Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Diesel dymi po wymianie pierscieni

Diesel dymi po wymianie pierscieni

Data: 2012-06-02 17:40:38
Autor: marcin
Diesel dymi po wymianie pierscieni
W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze:
Witam,
Kilka dni temu odebralem samochod od mechanika. Astra H 1.9 CDTI 150KM.
Wymieniona byla peknieta glowica, pierscienie, uszczelniacze, uszczelka
pod glowica.
Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu
zauwazam chmurke we wstecznym lusterku. Wczesniej nic takiego
nie zwrocilo mojej uwagi. Podczas postoju zarowno na zimnym jak i
cieplym silniku latwo zuwazyc dym z rury. Skontaktowalem sie z
mechanikiem - mowi, ze przez jakis czas tak bedzie ze wzgledu na
docieranie sie nowych pierscieni do starych cylindrow. Wg niego moze to
trwac nawet 10kkm. Czy faktycznie ma racje, czy po prostu zbywa?
Pozdrawiam


stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu tulei cylindrow.

Data: 2012-06-02 10:07:23
Autor: kapec
Diesel dymi po wymianie pierscieni
On 2 Cze, 17:40, marcin <lka...@kbdosd.cwo> wrote:
stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
tulei cylindrow.

Bzdura. Wszstko zalezy od odpowiedniego zwymiarowania, jezeli cylinder
nie ma rys i miesci sie w tolerancji to mozna wymienic same
pierscienie, o ile sa podjechane.
A co do dymienia. Jak dymi? Na bialo czy czarno? Jak bialo to bierze
olej - powodow moze byc kilka. Jak nie szlifowales cylindra to sie nie
ma co docierac i nie powinien dymic. Dotarcie pierscieni to nie jest
jakis superwazny w tym temacie problem. Moze mechanik skaszanil cos
przy montazu glowicy? W sensie gumki zaworowe popitolil? A jak dymi na
czarno to przyjrzalbym sie pompie wtryskowej, ustawieniach kata
wtrysku i dawki paliwa.

Data: 2012-06-02 19:10:04
Autor: atm
Diesel dymi po wymianie pierscieni
On 2012-06-02 19:07, kapec wrote:
On 2 Cze, 17:40, marcin<lka...@kbdosd.cwo>  wrote:
stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
tulei cylindrow.

Bzdura. Wszstko zalezy od odpowiedniego zwymiarowania, jezeli cylinder
nie ma rys i miesci sie w tolerancji to mozna wymienic same
pierscienie, o ile sa podjechane.
A co do dymienia. Jak dymi? Na bialo czy czarno? Jak bialo to bierze
olej - powodow moze byc kilka. Jak nie szlifowales cylindra to sie nie
ma co docierac i nie powinien dymic. Dotarcie pierscieni to nie jest
jakis superwazny w tym temacie problem. Moze mechanik skaszanil cos
przy montazu glowicy? W sensie gumki zaworowe popitolil? A jak dymi na
czarno to przyjrzalbym sie pompie wtryskowej, ustawieniach kata
wtrysku i dawki paliwa.

Dymi na czarno.

Data: 2012-06-02 22:07:36
Autor: Nex@pl
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Dymi na czarno.

A zatem wtryski,

Data: 2012-06-03 10:34:49
Autor: Albercik
Diesel dymi po wymianie pierscieni
W dniu 02.06.2012 22:07, Nex@pl pisze:

Dymi na czarno.

A zatem wtryski,

Eee tam zaraz wtryskiwacze.. Czarny dym to za dużo paliwa a za mało powietrza, więc równie dobrze może być kiepska kompresja, zapchany filtr powietrza, puszczający EGR, dziurawy dolot, albo masa innych rzeczy... Wtryskiwacze też, ale te bym zostawił na koniec.

Data: 2012-06-03 10:40:56
Autor: nazgul
Diesel dymi po wymianie pierscieni
W dniu 2012-06-03 10:34, Albercik pisze:
W dniu 02.06.2012 22:07, Nex@pl pisze:

Dymi na czarno.

A zatem wtryski,

Eee tam zaraz wtryskiwacze.. Czarny dym to za dużo paliwa a za mało
powietrza, więc równie dobrze może być kiepska kompresja, zapchany filtr
powietrza, puszczający EGR, dziurawy dolot, albo masa innych rzeczy...
Wtryskiwacze też, ale te bym zostawił na koniec.

a może najprościej?
przestawiony kąt wtrysku podczas składania?

