Diesel, co mogło nawalić?

Data: 2014-01-10 12:40:47
Autor: Myjk
Diesel, co mogło nawalić?
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun
 O co tu może chodzić?

FAP ?

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-01-10 12:47:14
Autor: Nathan
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

  O co tu może chodzić?

FAP ?

Raczej odpada. FAP aż tyle nie żre. Może ON gówniany?
Pytanie - te 7l to po całym baku czy po iluś tam km?
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzÄ… z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2014-01-10 13:32:32
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 12:47, Nathan pisze:
[...]

Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po caÅ‚ym baku, zapalona kontrolka  w pierwszym tankowaniu weszÅ‚o 48 l teraz 47 litrów do peÅ‚nego. Pojemność baku to 55 litrów.

Data: 2014-01-10 19:22:49
Autor: Maseł
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 13:32, Trybun pisze:
[...]

Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po całym baku, zapalona
kontrolka  w pierwszym tankowaniu weszÅ‚o 48 l teraz 47 litrów do
pełnego. Pojemność baku to 55 litrów.

Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy).
Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu
ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz
usrednione spalanie :-)

Pozdro

Maseł

Data: 2014-01-11 10:00:40
Autor: Budzik
Diesel, co mog³o nawaliæ?
U¿ytkownik Mase³ mmasel@poczta.onet.pl ...

[...]

Ale przecie¿ on tak w³asnie robi...
Chyba ze czego¶ nie zrozumia³em...

Data: 2014-01-11 12:48:40
Autor: Adam
Diesel, co mog³o nawaliæ?
W dniu 2014-01-11 11:00, Budzik pisze:
[...]

Do pe³na - to znaczy nie do odbicia pistoletu. ON pieni siê i powoduje zbyt wczesne odbicie pistoletu. Powoli mo¿na dolaæ jeszcze sporo.

Do pe³na - to znaczy "pod korek" - do widoczno¶ci paliwa w rurze. Ale te¿ trzeba uwa¿aæ, czy otwór odpowietrzaj±cy nie jest za nisko - we wspó³czesnych samochodach mo¿na siê spodziewaæ ró¿nych dziwnych "wynalazków".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-13 08:56:05
Autor: Mirek Ptak
Diesel, co mog³o nawaliæ?
Dnia 2014-01-11 12:48,  *Adam* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Do pe³na - to znaczy nie do odbicia pistoletu. ON pieni siê i powoduje
zbyt wczesne odbicie pistoletu. Powoli mo¿na dolaæ jeszcze sporo.

Zale¿y w jakim samochodzie.
W Vectrze dawa³o siê nalaæ kilka litrów, teraz nie udaje mi siê dolaæ wiêcej jak 1.5 litra (zwykle oko³o 0.5) i widaæ ON we wlewie.

Do pe³na - to znaczy "pod korek" - do widoczno¶ci paliwa w rurze.

To najlepsza metoda.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-01-14 15:18:29
Autor: Trybun
Diesel, co mog³o nawaliæ?
W dniu 2014-01-11 12:48, Adam pisze:

[...]

No i w³a¶nie tak tankujê - gdy pistolet zaczyna odbijaæ to ma³ymi porcjami dolewam a¿ do pe³na. I przecie gdyby nawet to przy 55 litrowym zbiorniku te pó³ litra w t± czy tamt± nie ma wiêkszego znaczenia.

Data: 2014-01-15 09:34:11
Autor: Mase³
Diesel, co mog³o nawaliæ?
W dniu 2014-01-14 15:18, Trybun pisze:
[...]

Ale juz pol litra "pod korek" i pol litra "do zapalenia sie rezerwy" i
juz masz albo 54 albo 56 litrow w baku. Do tego roznice temperatur,
ktore tez dodaja pare ml. tego plynu, jazda pod goke albo z gorki,
nachylenie boczne auta w chwili tankowania, czy tez dochodzenia do
rezerwy i jeszcze tysiac innych czynnikow.

