Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Diesel, co mogĹ‚o nawalić?

Diesel, co mogło nawalić?

Data: 2014-01-10 20:28:24
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI

1,4 CRDI w 2 godziny i 23 min (Warszawa - Kalisz) zżarł 7,6/100 ON.
Żaden wyczyn. Zacznij prowadzić motostat, mi z kilkudziesięciu tysięcy
kilometrĂłw spalanie obecnie wynosi 5.46.


na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw

A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? Mój pali
mniej jak go kręcę zgodnie z instrukcją 3 krpm to u mnie norma, 3,5-4
też się zdarza jak potrzeba. U Ciebie może to być błąd wynikający ze
zbyt wczesnego odbicia pistoletu za pierwszym razem i/lub późniejszego
odbicia za drugim.


spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeździłem z
autoadaptacją). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie pali.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-10 20:39:45
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeĽdziłem z
autoadaptacj±). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie
pali.

Nieprawda.
10-15%

Data: 2014-01-11 10:51:51
Autor: Cavallino
Diesel, co mogło nawalić?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2B1D7B7CFE00budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeĽdziłem z
autoadaptacj±). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie
pali.

Nieprawda.
10-15%

Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje?

Data: 2014-01-11 11:00:49
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeĽdziłem z
autoadaptacj±). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie
pali.

Nieprawda.
10-15%

Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje?

Tak wyczytałem na wszelkich możliwych stronach zajmujacych sie gazem LPG + tak mi podawali gazownicy z ktorymi ostatnio miałem styczno¶c.

Ale być może co¶ mnie ominęło bo nie wiem o jakich wzorach mówisz :)

Data: 2014-01-11 12:03:21
Autor: Cavallino
Diesel, co mogło nawalić?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2B2718C0DC08budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej
Vectrze.

Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeĽdziłem z
autoadaptacj±). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie
pali.

Nieprawda.
10-15%

Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje?

Tak wyczytałem na wszelkich możliwych stronach zajmujacych sie gazem LPG +
tak mi podawali gazownicy z ktorymi ostatnio miałem styczno¶c.

Ale być może co¶ mnie ominęło bo nie wiem o jakich wzorach mówisz :)

Jasne i pewnie liczysz, że jeszcze raz wrzucę linki?
Chodzi o w±tek w którym pytałe¶ o gaz.

Data: 2014-01-11 13:35:21
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Nieprawda.
10-15%

Przeliczałe¶ z wzorów które Ci podawałem, czy tak Ci się wydaje?

Tak wyczytałem na wszelkich możliwych stronach zajmujacych sie gazem
LPG + tak mi podawali gazownicy z ktorymi ostatnio miałem styczno¶c.

Ale być może co¶ mnie ominęło bo nie wiem o jakich wzorach mówisz :)

Jasne i pewnie liczysz, że jeszcze raz wrzucę linki?
Chodzi o w±tek w którym pytałe¶ o gaz.

Spoko, poszukam.
Dzięki.

Data: 2014-01-11 20:48:48
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 10.01.2014 21:39, Budzik pisze:
Nieprawda.
10-15%

Ahh ten marketing gazowników. JeĽdziłem z adaptacj±, silnik dostawał
tyle ile musiał w każdym momencie. ¦rednie spalanie (z kilkudziesięciu
tysięcy kilometrów ) dla: PB 7,64, LPG = 9,33. A więc 22% więcej LPG niż
Pb w tym konkretnym wypadku KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM z tym samym
kierowc± i po tych samych drogach.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-11 22:00:46
Autor: Budzik
Diesel, co mogło nawalić?
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

Nieprawda.
10-15%

Ahh ten marketing gazowników. JeĽdziłem z adaptacj±, silnik dostawał
tyle ile musiał w każdym momencie. ¦rednie spalanie (z kilkudziesięciu
tysięcy kilometrów ) dla: PB 7,64, LPG = 9,33. A więc 22% więcej LPG niż
Pb w tym konkretnym wypadku KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM z tym samym
kierowc± i po tych samych drogach.

Ciezko bedzie mi sprawdzic, bo kupiłem i od razu zagazowałem.
Ostatnio jechałem na narty naszymi polskimi drogami, 4 osoby + cały sprzet narciarski - spalanie wychodziło mi 8,4 l LPG.
Czyli PB musiałoby wyj¶c 7l.
W multipli? No moze...

