Diagnostyka dysku

Data: 2014-08-04 03:21:24
Autor: suryga
Diagnostyka dysku
Pacjent dysk Seagate.
CrystalDiskInfo raportuje relokacje sektorów
HDTune raprotuje relokacje sektrów + End to end (na czerwono)
SeaTools (program do diagnostyki Seagate) raportuje ¿e wszystko jest OK.

To kto ma racjê?????? Dysk na gwarancji.

Data: 2014-08-04 15:05:04
Autor: Robert Polkowski
Diagnostyka dysku
W dniu 2014-08-04 12:21, suryga@gmail.com pisze:
Pacjent dysk Seagate.
CrystalDiskInfo raportuje relokacje sektorów
HDTune raprotuje relokacje sektrów + End to end (na czerwono)
SeaTools (program do diagnostyki Seagate) raportuje że wszystko jest OK.

To kto ma racjÄ™??????

Dysk na gwarancji.

Dla producenta relokacja nie jest powodem do uznania dysku jako złego, jak skończy się miejsce na relokacje to co innego.

Robek

Data: 2014-08-04 15:45:17
Autor: Andrzej Lawa
Diagnostyka dysku
W dniu 04.08.2014 15:05, Robert Polkowski pisze:

Dla producenta relokacja nie jest powodem do uznania dysku jako złego,
jak skończy się miejsce na relokacje to co innego.

Pojedyncze reallokowane bloki to pewnie nie. Podobnie jeśli ich liczba jest stabilna.

Ale jeśli uparcie rosną to dysk zdecydowanie się sypie - mi już 3 czy 4 takie dyski Komputronik na gwarancji wymienił.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-08-04 17:21:55
Autor: R.e.m.e.K
Diagnostyka dysku
Dnia Mon, 04 Aug 2014 15:45:17 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Pojedyncze reallokowane bloki to pewnie nie. Podobnie jeśli ich liczba jest stabilna.

Ale jeśli uparcie rosną to dysk zdecydowanie się sypie - mi już 3 czy 4 takie dyski Komputronik na gwarancji wymienił.

U mnie sie tak sypal i sypal WD Red 3TB. Polecialo tak po troche do 195
sektorow. Nagle w kwietniu przestal i od 3 m-cy ani jeden sektor juz nie
wypadl. Czyli co? Jest ok czy padnie?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-08-05 02:03:46
Autor: suryga
Diagnostyka dysku
Czyli co? Jest ok czy padnie?
To ja jeszcze jedno pytanie.
Rozumiem ¿e relokowanie sektorów jest wtedy gdy mam jakie¶ badsektory..
A co je¶li nie mam badsektorów a mam relokowanie sektorów?

Data: 2014-08-05 14:06:13
Autor: Radosław Sokół
Diagnostyka dysku
W dniu 05.08.2014 11:03, suryga@gmail.com pisze:
Rozumiem że relokowanie sektorów jest wtedy gdy mam jakieś badsektory..

Nie. Następuje, gdy sterownik dysku wykryje, że dany sektor
jest niepewny.

A co jeśli nie mam badsektorów a mam relokowanie sektorów?

To znaczy, że dysk na bieżąco skorygował wszystkie błędy.

Problem pojawia siÄ™ dopiero, gdy system operacyjny faktycznie
wykrywa uszkodzone sektory na dysku. Oznacza to, że skończyło
się zapasowe miejsce na relokacje sektorów i dysk może się kwa-
lifikować do wymiany.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2014-08-07 17:20:54
Autor: 1634Racine
Diagnostyka dysku
Radosław Sokół in news:lrqhbl$jp1$1node2.news.atman.pl

btw: a z takim cudem http://i.imgur.com/wuZisKK.png  - jest bezpiecznie póki co?

Data: 2014-08-07 18:15:44
Autor: qwerty
Diagnostyka dysku
Użytkownik "1634Racine"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:53e3996b$0$2237$65785112@news.neostrada.pl...
btw: a z takim cudem http://i.imgur.com/wuZisKK.png  - jest bezpiecznie póki co?

W przypadku seagate tak.
U mnie ma znacznie większą wartość i działa już 6-7 lat (pracuje w drugim komputerze).
Seagate tak majÄ….

Data: 2014-08-18 20:27:17
Autor: tolek
Diagnostyka dysku
"Radosław Sokół" news:lrqhbl$jp1$1node2.news.atman.pl

[...]

Czyli jak rozumiem to np taki przypadek?

 976758424 KB total disk space.
 971652800 KB in 2501 files.
      2668 KB in 374 indexes.
        20 KB in bad sectors.
     44684 KB in use by the system.
      2048 KB occupied by the log file.
   5058252 KB available on disk.
      4096 bytes in each allocation unit.
 244189606 total allocation units on disk.
   1264563 allocation units available on disk.
Jeżeli występuje chociaż jeden BAD sektor po chdsk to już go producent przyjmie w reklamację?

Data: 2014-08-05 07:55:35
Autor: Mrzafka
Diagnostyka dysku
Użytkownik "R.e.m.e.K" <pcisdead@wirtualnapolskaPOPRAWNAWP.pl> napisał w wiadomości news:53dfa513$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
[...]