Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Diesel, co mogĹ‚o nawalić?

Diesel, co mogło nawalić?

Data: 2014-01-10 12:31:33
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
Jest to moje drugie tankowanie "do peĹ‚na", w celu zoriÄ™towania siÄ™ ile auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…, na przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ› obciÄ…ĹĽanie, spalanie wyniosĹ‚o 5,5 litra. Teraz znowu tankujÄ™ i absolutny szok - silnik zĹĽarĹ‚ 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie siÄ™ zbliĹĽyĹ‚o do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W ktĂłrej czÄ™sto ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiÄ…gajÄ… 5000. O co tu moĹĽe chodzić? Auto niedawno kupione, moĹĽe byĹ‚o jakoĹ› specjalnie przygotowane do sprzedaĹĽy a teraz po zakupie okaĹĽe siÄ™ ĹĽe bÄ™dzie wymagaĹ‚o jakiejĹ› powaĹĽnej naprawy silnika?

Data: 2014-01-10 12:00:44
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeĽdziłem z przyczep±, na przyczepce co prawda tylko łódĽ, ale zawsze i to jest jakie¶ obci±żanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów, a spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osi±gaj± 5000. O co tu może chodzić? Auto niedawno kupione, może było jako¶ specjalnie przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże się że będzie wymagało jakiej¶ poważnej naprawy silnika?

Zbyt mała próba.
Może np. poprzednio nalałes pod korek a teraz pistolet ci odbił w miare szybko?
Moze akurat jezdziłes krótsze trasy i silnik wiecje pracował na niskich temperaturach?
Moze tym razem wiecej w miescie, mniej na trasie?

P.S. 2l vectra na gazie i ostrej jezdzie pali ci 7l gazu?
To jest dopiero ciekawy wynik... Czyli jezdzac ni± na bezynie wychodziłoby jakies 6,5 PB max.

Data: 2014-01-10 13:34:39
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 13:00, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile
auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeĽdziłem z przyczep±,
na przyczepce co prawda tylko łódĽ, ale zawsze i to jest jakie¶
obci±żanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny
szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów, a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której
często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osi±gaj± 5000. O co tu
może chodzić? Auto niedawno kupione, może było jako¶ specjalnie
przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże się że będzie
wymagało jakiej¶ poważnej naprawy silnika?
Zbyt mała próba.
Może np. poprzednio nalałes pod korek a teraz pistolet ci odbił w miare
szybko?
Moze akurat jezdziłes krótsze trasy i silnik wiecje pracował na niskich
temperaturach?
Moze tym razem wiecej w miescie, mniej na trasie?

P.S. 2l vectra na gazie i ostrej jezdzie pali ci 7l gazu?
To jest dopiero ciekawy wynik... Czyli jezdzac ni± na bezynie wychodziłoby
jakies 6,5 PB max.

Nie wiem, ale to wła¶nie teraz, przy ostatnim tankowaniu z jakich¶ powodów nalewanie paliwa co chwilę było przerywane, odbijało tak jakby zbiornik już był pełen.. Być to wywołało jakie¶ błędne odczyty.

Tak z pewno¶co± teraz jest sporo chłodniej, nawet przez większo¶ć użytkowania na tym tankowaniu to jazda w minusowa temperaturze, ale to chyba nie przyczyna żeby niezwykle łagodnie traktowany silniczek diesla o pojemno¶ci 1.5 litra spalał 7 litrów na sto?

No, Vectra pali 8, 8,5 litra gazu, plus oczywi¶cie trochę benzyny, ale to przecie silnik benzynowy kontra podobno bardzo oszczędny w apetycie na paliwo diesel...

Data: 2014-01-10 13:00:45
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się
ile auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeĽdziłem z
przyczep±, na przyczepce co prawda tylko łódĽ, ale zawsze i to jest
jakie¶ obci±żanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję
i absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5
litra CRDI, na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów,
a spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze. W której często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko
osi±gaj± 5000. O co tu może chodzić? Auto niedawno kupione, może
było jako¶ specjalnie przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie
okaże się że będzie wymagało jakiej¶ poważnej naprawy silnika?
Zbyt mała próba.
Może np. poprzednio nalałes pod korek a teraz pistolet ci odbił w
miare szybko?
Moze akurat jezdziłes krótsze trasy i silnik wiecje pracował na
niskich temperaturach?
Moze tym razem wiecej w miescie, mniej na trasie?

P.S. 2l vectra na gazie i ostrej jezdzie pali ci 7l gazu?
To jest dopiero ciekawy wynik... Czyli jezdzac ni± na bezynie
wychodziłoby jakies 6,5 PB max.

Nie wiem, ale to wła¶nie teraz, przy ostatnim tankowaniu z jakich¶ powodów nalewanie paliwa co chwilę było przerywane, odbijało tak jakby
zbiornik już był pełen.. Być to wywołało jakie¶ błędne odczyty.

Błedne odczyty?
To znaczy to spalanie bierzesz sk±d?
Obliczas ilosc km i wplane paliwo czy jakos z komputera?
A skoro ci odbijało, to jasne jest, ze pomiar na lwane paliwo jest niewiarygodny.
 
Tak z pewno¶co± teraz jest sporo chłodniej, nawet przez większo¶ć użytkowania na tym tankowaniu to jazda w minusowa temperaturze, ale to
chyba nie przyczyna żeby niezwykle łagodnie traktowany silniczek
diesla o pojemno¶ci 1.5 litra spalał 7 litrów na sto?

Oczywi¶cie, ze to moze być przyczyna, ze silnik wiecej pali.

No, Vectra pali 8, 8,5 litra gazu, plus oczywi¶cie trochę benzyny, ale
to przecie silnik benzynowy kontra podobno bardzo oszczędny w apetycie
na paliwo diesel...

To i tak bardzo mało, skoro mówimy o jezdzie po miescie i to dodatkowo do¶c ostrym a nie eko.

Data: 2014-01-10 16:13:50
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 14:00, Budzik pisze:

Nie wiem, ale to wła¶nie teraz, przy ostatnim tankowaniu z jakich¶
powodów nalewanie paliwa co chwilę było przerywane, odbijało tak jakby
zbiornik już był pełen.. Być to wywołało jakie¶ błędne odczyty.

Błedne odczyty?
To znaczy to spalanie bierzesz sk±d?
Obliczas ilosc km i wplane paliwo czy jakos z komputera?
A skoro ci odbijało, to jasne jest, ze pomiar na lwane paliwo jest
niewiarygodny.


Błędny w sensie że mógł przekłamać że aż tyle tego paliwa weszło. Mało prawdopodobne, ale jednak możliwe.
Obliczam wg wlanego paliwa i przejechanych na takim zatankowaniu kilometrach. Niczym innym nie mogę się sugerować bo wskaĽnik ilo¶ci paliwa w tym aucie nie jest mierzony w litrach. A komputer pokładowy nie pokazuje chwilowego spalania, tylko ile kilometrów mogę zrobić przy jeĽdzie z aktualn± prędko¶ci±.

 
Tak z pewno¶co± teraz jest sporo chłodniej, nawet przez większo¶ć
użytkowania na tym tankowaniu to jazda w minusowa temperaturze, ale to
chyba nie przyczyna żeby niezwykle łagodnie traktowany silniczek
diesla o pojemno¶ci 1.5 litra spalał 7 litrów na sto?
Oczywi¶cie, ze to moze być przyczyna, ze silnik wiecej pali.

Ale aż tak± ilo¶ć przy tak małym  silniku i tak delikatnym traktowaniu pedału gazu?

No, Vectra pali 8, 8,5 litra gazu, plus oczywi¶cie trochę benzyny, ale
to przecie silnik benzynowy kontra podobno bardzo oszczędny w apetycie
na paliwo diesel...

To i tak bardzo mało, skoro mówimy o jezdzie po miescie i to dodatkowo do¶c
ostrym a nie eko.