Ale w samych gorach... masakra... ten silnik jest zdecydowanie słaby do jazdy w górach :)

Data: 2014-01-12 14:59:16
Autor: Lewis
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-11 20:48, anacron pisze:
W dniu 10.01.2014 21:39, Budzik pisze:
Nieprawda.
10-15%

Ahh ten marketing gazowników. JeĽdziłem z adaptacj±, silnik dostawał
tyle ile musiał w każdym momencie. ¦rednie spalanie (z kilkudziesięciu
tysięcy kilometrów ) dla: PB 7,64, LPG = 9,33. A więc 22% więcej LPG niż
Pb w tym konkretnym wypadku KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM z tym samym
kierowc± i po tych samych drogach.

Jaki miałe¶ sterownik?
Adaptacje to sobie można w buty wsadzić.
Widziała ta twoja instalacja sondę AFR?
Kto¶ Ci to zestroił tak żeby skład mieszanki się zgadzał w całym zakresie ł±cznie z WOT i Open Loop gdzie sonda lambda sobie smacznie ¶pi?

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-13 11:10:53
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 12.01.2014 14:59, Lewis pisze:
Jaki miałe¶ sterownik?

STAG300 Premium

Adaptacje to sobie można w buty wsadzić.

Bez niej co chwilę miałem check engine, z ni± nigdy się nie za¶wiecił.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-13 17:33:56
Autor: Lewis
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-13 11:10, anacron pisze:
W dniu 12.01.2014 14:59, Lewis pisze:
Jaki miałe¶ sterownik?

STAG300 Premium

Adaptacje to sobie można w buty wsadzić.

Bez niej co chwilę miałem check engine, z ni± nigdy się nie za¶wiecił.

  I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że wła¶ciciel zadowolony. :)

Wył±cz ten niedorobiony półprodukt premium, wsadĽ sondę AFR zatankuj 1/2 zbiornika zbierz mapę benzynow± a gazow± ustaw pod AFR, do tego ustaw korekty ci¶nieniowe i po obrotach żeby przy zamknięciu przepustnicy zanim nast±pi cut off wtrysków nie zalewał go paliwem.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-14 00:16:42
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:

 I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że
wła¶ciciel zadowolony. :)

Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że
konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ±
problemy.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-14 08:52:35
Autor: Lewis
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-14 00:16, anacron pisze:
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:

  I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że
wła¶ciciel zadowolony. :)

Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że
konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ±
problemy.

Szkoda tylko że bezpotrzebnie palił tyle gazu.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-14 09:35:43
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 14.01.2014 08:52, Lewis pisze:
W dniu 2014-01-14 00:16, anacron pisze:
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:

  I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że
wła¶ciciel zadowolony. :)

Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że
konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ±
problemy.

Szkoda tylko że bezpotrzebnie palił tyle gazu.

Palił mało, auta z tym silnikiem bez adaptacji paliły więcej. Oczywi¶cie
nie widz±c auta będziesz się teraz wym±drzał jak to by¶ lepiej zrobił,
tylko jako¶ nie zrobi to na mnie wrażenia, więc odpu¶ć sobie.



--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-14 23:14:53
Autor: Lewis
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-14 09:35, anacron pisze:
W dniu 14.01.2014 08:52, Lewis pisze:
W dniu 2014-01-14 00:16, anacron pisze:
W dniu 13.01.2014 17:33, Lewis pisze:

   I ta osławiona autoodaptacja to OBD premium? Hahaha, no grunt że
wła¶ciciel zadowolony. :)

Grunt że zrobiło to dużo kilometrów i silnik działał OK, mimo, że
konkurencja co¶ o lubryfikacji pieprzyła i wróżyli, że po 10 kkm będ±
problemy.

Szkoda tylko że bezpotrzebnie palił tyle gazu.

Palił mało, auta z tym silnikiem bez adaptacji paliły więcej. Oczywi¶cie
nie widz±c auta będziesz się teraz wym±drzał jak to by¶ lepiej zrobił,
tylko jako¶ nie zrobi to na mnie wrażenia, więc odpu¶ć sobie.



Luz, zwyczajnie robię to na co dzień więc spoko, rób jak chcesz :)


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-10 21:05:25
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-10 20:28, anacron pisze:
W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI
1,4 CRDI w 2 godziny i 23 min (Warszawa - Kalisz) zżarł 7,6/100 ON.
Żaden wyczyn. Zacznij prowadzić motostat, mi z kilkudziesięciu tysięcy
kilometrĂłw spalanie obecnie wynosi 5.46.
A co to jest ten "motostat"?


na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotĂłw
A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? Mój pali
mniej jak go kręcę zgodnie z instrukcją 3 krpm to u mnie norma, 3,5-4
też się zdarza jak potrzeba. U Ciebie może to być błąd wynikający ze
zbyt wczesnego odbicia pistoletu za pierwszym razem i/lub późniejszego
odbicia za drugim.
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów itd.= mniejsze spalanie..
Być może tak. Czas to to pokaże, najważniejsze że nikt z Was nie potwierzdził mojego podejrzenia że to być może jakaś awaria spowodowała to wyższe zużycie paliwa.



spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.
Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeździłem z
autoadaptacją). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie pali.


