Diesel i chmura czarnego dymu

Data: 2014-09-26 10:33:18
Autor: yabba
Diesel i chmura czarnego dymu
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:54251166$0$16902$65785112news.neostrada.pl...
Od kilku dni pojawia się komunikat "awaria systemu kontroli silnika". Czasami włącza się jakaś blokada, bo spada moc i nie da się uzyskać większych obrotów, jak 3400. Wczoraj przy mocniejszym depnięciu wypluł chmurę czarnego dymu i to taką, że stary Ikarus by się nie powstydził.
Pacjent to Fiat multijet 1,9.
Mam wrażenie, że przy większym obciążeniu coś szumi pod maską, jakby hałas z turbiny, ale nie wiem, czy to jakaś nieduża nieszczelność, czy też hałas mechaniczny. Przebieg ledwie 125 kkm
Ktoś powróży, co mi się wysypało? (mój mechanik wraca dopiero za tydzień, więc nie mam jak zdiagnozować)

Za lewym przednim kołem masz widok na wąż z turbiny. Jest on centymetr od rantu plastikowego nadkola i lubi się o ten rant przecierać. Sprawdź czy nie masz tam dziury.
Obejrzyj też od góry turbinę czy nie pospadały z niej węże. Fabrycznie u mnie nie miały one żadnych opasek zaciskowych.

--
Pozdrawiam,

yabba

Diesel i chmura czarnego dymu