BTW - ja zawsze tankuje pod korek, wiec dla mnie zgrubnym wyznacznikiem
spalania "chwilowego" jest ilosc wlanego paliwa dzielona przez to ile
przejechalem od ostatniego tankowania (odpada czynnik "rezerwy").
Do dokladniejszych obliczen jest excel, gdzie moge analizowac spalanie
tygodniowe/miesieczne/roczne/zima/lato/praca/wakacje i dziesiatki innych
kryteriow.

Pozdro

Mase³

Data: 2014-01-17 13:24:52
Autor: Trybun
Diesel, co mog³o nawaliæ?
W dniu 2014-01-15 09:34, Mase³ pisze:

[...]

I robi mi to co najwy¿ej z pó³ litra ró¿nicy przy obliczaniu spalania na 100km. Z zaznaczeniem ¿e je¿d¿ê praktycznie ta sama tras± i podobnymi prêdko¶ciami.
Wiêksze znaczenie mo¿e mieæ ró¿nica temperatur. Przy pierwszym tankowaniu ¶rednio by³o gdzie¶ tak oko³o +5stopni, przy drugim jazda odbywa³a sie prawie ca³y czsas w temperaturze minusowej. Co wiêcej - gdy jest silnik jeszcze nie rozgrzany to komputer ( o ile nie przek³amuje) pokazyje du¿e zu¿ycie paliwa. Pó¼niej gdy juz silnik jest rozgrzany to na komputerze, o ile oczywi¶cie nie nie jadê 150 km/h a okolo 100/120, na wska¼niku _wzrasta_ ilo¶æ kilometrów na których mogê przejechaæ do nastêpnego tankowania. To auto nie ma prostego wska¼nika chwilowego spalania, a wynalazek który informuje o ilo¶ci kilometrów do nastêpnego tankowania.

No i ja przecie to samo robiê... A takie super dok³adne zu¿ycie mi nie jest potrzebne. Bardziej mnie interesuje dlaczego on tak gwa³townie z umiarkowanego apetytu na paliwo, sta³ siê nieprawdopodobnym wrêcz jego ¿ar³okiem .

Data: 2014-01-11 12:53:37
Autor: RadoslawF
Diesel, co mog³o nawaliæ?
Dnia 2014-01-11 11:00, U¿ytkownik Budzik napisa³:

[...]

Matematyki, jemy raka ¶rednia wysz³a po dwu tankowaniach
a nie po 30.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-11 13:35:21
Autor: Budzik
Diesel, co mog³o nawaliæ?
U¿ytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

Matematyki,

mo¿liwe.

jemy raka

heee?
smacznego...?

¶rednia wysz³a po dwu tankowaniach
a nie po 30.

No i? Od pocz±tku pisa³em, ze próbka troche ma³a...

Data: 2014-01-11 20:45:37
Autor: RadoslawF
Diesel, co mog³o nawaliæ?
Dnia 2014-01-11 14:35, U¿ytkownik Budzik napisa³:

Matematyki,

mo¿liwe.

jemy raka

heee?
smacznego...?

"jemu taka"

¶rednia wysz³a po dwu tankowaniach
a nie po 30.

No i? Od pocz±tku pisa³em, ze próbka troche ma³a...

Powa¿nie ?
Ja odpisa³em na tekst "on tak w³a¶nie robi" po stwierdzeniu
¿e powinien zatankowaæ 30 razy. Dla przypomnienia zatankowa³
dwa razy a nie trzydzie¶ci.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-11 22:00:48
Autor: Budzik
Diesel, co mog³o nawaliæ?
[...]

Sorry, skupi³em siê na metodologii pojedynczego obliczenia a nie na ilo¶ci powtórzeñ.

IMO 30 to bardzo duzo, juz po 5-6 wynik sie w miare usredni.

Data: 2014-01-14 15:17:26
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 19:22, Maseł pisze:

[...]

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym tankowaniu, a nie jakaś tam średnia na rok.

Data: 2014-01-14 18:00:44
Autor: Budzik
Diesel, co mog³o nawaliæ?
U¿ytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spali³o na danym tankowaniu, a nie jaka¶ tam ¶rednia na rok.

No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym b³êdem pomiaru.

Data: 2014-01-16 23:41:07
Autor: John Ko³alsky
Diesel, co mog³o nawaliæ?

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spali³o na danym
tankowaniu, a nie jaka¶ tam ¶rednia na rok.

No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym
b³êdem pomiaru.

Gdzie to niby widaæ ?

Data: 2014-01-17 13:25:24
Autor: Trybun
Diesel, co mog³o nawaliæ?
W dniu 2014-01-14 19:00, Budzik pisze:
[...]

Teoretycznie, faktycznie mo¿e byæ to b³±d pomiaru, ale praktycznie my¶lê ¿e to jednak co¶ z spalaniem. Przecie¿ to paliwo w jednym i drugim przypadku sam nalewa³em, na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora...

Data: 2014-01-17 13:28:21
Autor: Budzik
Diesel, co mog³o nawaliæ?
[...]

Dyskusja ju¿ sie toczy jaki¶ czas.
Jak kolejne tankowanie?

Data: 2014-01-15 10:32:48
Autor: Maseł
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-14 15:17, Trybun pisze:
[...]

Na danym tankowaniu, to spalilo tyle ile wlales :-)
Pewnie Ci chodzilo ile przejechalo - ale do tego jest licznik kilometrow
zerowany w chwili tankowania.
Pytanie tylko na co Ci ta wiedza? Jak sie robi pustawo w baku to i tak
musisz zatankowac (najlepiej do pelna).

Pozdro

Maseł

Data: 2014-01-15 11:50:02
Autor: sqlwiel
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-15 10:32, Maseł pisze:

[...]

Pewnie mu chodzi o to, że chce wiedzieć jakie ostatnio miał zużycie w l/100km. :)
Bo to i o stylu jazdy może coś powiedzieć i o jakości paliwa, ocenić wpływ innych czynników na zużycie, a także zasygnalizować jakąś degradację auta.

Nie wiem na ile miarodajne (i jak skonstruowane) są czujniki do pomiaru chwilowego zużycia paliwa. Bo jeśli to jest tylko wakuoometr, to na drzewo. Ale jeśli byłby to precyzyjny dopplerowski czujnik, to może i bym mu ufał.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-17 13:26:21
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
[...]

No właśnie - nowy nabytek, a nawet mój pierwszy diesel, a więc ogromna ciekawość ile taka maszyna zjada paliwa. Ogromna rozbieżność w spalaniu pomiędzy tankowaniami skłoniła mnie do zapytanie o ew. przyczynę takiego stanu rzeczy na grupie.

Jasne, za pół roku ( o ile będę miał jeszcze to auto) pewnie nie będę zawracał głowy tym że dzisiaj mi spala 7 litrów a za miesiąc 5,5.

Data: 2014-01-17 13:56:57
Autor: John Kołalsky
Diesel, co mogło nawalić?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

[...]

A będzie jeszcze 5,5 ? Bo kiedyś dawno, dokładniej po kupieniu, samochód palił mi 2 litry mniej. Faktem jest, że jeździłem nim wolniej i na innych trasach, ale jakoś teraz nie jestem w stanie zbliżyć się do tego kiedyś.

Data: 2014-01-10 13:32:54
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

  O co tu może chodzić?
FAP ?

Nie ma, nie wiem czy to za sprawÄ… prywatnej inicjatywy poprzedniego wÅ‚aÅ›ciciela czy już taki z fabryki wyszedÅ‚, ale nie posiada FAP. Nie ma nawet kontrolki na desce rozdzielczej, ani  żadnej wzmianki o tym w książce obsÅ‚ugi, a wiÄ™c można przypuszczać że taki wyszedÅ‚ z fabryki.

Diesel, co mogło nawalić?