Nie wiem czy silnik był mordowany. Tą Vectrę nabyłem za przysłowiowy grosz w ramach transakcji kupna domu. Poprzedzi właściciel założył instalację gazową i jeździł na niej około 6ciu lat. Ja kolejne 3. Nie wiem jak u niego było z serwisowaniem tej instalacji, bo mi mechanik przeczyścił filierek tylko raz - pod koniec użytkowania, gdy wymieniałem butlę. Nigdy nie miałem z nią najmniejszego problemu.
Żadne cyferki mi się nie pomyliły - auto paliło 8-85 litra gazu i pewne ilości benzyny, trudno mi jednak dokładnie powiedzieć ile było tej benzyny spalane. Tak gdzieś co 3-4 miesiące tankowałem za 50 zł

Data: 2014-01-11 20:43:12
Autor: anacron
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 10.01.2014 21:05, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-10 20:28, anacron pisze:
W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:
absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5
litra CRDI
1,4 CRDI w 2 godziny i 23 min (Warszawa - Kalisz) zżarł 7,6/100 ON.
Żaden wyczyn. Zacznij prowadzić motostat, mi z kilkudziesięciu tysięcy
kilometrĂłw spalanie obecnie wynosi 5.46.
A co to jest ten "motostat"?

motostat.pl (jest apka na androida)

A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów
itd.= mniejsze spalanie..

Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni
silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-14 15:21:07
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-11 20:43, anacron pisze:

A co to jest ten "motostat"?
motostat.pl (jest apka na androida)

Zainstaluję i zobaczę, dzięki.


A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów
itd.= mniejsze spalanie..
Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni
silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek.


E tam, praw fizyki raczej nie da się oszukać - ostre przyspieszanie musi zwiększać zapotrzebowanie na paliwo.

Data: 2014-01-17 00:22:30
Autor: John Kołalsky
Diesel, co mogło nawalić?

UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>


A co to jest ten "motostat"?
motostat.pl (jest apka na androida)

Zainstaluję i zobaczę, dzięki.

Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa od ponad 100 tysięcy km


A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów
itd.= mniejsze spalanie..
Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni
silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek.

E tam, praw fizyki raczej nie da się oszukać - ostre przyspieszanie musi zwiększać zapotrzebowanie na paliwo.

No ale potem zdejmujesz nogę z gazu i na odcięciu nawet możesz jechać, czyli się kompesuje. Jak słabo cisłeś to co prawda mniej zużywałeś, ale dłużej.

Data: 2014-01-17 13:22:22
Autor: Trybun
Diesel, co mogło nawalić?
W dniu 2014-01-17 00:22, John Kołalsky pisze:

UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>


A co to jest ten "motostat"?
motostat.pl (jest apka na androida)

Zainstaluję i zobaczę, dzięki.

Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa od ponad 100 tysięcy km

Poza nawigacją nie mam urządzenia z WM na pokładzie.. Pozostaje ten na Andka.



A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? ...
No, ogólnie uważa się że wolniejsze obroty, szybsze przełączanie biegów
itd.= mniejsze spalanie..
Mniejsze obroty to dłuższy czas przyspieszania z obciążonym w pełni
silnikiem także. Trzeba znaleźć słoty środek.

E tam, praw fizyki raczej nie da się oszukać - ostre przyspieszanie musi zwiększać zapotrzebowanie na paliwo.

No ale potem zdejmujesz nogę z gazu i na odcięciu nawet możesz jechać, czyli się kompesuje. Jak słabo cisłeś to co prawda mniej zużywałeś, ale dłużej.

Czyli - ów "złoty środek" o którym wspominał anacron...

A tak nawiasem, nie mam na tyle wyobraźni żeby zrozumieć co znaczy slogan reklamowy niektórych nowych aut - "Posiada system uzyskiwania energii z hamowania".. Co to do diabła może znaczyć gdy w grę nie wchodzi auto napędzane energią elektryczną?

Data: 2014-01-17 21:15:09
Autor: John Kołalsky
Diesel, co mogło nawalić?

UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>


A co to jest ten "motostat"?
motostat.pl (jest apka na androida)

Zainstaluję i zobaczę, dzięki.

Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa od ponad 100 tysięcy km

Poza nawigacją nie mam urządzenia z WM na pokładzie.. Pozostaje ten na Andka.

Będziesz to gdzieś publikował ?

Diesel, co mogło nawalić?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona