Data: 2012-06-02 17:30:51 | |
Autor: atm | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Witam,
Kilka dni temu odebralem samochod od mechanika. Astra H 1.9 CDTI 150KM. Wymieniona byla peknieta glowica, pierscienie, uszczelniacze, uszczelka pod glowica. Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu zauwazam chmurke we wstecznym lusterku. Wczesniej nic takiego nie zwrocilo mojej uwagi. Podczas postoju zarowno na zimnym jak i cieplym silniku latwo zuwazyc dym z rury. Skontaktowalem sie z mechanikiem - mowi, ze przez jakis czas tak bedzie ze wzgledu na docieranie sie nowych pierscieni do starych cylindrow. Wg niego moze to trwac nawet 10kkm. Czy faktycznie ma racje, czy po prostu zbywa? Pozdrawiam |
|
Data: 2012-06-02 17:40:38 | |
Autor: marcin | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze:
Witam, stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu tulei cylindrow. |
|
Data: 2012-06-02 10:07:23 | |
Autor: kapec | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
On 2 Cze, 17:40, marcin <lka...@kbdosd.cwo> wrote:
stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu Bzdura. Wszstko zalezy od odpowiedniego zwymiarowania, jezeli cylinder nie ma rys i miesci sie w tolerancji to mozna wymienic same pierscienie, o ile sa podjechane. A co do dymienia. Jak dymi? Na bialo czy czarno? Jak bialo to bierze olej - powodow moze byc kilka. Jak nie szlifowales cylindra to sie nie ma co docierac i nie powinien dymic. Dotarcie pierscieni to nie jest jakis superwazny w tym temacie problem. Moze mechanik skaszanil cos przy montazu glowicy? W sensie gumki zaworowe popitolil? A jak dymi na czarno to przyjrzalbym sie pompie wtryskowej, ustawieniach kata wtrysku i dawki paliwa. |
|
Data: 2012-06-02 19:10:04 | |
Autor: atm | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
On 2012-06-02 19:07, kapec wrote:
On 2 Cze, 17:40, marcin<lka...@kbdosd.cwo> wrote: Dymi na czarno. |
|
Data: 2012-06-02 22:07:36 | |
Autor: Nex@pl | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Dymi na czarno. A zatem wtryski, |
|
Data: 2012-06-03 10:34:49 | |
Autor: Albercik | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 02.06.2012 22:07, Nex@pl pisze:
Eee tam zaraz wtryskiwacze.. Czarny dym to za duĹźo paliwa a za maĹo powietrza, wiÄc rĂłwnie dobrze moĹźe byÄ kiepska kompresja, zapchany filtr powietrza, puszczajÄ cy EGR, dziurawy dolot, albo masa innych rzeczy... Wtryskiwacze teĹź, ale te bym zostawiĹ na koniec. |
|
Data: 2012-06-03 10:40:56 | |
Autor: nazgul | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-03 10:34, Albercik pisze:
W dniu 02.06.2012 22:07, Nex@pl pisze: a moĹźe najproĹciej? przestawiony kÄ t wtrysku podczas skĹadania? |
|
Data: 2012-06-02 19:34:10 | |
Autor: Nex@pl | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Z jednym ale, naleĹźy honowaÄ tuleje cylindrowe, nie prawdaĹź?
|
|
Data: 2012-06-02 11:22:15 | |
Autor: kapec | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż? Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach. Tego nie zrobi byle mechanik bo trzeba miec odpowiednie narzedzia. Jezeli cylinder nie ma rys, nie ma owalizacji i miesci sie w tolerancjach podanych przez producenta nie trzeba honowac a tym bardziej szlifowac. Sam jezdze takim wozem. Wymienialem pierscienie 3 lata temu, do dzis zadnych oznak zuzycia. Wracajac do watku. Jak dymi na czarno to ma zbyt bogata mieszanke. Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze. |
|
Data: 2012-06-02 20:28:52 | |
Autor: atm | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
On 2012-06-02 20:22, kapec wrote:
On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl"<"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote: W poniedzialek pogadam z mechanikiem dlaczego nie zasugerowal mi zrobienia szlifu cylindrow. Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami, w jaki sposob mozna zrobic to szybko i tanio? Diagnostyka komputerowa? |
|
Data: 2012-06-02 11:52:27 | |
Autor: kapec | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
On 2 Cze, 20:28, atm <_...@vp.pl> wrote:
Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami, Madry mechanik i dobry komputer powinne pokazac przyczyne. Jezeli przed robota nie dymil a teraz dymi stawiam na regulacje, choc oczywiscie moze to jakis zbieg okolicznosci i jeblo cos innego. |
|
Data: 2012-06-03 23:07:40 | |
Autor: Ukaniu | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Użytkownik "kapec" <kapec@op.pl> napisał w wiadomości news:91cb02cf-ae9f-4cf9-b984-881c5736c207cu1g2000vbb.googlegroups.com... On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote: Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż? Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany... Cylinder porządnie pomierzony a pierścienie są jakie są i często niekoniecznie idealnie okrągłe. W nowym silniku to właśnie kiepskiego kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra. Taka naprawa bez szlifu czy honowania to loteria. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-06-03 21:28:20 | |
Autor: kogutek | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):
Honowanie nie służy poprawieniu kształtu. Można cylinder wyszlifować na lustro. A potem żeby było dobrze i tak go by porysowali osełkami. Nowe pierścienie zawsze są idealnie okrągłe. Skąd Ty takie bzdurne informacje bierzesz? -- |
|
Data: 2012-06-04 01:14:03 | |
Autor: Ukaniu | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqgktk$4qs$1inews.gazeta.pl... Honowanie nie służy poprawieniu kształtu. Można cylinder wyszlifować na Nie napisałem, że honowanie poprawia kształt. Piescienie widuję różne i lepsze i gorsze jeśli chodzi o przyleganie do cylindra. Ostatnio wywaliłem jeden komplet nowych wadliwych. W którym miejscu moje informacje sa bezdurne? -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-06-04 22:40:26 | |
Autor: kogutek | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):
W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni bo wadliwe były. Pierścienie są robione z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. Jak Ty stwierdziłeś że są złe jak maksymalnie możesz dysponować suwmiarką z marketu. -- |
|
Data: 2012-06-05 22:09:47 | |
Autor: Ukaniu | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqjdgq$sgh$1inews.gazeta.pl... W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni bo Bo w 2 miejscach gdzie zwykle występuje najmniejsze ciśnienie pierścienia na ścianki było ono za niskie. Jak je mogę mierzyć w celu sprawdzenia to sobie chyba jesteś w stanie wyobrazić? Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są na poziomie, który nie jest warty jakiejkolwiek riposty z mojej strony. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-06-05 21:17:23 | |
Autor: kogutek | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):
Masz rację. Zmień lekarza bo ten co do niego chodzisz nie chce Cie martwić i kłamie. -- |
|
Data: 2012-06-05 23:28:43 | |
Autor: Ukaniu | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqlt13$9bg$1inews.gazeta.pl... Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są naMasz rację. Zmień lekarza bo ten co do niego chodzisz nie chce Cie martwić i Już mu mówiłem, że poleciłeś zmianę, kazał Cię pozdrowić. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-06-03 21:36:22 | |
Autor: to | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
begin Ukaniu
W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany... Honowanie sĹuĹźy utrzymaniu filmu olejowego. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-04 01:15:42 | |
Autor: Ukaniu | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
UĹźytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jqglcm$9fc$209usenet.news.interia.pl... Honowanie sĹuĹźy utrzymaniu filmu olejowego. TeĹź. A w poczÄ tkowej fazie docierania do uzyskania szczelnoĹci pierĹcieĹ cylinder. -- Pozdrawiam, Ĺukasz |
|
Data: 2012-06-06 07:58:31 | |
Autor: PM | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
UĹźytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisaĹ w wiadomoĹciUĹźytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisaĹ w wiadomoĹci i jak to siÄ ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?Honowanie sĹuĹźy utrzymaniu filmu olejowego. "W nowym silniku to wĹaĹnie kiepskiego ksztaĹtu pierĹcieĹ dociera siÄ do prawie idealnego cylindra." wiadomo Ĺźe to gĹĂłwnie cylinder siÄ Ĺciera, a nie pierĹcieĹ. |
|
Data: 2012-06-06 08:33:18 | |
Autor: kogutek | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
PM <xpm@wp.pl> napisał(a):
Ale Ty upierdliwy jesteś. -- |
|
Data: 2012-06-06 11:01:50 | |
Autor: Ukaniu | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
UĹźytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jqmrmu$4ko$1mx1.internetia.pl...
Jak wyciÄ gam zuĹźyte pierĹcienie z silnika w ktĂłrym cylinder ma progi prawie niezauwaĹźalne to co do czego siÄ dotarĹo? -- Pozdrawiam, Ĺukasz |
|
Data: 2012-06-06 10:45:24 | |
Autor: kogutek | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):
A te pierścienie co wyciągasz to są o połowę cieńsze czy raptem przerwa na zamku z 0,25 zrobiła się 0,45?. Jak się lubisz bawić nie tylko teoretycznie to złóż silnik bez pierścieni. Też zapali i będzie pracował. No może do odpalenia będzie potrzebował dwa razy większych obrotów. -- |
|
Data: 2012-06-06 22:13:10 | |
Autor: Ukaniu | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqncc4$ibb$1inews.gazeta.pl... A te pierścienie co wyciągasz to są o połowę cieńsze czy raptem przerwa na Zdarzają się pierścienie z luzem o wiele większym niż 0,45. Widuję czasem i ponad 1,5 mm. Zakładając, że pierścień zużywa się po obwodzie równowmiernie to wzrost obwodu o 1,2mm dał by wzrost średnicy cylindra 0,38mm, lub o tyle samo zmniejszenie grubości. Widząc nieznaczne zużycie gładzi, mniejsze niż np. dopuszczalne 0,1 mm średnicy to wychodzi, że o więcej niż 0,14 spadnie grubość pierścienia. To nie jest mało. Bywają pierścienie zgarniające prawie pozbawione ostrzy zdejmujących nadmiar oleju, luz na zamku jest wtedy zdecydowanie większy. Zakładając docieranie jako pewien rodzaj zużywania nadal pozostaje przy tym, że to pierścień bardziej dociera się w początkowej fazie pracy do cylindra niż odwrotnie. To, że sprężanie bez pierścieni jakieś jest to ja wiem. Co d. prędkości obrotwej potrzebnej do odpalenia silnika to nie wiem jaka bo nie znam luzów, wpływu uszczelniającego oleju na ścianach i wymaganego ciśnienia do zapłonu paliwa wtryśniętego do cylindra. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-06-04 01:51:53 | |
Autor: marcin | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-03 23:36, to pisze:
begin Ukaniu no i chodzi o to ze w starym zuzytym cylindrze tych rys juz nie ma wiec zakladanie nowych pierscieni to o dupe rozbic. |
|
Data: 2012-06-02 21:02:36 | |
Autor: marcin | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Bzdura. rotfl piszesz bzdura a za chwile potwierdzasz to co napisalem. dobre. |
|
Data: 2012-06-02 18:00:29 | |
Autor: atm | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony. Czy jest zatem szansa, ze pierscienie sie odpowiednio uloza? |
|
Data: 2012-06-02 18:15:59 | |
Autor: marcin | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony. moim zdaniem nie. |
|
Data: 2012-06-02 21:27:32 | |
Autor: Albercik | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 02.06.2012 17:30, atm pisze:
Witam, SprawdĹş kompresje. MoĹźe byÄ tak Ĺźe nowe pierĹcienie nie dogadujÄ siÄ z cylindrem, kompresja jest do dupy, co skutkuje zbyt bogatÄ mieszankÄ , a to powoduje czarny dymek. Czy siÄ to poprawi z czasem... chyba bÄdziesz miaĹ okazje siÄ przekonaÄ. |
|
Data: 2012-06-03 00:04:31 | |
Autor: megrims | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze:
Witam, A ile kosztowaĹa taka naprawa? Czy to siÄ jeszcze opĹaca? Nie lepiej kupiÄ innÄ motorynÄ i przeĹoĹźyÄ? |
|
Data: 2012-06-03 10:31:31 | |
Autor: Albercik | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 03.06.2012 00:04, megrims pisze:
a skÄ d masz pewnoĹÄ Ĺźe kupisz coĹ w lepszym stanie niĹź to co wĹaĹnie wywalasz ze swojego? Koszt naprawy bÄdzie wiÄkszy niĹź zakup czÄĹÄi czy caĹoĹci urzywanego silnika, ale po przeprowadzeniu naprawy wiesz co masz, a jak nie skÄ piĹeĹ w trakcie naprawy to masz praktycznie nowy silnik. |
|
Data: 2012-06-03 10:38:26 | |
Autor: nazgul | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-03 10:31, Albercik pisze:
W dniu 03.06.2012 00:04, megrims pisze: a jak skÄ piĹeĹ to ci dymi na czarno ;-) IMO szansa na kupienie zarĹźniÄtego silnika jest nikĹa. handlarze dajÄ gwarancje rozruchowÄ (najwyĹźej wtopisz na kosztach przekĹadki) |
|
Data: 2012-06-03 11:40:25 | |
Autor: Maciek | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze:
handlarze dajÄ gwarancje rozruchowÄ (najwyĹźej wtopisz na kosztach przekĹadki)Jeszcze pytanie, czy jesteĹ w stanie z tej gwarancji skorzystaÄ :-> -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2012-06-03 11:46:51 | |
Autor: atm | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
On 2012-06-03 11:40, Maciek wrote:
W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze: No wlasnie, nie ma tutaj jedynego slusznego wyboru. Moglem zdecydowac sie na spawanie starej glowicy lub zakup uzywanej na Allegro, teoretycznie sprawnej. Zdecydowalem sie na drugie rozwiazanie i udalo sie, jednak rownie dobrze moglo sie okazac, ze jest uszkodzona. Z uzywanym silnikiem ryzyko jest znacznie wieksze. Jeszcze gdybym sam potrafil wszystko zrobic odpadly by koszty robocizny.... Tak czy siak jest po zawodach, mam silnik po czesciowym remoncie. W tym tygodniu pojade na diagnostyke. |
|
Data: 2012-06-03 12:37:44 | |
Autor: nazgul | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-03 11:40, Maciek pisze:
W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze:przypuszczam ze w wiÄkszym stopniu niĹź z "gwarancji" na naprawÄ. w omawianym przypadku wytĹumaczeniem mechanika bÄdzie takie: "nie kazaĹ mi Pan szlifowaÄ cylindrĂłw i to dlatego tak jest, resztÄ zrobiĹem perfekcyjnie" |
|
Data: 2012-06-03 14:30:55 | |
Autor: megrims | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze:
W dniu 2012-06-03 10:31, Albercik pisze: N-lat temu (okoĹo 2003 roku) szwagierce upierdoliĹ siÄ korbowĂłd w Pasku 1.8T i wyszedĹ bokiem. Jak na tamte czasy motoryna na szrocie Krotoski-Cichy w Wysogotowie kosztowaĹa okoĹo 3.000,00. PrzekĹadka z nowymi pĹynami i paskiem rozrzÄ du ca 1.000,00 Auto miaĹo 70.000 przejechane, ale po gwarancji byĹo. Dzisiaj ma 300.000 i jeĹşdzi nadal. Za naprawÄ na nowych czÄĹciach woĹano jakÄ Ĺ 5-cyfrowÄ kwotÄ. |
|
Data: 2012-06-03 17:28:26 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-03 14:30, megrims pisze:
N-lat temu (około 2003 roku) szwagierce upierdolił się korbowód Nic dziwnego, że kwota 5-cyfrowa, skoro korbowód poszedł na spacer. Nowy blok trochę kosztuje. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-06-05 01:10:01 | |
Autor: anacron | |
Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze:
Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu Bardziej? JakoĹ Ĺźaden ktĂłrym jeĹşdziĹem i mĂłj wĹasny egzemplarz nie dymiĹy/dymiÄ . Widuje czasami kopciuchy przed sobÄ , ale to chyba oznaka, Ĺźe coĹ nie jest jak byÄ powinno. |