Diabel, nie licznik :D

Data: 2011-08-25 23:00:28
Autor: garym
Diabel, nie licznik :D
W dniu 2011-08-25 08:43, Ryszard Mikke pisze:

Dzis polecialem szybciej, niz zwykle, bo mi sie zielona fala trafila. Czas
fajny (18:26), ale skrocila mi sie rowniez droga! Okazuje sie, ze jak mnie nie
zatrzymuja swiatla, to droga do pracy skraca sie do 7.21km. Zupelnie, jak w
tym barze: http://42.pl/u/2Eaz :D

może liczniki mają jakieś algorytmy,zabezpieczające przekłamaniom w przypadku "zaginięcia" impulsu, poprzez wyciąganie jakiejś średniej i ewentualnie ją korygujące.
Np. jedziesz ze stałą prędkością 28,6 km/h (8 ms/s) co odpowiadałoby 4 obrotom/sekundę koła o obwodzie 2 metrów. W przypadku utraty jednego impulsu w ciągu sekundy, oznaczałoby przy pomiarze w ramce 1 sekundowej, zwolnienie do 6m/s (21 km/h) , a przy ramce pół sekundowej, aż do 4 m/s (14,4 km/h).
Algorytm licznika może przyjąć, że to jest błąd techniczny polegający na nie przesłaniu impulsu z czujnika do licznika (szczególnie w przypadku liczników bezprzewodowych) i doda jeden impuls do pomiarów.
W przypadku nagłego hamowania, można przy takim algorytmie trochę sfałszować wyniki. Jeżeli hamowań jest więcej, to i dystans sfałszowany by się zwiększył.
Ale to tylko takie dywagacje teoretyczne

pozdr

Michał

Diabel, nie licznik :D