Data: 2012-06-02 19:34:10
Autor: Nex@pl
Diesel dymi po wymianie pierscieni
Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

Data: 2012-06-02 11:22:15
Autor: kapec
Diesel dymi po wymianie pierscieni
On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach. Tego nie zrobi
byle mechanik bo trzeba miec odpowiednie narzedzia. Jezeli cylinder
nie ma rys, nie ma owalizacji i miesci sie w tolerancjach podanych
przez producenta nie trzeba honowac a tym bardziej szlifowac.
Sam jezdze takim wozem. Wymienialem pierscienie 3 lata temu, do dzis
zadnych oznak zuzycia.
Wracajac do watku. Jak dymi na czarno to ma zbyt bogata mieszanke.
Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za
duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze.

Data: 2012-06-02 20:28:52
Autor: atm
Diesel dymi po wymianie pierscieni
On 2012-06-02 20:22, kapec wrote:
On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl"<"nex[wytnij_to]"@o2.pl>  wrote:
Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach. Tego nie zrobi
byle mechanik bo trzeba miec odpowiednie narzedzia. Jezeli cylinder
nie ma rys, nie ma owalizacji i miesci sie w tolerancjach podanych
przez producenta nie trzeba honowac a tym bardziej szlifowac.
Sam jezdze takim wozem. Wymienialem pierscienie 3 lata temu, do dzis
zadnych oznak zuzycia.
Wracajac do watku. Jak dymi na czarno to ma zbyt bogata mieszanke.
Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za
duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze.

W poniedzialek pogadam z mechanikiem dlaczego nie zasugerowal mi zrobienia szlifu cylindrow.
Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami,
w jaki sposob mozna zrobic to szybko i tanio? Diagnostyka komputerowa?

Data: 2012-06-02 11:52:27
Autor: kapec
Diesel dymi po wymianie pierscieni
On 2 Cze, 20:28, atm <_...@vp.pl> wrote:
Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami,
w jaki sposob mozna zrobic to szybko i tanio? Diagnostyka komputerowa?

Madry mechanik i dobry komputer powinne pokazac przyczyne. Jezeli
przed robota nie dymil a teraz dymi stawiam na regulacje, choc
oczywiscie moze to jakis zbieg okolicznosci i jeblo cos innego.

Data: 2012-06-03 23:07:40
Autor: Ukaniu
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Użytkownik "kapec" <kapec@op.pl> napisał w wiadomości news:91cb02cf-ae9f-4cf9-b984-881c5736c207cu1g2000vbb.googlegroups.com...
On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach

W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany...
Cylinder porządnie pomierzony a pierścienie są jakie są i często niekoniecznie idealnie okrągłe. W nowym silniku to właśnie kiepskiego kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra.
Taka naprawa bez szlifu czy honowania to loteria.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-06-03 21:28:20
Autor: kogutek
Diesel dymi po wymianie pierscieni
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):

Użytkownik "kapec" <kapec@op.pl> napisał w wiadomości news:91cb02cf-ae9f-4cf9-b984-881c5736c207cu1g2000vbb.googlegroups.com...
On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
> Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

>Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
>pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach

W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany...
Cylinder porządnie pomierzony a pierścienie są jakie są i często niekoniecznie idealnie okrągłe. W nowym silniku to właśnie kiepskiego kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra.
Taka naprawa bez szlifu czy honowania to loteria.

Honowanie nie służy poprawieniu kształtu. Można cylinder wyszlifować na
lustro. A potem żeby było dobrze i tak go by porysowali osełkami. Nowe
pierścienie zawsze są idealnie okrągłe. Skąd Ty takie bzdurne informacje
bierzesz?  --


Data: 2012-06-04 01:14:03
Autor: Ukaniu
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqgktk$4qs$1inews.gazeta.pl...
Honowanie nie służy poprawieniu kształtu. Można cylinder wyszlifować na
lustro. A potem żeby było dobrze i tak go by porysowali osełkami. Nowe
pierścienie zawsze są idealnie okrągłe. Skąd Ty takie bzdurne informacje
bierzesz?

