Data: 2014-01-10 12:40:47 | |
Autor: Myjk | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun
O co tu może chodzić? FAP ? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-01-10 12:47:14 | |
Autor: Nathan | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, TrybunRaczej odpada. FAP aż tyle nie żre. Może ON gówniany? Pytanie - te 7l to po całym baku czy po iluś tam km? -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB |
|
Data: 2014-01-10 13:32:32 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-10 12:47, Nathan pisze:
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze: Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po całym baku, zapalona kontrolka w pierwszym tankowaniu weszło 48 l teraz 47 litrów do pełnego. Pojemność baku to 55 litrów. |
|
Data: 2014-01-10 19:22:49 | |
Autor: Maseł | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-10 13:32, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-10 12:47, Nathan pisze: Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy). Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz usrednione spalanie :-) Pozdro Maseł |
|
Data: 2014-01-11 10:00:40 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
U¿ytkownik Mase³ mmasel@poczta.onet.pl ...
Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy). Ale przecie¿ on tak w³asnie robi... Chyba ze czego¶ nie zrozumia³em... |
|
Data: 2014-01-11 12:48:40 | |
Autor: Adam | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
W dniu 2014-01-11 11:00, Budzik pisze:
U¿ytkownik Mase³ mmasel@poczta.onet.pl ... Do pe³na - to znaczy nie do odbicia pistoletu. ON pieni siê i powoduje zbyt wczesne odbicie pistoletu. Powoli mo¿na dolaæ jeszcze sporo. Do pe³na - to znaczy "pod korek" - do widoczno¶ci paliwa w rurze. Ale te¿ trzeba uwa¿aæ, czy otwór odpowietrzaj±cy nie jest za nisko - we wspó³czesnych samochodach mo¿na siê spodziewaæ ró¿nych dziwnych "wynalazków". -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-01-13 08:56:05 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
Dnia 2014-01-11 12:48, *Adam* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Do pe³na - to znaczy nie do odbicia pistoletu. ON pieni siê i powoduje Zale¿y w jakim samochodzie. W Vectrze dawa³o siê nalaæ kilka litrów, teraz nie udaje mi siê dolaæ wiêcej jak 1.5 litra (zwykle oko³o 0.5) i widaæ ON we wlewie.
To najlepsza metoda. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-01-14 15:18:29 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
W dniu 2014-01-11 12:48, Adam pisze:
No i w³a¶nie tak tankujê - gdy pistolet zaczyna odbijaæ to ma³ymi porcjami dolewam a¿ do pe³na. I przecie gdyby nawet to przy 55 litrowym zbiorniku te pó³ litra w t± czy tamt± nie ma wiêkszego znaczenia. |
|
Data: 2014-01-15 09:34:11 | |
Autor: Mase³ | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
W dniu 2014-01-14 15:18, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-11 12:48, Adam pisze: Ale juz pol litra "pod korek" i pol litra "do zapalenia sie rezerwy" i juz masz albo 54 albo 56 litrow w baku. Do tego roznice temperatur, ktore tez dodaja pare ml. tego plynu, jazda pod goke albo z gorki, nachylenie boczne auta w chwili tankowania, czy tez dochodzenia do rezerwy i jeszcze tysiac innych czynnikow. BTW - ja zawsze tankuje pod korek, wiec dla mnie zgrubnym wyznacznikiem spalania "chwilowego" jest ilosc wlanego paliwa dzielona przez to ile przejechalem od ostatniego tankowania (odpada czynnik "rezerwy"). Do dokladniejszych obliczen jest excel, gdzie moge analizowac spalanie tygodniowe/miesieczne/roczne/zima/lato/praca/wakacje i dziesiatki innych kryteriow. Pozdro Mase³ |
|
Data: 2014-01-17 13:24:52 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
W dniu 2014-01-15 09:34, Mase³ pisze:
I robi mi to co najwy¿ej z pó³ litra ró¿nicy przy obliczaniu spalania na 100km. Z zaznaczeniem ¿e je¿d¿ê praktycznie ta sama tras± i podobnymi prêdko¶ciami. Wiêksze znaczenie mo¿e mieæ ró¿nica temperatur. Przy pierwszym tankowaniu ¶rednio by³o gdzie¶ tak oko³o +5stopni, przy drugim jazda odbywa³a sie prawie ca³y czsas w temperaturze minusowej. Co wiêcej - gdy jest silnik jeszcze nie rozgrzany to komputer ( o ile nie przek³amuje) pokazyje du¿e zu¿ycie paliwa. Pó¼niej gdy juz silnik jest rozgrzany to na komputerze, o ile oczywi¶cie nie nie jadê 150 km/h a okolo 100/120, na wska¼niku _wzrasta_ ilo¶æ kilometrów na których mogê przejechaæ do nastêpnego tankowania. To auto nie ma prostego wska¼nika chwilowego spalania, a wynalazek który informuje o ilo¶ci kilometrów do nastêpnego tankowania. No i ja przecie to samo robiê... A takie super dok³adne zu¿ycie mi nie jest potrzebne. Bardziej mnie interesuje dlaczego on tak gwa³townie z umiarkowanego apetytu na paliwo, sta³ siê nieprawdopodobnym wrêcz jego ¿ar³okiem . |
|
Data: 2014-01-11 12:53:37 | |
Autor: RadoslawF | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
Dnia 2014-01-11 11:00, U¿ytkownik Budzik napisa³:
Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy). Matematyki, jemy raka ¶rednia wysz³a po dwu tankowaniach a nie po 30. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-01-11 13:35:21 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
U¿ytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
Matematyki, mo¿liwe. jemy raka heee? smacznego...? ¶rednia wysz³a po dwu tankowaniach No i? Od pocz±tku pisa³em, ze próbka troche ma³a... |
|
Data: 2014-01-11 20:45:37 | |
Autor: RadoslawF | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
Dnia 2014-01-11 14:35, U¿ytkownik Budzik napisa³:
Matematyki, "jemu taka" Powa¿nie ?¶rednia wysz³a po dwu tankowaniach Ja odpisa³em na tekst "on tak w³a¶nie robi" po stwierdzeniu ¿e powinien zatankowaæ 30 razy. Dla przypomnienia zatankowa³ dwa razy a nie trzydzie¶ci. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-01-11 22:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
U¿ytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
Powa¿nie ? Sorry, skupi³em siê na metodologii pojedynczego obliczenia a nie na ilo¶ci powtórzeñ. IMO 30 to bardzo duzo, juz po 5-6 wynik sie w miare usredni. |
|
Data: 2014-01-14 15:17:26 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-10 19:22, Maseł pisze:
Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym tankowaniu, a nie jakaś tam średnia na rok. |
|
Data: 2014-01-14 18:00:44 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
U¿ytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...
Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spali³o na danym tankowaniu, a nie jaka¶ tam ¶rednia na rok. No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym b³êdem pomiaru. |
|
Data: 2014-01-16 23:41:07 | |
Autor: John Ko³alsky | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Gdzie to niby widaæ ? |
|
Data: 2014-01-17 13:25:24 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
W dniu 2014-01-14 19:00, Budzik pisze:
U¿ytkownik Trybun Ylih@yachu.com ... Teoretycznie, faktycznie mo¿e byæ to b³±d pomiaru, ale praktycznie my¶lê ¿e to jednak co¶ z spalaniem. Przecie¿ to paliwo w jednym i drugim przypadku sam nalewa³em, na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora... |
|
Data: 2014-01-17 13:28:21 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mog³o nawaliæ? | |
U¿ytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...
Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spali³o na danymNo ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym Dyskusja ju¿ sie toczy jaki¶ czas. Jak kolejne tankowanie? |
|
Data: 2014-01-15 10:32:48 | |
Autor: Maseł | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-14 15:17, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-10 19:22, Maseł pisze: Na danym tankowaniu, to spalilo tyle ile wlales :-) Pewnie Ci chodzilo ile przejechalo - ale do tego jest licznik kilometrow zerowany w chwili tankowania. Pytanie tylko na co Ci ta wiedza? Jak sie robi pustawo w baku to i tak musisz zatankowac (najlepiej do pelna). Pozdro Maseł |
|
Data: 2014-01-15 11:50:02 | |
Autor: sqlwiel | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-15 10:32, Maseł pisze:
Na danym tankowaniu, to spalilo tyle ile wlales :-) Pewnie mu chodzi o to, że chce wiedzieć jakie ostatnio miał zużycie w l/100km. :) Bo to i o stylu jazdy może coś powiedzieć i o jakości paliwa, ocenić wpływ innych czynników na zużycie, a także zasygnalizować jakąś degradację auta. Nie wiem na ile miarodajne (i jak skonstruowane) są czujniki do pomiaru chwilowego zużycia paliwa. Bo jeśli to jest tylko wakuoometr, to na drzewo. Ale jeśli byłby to precyzyjny dopplerowski czujnik, to może i bym mu ufał. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-17 13:26:21 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-15 10:32, Maseł pisze:
No właśnie - nowy nabytek, a nawet mój pierwszy diesel, a więc ogromna ciekawość ile taka maszyna zjada paliwa. Ogromna rozbieżność w spalaniu pomiędzy tankowaniami skłoniła mnie do zapytanie o ew. przyczynę takiego stanu rzeczy na grupie. Jasne, za pół roku ( o ile będę miał jeszcze to auto) pewnie nie będę zawracał głowy tym że dzisiaj mi spala 7 litrów a za miesiąc 5,5. |
|
Data: 2014-01-17 13:56:57 | |
Autor: John Kołalsky | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>
A będzie jeszcze 5,5 ? Bo kiedyś dawno, dokładniej po kupieniu, samochód palił mi 2 litry mniej. Faktem jest, że jeździłem nim wolniej i na innych trasach, ale jakoś teraz nie jestem w stanie zbliżyć się do tego kiedyś. |
|
Data: 2014-01-10 13:32:54 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun Nie ma, nie wiem czy to za sprawą prywatnej inicjatywy poprzedniego właściciela czy już taki z fabryki wyszedł, ale nie posiada FAP. Nie ma nawet kontrolki na desce rozdzielczej, ani żadnej wzmianki o tym w książce obsługi, a więc można przypuszczać że taki wyszedł z fabryki. |