Dick Helm dzisiaj w Warszawie

Data: 2009-03-12 04:56:45
Autor: sooobi
Dick Helm dzisiaj w Warszawie
Jakby ktos chcial posluchac dzis o godzinie 17 w Zespole Szkół
Sportowych nr 72 ul.Konwiktorska5/7, bedzie spotkanie z Dickiem
Helmem. O czym nie mam pojecia, ja niestety sie nie wybieram , nie
bede przez cala warszawe gnał w godzinach szczytu.

Biografia Dicka Helma:

  Dick Helm

Dick Helm jest absolwentem prestiżowej uczelni Wheaton College w
stanie Illinois, którą ukończył w 1955 roku. Podczas studiów aktywnie
uprawiał trzy dyscypliny- football amerykański, koszykówkę oraz
lekkoatletykę. Po ukończeniu studiów trener Helm spędził dwa lata
służąc jako żołnierz w Armii Stanów Zjednoczonych. Po odbytej służbie
rozpoczął pracę jako trener, nauczyciel i wykładowca.
W latach 1972-1983 pełnił funkcje szkoleniowca oraz Dyrektora
Sportowego w szkołach Judson College oraz w Wheaton College.
Po zakończeniu pracy na szczeblu uniwersyteckim Dick Helm otrzymał
propozycję pracy jako trener skautingu w drużynie NBA Seattle
Supersonics. Przez kolejnych 15 lat trener Helm pełnił funkcję
pierwszego asystenta u boku Lennego Wilkensa w drużynach Seattle
Supersonics, Cleveland Cavaliers, Atlanta Hawks, Toronto Raptors oraz
New York Knicks. W tym czasie trener Wilkens jako pierwszy trener w
historii NBA przekroczył granicę 1000 zwycięstw. Jako szkoleniowiec w
drużynach Cleveland oraz Atlanty, Helm dostąpił zaszczytu prowadzenia
drużyn Wschodu podczas weekendu All Star Game, gdzie miał możliwość
trenować takich zawodników jak Micheal Jordan, Scottie Pippen czy
Shaquill O'Neal. Kilka lat temu został uhonorowany miejscem w
trenerskim "Holu Sław" w stanie Illinois.

Przez wiele lat trener Helm aktywnie służył w radzie dyrektorów
związku trenerów NBA, prowadząc negocjacje biznesowe oraz zarządzając
kadrą kierowniczą. Obecnie pełni w związku funkcję zarządcy
finansowego.

Jego kariera w NBA umożliwiła mu prowadzenie wielu warsztatów
trenerskich i wygłaszanie wykładów w takich krajach jak Hiszpania,
Belgia, Australia, Argentyna, Chiny oraz Polska. Tematyka jego
wykładów, poza aspektem trenerskim, obejmuje również dziedziny
przywództwa, rozwoju osobistego, zarządzania oraz motywacji.

Do niedawna trener Helm pełnił funkcję konsultanta skautingu drużyny
Miami Heat, która w 2007 roku zdobyła Mistrzostwo NBA.

Dick Helm wraz z żoną Andreą są małżeństwem od prawie 52 lat. Są
szczęśliwymi rodzicami siedmiorga dzieci oraz dziadkami siedemnastu
wnucząt. Mieszkają obecnie w miejscowości Big Canoe w stanie Georgia.

pzdr

Data: 2009-03-12 13:51:19
Autor: leszczur
[...]

No dobra - ta siódemka dzieci, siedemnascioro wnuczat i Big Canoe w stanie Georiga przekonaly mnie ostatecznie. Ide na to :-)

Pozdro

L'e-szczur

--

Dick Helm dzisiaj w Warszawie