Diesel - cykanie przy wtrysku. Jakaś uszczelka ?

Data: 2011-03-02 18:46:49
Autor: eMeM
Diesel - cykanie przy wtrysku. Jakaś uszczelka ?
Alfa 1.9 JTD 16V
Dzisiaj rano uruchomiłem silnik i słychać był cykanie pod osłoną. Zdjąłem plastik i okazało się, że spod jednego z wtrysków, z miejsca gdzie wchodzi w obudowę wydostaje się powietrze pod lekkim ciśnieniem. Słychać dosłownie z paru metrów i wydaje się, że czuć z niego spaliny. Nie ma spadku mocy, a silnik jak pracował równo tak pracuje i teraz. Po prostu słychać cykanie. Nie ma też żadnego błędu w ECU. Nie znam się na dieslach więc proszę was o podpowiedź.
Jak bardzo poważna jest to awaria ? Czy jeśli pojeżdżę z tym jeden dzień, to pogorszę sytuacje ?

Data: 2011-03-02 20:13:54
Autor: P_ablo
Użytkownik "eMeM" <Kad_nospam@nomail.pl> napisał w wiadomości news:iklvs8$kbc$1news.onet.pl...

Jak bardzo poważna jest to awaria ? Czy jeśli pojeżdżę z tym jeden
dzień, to  pogorszę sytuacje ?

Drastycznie sie nie pogorszy.
Pod wtryskiwaczem jest miedziana uszczelka, moze wystarczy ja wymienic i bedzie ok. W skrajnym przypadku sciaganie glowicy regeneracja siodla wtryskiwacza i gwintu sruby docisku.

--
Picasso

Data: 2011-03-02 20:40:40
Autor: eMeM

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4d6e96f4$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kiedy może wystąpić ten skrajny przypadek ? Nie chciałbym zawalić sprawy i z drobiazgu zrobić tragedię :(
Kurcze jeśli to uszczelka, to w benzyniaku już dawno bym to rozkręcił i wymienił, a tutaj mam pewne opory, bo to pierwszy diesel w moim posiadaniu. Rozumiem że większość warsztatów jest w stanie mi to zrobić ?
Zastanawiam się też skąd tam ciśnienie, bo czy wtrysk nie powinien być uszczelniony zaraz przy cylindrze ?

Data: 2011-03-02 20:57:56
Autor: P_ablo
Użytkownik "eMeM" <Kad_nospam@nomail.pl> napisał w wiadomości news:ikm6ht$doj$1news.onet.pl...

Kiedy może wystąpić ten skrajny przypadek ? Nie chciałbym zawalić sprawy
i z  drobiazgu zrobić tragedię :(

Moze siodlo wtrysku _juz_ wymaga regeneracji.

[...]

Jesli bedziesz sam dlubal i wymienial uszczelke, to nie zapomnij zmiekczyc jej palnikiem.
Uszczelka jest miedzy kolnierzem wtryskiwacza a glowica, dalej gdzies to uciekajace cisnienie musi poleciec...

Wiekszym problemem moze byc to, ze gwint z glowicy wykrecisz razem ze sruba ....

--
Picasso

Data: 2011-03-02 21:11:40
Autor: eMeM

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4d6ea147$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jasne, więc to raczej nie będzie zależało od jednodniowej wyprawy raptem 20 km z takim przedmuchem.

Jesli bedziesz sam dlubal i wymienial uszczelke, to nie zapomnij zmiekczyc jej palnikiem.
No i tu już dupa zbita, bo palnika nie mam :( Zostaje warsztat.

Uszczelka jest miedzy kolnierzem wtryskiwacza a glowica, dalej gdzies to uciekajace cisnienie musi poleciec...
Zastanawia mnie to, że jeśli jest to ciśnienie z cylindra, to dla czego silnik wydaje się, że pali na tym cylindrze ? Jak odepnę zasilanie wtrysku, to całym silnikiem szarpie. Natomiast jak jest zasilanie wpięte, to chodzi wydaje się idealnie. No i nie daje odczuć, je mu koników ubyło.

Wiekszym problemem moze byc to, ze gwint z glowicy wykrecisz razem ze sruba
Zbaczy chodzi o mocowanie wtrysku ? Próbowałem ruszyć nakrętkę i bez problemu idzie.
Jeśli chodzi o wtrysk, to w JTD jest on podobno na wcisk. Wyczytałem, że wychodzą na ogół bez problemów.
Jednak zdarzają się przypadki zapieczenia czego się właśnie obawiam.

Data: 2011-03-02 21:19:44
Autor: JK
W dniu 2011-03-02 21:11, eMeM pisze:
[...]

Wystarczy zwykła kuchenka gazowa, może być turystyczna. Musisz po prostu rozgrzać tę uszczelkę do czerwoności, to wszystko.

JK

Data: 2011-03-03 13:19:54
Autor: spa

Użytkownik "eMeM" <Kad_nospam@nomail.pl> napisał w wiadomości news:ikmae3$t15$1news.onet.pl...
Wystarczy zwykła kuchenka gazowa, może być turystyczna. Musisz po prostu rozgrzać tę uszczelkę do czerwoności, to wszystko.
Ok, dzięki !

I szybko ostudzić, wrzucając do wody
Miedź się zmiękcza , stal utwardza.

Data: 2011-03-04 14:23:23
Autor: eMeM

Użytkownik "spa" <sp@am.er> napisał w wiadomości news:iko11c$rut$1news.onet.pl...

[...]

Zrobione i to dwa ;)
Jak jeden był gotowy, to wywaliło pod drugim.

Dzięki za porady.

Data: 2011-03-03 14:08:39
Autor: Myjk
Diesel - cykanie przy wtrysku. Jakaś uszczelka ?
2011-03-02 20:57:56 P_ablo

i wymienial uszczelke, to nie zapomnij zmiekczyc jej palnikiem.

Ee... przepraszam, a po co? Miedź jest na tyle miękka, że przy
odpowiednim przyłożeniu siły przy dokręcaniu wtrysku sama się zmiękczy
i należycie uszczelni. Zresztą z tego samego powodu ów podkładki z
czasem (duży przebieg) się wybijają i rozszczelniają. Trzeba znać tylko
odpowiedni moment na dokręceniu. Pierwsze słyszę, żby ktoś podgrzewał
miedziane podkładki pod wtryski.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-03-03 19:48:46
Autor: P_ablo
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:iko7d7$l4u$1news.onet.pl...

[...]

Pewnie zalezy od konstrukcji docisku. W niektorych MB ten docisk jest realizowany na srubie 7 z gwintem prosto w glowicy i bardzo latwo to przekrecic.

--
Picasso

Diesel - cykanie przy wtrysku. Jakaś uszczelka ?