Nie napisałem, że honowanie poprawia kształt.
Piescienie widuję różne i lepsze i gorsze jeśli chodzi o przyleganie do cylindra. Ostatnio wywaliłem jeden komplet nowych wadliwych.
W którym miejscu moje informacje sa bezdurne?

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-06-04 22:40:26
Autor: kogutek
Diesel dymi po wymianie pierscieni
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqgktk$4qs$1inews.gazeta.pl...
> Honowanie nie służy poprawieniu kształtu. Można cylinder wyszlifować na
> lustro. A potem żeby było dobrze i tak go by porysowali osełkami. Nowe
> pierścienie zawsze są idealnie okrągłe. Skąd Ty takie bzdurne informacje
> bierzesz?

Nie napisałem, że honowanie poprawia kształt.
Piescienie widuję różne i lepsze i gorsze jeśli chodzi o przyleganie do cylindra. Ostatnio wywaliłem jeden komplet nowych wadliwych.
W którym miejscu moje informacje sa bezdurne?

W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni bo
wadliwe były. Pierścienie są robione z dokładnością do trzeciego miejsca po
przecinku. Jak Ty stwierdziłeś że są złe jak maksymalnie możesz dysponować
suwmiarką z marketu. --


Data: 2012-06-05 22:09:47
Autor: Ukaniu
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqjdgq$sgh$1inews.gazeta.pl...

W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni bo
wadliwe były. Pierścienie są robione z dokładnością do trzeciego miejsca po
przecinku. Jak Ty stwierdziłeś że są złe jak maksymalnie możesz dysponować
suwmiarką z marketu.

Bo w 2 miejscach gdzie zwykle występuje najmniejsze ciśnienie pierścienia na ścianki było ono za niskie. Jak je mogę mierzyć w celu sprawdzenia to sobie chyba jesteś w stanie wyobrazić?
Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są na poziomie, który nie jest warty jakiejkolwiek riposty z mojej strony.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-06-05 21:17:23
Autor: kogutek
Diesel dymi po wymianie pierscieni
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqjdgq$sgh$1inews.gazeta.pl...

> W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni > bo
> wadliwe były. Pierścienie są robione z dokładnością do trzeciego miejsca > po
> przecinku. Jak Ty stwierdziłeś że są złe jak maksymalnie możesz dysponować
> suwmiarką z marketu.

Bo w 2 miejscach gdzie zwykle występuje najmniejsze ciśnienie pierścienia na ścianki było ono za niskie. Jak je mogę mierzyć w celu sprawdzenia to sobie chyba jesteś w stanie wyobrazić?
Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są na poziomie, który nie jest warty jakiejkolwiek riposty z mojej strony.

Masz rację. Zmień lekarza bo ten co do niego chodzisz nie chce Cie martwić i
kłamie. --


Data: 2012-06-05 23:28:43
Autor: Ukaniu
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqlt13$9bg$1inews.gazeta.pl...
Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są na
poziomie, który nie jest warty jakiejkolwiek riposty z mojej strony.

Masz rację. Zmień lekarza bo ten co do niego chodzisz nie chce Cie martwić i
kłamie.

Już mu mówiłem, że poleciłeś zmianę, kazał Cię pozdrowić.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-06-03 21:36:22
Autor: to
Diesel dymi po wymianie pierscieni
begin Ukaniu
W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany...

Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-06-04 01:15:42
Autor: Ukaniu
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:jqglcm$9fc$209usenet.news.interia.pl...
Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.

TeĹź.
A w początkowej fazie docierania do uzyskania szczelności pierścień cylinder.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-06-06 07:58:31
Autor: PM
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Użytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości

Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.

TeĹź.
A w początkowej fazie docierania do uzyskania szczelności pierścień cylinder.

i jak to się ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?
"W nowym silniku to właśnie kiepskiego
kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra."

wiadomo że to głównie cylinder się ściera, a nie pierścień.

Data: 2012-06-06 08:33:18
Autor: kogutek
Diesel dymi po wymianie pierscieni
PM <xpm@wp.pl> napisał(a):

>>Użytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości

>> Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.
>
> TeĹź.
> A w początkowej fazie docierania do uzyskania szczelności pierścień > cylinder.
>
i jak to się ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?
"W nowym silniku to właśnie kiepskiego
kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra."

wiadomo że to głównie cylinder się ściera, a nie pierścień.


Ale Ty upierdliwy jesteś. --


Data: 2012-06-06 11:01:50
Autor: Ukaniu
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:jqmrmu$4ko$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości

Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.