Jazda tak pół na pół miejska - poza miejska, no o co być może warte uwagi - Konin, Gniezno, Wrze¶nia czy Słupca nie s± to miasta z gatunku Poznań, z tymi jego korkami.
A co do skromno¶ci w apetycie na paliwo to s±siad nie dawał  wiary że moja Vectra 2.0L spala mniej o litr od jego Astry 1.6.. Ale było to faktem. Było bo często się zapominam że już od miesi±ca tej Vectry już nie mam.

Data: 2014-01-10 16:00:53
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Nie wiem, ale to wła¶nie teraz, przy ostatnim tankowaniu z jakich¶
powodów nalewanie paliwa co chwilę było przerywane, odbijało tak jakby
zbiornik już był pełen.. Być to wywołało jakie¶ błędne odczyty.

Błedne odczyty?
To znaczy to spalanie bierzesz sk±d?
Obliczas ilosc km i wplane paliwo czy jakos z komputera?
A skoro ci odbijało, to jasne jest, ze pomiar na lwane paliwo jest
niewiarygodny.

Błędny w sensie że mógł przekłamać że aż tyle tego paliwa weszło. Mało prawdopodobne, ale jednak możliwe.
Obliczam wg wlanego paliwa i przejechanych na takim zatankowaniu kilometrach. Niczym innym nie mogę się sugerować bo wskaĽnik ilo¶ci paliwa w tym aucie nie jest mierzony w litrach. A komputer pokładowy nie pokazuje chwilowego spalania, tylko ile kilometrów mogę zrobić przy jeĽdzie z aktualn± prędko¶ci±.

Wystarczy ze jak ci odbijało to dolałes na maksa i weszło kilka litrów wiecej.
 
Tak z pewno¶co± teraz jest sporo chłodniej, nawet przez większo¶ć
użytkowania na tym tankowaniu to jazda w minusowa temperaturze, ale to
chyba nie przyczyna żeby niezwykle łagodnie traktowany silniczek
diesla o pojemno¶ci 1.5 litra spalał 7 litrów na sto?
Oczywi¶cie, ze to moze być przyczyna, ze silnik wiecej pali.

Ale aż tak± ilo¶ć przy tak małym  silniku i tak delikatnym traktowaniu pedału gazu?

Do tego troche wieksze spalanie przez zimno i masz wynik.

Sprawdz nastepne tankowanie i bedziesz miał wieksza próbkę.

Jak ja jezdziłem yarisem 1,4TD czy Corsa 1,4TD (pomijam specyficzne oznaczenia) to potrafiły spalic 4 l na setke ale i 8 tez sie zdarzało.
Ale fakt ze 7 to na pewno nie przy ostrożnej jezdzie.
Sprawdz przy nastepnym tankowaniu.

Data: 2014-01-10 19:38:29
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 17:00, Budzik pisze:

Błędny w sensie że mógł przekłamać że aż tyle tego paliwa weszło. Mało
prawdopodobne, ale jednak możliwe.
Obliczam wg wlanego paliwa i przejechanych na takim zatankowaniu
kilometrach. Niczym innym nie mogę się sugerować bo wskaĽnik ilo¶ci
paliwa w tym aucie nie jest mierzony w litrach. A komputer pokładowy nie
pokazuje chwilowego spalania, tylko ile kilometrów mogę zrobić przy
jeĽdzie z aktualn± prędko¶ci±.
Wystarczy ze jak ci odbijało to dolałes na maksa i weszło kilka litrów
wiecej.

Tak, tak jako¶ paskudnie się tankowało że nawet spora  ilo¶ć paliwa się wylała na zewn±trz. Jakie¶ 2-3 setki. A więc może w tym leży przyczyna.

  
Tak z pewno¶co± teraz jest sporo chłodniej, nawet przez większo¶ć
użytkowania na tym tankowaniu to jazda w minusowa temperaturze, ale to
chyba nie przyczyna żeby niezwykle łagodnie traktowany silniczek
diesla o pojemno¶ci 1.5 litra spalał 7 litrów na sto?
Oczywi¶cie, ze to moze być przyczyna, ze silnik wiecej pali.
Ale aż tak± ilo¶ć przy tak małym  silniku i tak delikatnym traktowaniu
pedału gazu?
Do tego troche wieksze spalanie przez zimno i masz wynik.

Sprawdz nastepne tankowanie i bedziesz miał wieksza próbkę.

Jak ja jezdziłem yarisem 1,4TD czy Corsa 1,4TD (pomijam specyficzne
oznaczenia) to potrafiły spalic 4 l na setke ale i 8 tez sie zdarzało.
Ale fakt ze 7 to na pewno nie przy ostrożnej jezdzie.
Sprawdz przy nastepnym tankowaniu.

W moim wypadku  może trzeba też wzi±ć pod uwagę że auto  jest bardzo ciężkie - bez  paru "groszy" 1500 kg.  A więc ten silniczek ma co ci±gn±ć.

Tak, sprawdzę - dzięki a sugestię.

Data: 2014-01-10 12:27:40
Autor: Tomasz Stiller
Diesel, co mogło nawalić?
On Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun wrote:

Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile
auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…,
na przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ›
obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny
szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której
często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiągają 5000. O co tu
może chodzić? Auto niedawno kupione, może było jakoś specjalnie
przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże się że będzie
wymagało jakiejś poważnej naprawy silnika?

Dwu litrowa Vectra pałowana na światłach spala Ci nieco tylko ponad 7l lpg/100km?

Tomek

Data: 2014-01-10 12:39:16
Autor: AZ
Diesel, co mogło nawalić?
On 2014-01-10, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile
auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…,
na przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ›
obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny
szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której
często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiągają 5000. O co tu
może chodzić? Auto niedawno kupione, może było jakoś specjalnie
przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże się że będzie
wymagało jakiejś poważnej naprawy silnika?

Dwu litrowa Vectra pałowana na światłach spala Ci nieco tylko ponad 7l lpg/100km?

Samochod cos palic musi, albo pali paliwo albo zawory.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-10 13:37:01
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 13:27, Tomasz Stiller pisze:
On Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun wrote:

Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile
auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…,
na przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ›
obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny
szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której
często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiągają 5000. O co tu
może chodzić? Auto niedawno kupione, może było jakoś specjalnie
przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże się że będzie
wymagało jakiejś poważnej naprawy silnika?
Dwu litrowa Vectra pałowana na światłach spala Ci nieco tylko ponad 7l
lpg/100km?

Tomek

Napisałem tylko o zbliżaniu się to takiego poziomu przez miniaturę silnika dieslowskiego... ;-)

Data: 2014-01-10 12:40:47
Autor: Myjk
Diesel, co mogło nawalić?
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun
 O co tu moĹĽe chodzić?

FAP ?

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-01-10 12:47:14
Autor: Nathan
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

  O co tu moĹĽe chodzić?

FAP ?

Raczej odpada. FAP aĹĽ tyle nie ĹĽre. MoĹĽe ON gĂłwniany?
Pytanie - te 7l to po całym baku czy po iluś tam km?
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh
bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB

Data: 2014-01-10 13:32:32
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 12:47, Nathan pisze:
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

  O co tu moĹĽe chodzić?

FAP ?

Raczej odpada. FAP aĹĽ tyle nie ĹĽre. MoĹĽe ON gĂłwniany?
Pytanie - te 7l to po całym baku czy po iluś tam km?

Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po caĹ‚ym baku, zapalona kontrolka  w pierwszym tankowaniu weszĹ‚o 48 l teraz 47 litrĂłw do peĹ‚nego. Pojemność baku to 55 litrĂłw.

Data: 2014-01-10 19:22:49
Autor: Maseł
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 13:32, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-10 12:47, Nathan pisze:
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

  O co tu moĹĽe chodzić?

FAP ?

Raczej odpada. FAP aĹĽ tyle nie ĹĽre. MoĹĽe ON gĂłwniany?
Pytanie - te 7l to po całym baku czy po iluś tam km?

Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po całym baku, zapalona
kontrolka  w pierwszym tankowaniu weszĹ‚o 48 l teraz 47 litrĂłw do
pełnego. Pojemność baku to 55 litrów.

Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy).
Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu
ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz
usrednione spalanie :-)

Pozdro

Maseł

Data: 2014-01-11 10:00:40
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Maseł mmasel@poczta.onet.pl ...

Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy).
Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu
ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz
usrednione spalanie :-)

Ale przecież on tak własnie robi...
Chyba ze czego¶ nie zrozumiałem...

Data: 2014-01-11 12:48:40
Autor: Adam
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-11 11:00, Budzik pisze:
Użytkownik Maseł mmasel@poczta.onet.pl ...

Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy).
Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu
ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz
usrednione spalanie :-)

Ale przecież on tak własnie robi...
Chyba ze czego¶ nie zrozumiałem...


Do pełna - to znaczy nie do odbicia pistoletu. ON pieni się i powoduje zbyt wczesne odbicie pistoletu. Powoli można dolać jeszcze sporo.

Do pełna - to znaczy "pod korek" - do widoczno¶ci paliwa w rurze. Ale też trzeba uważać, czy otwór odpowietrzaj±cy nie jest za nisko - we współczesnych samochodach można się spodziewać różnych dziwnych "wynalazków".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-13 08:56:05
Autor: Mirek Ptak
Diesel, co mogło nawalić?
Dnia 2014-01-11 12:48,  *Adam* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Do pełna - to znaczy nie do odbicia pistoletu. ON pieni się i powoduje
zbyt wczesne odbicie pistoletu. Powoli można dolać jeszcze sporo.

Zależy w jakim samochodzie.
W Vectrze dawało się nalać kilka litrów, teraz nie udaje mi się dolać więcej jak 1.5 litra (zwykle około 0.5) i widać ON we wlewie.

Do pełna - to znaczy "pod korek" - do widoczno¶ci paliwa w rurze.

To najlepsza metoda.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2014-01-14 15:18:29
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-11 12:48, Adam pisze:

Do pełna - to znaczy nie do odbicia pistoletu. ON pieni się i powoduje zbyt wczesne odbicie pistoletu. Powoli można dolać jeszcze sporo.

Do pełna - to znaczy "pod korek" - do widoczno¶ci paliwa w rurze. Ale też trzeba uważać, czy otwór odpowietrzaj±cy nie jest za nisko - we współczesnych samochodach można się spodziewać różnych dziwnych "wynalazków".


No i wła¶nie tak tankuję - gdy pistolet zaczyna odbijać to małymi porcjami dolewam aż do pełna. I przecie gdyby nawet to przy 55 litrowym zbiorniku te pół litra w t± czy tamt± nie ma większego znaczenia.

Data: 2014-01-15 09:34:11
Autor: Maseł
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-14 15:18, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-11 12:48, Adam pisze:

Do pełna - to znaczy nie do odbicia pistoletu. ON pieni się i powoduje
zbyt wczesne odbicie pistoletu. Powoli można dolać jeszcze sporo.

Do pełna - to znaczy "pod korek" - do widoczno¶ci paliwa w rurze. Ale
też trzeba uważać, czy otwór odpowietrzaj±cy nie jest za nisko - we
współczesnych samochodach można się spodziewać różnych dziwnych
"wynalazków".


No i wła¶nie tak tankuję - gdy pistolet zaczyna odbijać to małymi
porcjami dolewam aż do pełna. I przecie gdyby nawet to przy 55 litrowym
zbiorniku te pół litra w t± czy tamt± nie ma większego znaczenia.

Ale juz pol litra "pod korek" i pol litra "do zapalenia sie rezerwy" i
juz masz albo 54 albo 56 litrow w baku. Do tego roznice temperatur,
ktore tez dodaja pare ml. tego plynu, jazda pod goke albo z gorki,
nachylenie boczne auta w chwili tankowania, czy tez dochodzenia do
rezerwy i jeszcze tysiac innych czynnikow.

BTW - ja zawsze tankuje pod korek, wiec dla mnie zgrubnym wyznacznikiem
spalania "chwilowego" jest ilosc wlanego paliwa dzielona przez to ile
przejechalem od ostatniego tankowania (odpada czynnik "rezerwy").
Do dokladniejszych obliczen jest excel, gdzie moge analizowac spalanie
tygodniowe/miesieczne/roczne/zima/lato/praca/wakacje i dziesiatki innych
kryteriow.

Pozdro

Maseł

Data: 2014-01-17 13:24:52
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-15 09:34, Maseł pisze:

No i wła¶nie tak tankuję - gdy pistolet zaczyna odbijać to małymi
porcjami dolewam aż do pełna. I przecie gdyby nawet to przy 55 litrowym
zbiorniku te pół litra w t± czy tamt± nie ma większego znaczenia.
Ale juz pol litra "pod korek" i pol litra "do zapalenia sie rezerwy" i
juz masz albo 54 albo 56 litrow w baku. Do tego roznice temperatur,
ktore tez dodaja pare ml. tego plynu, jazda pod goke albo z gorki,
nachylenie boczne auta w chwili tankowania, czy tez dochodzenia do
rezerwy i jeszcze tysiac innych czynnikow.

BTW - ja zawsze tankuje pod korek, wiec dla mnie zgrubnym wyznacznikiem
spalania "chwilowego" jest ilosc wlanego paliwa dzielona przez to ile
przejechalem od ostatniego tankowania (odpada czynnik "rezerwy").
Do dokladniejszych obliczen jest excel, gdzie moge analizowac spalanie
tygodniowe/miesieczne/roczne/zima/lato/praca/wakacje i dziesiatki innych
kryteriow.

Pozdro

Maseł

I robi mi to co najwyżej z pół litra różnicy przy obliczaniu spalania na 100km. Z zaznaczeniem że jeżdżę praktycznie ta sama tras± i podobnymi prędko¶ciami.
Większe znaczenie może mieć różnica temperatur. Przy pierwszym tankowaniu ¶rednio było gdzie¶ tak około +5stopni, przy drugim jazda odbywała sie prawie cały czsas w temperaturze minusowej. Co więcej - gdy jest silnik jeszcze nie rozgrzany to komputer ( o ile nie przekłamuje) pokazyje duże zużycie paliwa. PóĽniej gdy juz silnik jest rozgrzany to na komputerze, o ile oczywi¶cie nie nie jadę 150 km/h a okolo 100/120, na wskaĽniku _wzrasta_ ilo¶ć kilometrów na których mogę przejechać do następnego tankowania. To auto nie ma prostego wskaĽnika chwilowego spalania, a wynalazek który informuje o ilo¶ci kilometrów do następnego tankowania.

No i ja przecie to samo robię... A takie super dokładne zużycie mi nie jest potrzebne. Bardziej mnie interesuje dlaczego on tak gwałtownie z umiarkowanego apetytu na paliwo, stał się nieprawdopodobnym wręcz jego żarłokiem .

Data: 2014-01-11 12:53:37
Autor: RadoslawF
Diesel, co mogło nawalić?
Dnia 2014-01-11 11:00, Użytkownik Budzik napisał:

Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy).
Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu
ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz
usrednione spalanie :-)

Ale przecież on tak własnie robi...
Chyba ze czego¶ nie zrozumiałem...

Matematyki, jemy raka ¶rednia wyszła po dwu tankowaniach
a nie po 30.


Pozdrawiam

Data: 2014-01-11 13:35:21
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

Matematyki,

możliwe.

jemy raka

heee?
smacznego...?

¶rednia wyszła po dwu tankowaniach
a nie po 30.

No i? Od pocz±tku pisałem, ze próbka troche mała...

Data: 2014-01-11 20:45:37
Autor: RadoslawF
Diesel, co mogło nawalić?
Dnia 2014-01-11 14:35, Użytkownik Budzik napisał:

Matematyki,

możliwe.

jemy raka

heee?
smacznego...?

"jemu taka"

¶rednia wyszła po dwu tankowaniach
a nie po 30.

No i? Od pocz±tku pisałem, ze próbka troche mała...

Poważnie ?
Ja odpisałem na tekst "on tak wła¶nie robi" po stwierdzeniu
że powinien zatankować 30 razy. Dla przypomnienia zatankował
dwa razy a nie trzydzie¶ci.


Pozdrawiam

Data: 2014-01-11 22:00:48
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

Poważnie ?
Ja odpisałem na tekst "on tak wła¶nie robi" po stwierdzeniu
że powinien zatankować 30 razy. Dla przypomnienia zatankował
dwa razy a nie trzydzie¶ci.

Sorry, skupiłem się na metodologii pojedynczego obliczenia a nie na ilo¶ci powtórzeń.

IMO 30 to bardzo duzo, juz po 5-6 wynik sie w miare usredni.

Data: 2014-01-14 15:17:26
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 19:22, Maseł pisze:

Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po całym baku, zapalona
kontrolka  w pierwszym tankowaniu weszĹ‚o 48 l teraz 47 litrĂłw do
pełnego. Pojemność baku to 55 litrów.
Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy).
Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu
ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz
usrednione spalanie :-)

Pozdro

Maseł

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym tankowaniu, a nie jakaś tam średnia na rok.

Data: 2014-01-14 18:00:44
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym tankowaniu, a nie jaka¶ tam ¶rednia na rok.

No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym błędem pomiaru.

Data: 2014-01-16 23:41:07
Autor: John Kołalsky
Diesel, co mogło nawalić?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>


Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym
tankowaniu, a nie jaka¶ tam ¶rednia na rok.

No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym
błędem pomiaru.

Gdzie to niby widać ?

Data: 2014-01-17 13:25:24
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-14 19:00, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym
tankowaniu, a nie jaka¶ tam ¶rednia na rok.
No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym
błędem pomiaru.

Teoretycznie, faktycznie może być to bł±d pomiaru, ale praktycznie my¶lę że to jednak co¶ z spalaniem. Przecież to paliwo w jednym i drugim przypadku sam nalewałem, na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora...

Data: 2014-01-17 13:28:21
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym
tankowaniu, a nie jaka¶ tam ¶rednia na rok.
No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym
błędem pomiaru.

Teoretycznie, faktycznie może być to bł±d pomiaru, ale praktycznie my¶lę że to jednak co¶ z spalaniem. Przecież to paliwo w jednym i drugim przypadku sam nalewałem, na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora...

Dyskusja już sie toczy jaki¶ czas.
Jak kolejne tankowanie?

Data: 2014-01-15 10:32:48
Autor: Maseł
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-14 15:17, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-10 19:22, Maseł pisze:

Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po całym baku, zapalona
kontrolka  w pierwszym tankowaniu weszĹ‚o 48 l teraz 47 litrĂłw do
pełnego. Pojemność baku to 55 litrów.
Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy).
Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu
ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz
usrednione spalanie :-)

Pozdro

Maseł

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym
tankowaniu, a nie jakaś tam średnia na rok.

Na danym tankowaniu, to spalilo tyle ile wlales :-)
Pewnie Ci chodzilo ile przejechalo - ale do tego jest licznik kilometrow
zerowany w chwili tankowania.
Pytanie tylko na co Ci ta wiedza? Jak sie robi pustawo w baku to i tak
musisz zatankowac (najlepiej do pelna).

Pozdro

Maseł

Data: 2014-01-15 11:50:02
Autor: sqlwiel
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-15 10:32, Maseł pisze:

Na danym tankowaniu, to spalilo tyle ile wlales :-)
Pewnie Ci chodzilo ile przejechalo - ale do tego jest licznik kilometrow
zerowany w chwili tankowania.
Pytanie tylko na co Ci ta wiedza? Jak sie robi pustawo w baku to i tak
musisz zatankowac (najlepiej do pelna).

Pewnie mu chodzi o to, że chce wiedzieć jakie ostatnio miał zużycie w l/100km. :)
Bo to i o stylu jazdy może coś powiedzieć i o jakości paliwa, ocenić wpływ innych czynników na zużycie, a także zasygnalizować jakąś degradację auta.

Nie wiem na ile miarodajne (i jak skonstruowane) są czujniki do pomiaru chwilowego zużycia paliwa. Bo jeśli to jest tylko wakuoometr, to na drzewo. Ale jeśli byłby to precyzyjny dopplerowski czujnik, to może i bym mu ufał.


--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-17 13:26:21
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-15 10:32, Maseł pisze:

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym
tankowaniu, a nie jakaś tam średnia na rok.
Na danym tankowaniu, to spalilo tyle ile wlales :-)
Pewnie Ci chodzilo ile przejechalo - ale do tego jest licznik kilometrow
zerowany w chwili tankowania.
Pytanie tylko na co Ci ta wiedza? Jak sie robi pustawo w baku to i tak
musisz zatankowac (najlepiej do pelna).

Pozdro

Maseł

No właśnie - nowy nabytek, a nawet mój pierwszy diesel, a więc ogromna ciekawość ile taka maszyna zjada paliwa. Ogromna rozbieżność w spalaniu pomiędzy tankowaniami skłoniła mnie do zapytanie o ew. przyczynę takiego stanu rzeczy na grupie.

Jasne, za pół roku ( o ile będę miał jeszcze to auto) pewnie nie będę zawracał głowy tym że dzisiaj mi spala 7 litrów a za miesiąc 5,5.

Data: 2014-01-17 13:56:57
Autor: John Kołalsky
Diesel, co mogło nawalić?

UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>


No właśnie - nowy nabytek, a nawet mój pierwszy diesel, a więc ogromna ciekawość ile taka maszyna zjada paliwa. Ogromna rozbieżność w spalaniu pomiędzy tankowaniami skłoniła mnie do zapytanie o ew. przyczynę takiego stanu rzeczy na grupie.

Jasne, za pół roku ( o ile będę miał jeszcze to auto) pewnie nie będę zawracał głowy tym że dzisiaj mi spala 7 litrów a za miesiąc 5,5.

A będzie jeszcze 5,5 ? Bo kiedyś dawno, dokładniej po kupieniu, samochód palił mi 2 litry mniej. Faktem jest, że jeździłem nim wolniej i na innych trasach, ale jakoś teraz nie jestem w stanie zbliżyć się do tego kiedyś.

Data: 2014-01-10 13:32:54
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

  O co tu moĹĽe chodzić?
FAP ?


Nie ma, nie wiem czy to za sprawÄ… prywatnej inicjatywy poprzedniego wĹ‚aĹ›ciciela czy juĹĽ taki z fabryki wyszedĹ‚, ale nie posiada FAP. Nie ma nawet kontrolki na desce rozdzielczej, ani  ĹĽadnej wzmianki o tym w ksiÄ…ĹĽce obsĹ‚ugi, a wiÄ™c moĹĽna przypuszczać ĹĽe taki wyszedĹ‚ z fabryki.

Data: 2014-01-10 13:43:20
Autor: the_foe
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 12:31, Trybun pisze:
Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile
auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…,
na przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ›
obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny
szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.

krótki trasy i duza róznica temperatur miedzy dniami testów i róznica moze byc spora. U mnie w Sprinterze róznica w roku jest cos kolo 9:15. 9l/100 w czasie upałów 15l/100 w czasie mrozów. Na bardzo krótkich trasach i brak klimy ofc.

--
@foe_pl

Data: 2014-01-10 16:14:37
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 13:43, the_foe pisze:
W dniu 2014-01-10 12:31, Trybun pisze:
Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile
auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…,
na przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ›
obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny
szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.

krótki trasy i duza róznica temperatur miedzy dniami testów i róznica moze byc spora. U mnie w Sprinterze róznica w roku jest cos kolo 9:15. 9l/100 w czasie upałów 15l/100 w czasie mrozów. Na bardzo krótkich trasach i brak klimy ofc.


Chyba tylko diesle maja taką cechę, diesle albo Polonez, który to latem zadowalał się 9-10 litrów paliwa a zimą 17stoma. Natomiast nie zauważyłem jakiejś dużej różnicy w spalaniu zima-lato w silnikach benzynowych normalnych aut (nie Polonezów). No, niechlubnym wyjątkiem jest tu II model Golfa z silnikiem 1.6, ten potrafił w spalaniu zimowym przebić nawet Poloneza.

