Dezubekizacja w praktyce

Data: 2019-06-14 06:03:05
Autor: Bruno Brunowski
Dezubekizacja w praktyce
"Janusz T., ps. Krakowiak - jeden z najbardziej brutalnych gangsterów z lat 90. - wychodzi na wolność. Oficer policji, który pod przykryciem rozpracował jego grupę, ma dziś - w ramach dezubekizacji - obniżoną emeryturę. Zastanawia się, czy było warto...
(...)
Janusz po 89. stał się jednym z najbrutalniejszych i najniebezpieczniejszych gangsterów. Jerzy jednym z najbardziej uzdolnionych i niebezpiecznych przykrywkowców - policjantów, którzy dysponując zbudowaną legendą, wnikali w rozwijające się struktury przestępcze. To zdobyte przez niego informacje przyczyniły się do rozbicia gangu ,,Krakowiaka".
(...)
Jerzy jest dziś na emeryturze. Dostaje ok. 1700 zł, bo objęła go ustawa dezubekizacyjna. To dlatego, że przez niespełna cztery lata pracował w SB. Najpierw pracował w Biurze C, czyli w archiwum, a następnie w Departamencie V, czyli dzisiejszym odpowiedniku tzw. dojebu, czyli Departamentu Ochrony Interesów Ekonomicznych Państwa. - W 1989 r. miałem 32 lata. Mogłem sobie dać spokój z RP i zrobić to, co mój przyjaciel. Obaj byliśmy już spakowani. On wyjechał do Legii Cudzoziemskiej, ja zostałem. Włączył mi się sentyment za AT (oddziały antyterrorystyczne) - mówi. Wspomina, jak w latach 90. w USA, w Arizonie odbywały się szkolenia organizowane dla polskich oficerów. Amerykanie wiedzieli, gdzie wcześniej pracował. Nie przeszkadzało im SB. Szkolenia przykrywkowe przechodził potem w Niemczech w 1996 r.

Ostatnim miejscem pracy Jerzego było CBŚ, skąd na emeryturę przeszedł w 2009 r. Odchodził z Brązowym Krzyżem Zasługi i Srebrną Odznaką Zasłużony Policjant. Napisał do szefa MSWiA, odwołując się z art. 8a ustawy dezubekizacyjnej. Może nie dosłownie, ale usłyszał, że 4 lata w SB przekreślają wszystko, co zrobił. Że to za dużo w stosunku do 28 lat całej służby. Nie pomogła nawet opinia z KGP, gdzie wyczerniono: pracował ze szczególnym narażeniem zdrowia i życia."

https://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/1417313,dezubekizacja-emerytury-mundurowe-krakowiak-na-wolnosci.html

Zabieranie emerytur takim funkcjonariuszom to czyste skurwysyństwo.

--
Bruno

Data: 2019-06-14 11:38:20
Autor: Jacek Bialy
Dezubekizacja w praktyce
Nu, Bruno... Mówisz tak, jakbyś nie wiedział, że to bezpieka wyszkolila podwarszawskich żuli na zorganizowanych gangsterów. I tak oficer, który go uczył torturować, porywać dzieci i takie inne rzeczy, potem go 'rozpracowywał', a teraz zastanawia się, co było warto, a co nie.
Paszli won!

JB

Data: 2019-06-14 15:36:36
Autor: u2
Dezubekizacja w praktyce
[...]

słabe dowody, sąd miał wątpliwości, w hameryce najpierw jest solidne śledztwo, dopiero potem proces, procesy w Bolanda ciągną się niemożebnie latami, wręcz dziesiątkami lat, bo zwykle są słabi detektywi, rodem z PRL, ot i cała tajemnica wyjścia Krakowiaka:)
--
I love love

Data: 2019-06-14 20:36:19
Autor: Pajdak
[...]