Diesel - a mialo byc tak oszczednie

Data: 2009-08-24 13:09:07
Autor: AA
Diesel - a mialo byc tak oszczednie
Mam okazje jezdzic kilka dni autkiem z silnikiem 1.9tdi/105km (skoda, 48kkm).
Niestety pod dystrybutorem nie jest tak rozowo jak mozna poczytac - 9L/100km bez naduzywania 'elastycznosci', ale tez bez slimaczenia sie. Odcinki po miescie 4-6km (za kazdym razem silnik zimny).

Do tego zagrzewa sie dluuuugo. Owszem mamy lato i jest mi cieplo, ale sprawdzam go pod katem jazdy w zimie. Obawiam sie, czy da sie bez czapki i skrobania szyb od srodka.

Wszystkie diesle tak maja czy tylko ten typ ?

PS. to auto zrobi tez wiele tysiecy km na trasie, wiec temat grzania i spalania wyglada wtedy lepiej

AA

Data: 2009-08-24 12:45:12
Autor: to
AA wrote:

Mam okazje jezdzic kilka dni autkiem z silnikiem 1.9tdi/105km (skoda,
48kkm).
Niestety pod dystrybutorem nie jest tak rozowo jak mozna poczytac -
9L/100km bez naduzywania 'elastycznosci'

Albo nie umiesz jeździć dieslem albo silnik jest uszkodzony. Żeby mało spalić powinieneś zmieniać bieg gdzieś pomiędzy 2-3 K rpm (chyba, że naprawdę jest potrzeba wyżej), a podczas jazdy ze stałą prędkością utrzymywać obroty poniżej 2 K rpm. Jadąc w ten sposób i tak będziesz szybszy od większości aut w okolicy.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-24 19:22:28
Autor: Nex@pl
to pisze:
.... podczas jazdy ze stałą prędkością
utrzymywać obroty poniżej 2 K rpm. Jadąc w ten sposób i tak będziesz szybszy od większości aut w okolicy.

Byle więcej niż 1500 jeżeli ma się koło dwumasowe

Data: 2009-08-24 18:25:12
Autor: to
Nex@pl wrote:

Byle więcej niż 1500 jeżeli ma się koło dwumasowe

Poniżej to ten silnik i tak nie jedzie... Poza tym nie wiem dlaczego uzależniasz to od obecności dwumasowego koła zamachowego, przecież jeśli w aucie jest zwykłe koło zamachowe to z kolei więcej pracy spada na sprzęgło.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-24 20:38:23
Autor: Grzegorz Prędki
to pisze:
Nex@pl wrote:

[...]

Tylko, ze sprzeglo kosztuje duzo mniej niz dwumasa.

Data: 2009-08-24 13:13:11
Autor: Mikolaj Rydzewski
AA wrote:
Wszystkie diesle tak maja czy tylko ten typ ?

Diesle nie sa na odcinki 4km.

Data: 2009-08-24 04:23:46
Autor: mw
On 24 Sie, 13:13, Mikolaj Rydzewski <m...@ceti.pl> wrote:
AA wrote:
> Wszystkie diesle tak maja czy tylko ten typ ?

Diesle nie sa na odcinki 4km.
Na takie odcinki polecamy rower, nie Rover, rower.

Data: 2009-08-24 13:46:23
Autor: AA
Diesel - a mialo byc tak oszczednie
Wszystkie diesle tak maja czy tylko ten typ ?

Diesle nie sa na odcinki 4km.

Ale moze taniej wyjdzie utrzymac JEDEN samochod (krotkie odcinki + trasy) niz posiadac DWA specjalizowane ?

AA

Data: 2009-08-24 13:50:30
Autor: MichałG
Mikolaj Rydzewski pisze:
AA wrote:
Wszystkie diesle tak maja czy tylko ten typ ?

Diesle nie sa na odcinki 4km.

fakt. Ale dizel zimny po 4 km i to w lecie, to już objaw niesprawności termostatu lub czegoś podobnego. Jezdziłem golfem III z tym silnikiem i zagrzewał sie do 2 km... palił w mieście max 6-7 l.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-24 13:25:36
Autor: mateusx6
Diesel - a mialo byc tak oszczednie
9L/100km bez naduzywania 'elastycznosci', ale tez bez slimaczenia sie. Odcinki po miescie 4-6km (za kazdym razem silnik zimny).

i na tej podstawie oceniasz silnik diesla ? przeciez te silniki to sa dla tras.. a nie na odcinki < 10km

Data: 2009-08-24 13:37:20
Autor: Wielebny

Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6ttbk$gg4$1news.wp.pl...
[...]

Jak to mówią, koń wyścigowy musi biegać....

W.

Data: 2009-08-24 13:35:31
Autor: Pa_blo

Użytkownik "AA" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:h6tscj$lfe$1inews.gazeta.pl...

Wszystkie diesle tak maja czy tylko ten typ ?

VW Jetta 1,9 TDI przejezdzala 980 km na pelnym baku w trasie, z tego co pamietam wchodzilo 60 l. W miescie spalanie na oko, podchodzilo pod 8 l, przejechane miala 36 kkm, wiec albo byla jeszcze niedotarta albo juz przetarta ;) ja zrobilem tym wozidlem chyba z 7 tys. Nie jezdzilem zima wiec nie wiem jak z ogrzewaniem.
Opiewane 5 l prawdopodobnie wychodzi Foxem w trasie, do tego caly czas z gorki i wiatrem...

Picasso

Data: 2009-08-24 13:43:38
Autor: cztery
[...]

Kazdy diesel rozgrzewa sie wolnie od porowywalnej benzyny.
W mojej octavii (2.0 TDI, ellegance) cieplo sie robi po przejechaniu okolo 2km, choc nie silnik osiaga temperature optymalna po przejechaniu 4-5 (w zimie).
Jak jest naprawde zimno pomaga wlaczenie "ogrzewania" przedniej szyby na czas skrobania. Po 2-3 miutach masz w srodku znosnie cieplo (ogrzewanie szyby ma swoja grzalke).
Dodatkowo pomagaja podgrzewane siedzenia.

Opiewane 5 l prawdopodobnie wychodzi Foxem w trasie, do tego caly czas z gorki i wiatrem...

Mi sie nigdy nie udalo zejsc (w 2.0 TDI) ponizej 5.9 na trasie. Na tej samej trasie (Gdansk-Olsztyn) moja zona zrobila srednia 5.4 l/100km. Zadnym ekodrivingiem tylko nie spieszac sie i jadac w kolumnie.
W miescie na krotkich odcinkach 6-7 km pali okolo 8l/100. W zimie moze pol litra wiecej.

Data: 2009-08-24 13:49:17
Autor: J_K_K
Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości news:4a927cee$1news.home.net.pl...
[...]

Passat sedan 1.9 TDI '99 110 KM, trasy,
od 0 do ~60.000 km,
latem ~5,5, zimą ~4,5 (wolniej, bez climatronica).
Bez jakiegoś specjalnego oszczędzania,
ale i bez szaleństw (wersja comfort, miękkie zawieszenie).

Pzdr

JKK

Data: 2009-08-24 17:21:55
Autor: michal
"cztery" <raz@dwa.trzy> wrote in message news:4a927cee$1news.home.net.pl...
[...]

Ja to chyba mam zepsuty samochod, bo po miescie __regularnie__   (12000km od stycznia 09)  bierze 6L/100 (max 50km/h)
W trasie 7.2L/100 (zwykle 130-140 autostradami)

a producent podaje: miasto 8.4,  trasa 5.6, mieszany 6.6
Ki diabel?

Aha: jest to Mitsubishi Grandis (z 2.0 TDI od VW).   Jest duze, 7osobowe, ciezkie (1710kg  gotowe do jazdy).

--
Michal
FJS600 i japonski samochod z niemieckim silnikiem.

Data: 2009-08-24 20:19:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
michal pisze:
[...]

Diabeł siedzi i modyfikuje definicję "miasta" stosownie do twoich potrzeb.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-24 20:34:58
Autor: AA
Diesel - a mialo byc tak oszczednie
a producent podaje: miasto 8.4,  trasa 5.6, mieszany 6.6
Ki diabel?

Diabeł siedzi i modyfikuje definicję "miasta" stosownie do twoich potrzeb.

A to prowda. Jezdzac moim wozidlem do pracy spalam <7,5L/100km, a w drodze powrotnej z trudem 10L/100km.... z powrotem jest caly czas pod lekka gorke, w druga strone oczywiscie latwiej.

AA

Data: 2009-08-24 21:05:07
Autor: Czabu

Użytkownik "Pa_blo" <mysiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h6tu2d$jkg$1atlantis.news.neostrada.pl...

VW Jetta 1,9 TDI przejezdzala 980 km na pelnym baku w trasie, z tego co pamietam wchodzilo 60 l.

No to wychodzi ok. 6 litrów na 100km. Pytanie jeszcze przy jakim stylu jazdy. Być może przy małych modyfikacjach techniki jazdy możnaby coś urwać.

W miescie spalanie na oko, podchodzilo pod 8 l,

W korkach z klimatyzacją, to nic dziwnego.

Opiewane 5 l prawdopodobnie wychodzi Foxem w trasie, do tego caly czas z gorki i wiatrem...

Eeee... tam. 5-5,5 w golfie III (zreszta w passacie B5 podobnie - tylko silnik w mocniejszej wersji) na trasie to norma, nawet przy dosyć energicznej jeździe.

Ostatnio jechałem bez klimy i rzadko przekraczając 80km/h zszedłem do 4 litrów, a pewnie jeszcze bym coś urwał, ale już nie miałem siły tak wolno jechać ;-).

Kwestia techniki jazdy i sytuacji na drodze.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-08-25 12:17:20
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6uovp$qam$1mx1.internetia.pl...

[...]

No byc moze nic dziwnego ale porownujac do mocnego benzynowca na gaz nie widze oszczednosci na samym paliwie... Zazwyczaj kiedy porownuje sie koszty przy jednym i drugim zasilaniu podaje sie spalanie malego diesla w okolicach 5 l.

[...]

Jest jazda i jazda - za szczyla kiedy bez prawka jechalem z Poznania do Koszalina kilkuletnim E39 2,8 l z kompletem na pokladzie, spalilem 6,7 l benzyny /100 km... Wystarczylo jechac zgodnie ze wszystkimi przepisami !

Picasso

Data: 2009-08-25 13:30:22
Autor: Czabu

Użytkownik "Pa_blo" <mysiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h70dru$rbt$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Kto podaje i "dla kogo ten wywiad"? ;-) 5 litrów w jakim cyklu? Miejskim, drogowym, mieszanym? Co rozumiemy przez stwierdzenie mały diesel? Czy 1900cm3 to jest jeszcze mały diesel?

W każdym porównaniu można manipulować wynikami za pomocą parametrów wejściowych.

Średnie spalania to zawsze jest wynik przybliżony (mniej lub bardziej) dla jakichś warunków granicznych. Nawet porównywanie spalania tego samego samochodu w różnych miastach będzie wskazywało różne wyniki. Inaczej spali w warszawskich korkach w godzinach szczytu, a inaczej w Pcimiu Dolnym wczesnym rankiem.

[...]

Ale co chciałeś przez to powiedzieć? Już wcześniej stwierdziłem, że wynik spalania w dużym stopniu zależy od techniki jazdy i sytuacji na drodze. Tym samym samochodem można spalić 6 litrów jak i 20 litrów paliwa na 100km. Mnie to nie dziwi.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-08-25 16:36:25
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h70in5$9h7$1mx1.internetia.pl...

Ale co chciałeś przez to powiedzieć?

Zapomnialem dodac, ze czas przejazdu wydluzyl sie o ponad godzine, 90 % ludzi dziwnie sie patrzylo wyprzedzajac mnie, wiec cos z takim stylem bylo nie tak ;)

Picasso

Data: 2009-08-25 15:08:27
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Pa_blo pisze:
[...]

Mi przy prawie przepisowej jeździe w trasie, Laguna 1.8 8v potrafi spalić 5,5L z non stop włączoną klimą.

Data: 2009-08-25 23:58:32
Autor: Przemek
Pa_blo wrote:
[...]

benzynowiec na gaz na krotkie odcinki w miescie tez sie slabo nadaje - mi 2 litrowy silnik przy zwyklej jezdzie w miescie na odcinkach
4-6km przy odpalaniu z LPG lykal pod 20 l/100km - w trasie schodzil do rozsadnych 8 litrow przy 90 wiec to nie byla kwestia instalacji
tylko niedogrzania silnika i sredniej predkosci w miescie.

Data: 2009-08-26 08:41:23
Autor: Artur\(m\)
> [...]

koszty
przy jednym i drugim zasilaniu podaje sie spalanie malego diesla w

Pisałem wcześniej (ze zdziwieniem)
że długoterminowe spalanie wyszło (jeżeli pamiętam dobrze) ok 5.9l/100
przez zimę do sierpnia coś było 80% po mieście, (trasy po mieście krótsze od
3km, do pracy)
 a jeździłem specjalnie dość ostro bez cienia oszczedzania
Myślałem, ze w porównaniu do 1.6D, 1.9TDI - będzie palił duuuzo więcej
a wyszło porównywalnie.

Arture(m)

Data: 2009-08-24 14:11:49
Autor: Marcin
AA wrote:
[...]

Nie. Nie masz webasto i stad wiekszosc problemow

Data: 2009-08-24 14:38:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Diesel - a mialo byc tak oszczednie
AA wydusił z siebie te słowy:

Wszystkie diesle tak maja czy tylko ten typ ?

zapraszam do przejażdzki moim 1,9TDI
Obawiam sie, ze masz coś zepsute.
Nagrzewa mi sie szubciej niż moja 3 litrowa benzyna w innym aucie, 9 litrów nie spalił mi jeszcze nigdy, mimo, ze mam zwyklego automata.

PS. to auto zrobi tez wiele tysiecy km na trasie, wiec temat grzania i
spalania wyglada wtedy lepiej

Wiadomo, ze w mieście będzie gorzej .. ale i tak jakbyś mial 1,6-2,0 benzyne to wypadłoby zdecydowanie gorzej.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Diesel - a mialo byc tak oszczednie