Data: 2014-01-10 20:28:24 | |
Autor: anacron | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI 1,4 CRDI w 2 godziny i 23 min (Warszawa - Kalisz) zżarł 7,6/100 ON. Żaden wyczyn. Zacznij prowadzić motostat, mi z kilkudziesięciu tysięcy kilometrów spalanie obecnie wynosi 5.46. na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? Mój pali mniej jak go kręcę zgodnie z instrukcją 3 krpm to u mnie norma, 3,5-4 też się zdarza jak potrzeba. U Ciebie może to być błąd wynikający ze zbyt wczesnego odbicia pistoletu za pierwszym razem i/lub późniejszego odbicia za drugim. spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeździłem z autoadaptacją). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie pali. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-10 20:39:45 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...
spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Nieprawda. 10-15% |
|
Data: 2014-01-11 10:51:51 | |
Autor: Cavallino | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2B1D7B7CFE00budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1... Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ... Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje? |
|
Data: 2014-01-11 11:00:49 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Tak wyczytałem na wszelkich możliwych stronach zajmujacych sie gazem LPG + tak mi podawali gazownicy z ktorymi ostatnio miałem styczno¶c. Ale być może co¶ mnie ominęło bo nie wiem o jakich wzorach mówisz :) |
|
Data: 2014-01-11 12:03:21 | |
Autor: Cavallino | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2B2718C0DC08budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1... Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ... Jasne i pewnie liczysz, że jeszcze raz wrzucę linki? Chodzi o w±tek w którym pytałe¶ o gaz. |
|
Data: 2014-01-11 13:35:21 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
Spoko, poszukam.Nieprawda. Dzięki. |
|
Data: 2014-01-11 20:48:48 | |
Autor: anacron | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 10.01.2014 21:39, Budzik pisze:
Nieprawda. Ahh ten marketing gazowników. JeĽdziłem z adaptacj±, silnik dostawał tyle ile musiał w każdym momencie. ¦rednie spalanie (z kilkudziesięciu tysięcy kilometrów ) dla: PB 7,64, LPG = 9,33. A więc 22% więcej LPG niż Pb w tym konkretnym wypadku KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM z tym samym kierowc± i po tych samych drogach. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-11 22:00:46 | |
Autor: Budzik | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...
Ciezko bedzie mi sprawdzic, bo kupiłem i od razu zagazowałem.Nieprawda. Ostatnio jechałem na narty naszymi polskimi drogami, 4 osoby + cały sprzet narciarski - spalanie wychodziło mi 8,4 l LPG. Czyli PB musiałoby wyj¶c 7l. W multipli? No moze... Ale w samych gorach... masakra... ten silnik jest zdecydowanie słaby do jazdy w górach :) |
|
Data: 2014-01-12 14:59:16 | |
Autor: Lewis | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-11 20:48, anacron pisze:
W dniu 10.01.2014 21:39, Budzik pisze:Jaki miałe¶ sterownik? Adaptacje to sobie można w buty wsadzić. Widziała ta twoja instalacja sondę AFR? Kto¶ Ci to zestroił tak żeby skład mieszanki się zgadzał w całym zakresie ł±cznie z WOT i Open Loop gdzie sonda lambda sobie smacznie ¶pi? -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2014-01-13 11:10:53 | |
Autor: anacron | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 12.01.2014 14:59, Lewis pisze:
Jaki miałe¶ sterownik? STAG300 Premium Adaptacje to sobie można w buty wsadzić. Bez niej co chwilę miałem check engine, z ni± nigdy się nie za¶wiecił. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-13 17:33:56 | |
Autor: Lewis | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-13 11:10, anacron pisze:
W dniu 12.01.2014 14:59, Lewis pisze:I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że wła¶ciciel zadowolony. :) Wył±cz ten niedorobiony półprodukt premium, wsadĽ sondę AFR zatankuj 1/2 zbiornika zbierz mapę benzynow± a gazow± ustaw pod AFR, do tego ustaw korekty ci¶nieniowe i po obrotach żeby przy zamknięciu przepustnicy zanim nast±pi cut off wtrysków nie zalewał go paliwem. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2014-01-14 00:16:42 | |
Autor: anacron | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:
I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ± problemy. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-14 08:52:35 | |
Autor: Lewis | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-14 00:16, anacron pisze:
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:Szkoda tylko że bezpotrzebnie palił tyle gazu. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2014-01-14 09:35:43 | |
Autor: anacron | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 14.01.2014 08:52, Lewis pisze:
W dniu 2014-01-14 00:16, anacron pisze: Palił mało, auta z tym silnikiem bez adaptacji paliły więcej. Oczywi¶cie nie widz±c auta będziesz się teraz wym±drzał jak to by¶ lepiej zrobił, tylko jako¶ nie zrobi to na mnie wrażenia, więc odpu¶ć sobie. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-14 23:14:53 | |
Autor: Lewis | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-14 09:35, anacron pisze:
W dniu 14.01.2014 08:52, Lewis pisze:Luz, zwyczajnie robię to na co dzień więc spoko, rób jak chcesz :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2014-01-10 21:05:25 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-10 20:28, anacron pisze:
W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:A co to jest ten "motostat"? No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów itd.= mniejsze spalanie.. Być może tak. Czas to to pokaże, najważniejsze że nikt z Was nie potwierzdził mojego podejrzenia że to być może jakaś awaria spowodowała to wyższe zużycie paliwa.
Nie wiem czy silnik był mordowany. Tą Vectrę nabyłem za przysłowiowy grosz w ramach transakcji kupna domu. Poprzedzi właściciel założył instalację gazową i jeździł na niej około 6ciu lat. Ja kolejne 3. Nie wiem jak u niego było z serwisowaniem tej instalacji, bo mi mechanik przeczyścił filierek tylko raz - pod koniec użytkowania, gdy wymieniałem butlę. Nigdy nie miałem z nią najmniejszego problemu. Żadne cyferki mi się nie pomyliły - auto paliło 8-85 litra gazu i pewne ilości benzyny, trudno mi jednak dokładnie powiedzieć ile było tej benzyny spalane. Tak gdzieś co 3-4 miesiące tankowałem za 50 zł |
|
Data: 2014-01-11 20:43:12 | |
Autor: anacron | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 10.01.2014 21:05, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-10 20:28, anacron pisze: motostat.pl (jest apka na androida) A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-14 15:21:07 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-11 20:43, anacron pisze:
Zainstaluję i zobaczę, dzięki.
E tam, praw fizyki raczej nie da się oszukać - ostre przyspieszanie musi zwiększać zapotrzebowanie na paliwo. |
|
Data: 2014-01-17 00:22:30 | |
Autor: John Kołalsky | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>
Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa od ponad 100 tysięcy km
No ale potem zdejmujesz nogę z gazu i na odcięciu nawet możesz jechać, czyli się kompesuje. Jak słabo cisłeś to co prawda mniej zużywałeś, ale dłużej. |
|
Data: 2014-01-17 13:22:22 | |
Autor: Trybun | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
W dniu 2014-01-17 00:22, John Kołalsky pisze:
Poza nawigacją nie mam urządzenia z WM na pokładzie.. Pozostaje ten na Andka.
Czyli - ów "złoty środek" o którym wspominał anacron... A tak nawiasem, nie mam na tyle wyobraźni żeby zrozumieć co znaczy slogan reklamowy niektórych nowych aut - "Posiada system uzyskiwania energii z hamowania".. Co to do diabła może znaczyć gdy w grę nie wchodzi auto napędzane energią elektryczną? |
|
Data: 2014-01-17 21:15:09 | |
Autor: John Kołalsky | |
Diesel, co mogło nawalić? | |
UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>
Będziesz to gdzieś publikował ? |
|