojowy?

Hamulec postojowy to on ma chyba elepstryczny, włączany dźwignią pod
włącznikiem świateł.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-27 16:27:38
Autor: jerzu
[przedpiątkowo] Dewasto
On Fri, 27 Aug 2010 16:15:56 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

Hamulec postojowy to on ma chyba elepstryczny, włączany dźwignią pod
włącznikiem świateł.

Już wiem. Ten pedał to faktycznie hamulec postojowy, który zwalnia się
dźwignią po włącznikiem świateł.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

[przedpiątkowo] Dewasto