Data: 2014-01-10 17:00:42
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Chyba tylko diesle maja tak± cechę, diesle albo Polonez, który to latem zadowalał się 9-10 litrów paliwa a zim± 17stoma. Natomiast nie zauważyłem jakiej¶ dużej różnicy w spalaniu zima-lato w silnikach benzynowych normalnych aut (nie Polonezów). No, niechlubnym wyj±tkiem jest tu II model Golfa z silnikiem 1.6, ten potrafił w spalaniu zimowym przebić nawet Poloneza.

Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8 czasami jak bardzo krotkie trasy robie.

Data: 2014-01-10 19:40:18
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 18:00, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Chyba tylko diesle maja tak± cechę, diesle albo Polonez, który to latem
zadowalał się 9-10 litrów paliwa a zim± 17stoma. Natomiast nie
zauważyłem jakiej¶ dużej różnicy w spalaniu zima-lato w silnikach
benzynowych normalnych aut (nie Polonezów). No, niechlubnym wyj±tkiem
jest tu II model Golfa z silnikiem 1.6, ten potrafił w spalaniu zimowym
przebić nawet Poloneza.
Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8 czasami
jak bardzo krotkie trasy robie.

Dieselek czy benzyna? Takie rozrzuty w spalaniu Poloneza czy Golfa II pewnie się brały z ich zasilania gaĽnikowego poł±czonego z automatycznym ssaniem. Wystarczyło że to ssanie się zacięło, albo było rozregulowane to i auto zaczynało żłopać benzynę jak smok.

Data: 2014-01-10 20:04:07
Autor: RadoslawF
Diesel, co mogło nawalić?
Dnia 2014-01-10 19:40, Użytkownik Trybun napisał:

Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8 czasami
jak bardzo krotkie trasy robie.

Dieselek czy benzyna? Takie rozrzuty w spalaniu Poloneza czy Golfa II pewnie się brały z ich zasilania gaĽnikowego poł±czonego z automatycznym ssaniem. Wystarczyło że to ssanie się zacięło, albo było rozregulowane to i auto zaczynało żłopać benzynę jak smok.

W Polonezie gaĽnikowym nie było automagicznego tylko ręczne.
Ale jak kto¶ miał kiepsko wyregulowany gaĽnik i wrodzon±
sklerozę to potrafił jeĽdzić na ssaniu na okr±gło.
Spalanie wychodziło w okolicy 20 litrów na setkę.


Pozdrawiam

Data: 2014-01-10 21:08:09
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 20:04, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-01-10 19:40, Użytkownik Trybun napisał:

Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8 czasami
jak bardzo krotkie trasy robie.

Dieselek czy benzyna? Takie rozrzuty w spalaniu Poloneza czy Golfa II pewnie się brały z ich zasilania gaĽnikowego poł±czonego z automatycznym ssaniem. Wystarczyło że to ssanie się zacięło, albo było rozregulowane to i auto zaczynało żłopać benzynę jak smok.

W Polonezie gaĽnikowym nie było automagicznego tylko ręczne.
Ale jak kto¶ miał kiepsko wyregulowany gaĽnik i wrodzon±
sklerozę to potrafił jeĽdzić na ssaniu na okr±gło.
Spalanie wychodziło w okolicy 20 litrów na setkę.


Pozdrawiam

Być może, ja tak wła¶ciwie to nie miałem ani Polaja ani Golfa. Te opisy spalania zimowego to za spraw± brata który jeĽdził Poldkiem i bliskiego kolegi który miał Golfa.

Data: 2014-01-10 21:40:41
Autor: RadoslawF
Diesel, co mogło nawalić?
Dnia 2014-01-10 21:08, Użytkownik Trybun napisał:

W Polonezie gaĽnikowym nie było automagicznego tylko ręczne.
Ale jak kto¶ miał kiepsko wyregulowany gaĽnik i wrodzon±
sklerozę to potrafił jeĽdzić na ssaniu na okr±gło.
Spalanie wychodziło w okolicy 20 litrów na setkę.

Być może, ja tak wła¶ciwie to nie miałem ani Polaja ani Golfa. Te opisy spalania zimowego to za spraw± brata który jeĽdził Poldkiem i bliskiego kolegi który miał Golfa.

Miałem poloneza, w mie¶cie przy ujemnych temperaturach ssanie
można było wył±czyć po kilku kilometrach (chyba że się stało
w korkach). Do pracy miałem dziesięć kilometrów i spalanie
w zimie wzrastało nawet o dwa litry, jak kto¶ mi±ł pięć kilometrów
to spokojnie jechał non stop na ssaniu i spalał dwa razy
więcej.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2014-01-14 15:19:09
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 21:40, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-01-10 21:08, Użytkownik Trybun napisał:

W Polonezie gaĽnikowym nie było automagicznego tylko ręczne.
Ale jak kto¶ miał kiepsko wyregulowany gaĽnik i wrodzon±
sklerozę to potrafił jeĽdzić na ssaniu na okr±gło.
Spalanie wychodziło w okolicy 20 litrów na setkę.

Być może, ja tak wła¶ciwie to nie miałem ani Polaja ani Golfa. Te opisy spalania zimowego to za spraw± brata który jeĽdził Poldkiem i bliskiego kolegi który miał Golfa.

Miałem poloneza, w mie¶cie przy ujemnych temperaturach ssanie
można było wył±czyć po kilku kilometrach (chyba że się stało
w korkach). Do pracy miałem dziesięć kilometrów i spalanie
w zimie wzrastało nawet o dwa litry, jak kto¶ mi±ł pięć kilometrów
to spokojnie jechał non stop na ssaniu i spalał dwa razy
więcej.  :-)


Pozdrawiam

Wcale niekoniecznie tylko za spraw± dłuższego ssania Polonezy więcej zim± paliły. Generalnie każdy motor pali trochę więcej przy ujemnych temperaturach.

Data: 2014-01-10 21:47:16
Autor: Artur Ma¶l±g
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 20:04, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-01-10 19:40, Użytkownik Trybun napisał:

Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8
czasami
jak bardzo krotkie trasy robie.

Dieselek czy benzyna? Takie rozrzuty w spalaniu Poloneza czy Golfa II
pewnie się brały z ich zasilania gaĽnikowego poł±czonego z
automatycznym ssaniem. Wystarczyło że to ssanie się zacięło, albo było
rozregulowane to i auto zaczynało żłopać benzynę jak smok.

W Polonezie gaĽnikowym nie było automagicznego tylko ręczne.

Zależy w jakim. Ja tam miałem również automatyczne i nawet się kiedy¶
zepsuło.

Ale jak kto¶ miał kiepsko wyregulowany gaĽnik i wrodzon±
sklerozę to potrafił jeĽdzić na ssaniu na okr±gło.

Tak się nie da - 'zalewało' silnik i gasł na '¶wiatłach'.

Spalanie wychodziło w okolicy 20 litrów na setkę.

Napisz 50:>

Data: 2014-01-10 22:53:35
Autor: RadoslawF
Diesel, co mogło nawalić?
Dnia 2014-01-10 21:47, Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:

Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8
czasami
jak bardzo krotkie trasy robie.

Dieselek czy benzyna? Takie rozrzuty w spalaniu Poloneza czy Golfa II
pewnie się brały z ich zasilania gaĽnikowego poł±czonego z
automatycznym ssaniem. Wystarczyło że to ssanie się zacięło, albo było
rozregulowane to i auto zaczynało żłopać benzynę jak smok.

W Polonezie gaĽnikowym nie było automagicznego tylko ręczne.

Zależy w jakim. Ja tam miałem również automatyczne i nawet się kiedy¶
zepsuło.

W gaĽnikowym ?  Co to za model był ?

Ale jak kto¶ miał kiepsko wyregulowany gaĽnik i wrodzon±
sklerozę to potrafił jeĽdzić na ssaniu na okr±gło.

Tak się nie da - 'zalewało' silnik i gasł na '¶wiatłach'.

Nie da się przy prawidłowym ustawieniu gaĽnika, przy złym
niestety się da i nie ga¶nie na ¶wiatłach. Wiem bo kiedy¶
poprawiałem po fachowcu który tak fajnie gaĽnik ustawił.

Spalanie wychodziło w okolicy 20 litrów na setkę.

Napisz 50:>

A tyle ci wychodziło ?


