Diesel kopci na czarno

Data: 2011-09-29 11:27:38
Autor: Przemekkk
Diesel kopci na czarno
Witam!
Mialem awarie samochodu - zaczal tracic moc, nie wkrecal sie na obroty i przy nacisnieciu gazu szedl czarny dym.
Przyjechala laweta, zawiozla do warsztatu i wymienieli przeplywomierz.
Auto zaczelo jezdzic normalnie, ale teraz przy przyspieszaniu kopci na czarno. Jest to diesel turbo z osprzetem Boscha.
Czy to sa:
1. wtryski;
2. wadliwy przeplywomierz;
3. jakas nieszczelnosc ukladu powietrza?
4. ewentualnie gdzie szukac przyczyny?

Zwiekszonego zuzycia paliwa nie zauwazylem, oleju nie bierze...

Pozdrawiam
Przemek

Data: 2011-09-29 11:32:07
Autor: DoQ
Diesel kopci na czarno
W dniu 29-09-2011 11:27, Przemekkk pisze:
[...]

Moja szklana kula mówi, że popsuł się diesel.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-29 11:38:50
Autor: Myjk
Diesel kopci na czarno
Thu, 29 Sep 2011 11:27:38 +0200, Przemekkk
1. wtryski;
3. jakas nieszczelnosc ukladu powietrza?

4. ewentualnie gdzie szukac przyczyny?

W powyĹĽszych, bo kopcenie diesla to przede wszystkim zbyt duĹĽo podawanego
paliwa, lub normalna ilość paliwa a za mało powietrza. Warto także
sprawdzić turbo (sterowanie). --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-09-29 11:51:33
Autor: Przemysław Czaja
Diesel kopci na czarno

UĹĽytkownik "Myjk"

W powyĹĽszych, bo kopcenie diesla to przede wszystkim zbyt duĹĽo podawanego
paliwa, lub normalna ilość paliwa a za mało powietrza. Warto także
sprawdzić turbo (sterowanie).

A jak kopci na niebiesko? Kiedyś wiedziałem, ale wyleciało mi z pamięci.

Data: 2011-09-29 11:53:40
Autor: IYIS
Diesel kopci na czarno
W powyższych, bo kopcenie diesla to przede wszystkim zbyt dużo podawanego
paliwa, lub normalna ilo¶ć paliwa a za mało powietrza. Warto także
sprawdzić turbo (sterowanie).

A jak kopci na niebiesko? Kiedy¶ wiedziałem, ale wyleciało mi z pamięci.

Jest w trakcie wypalania DPF ?

IYIS

Data: 2011-09-29 12:02:58
Autor: Przemysław Czaja
Diesel kopci na czarno

Użytkownik "IYIS"

A jak kopci na niebiesko? Kiedy¶ wiedziałem, ale wyleciało mi z pamięci.

Jest w trakcie wypalania DPF ?

:)

DPF odpada, to były czasy Ursusa i Zetora - podczas prac polowych jedne traktory kopciły na czarno a inne na niebiesko (do Artura - opał odpada, wtedy nikt o tym nie my¶lał nawet bo ropsko było za grosze) - kto¶ mi to wtedy wytłumaczył ale zapomniałem co było przyczyn± :(

Data: 2011-09-29 12:21:16
Autor: Artur Ma¶l±g
Diesel kopci na czarno

Użytkownik "IYIS"

[...]

Przecież to żart był - opał to w zasadzie dokładnie takie samo paliwo
jak ON.

- kto¶ mi to
wtedy wytłumaczył ale zapomniałem co było przyczyn± :(

Niebieski to objawy spalania oleju silnikowego.

Data: 2011-09-29 11:55:20
Autor: Artur Maśląg
Diesel kopci na czarno

UĹĽytkownik "Myjk"

[...]

Opał, ewentualnie wczorajszy kierownik.

Data: 2011-09-29 16:06:05
Autor: Olo
Diesel kopci na czarno
On 2011-09-29 11:51, Przemysław Czaja wrote:

Użytkownik "Myjk"

[...]

pier¶cienie

Data: 2011-09-29 18:57:52
Autor: Kuba \(aka cita\)
Diesel kopci na czarno

Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j61u0f$opj$1news.onet.pl...
On 2011-09-29 11:51, Przemysław Czaja wrote:

Użytkownik "Myjk"

[...]

mog± być tez uszczelniacze na zaworach

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-09-29 20:48:33
Autor: nalesnik
Diesel kopci na czarno

http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_rury_wydechowej.html

Data: 2011-09-29 11:41:33
Autor: Ariusz
Diesel kopci na czarno
W dniu 2011-09-29 11:27, Przemekkk pisze:
[...]

Długo jechałeś z popsutym przepływomierzem, za nim postanowiłeś go na lawetę wziąć? - bo może zakopciłeś sobie układ i teraz przy mocniejszym ciśnieniu wydmuchujesz to co się tam osadziło.

Jak tak to przejdzie za jakiĹ› czas.

Może po wymianie przepływomierza powinni podłączyć kompa i wyregulować?

Przepływomierz zakładam, że nowy? - ale może wadliwy.
Podłącz do kompa wyjdzie ci co i jak

Ariusz

Data: 2011-09-29 21:09:46
Autor: .Peeter
Diesel kopci na czarno
"Przemekkk" wrote:
Auto zaczelo jezdzic normalnie, ale teraz przy przyspieszaniu kopci na czarno. Jest to diesel turbo z osprzetem Boscha.

Miałem tak po tym, jak rozłączyła mi się rura idąca do IC, zaraz po
awarii czarna chmura za autem, kawałek dalej zjechałem, odpiąłem
przepływkę i musiałem coś około 30 kilometrów przekulać się bez
ciśnienia (sprężarka dmuchała w atmosferę po prostu), plus 10km na
następny dzień do warsztatu. Po naprawie nadal było czarno za autem,
wypychał z układu cały syf, który się przez te 40 kilometrów zebrał.
Po kilku ostrzejszych przepałowaniach i jakichś dwóch dniach jazdy
przestał dymić.

No ale to pod warunkiem, że Twoja nowa przepływka jest sprawna...

Pozdrawiam
..Peeter

Diesel kopci na czarno