DiSEqC 1.2 vs 1.4

Data: 2010-10-16 12:29:07
Autor: Marek
DiSEqC 1.2 vs 1.4
Mam antenę+ 2 konwertery (astra/hotbird). Podłączone do tunera, w którym w
pozycji DiSEqC ma ustawione DiSEqC1.4.

Czym się różni DiSEqC1.2 od DiSEqC1.4 ??? W tunerze fergusona mam w
specyfikacji DiSEqC1.2. Zadziała to z moja anteną ?

Data: 2010-10-16 15:17:57
Autor: pawell32
DiSEqC 1.2 vs 1.4
W dniu 16.10.2010 12:29, Marek pisze:
[...]

zadziała.
różne wersje obsługują inną ilość wy lub obrotnice

# DiSEqC 1.0 - pozwala na przełączanie pomiędzy 4 satelitami (konwerterami)
# DiSEqC 1.1 - odbiór do 16 źródeł sygnału (satelitów)
# DiSEqC 1.2 - wybór pomiędzy 16 satelitami oraz możliwość poziomego pozycjonowania anteny
# DiSEqC 1.3 (USALS) - antena wymaga jedynie centralnego ustawienia na południe; wszystkie pozycje ustawiane są automatycznie

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-10-17 22:38:42
Autor: Marek
DiSEqC 1.2 vs 1.4
# DiSEqC 1.2 - wybór pomiędzy 16 satelitami oraz możliwość poziomego pozycjonowania anteny

Dzięki. Ja w tych zagadnieniach raczkuję ;)

Data: 2010-10-17 21:21:52
Autor: Jerzy Pastusiak
DiSEqC 1.2 vs 1.4
Witaj.

On Sat, 16 Oct 2010, Marek wrote:

| Mam antenę+ 2 konwertery (astra/hotbird). Podłączone do tunera, w którym w
| pozycji DiSEqC ma ustawione DiSEqC1.4.
| specyfikacji DiSEqC1.2. Zadziała to z moja anteną ?

Pawel ladnie i krotko juz Ci odpisal.

Natomiast "DiSEqC1.4", nie ma czegos takiego. Sa natomiast porty 1-4 lub A-D.

Chcesz wiedziec wiecej zobacz strone jacky-x:
[DiSEqC]
http://jackysat.prv.pl/podstr/diseqc.htm

oraz Chrisa Mitiu:
[DiSEqC 1.0: pełna opcja, 16 przełączników]
http://satlex.de/pl/diseqc10.html

[Sposoby przełączania odbiorników z DiSEqC]
http://satlex.de/pl/switching_scheme.html

[DiSEqC dla specjalistów - eng.]
http://satlex.de/pl/diseqc_technicians.html

Pzdr.J.P.

Data: 2010-10-17 22:12:37
Autor: Marek
DiSEqC 1.2 vs 1.4
dzieki Tobie i Pawłowi :) Ja w TV sat raczkujacy jestem :)

PS. 2 odbiorniki na 2 satelity /hot bird /astra/

a) monoblock b) 2 antena nowa + antena stara, obie diseq+2 konwertery ?
czy aby 2 nie bedzie tanszy ?

Gdzies czytalem, ze konwerter pobiera 30 mA, diseq kilkanascie.  a przy
monobloku pisza w jakims-tam sklepie o 200 mA. Dlaczego taka różnica? Czy taski monoblok to tak naprawde 2*diseq + 2 konwertery, jedynie
mechanicznie w jednej obudowie ?

Z ciekawosci: ten sygnal przelaczajacy to caly czas jest w kablu (22 kHz)
czy tylko przy zmianie satelity ?

Data: 2010-10-17 22:24:19
Autor: Marek
DiSEqC 1.2 vs 1.4
Z ciekawosci: ten sygnal przelaczajacy to caly czas jest w kablu (22 kHz)
czy tylko przy zmianie satelity ?

"Sygnał Tone Burst, podobnie jak i DiSEqC, jest generowany jednorazowo, to
znaczy jest to rozkaz wysyłany tylko raz do urządzenia sterującego."

nie docytałewm- mea culpa :)

Data: 2010-10-18 07:23:30
Autor: pawell32
DiSEqC 1.2 vs 1.4
a) monoblock
b) 2 antena nowa + antena stara, obie diseq+2 konwertery ?
czy aby 2 nie bedzie tanszy ?

antena + monoblock jest taniej

Gdzies czytalem, ze konwerter pobiera 30 mA, diseq kilkanascie.

nie widziałem takiego. zwykle to ok 150mA

  a przy
monobloku pisza w jakims-tam sklepie o 200 mA. Dlaczego taka różnica?

Czy taski monoblok to tak naprawde 2*diseq + 2 konwertery, jedynie
mechanicznie w jednej obudowie ?

dokładnie.
+ prosty montaż bez dodatkowych kabli
- brak regulacji odległości i kąta pojedynczych konwerterów

Z ciekawosci: ten sygnal przelaczajacy to caly czas jest w kablu (22 kHz)
czy tylko przy zmianie satelity ?

j.n.

--
pozdrawiam.  pawell32