Pozdrawiam

Data: 2014-01-10 20:39:45
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8
czasami jak bardzo krotkie trasy robie.

Dieselek czy benzyna? Takie rozrzuty w spalaniu Poloneza czy Golfa II pewnie się brały z ich zasilania gaĽnikowego poł±czonego z
automatycznym ssaniem. Wystarczyło że to ssanie się zacięło, albo było
rozregulowane to i auto zaczynało żłopać benzynę jak smok.

Benzyna 1,4

Data: 2014-01-14 16:20:05
Autor: Marek
Diesel, co mogło nawalić?
szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.

Porowna Twoje spalanie z innymi na tej stronie http://www.spritmonitor.de/
Moze pierwszy pomiar mailes niedokladny.


--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-01-10 17:06:59
Autor: yabba
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:laolmg$e2g$1node1.news.atman.pl...
Jest to moje drugie tankowanie "do peĹ‚na", w celu zoriÄ™towania siÄ™ ile auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…, na przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ› obciÄ…ĹĽanie, spalanie wyniosĹ‚o 5,5 litra. Teraz znowu tankujÄ™ i absolutny szok - silnik zĹĽarĹ‚ 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie siÄ™ zbliĹĽyĹ‚o do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W ktĂłrej czÄ™sto ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiÄ…gajÄ… 5000. O co tu moĹĽe chodzić? Auto niedawno kupione, moĹĽe byĹ‚o jakoĹ› specjalnie przygotowane do sprzedaĹĽy a teraz po zakupie okaĹĽe siÄ™ ĹĽe bÄ™dzie wymagaĹ‚o jakiejĹ› powaĹĽnej naprawy silnika?

Musiałeś pomylić się w obliczeniach przy pierwszym tankowaniu.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-10 17:24:13
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się
ile auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeĽdziłem z
przyczep±, na przyczepce co prawda tylko łódĽ, ale zawsze i to jest
jakie¶ obci±żanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5
litra CRDI, na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów, a
spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze. W której często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko
osi±gaj± 5000. O co tu może chodzić? Auto niedawno kupione, może było
jako¶ specjalnie przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże
się że będzie wymagało jakiej¶ poważnej naprawy silnika?

Musiałe¶ pomylić się w obliczeniach przy pierwszym tankowaniu.

Dlaczego przy pierwszym?
Taki diesel i ostrozna jazda to zdecydowanie bardziej pasuje spalanie 5,5 niż 7...

Data: 2014-01-10 18:30:17
Autor: yabba
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:XnsA2B1B7F5F91C8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się
ile auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeĽdziłem z
przyczep±, na przyczepce co prawda tylko łódĽ, ale zawsze i to jest
jakie¶ obci±żanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5
litra CRDI, na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów, a
spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze. W której często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko
osi±gaj± 5000. O co tu może chodzić? Auto niedawno kupione, może było
jako¶ specjalnie przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże
się że będzie wymagało jakiej¶ poważnej naprawy silnika?

Musiałe¶ pomylić się w obliczeniach przy pierwszym tankowaniu.

Dlaczego przy pierwszym?
Taki diesel i ostrozna jazda to zdecydowanie bardziej pasuje spalanie 5,5
niż 7...


To w takim razie ja nie umiem jeĽdzić dieslem. W trasie nie udało mi się zej¶ć poniżej 5 i to jad±c bez przyczepy z łódk±. Normalnie wychodzi mi 6,5.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-10 18:43:11
Autor: cef
Diesel, co mogło nawalić?
yabba wrote:

Taki diesel i ostrozna jazda to zdecydowanie bardziej pasuje
spalanie 5,5 niż 7...

To w takim razie ja nie umiem jeĽdzić dieslem. W trasie nie udało mi
się zej¶ć poniżej 5 i to jad±c bez przyczepy z łódk±. Normalnie
wychodzi mi 6,5.

Półtoralitrowym?
Nie żałuj±c sobie specjalnie pedału gazu
(na przyspieszanie, nie Vmax) mam w dwulitrowym
dokładne zuzycie ¶rednioroczne 6,5.

Data: 2014-01-10 19:23:35
Autor: yabba
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:52d03130$0$2370$65785112news.neostrada.pl...
yabba wrote:

Taki diesel i ostrozna jazda to zdecydowanie bardziej pasuje
spalanie 5,5 niż 7...

To w takim razie ja nie umiem jeĽdzić dieslem. W trasie nie udało mi
się zej¶ć poniżej 5 i to jad±c bez przyczepy z łódk±. Normalnie
wychodzi mi 6,5.

Półtoralitrowym?
Nie żałuj±c sobie specjalnie pedału gazu
(na przyspieszanie, nie Vmax) mam w dwulitrowym
dokładne zuzycie ¶rednioroczne 6,5.



Moja pomyłka. Mój silnik to 1,9.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-11 10:50:42
Autor: Cavallino
Diesel, co mogło nawalić?

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:52d03130$0$2370$65785112@news.neostrada.pl...
yabba wrote:

Taki diesel i ostrozna jazda to zdecydowanie bardziej pasuje
spalanie 5,5 niż 7...

To w takim razie ja nie umiem jeĽdzić dieslem. W trasie nie udało mi
się zej¶ć poniżej 5 i to jad±c bez przyczepy z łódk±. Normalnie
wychodzi mi 6,5.

Półtoralitrowym?

Oczywi¶cie.
W suv-ie półtoralitrowy diesel poniżej 7 nie zejdzie.
¦rednio rzecz jasna, po mie¶cie (mie¶cie nie wiosce) bliżej 9 niż 7.

Data: 2014-01-10 19:42:03
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 18:30, yabba pisze:

To w takim razie ja nie umiem jeĽdzić dieslem. W trasie nie udało mi się zej¶ć poniżej 5 i to jad±c bez przyczepy z łódk±. Normalnie wychodzi mi 6,5.



Ale z pewno¶ci± silnik to co najmniej 2 litry?

Data: 2014-01-11 10:49:53
Autor: Cavallino
Diesel, co mogło nawalić?

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Taki diesel i ostrozna jazda to zdecydowanie bardziej pasuje spalanie 5,5
niż 7...


To w takim razie ja nie umiem jeĽdzić dieslem. W trasie nie udało mi się zej¶ć poniżej 5 i to jad±c bez przyczepy z łódk±. Normalnie wychodzi mi 6,5.

I prawidłowo Ci wychodzi, żaden z moich nie chciał ¶rednio palić mniej.
Choć kiedy¶ udało się zrobić 4,5.
Ale nie przekraczałem 70-80 km/h na 5 biegu.

Ale autor to kapelusz, więc może tak jeĽdzi.

Data: 2014-01-10 19:40:50
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 17:06, yabba pisze:
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:laolmg$e2g$1node1.news.atman.pl...
Jest to moje drugie tankowanie "do peĹ‚na", w celu zoriÄ™towania siÄ™ ile auto spala.  Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…, na przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ› obciÄ…ĹĽanie, spalanie wyniosĹ‚o 5,5 litra. Teraz znowu tankujÄ™ i absolutny szok - silnik zĹĽarĹ‚ 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw, a spalanie prawie siÄ™ zbliĹĽyĹ‚o do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W ktĂłrej czÄ™sto ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiÄ…gajÄ… 5000. O co tu moĹĽe chodzić? Auto niedawno kupione, moĹĽe byĹ‚o jakoĹ› specjalnie przygotowane do sprzedaĹĽy a teraz po zakupie okaĹĽe siÄ™ ĹĽe bÄ™dzie wymagaĹ‚o jakiejĹ› powaĹĽnej naprawy silnika?

Musiałeś pomylić się w obliczeniach przy pierwszym tankowaniu.



Możliwe jest praktycznie wszystko. Ale dlaczego sądzisz że akurat o pomyłkę przy obliczaniu spalania przy pierwszym tankowaniu chodzi?

Data: 2014-01-10 18:30:06
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 10.01.2014 o 12:31 Trybun <Ylih@yachu.com> pisze:

Pierwsze nawet mimo tego ĹĽe trochÄ™ jeĹşdziĹ‚em z przyczepÄ…, na przyczepce  co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ› obciÄ…ĹĽanie, spalanie  wyniosĹ‚o 5,5 litra.

CoĹ› ci siÄ™ pozajÄ…czkowaĹ‚o - chyba, ĹĽe Ĺ‚ĂłdĹş miaĹ‚a podniesione ĹĽagle i  jechaĹ‚eĹ› z wiatrem


  a spalanie prawie
siÄ™ zbliĹĽyĹ‚o do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W ktĂłrej  czÄ™sto ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiÄ…gajÄ… 5000.

Mi kiedyś taka Vectra paliła 12-15 gazu w kapeluszniczej jeździe miejskiej.


TG

Data: 2014-01-10 19:41:35
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 18:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu 10.01.2014 o 12:31 Trybun <Ylih@yachu.com> pisze:

Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeździłem z przyczepą, na przyczepce co prawda tylko łódź, ale zawsze i to jest jakieś obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra.

Coś ci się pozajączkowało - chyba, że łódź miała podniesione żagle i jechałeś z wiatrem

To raczej Twoja nadinterpretacja - nie pisałem o żaglówce, a zwykłej łodzi do uprawiania wędkarstwa.



 a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiągają 5000.

Mi kiedyś taka Vectra paliła 12-15 gazu w kapeluszniczej jeździe miejskiej.


TG

Ale to może świadczyć tylko o tym że coś miałeś niesprawne.

Data: 2014-01-12 18:38:10
Autor: mk4
Diesel, co mogło nawalić?
On 2014-01-10 19:41, Trybun wrote:
W dniu 2014-01-10 18:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu 10.01.2014 o 12:31 Trybun <Ylih@yachu.com> pisze:

Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeździłem z przyczepą, na
przyczepce co prawda tylko Ĺ‚ĂłdĹş, ale zawsze i to jest jakieĹ›
obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra.

Coś ci się pozajączkowało - chyba, że łódź miała podniesione żagle i
jechałeś z wiatrem

To raczej Twoja nadinterpretacja - nie pisałem o żaglówce, a zwykłej
łodzi do uprawiania wędkarstwa.



 a spalanie prawie
się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której
często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiągają 5000.

Mi kiedyś taka Vectra paliła 12-15 gazu w kapeluszniczej jeździe
miejskiej.


TG

Ale to może świadczyć tylko o tym że coś miałeś niesprawne.

To raczej norma w 2l silniku i w miescie. Okolo 10-11 to Pb spali w miescie. Jak ktos twierdzi inaczej to raczej bajki opowiada.

--
mk4

Data: 2014-01-14 15:19:50
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-12 18:38, mk4 pisze:

Ale to może świadczyć tylko o tym że coś miałeś niesprawne.

To raczej norma w 2l silniku i w miescie. Okolo 10-11 to Pb spali w miescie. Jak ktos twierdzi inaczej to raczej bajki opowiada.


Nigdy nie miałem okazji przejechać na jednym tankowaniu w samej jeździe miejskiej. Tak że być może w mieście moja Vectra także by spaliła dychę z ogonkiem.

Data: 2014-01-13 09:32:34
Autor: robot
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 18:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:


Mi kiedyś taka Vectra paliła 12-15 gazu w kapeluszniczej jeździe miejskiej.

O, i to są prawdziwe dane. Miałem avensis 2.0 z gazem.

--
pozdro

Data: 2014-01-10 20:28:24
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI

1,4 CRDI w 2 godziny i 23 min (Warszawa - Kalisz) zżarł 7,6/100 ON.
Żaden wyczyn. Zacznij prowadzić motostat, mi z kilkudziesięciu tysięcy
kilometrĂłw spalanie obecnie wynosi 5.46.


na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw

A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? Mój pali
mniej jak go kręcę zgodnie z instrukcją 3 krpm to u mnie norma, 3,5-4
też się zdarza jak potrzeba. U Ciebie może to być błąd wynikający ze
zbyt wczesnego odbicia pistoletu za pierwszym razem i/lub późniejszego
odbicia za drugim.


spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeździłem z
autoadaptacją). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie pali.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-10 20:39:45
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeĽdziłem z
autoadaptacj±). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie
pali.

Nieprawda.
10-15%

Data: 2014-01-11 10:51:51
Autor: Cavallino
Diesel, co mogło nawalić?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2B1D7B7CFE00budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeĽdziłem z
autoadaptacj±). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie
pali.

Nieprawda.
10-15%

Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje?

Data: 2014-01-11 11:00:49
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeĽdziłem z
autoadaptacj±). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie
pali.

Nieprawda.
10-15%

Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje?

Tak wyczytałem na wszelkich możliwych stronach zajmujacych sie gazem LPG + tak mi podawali gazownicy z ktorymi ostatnio miałem styczno¶c.

Ale być może co¶ mnie ominęło bo nie wiem o jakich wzorach mówisz :)

Data: 2014-01-11 12:03:21
Autor: Cavallino
Diesel, co mogło nawalić?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2B2718C0DC08budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeĽdziłem z
autoadaptacj±). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie
pali.

Nieprawda.
10-15%

Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje?

Tak wyczytałem na wszelkich możliwych stronach zajmujacych sie gazem LPG +
tak mi podawali gazownicy z ktorymi ostatnio miałem styczno¶c.

Ale być może co¶ mnie ominęło bo nie wiem o jakich wzorach mówisz :)

Jasne i pewnie liczysz, że jeszcze raz wrzucę linki?
Chodzi o w±tek w którym pytałe¶ o gaz.

Data: 2014-01-11 13:35:21
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Nieprawda.
10-15%

Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje?

Tak wyczytałem na wszelkich możliwych stronach zajmujacych sie gazem
LPG + tak mi podawali gazownicy z ktorymi ostatnio miałem styczno¶c.

Ale być może co¶ mnie ominęło bo nie wiem o jakich wzorach mówisz :)

Jasne i pewnie liczysz, że jeszcze raz wrzucę linki?
Chodzi o w±tek w którym pytałe¶ o gaz.

Spoko, poszukam.
Dzięki.

Data: 2014-01-11 20:48:48
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 10.01.2014 21:39, Budzik pisze:
Nieprawda.
10-15%

Ahh ten marketing gazowników. JeĽdziłem z adaptacj±, silnik dostawał
tyle ile musiał w każdym momencie. ¦rednie spalanie (z kilkudziesięciu
tysięcy kilometrów ) dla: PB 7,64, LPG = 9,33. A więc 22% więcej LPG niż
Pb w tym konkretnym wypadku KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM z tym samym
kierowc± i po tych samych drogach.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-11 22:00:46
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

Nieprawda.
10-15%

Ahh ten marketing gazowników. JeĽdziłem z adaptacj±, silnik dostawał
tyle ile musiał w każdym momencie. ¦rednie spalanie (z kilkudziesięciu
tysięcy kilometrów ) dla: PB 7,64, LPG = 9,33. A więc 22% więcej LPG niż
Pb w tym konkretnym wypadku KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM z tym samym
kierowc± i po tych samych drogach.

Ciezko bedzie mi sprawdzic, bo kupiłem i od razu zagazowałem.
Ostatnio jechałem na narty naszymi polskimi drogami, 4 osoby + cały sprzet narciarski - spalanie wychodziło mi 8,4 l LPG.
Czyli PB musiałoby wyj¶c 7l.
W multipli? No moze...

Ale w samych gorach... masakra... ten silnik jest zdecydowanie słaby do jazdy w górach :)

Data: 2014-01-12 14:59:16
Autor: Lewis
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-11 20:48, anacron pisze:
W dniu 10.01.2014 21:39, Budzik pisze:
Nieprawda.
10-15%

Ahh ten marketing gazowników. JeĽdziłem z adaptacj±, silnik dostawał
tyle ile musiał w każdym momencie. ¦rednie spalanie (z kilkudziesięciu
tysięcy kilometrów ) dla: PB 7,64, LPG = 9,33. A więc 22% więcej LPG niż
Pb w tym konkretnym wypadku KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM z tym samym
kierowc± i po tych samych drogach.

Jaki miałe¶ sterownik?
Adaptacje to sobie można w buty wsadzić.
Widziała ta twoja instalacja sondę AFR?
Kto¶ Ci to zestroił tak żeby skład mieszanki się zgadzał w całym zakresie ł±cznie z WOT i Open Loop gdzie sonda lambda sobie smacznie ¶pi?

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-13 11:10:53
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 12.01.2014 14:59, Lewis pisze:
Jaki miałe¶ sterownik?

STAG300 Premium

Adaptacje to sobie można w buty wsadzić.

Bez niej co chwilę miałem check engine, z ni± nigdy się nie za¶wiecił.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-13 17:33:56
Autor: Lewis
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-13 11:10, anacron pisze:
W dniu 12.01.2014 14:59, Lewis pisze:
Jaki miałe¶ sterownik?

STAG300 Premium

Adaptacje to sobie można w buty wsadzić.

Bez niej co chwilę miałem check engine, z ni± nigdy się nie za¶wiecił.

  I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że wła¶ciciel zadowolony. :)

Wył±cz ten niedorobiony półprodukt premium, wsadĽ sondę AFR zatankuj 1/2 zbiornika zbierz mapę benzynow± a gazow± ustaw pod AFR, do tego ustaw korekty ci¶nieniowe i po obrotach żeby przy zamknięciu przepustnicy zanim nast±pi cut off wtrysków nie zalewał go paliwem.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-14 00:16:42
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:

 I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że
wła¶ciciel zadowolony. :)

Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że
konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ±
problemy.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-14 08:52:35
Autor: Lewis
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-14 00:16, anacron pisze:
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:

  I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że
wła¶ciciel zadowolony. :)

Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że
konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ±
problemy.

Szkoda tylko że bezpotrzebnie palił tyle gazu.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-14 09:35:43
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 14.01.2014 08:52, Lewis pisze:
W dniu 2014-01-14 00:16, anacron pisze:
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:

  I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że
wła¶ciciel zadowolony. :)

Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że
konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ±
problemy.

Szkoda tylko że bezpotrzebnie palił tyle gazu.

Palił mało, auta z tym silnikiem bez adaptacji paliły więcej. Oczywi¶cie
nie widz±c auta będziesz się teraz wym±drzał jak to by¶ lepiej zrobił,
tylko jako¶ nie zrobi to na mnie wrażenia, więc odpu¶ć sobie.



--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-14 23:14:53
Autor: Lewis
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-14 09:35, anacron pisze:
W dniu 14.01.2014 08:52, Lewis pisze:
W dniu 2014-01-14 00:16, anacron pisze:
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:

   I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że
wła¶ciciel zadowolony. :)

Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że
konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ±
problemy.

Szkoda tylko że bezpotrzebnie palił tyle gazu.

Palił mało, auta z tym silnikiem bez adaptacji paliły więcej. Oczywi¶cie
nie widz±c auta będziesz się teraz wym±drzał jak to by¶ lepiej zrobił,
tylko jako¶ nie zrobi to na mnie wrażenia, więc odpu¶ć sobie.



Luz, zwyczajnie robię to na co dzień więc spoko, rób jak chcesz :)


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-10 21:05:25
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 20:28, anacron pisze:
W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI
1,4 CRDI w 2 godziny i 23 min (Warszawa - Kalisz) zżarł 7,6/100 ON.
Żaden wyczyn. Zacznij prowadzić motostat, mi z kilkudziesięciu tysięcy
kilometrĂłw spalanie obecnie wynosi 5.46.
A co to jest ten "motostat"?


na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw
A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? Mój pali
mniej jak go kręcę zgodnie z instrukcją 3 krpm to u mnie norma, 3,5-4
też się zdarza jak potrzeba. U Ciebie może to być błąd wynikający ze
zbyt wczesnego odbicia pistoletu za pierwszym razem i/lub późniejszego
odbicia za drugim.
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów itd.= mniejsze spalanie..
Być może tak. Czas to to pokaże, najważniejsze że nikt z Was nie potwierzdził mojego podejrzenia że to być może jakaś awaria spowodowała to wyższe zużycie paliwa.



spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.
Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeździłem z
autoadaptacją). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie pali.


Nie wiem czy silnik był mordowany. Tą Vectrę nabyłem za przysłowiowy grosz w ramach transakcji kupna domu. Poprzedzi właściciel założył instalację gazową i jeździł na niej około 6ciu lat. Ja kolejne 3. Nie wiem jak u niego było z serwisowaniem tej instalacji, bo mi mechanik przeczyścił filierek tylko raz - pod koniec użytkowania, gdy wymieniałem butlę. Nigdy nie miałem z nią najmniejszego problemu.
Żadne cyferki mi się nie pomyliły - auto paliło 8-85 litra gazu i pewne ilości benzyny, trudno mi jednak dokładnie powiedzieć ile było tej benzyny spalane. Tak gdzieś co 3-4 miesiące tankowałem za 50 zł

Data: 2014-01-11 20:43:12
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 10.01.2014 21:05, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-10 20:28, anacron pisze:
W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5
litra CRDI
1,4 CRDI w 2 godziny i 23 min (Warszawa - Kalisz) zżarł 7,6/100 ON.
Żaden wyczyn. Zacznij prowadzić motostat, mi z kilkudziesięciu tysięcy
kilometrĂłw spalanie obecnie wynosi 5.46.
A co to jest ten "motostat"?

motostat.pl (jest apka na androida)

A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów
itd.= mniejsze spalanie..

Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni
silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-14 15:21:07
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-11 20:43, anacron pisze:

A co to jest ten "motostat"?
motostat.pl (jest apka na androida)

Zainstaluję i zobaczę, dzięki.


A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów
itd.= mniejsze spalanie..
Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni
silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek.


E tam, praw fizyki raczej nie da się oszukać - ostre przyspieszanie musi zwiększać zapotrzebowanie na paliwo.

Data: 2014-01-17 00:22:30
Autor: John Kołalsky
Diesel, co mogło nawalić?

UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>


A co to jest ten "motostat"?
motostat.pl (jest apka na androida)

Zainstaluję i zobaczę, dzięki.

Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa od ponad 100 tysięcy km


A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów
itd.= mniejsze spalanie..
Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni
silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek.

E tam, praw fizyki raczej nie da się oszukać - ostre przyspieszanie musi zwiększać zapotrzebowanie na paliwo.

No ale potem zdejmujesz nogę z gazu i na odcięciu nawet możesz jechać, czyli się kompesuje. Jak słabo cisłeś to co prawda mniej zużywałeś, ale dłużej.

Data: 2014-01-17 13:22:22
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-17 00:22, John Kołalsky pisze:

UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>


A co to jest ten "motostat"?
motostat.pl (jest apka na androida)

Zainstaluję i zobaczę, dzięki.

Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa od ponad 100 tysięcy km

Poza nawigacją nie mam urządzenia z WM na pokładzie.. Pozostaje ten na Andka.



A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów
itd.= mniejsze spalanie..
Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni
silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek.

E tam, praw fizyki raczej nie da się oszukać - ostre przyspieszanie musi zwiększać zapotrzebowanie na paliwo.

No ale potem zdejmujesz nogę z gazu i na odcięciu nawet możesz jechać, czyli się kompesuje. Jak słabo cisłeś to co prawda mniej zużywałeś, ale dłużej.

Czyli - ów "złoty środek" o którym wspominał anacron...

A tak nawiasem, nie mam na tyle wyobraźni żeby zrozumieć co znaczy slogan reklamowy niektórych nowych aut - "Posiada system uzyskiwania energii z hamowania".. Co to do diabła może znaczyć gdy w grę nie wchodzi auto napędzane energią elektryczną?

Data: 2014-01-17 21:15:09
Autor: John Kołalsky
Diesel, co mogło nawalić?

UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>


A co to jest ten "motostat"?
motostat.pl (jest apka na androida)

Zainstaluję i zobaczę, dzięki.

Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa od ponad 100 tysięcy km

Poza nawigacją nie mam urządzenia z WM na pokładzie.. Pozostaje ten na Andka.

Będziesz to gdzieś publikował ?

Diesel, co mogło nawalić?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona