Die Welt" z dumą opisuje wycinkę drzew w Bawarii w celu walki z kornikiem

Data: 2018-08-16 21:17:06
Autor: u2
Die Welt" z dumą opisuje wycinkę drzew w Bawarii w celu walki z kornikiem
:)))))))))))))))))))

https://wpolityce.pl/polityka/408106-niebywale-die-welt-z-duma-opisuje-wycinke-drzew-w-bawarii

Niebywałe! "Die Welt" z dumą opisuje wycinkę drzew w Bawarii w celu walki z kornikiem! Co na to ekolodzy i Komisja Europejska?

opublikowano: 10 godzin temu ? aktualizacja: 10 godzin temu

     Ponad połowa bawarskich lasów jest zagrożona. Czwarty rok z rzędu kornik rozmnożył się masowo

-- alarmuje dziennik ,,Die Welt". A dalej przedstawił opis pracy... harwesterów. Raczej nie ma on na celu zaprezentowania, jak zła jest wycinka drzew w ten sposób. Według "Die Welt", każda z owych maszyn musi ścinać aż 70 drzew dziennie!

CZYTAJ TAKŻE: Minister Szyszko odpowiada KE: ,,Puszcza Białowieska jest świetnie udokumentowanym obiektem, gdzie człowiek gospodarował"

CZYTAJ TAKŻE: NASZ WYWIAD. Leśnik z Puszczy Białowieskiej: Spotkałem się z przedstawicielami KE w Puszczy. Nie dało się z nimi merytorycznie dyskutować

CZYTAJ TAKŻE: KE wystąpiła o nałożenie kar okresowych na Polskę za działania prowadzone w Puszczy Białowieskiej! ,,Dowód jest jednoznaczny"

     Co kilka metrów niewidzialna piła rozcina pień, starannie, na kawałki o długości 5,10 metra. Sześć razy słychać dźwięk odgłosu piły łańcuchowej, po czym żniwiarz rzuca się na następne drzewo

-- można przeczytać w ,,Die Welt". Po czym gazeta informuje, że walka z kornikiem jest ,,pilna". Potwierdza to niemieckie ministerstwo leśnictwa.

     Dotknięte kornikiem drzewa muszą być natychmiast usunięte, aby chrząszcze nie mogły się rozprzestrzeniać

-- napisało ,,Die Welt".

Trudno uwierzyć w tekst ,,Die Welt", biorąc pod uwagę, z jaką krytyką ze strony Komisji Europejskiej spotkała się podoba sytuacja w Puszczy Białowieskiej. Polsce grożono karami za to, że aktywnie walczy z kornikiem drukarzem. Czyżby Niemców obowiązywały inne standardy? Czy o sprawie będą alarmowali ekolodzy i czy działania w tej sprawie podejmie Komisja Europejska?

as/welt.de

autor: w Prasie Światowej

Przeglądamy media za granicą.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-08-16 21:53:17
Autor: u2
W dniu 16.08.2018 o 21:17, u2 pisze:

[...]

https://www.welt.de/regionales/bayern/article181188534/Borkenkaefer-bedroht-bayerische-Waelder.html

  Borkenkäfer bedroht bayerische Wälder

Stand: 15.08.2018 | Lesedauer: 2 Minuten

Ein Mann zeigt auf einen ausgewachsenen Borkenkäfer. Foto: Lino Mirgeler

Quelle: dpa-infocom GmbH
0

München (dpa/lby) - Der Borkenkäfer ist auch in diesem Jahr eine Gefahr für Wälder in Bayern. Besonders viele der schädlichen Insekten sind nach Angaben des Forstministeriums in Wäldern in Niederbayern, dem nördlichen und mittleren Oberbayern und in der südlichen Oberpfalz unterwegs. Auf der Gefährdungskarte der bayerischen Landesanstalt für Wald und Forstwirtschaft ist mehr als die Hälfte Bayerns tiefrot gefärbt. Das bedeutet: Gefährdungsstufe; in vielen Gebieten mit akutem Befall.

2018 sei bereits das vierte Jahr in Folge, in dem es zu <<Massenvermehrungen>> komme, sagte Wilhelm Seerieder, Leiter des Forstbetriebs München. In den vergangenen drei Jahren konnten sich die Käfer in drei Generationen vermehren. Bleibt es weiterhin warm und trocken, könne es dieses Jahr sogar eine vierte Generation geben, befürchtet Seerieder. Das größte Problem ist der auf Fichten spezialisierte Buchdrucker, eine Borkenkäfer-Art, da Fichten in Bayern die mit Abstand häufigsten Bäume sind.

Weil in den vergangenen Jahren die Bedingungen für die Borkenkäfer so gut waren, nimmt die Käferpopulation in Bayern dem Forstministerium zufolge immer stärker zu. Wenn die Insekten einen Baum befallen, nisten sie sich unter der Rinde ein und legen dort ihre Eier ab. Der Baum bekommt keine Nährstoffe mehr und stirbt. Wenn sich die Käfer in drei Generationen vermehren, kommen auf ein Käferweibchen bis zu 100 000 Nachkommen.

Das einzige Mittel gegen die Schädlinge ist laut Forstministerium eine <<saubere Waldwirtschaft>>: Befallene Bäume müssen gefällt und sofort aus dem Wald geschafft werden, damit sich der Käfer nicht ausbreiten kann.

Borkenkäfer-Monitoring der Landesanstalt für Wald und Forstwirtschaft

http://www.fovgis.bayern.de/borki/

dpa-infocom GmbH

Data: 2018-08-17 11:35:00
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

Niebywałe! "Die Welt" z dumą opisuje wycinkę drzew w Bawarii w celu walki z kornikiem! Co na to ekolodzy i Komisja Europejska?

kretynku, w bawarii wycinają lasy użytkowe a nie puszczę

na szczęście wiem że pisowski motłoch nie odróżnia jednego od drugiego :DDDDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-08-17 11:51:06
Autor: A. Filip
Pisiorowy Escobar <presidento@goverment.ec> pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

[...]

Ile procent Puszczy Białowieskiej jest Parkiem Narodowym?
Ile hektarów tysiącletniego lasu Niemcy wyrżnęli pod kopalnie
_węgla brunatnego_ ?

IMHO ty nie udajesz głupa.

--
A. Filip

Data: 2018-08-17 04:32:01
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 11:51:10 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]
>
> na szczęście wiem że pisowski motłoch nie odróżnia jednego od drugiego :DDDDD

Ile procent Puszczy Białowieskiej jest Parkiem Narodowym?

1/6 powierzchni. Ale oprócz parku są jeszcze rezerwaty poza jego granicami będzie co najmniej drugie tyle. Tak więc ścisłej ochronie podlega gdzieś 1/3 obszaru. Cała zaś puszcza objęta jest jest programem Natura2000.

Ile hektarów tysiącletniego lasu Niemcy wyrżnęli pod kopalnie
_węgla brunatnego_ ?

Widziałeś ten "tysiącletni" las? Był wpisany choć do sieci Natura2000?
 A tak w ogóle, to co to za argument? Że Niemcy wycięli, to my też koniecznie musimy? Ekologia po pisiorsku: wyciąć chroniony las i wywieźć drzewo, protestować przeciwko budowie zamku na sztucznej wyspie na sztucznym jeziorze na skraju lasu.

--
Bruno

Data: 2018-08-17 13:57:16
Autor: Silvio Balconetti
[...]

Pisza o kornikach tez w "Spieglu". Kto chce, moze sobie przeczytac, dla innych krotko streszcze:

Nie wszyscy zwiazani z lesnictwem martwia sie inwazja kornika. W parku narodowym Eifel owady sa nawet pozyteczne. Polowa obszaru to drzewa iglaste, ale w planach jest rozwoj lasu debowego. Opanowane przez korniki swierki usychaja, a pnie pokrywaja juz grzyby. Burze i silne wichury dokonuja reszty - chore i zniszczone drzewa padaja.
W lasach gospodarczych (hodowlanych) bylaby to katastrofa, ale w parku narodowym szczesliwy wypadek - kornik robi miejsce dla debu i brzozy, ktore rosna i tworza nowy las.

>Trotz der prekären Situation sind nicht alle Fachleute unglücklich mit der Borkenkäferinvasion. Im Nationalpark Eifel verstehen sie die Insekten sogar als Helfer: Denn noch besteht etwa die Hälfte des Schutzgebietes aus Nadelbäumen. Ziel ist aber die Entwicklung zum Buchenwald. In dem Gebiet, wo Twietmeyer den Borkenkäfer in der Rammelkammer freilegt, sind die Fichten dem Tod nah. Braun rieseln die Nadeln. An einigen Stämmen sitzt schon ein Pilz - so was wie der Todesbote.

"Hier würden wir darauf vertrauen, dass die irgendwann mal umkippen", sagt der Zoologe. Beim nächsten kräftigen Wind vielleicht. Der Borkenkäfer werde das aber schneller und gründlicher erledigen. Was er damit meint, zeigt er an anderem Ort an einer Fichteninsel, die den Namen eigentlich nicht mehr verdient. Es sind Baum-Skelette - teilweise abgeknickt wie Streichhölzer. Totholz. Schon vor einigen Jahren hat der Borkenkäfer hier ganze Arbeit geleistet.

Was in einem Wirtschaftswald ein Desaster wäre, ist für diese Stelle des Nationalparks ein Glücksfall. Hier hat der Borkenkäfer Platz geschaffen für Buche und Birke, die als Pioniere für den neuen Wald nachwachsen. <

http://www.spiegel.de/wissenschaft/natur/borkenkaefer-invasion-trockenheit-macht-fichten-zu-leichter-beute-a-1223512.html
--
saluto
Silvio Balconetti

Data: 2018-08-17 14:39:38
Autor: Pisiorowy Escobar
Silvio Balconetti <silvio@invalid.invalid> napisał(-a):

> [...]

W lasach gospodarczych (hodowlanych) bylaby to katastrofa, ale w parku narodowym szczesliwy wypadek - kornik robi miejsce dla debu i brzozy, ktore rosna i tworza nowy las.

no i dobrze.
w lasach walczy się z kornikiem ale nie w puszczy będącej rezerwatem - na tym
polega różnica

u2 jest zbyt tępy aby to zrozumieć ale inni powinni dać radę

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-08-17 15:09:58
Autor: Ciemny Lud
W dniu 17.08.2018 o 14:39, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

No właśnie obsrany polaczek nie wie co wolno niemieckiemu Panu to nie wolno polaczkowym smrodom. Do budy polaczku, jak śmiesz zwracać uwagę wspaniałym Niemcom. Jak nasze niemieckie PO wygra wybory to zrobimy z wami polaczkami porządek.

CL

Data: 2018-08-17 15:47:04
Autor: Pisiorowy Escobar
pseudo-Ciemny Lud <ciemny.lud@to.kupi> napisał(-a):

[...]

ale stanąłeś w gardle doldom, u2 i innym zenusiom kapusiom :DDDDDD
mieć klona nawet takiego przygłupiego jak ten - to spory zaszczyt

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-08-17 13:22:22
Autor: Pisiorowy Escobar
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

> [...]

Ile procent Puszczy Białowieskiej jest Parkiem Narodowym?
Ile hektarów tysiącletniego lasu Niemcy wyrżnęli pod kopalnie

tysiącletni las? hahaha, to młody las

IMHO ty nie udajesz głupa.

ty na pewno nie udajesz - obiektywnie, bez imho

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Die Welt" z dumą opisuje wycinkę drzew w Bawarii w celu walki z kornikiem