TeĹź.
A w początkowej fazie docierania do uzyskania szczelności pierścień cylinder.

i jak to się ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?
"W nowym silniku to właśnie kiepskiego
kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra."

wiadomo że to głównie cylinder się ściera, a nie pierścień.

Jak wyciągam zużyte pierścienie z silnika w którym cylinder ma progi prawie niezauważalne to co do czego się dotarło?

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-06-06 10:45:24
Autor: kogutek
Diesel dymi po wymianie pierscieni
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:jqmrmu$4ko$1mx1.internetia.pl...
>
>>>Użytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości
>> Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
>
>>> Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.
>>
>> TeĹź.
>> A w początkowej fazie docierania do uzyskania szczelności pierścień >> cylinder.
>>
> i jak to się ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?
> "W nowym silniku to właśnie kiepskiego
> kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra."
>
> wiadomo że to głównie cylinder się ściera, a nie pierścień.

Jak wyciągam zużyte pierścienie z silnika w którym cylinder ma progi prawie
 niezauwaĹźalne to co do czego się dotarło?

A te pierścienie co wyciągasz to są o połowę cieńsze czy raptem przerwa na
zamku z 0,25 zrobiła się 0,45?. Jak się lubisz bawić nie tylko teoretycznie to
złóż silnik bez pierścieni. Też zapali i będzie pracował. No może do odpalenia
będzie potrzebował dwa razy większych obrotów. --


Data: 2012-06-06 22:13:10
Autor: Ukaniu
Diesel dymi po wymianie pierscieni

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqncc4$ibb$1inews.gazeta.pl...
A te pierścienie co wyciągasz to są o połowę cieńsze czy raptem przerwa na
zamku z 0,25 zrobiła się 0,45?. Jak się lubisz bawić nie tylko teoretycznie to
złóż silnik bez pierścieni. Też zapali i będzie pracował. No może do odpalenia
będzie potrzebował dwa razy większych obrotów.

Zdarzają się pierścienie z luzem o wiele większym niż 0,45. Widuję czasem i ponad 1,5 mm. Zakładając, że pierścień zużywa się po obwodzie równowmiernie to wzrost obwodu o 1,2mm dał by wzrost średnicy cylindra 0,38mm, lub o tyle samo zmniejszenie grubości. Widząc nieznaczne zużycie gładzi, mniejsze niż np. dopuszczalne 0,1 mm średnicy  to wychodzi, że o więcej niż 0,14 spadnie grubość pierścienia. To nie jest mało. Bywają pierścienie zgarniające prawie pozbawione ostrzy zdejmujących nadmiar oleju, luz na zamku jest wtedy zdecydowanie większy.
Zakładając docieranie jako pewien rodzaj zużywania nadal pozostaje przy tym, że to pierścień bardziej dociera się w początkowej fazie pracy do cylindra niż odwrotnie.
To, że sprężanie bez pierścieni jakieś jest to ja wiem. Co d. prędkości obrotwej potrzebnej do odpalenia silnika to nie wiem jaka bo nie znam luzów, wpływu uszczelniającego oleju na ścianach i wymaganego ciśnienia do zapłonu paliwa wtryśniętego do cylindra.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-06-04 01:51:53
Autor: marcin
Diesel dymi po wymianie pierscieni
W dniu 2012-06-03 23:36, to pisze:
begin Ukaniu

W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany...

Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.



no i chodzi o to ze w starym zuzytym cylindrze tych rys juz nie ma wiec zakladanie nowych pierscieni to o dupe rozbic.

Data: 2012-06-02 21:02:36
Autor: marcin
Diesel dymi po wymianie pierscieni
Bzdura.

rotfl
piszesz bzdura a za chwile potwierdzasz to co napisalem. dobre.

Data: 2012-06-02 18:00:29
Autor: atm
Diesel dymi po wymianie pierscieni



stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
tulei cylindrow.

Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony.
Czy jest zatem szansa, ze pierscienie sie odpowiednio uloza?

Data: 2012-06-02 18:15:59
Autor: marcin
Diesel dymi po wymianie pierscieni
Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony.
Czy jest zatem szansa, ze pierscienie sie odpowiednio uloza?

moim zdaniem nie.

Diesel dymi po wymianie pierscieni

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona