Diesel lepszy od elektryka

Data: 2020-08-11 14:01:45
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Data: 2020-08-12 08:53:41
Autor: K
Diesel lepszy od elektryka
On 11/08/2020 22:01, 4kogutek44@gmail.com wrote:
https://wrc.net.pl/is-czy-ten-diesel-uratuje-przyszlosc-silnikow-wysokopreznych-wszystko-wskazuje-na-to-ze-tak/amp

"Nie wymaga żadnych modyfikacji silnika i może być stosowane we wszystkich silnikach wysokoprężnych. Można go również mieszać z konwencjonalnym olejem napędowym. Brzmi nieźle, prawda?"

Juz widze jak producenci zalecaja stosowania zwyklego paliwa bo cos tam. Tak samo bylo z dodatkiem bioestrow, niby to samo ale pozniej sie okazywalo, ze rozne elementy z tworzywa w ukladzie paliwowym zuzywaly sie szybciej.

Data: 2020-08-12 11:11:46
Autor: cyklista
Diesel lepszy od elektryka
K pisze:
[...]

Ja sądzę dokładnie odwrotnie. Producent oficjalnie poda że silnik ma być zasilany takim paliwem a dopuści stosowanie zwykłego awaryjnie (a sprzedawca będzie mówił żeby jeździć na zwykłym bo taniej).
To spowoduje że producent będzie miał normy mniejsze i będzie mógł oferować mocniejsze, i przy okazji odrzucać wszystkie reklamacje na silnik bo stosowano zwykłe paliwo ciągle ;)

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-08-12 11:01:35
Autor: K
Diesel lepszy od elektryka
On 12/08/2020 10:11, cyklista wrote:
K pisze:
[...]

Chodzi mi aktualnie uzywane jednostki, a nie wyprodukowane w przyszlosci gdy paliwo wejdzie na rynek.

Data: 2020-08-12 03:27:39
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Jakoś w Brazylii dali sobie radę i dużo tam jeździ na etanolu. We współczesnych czyli takich produkowanych od kilkudziesięciu lat samochodach wystarczy zmienić ustawienia dawki na 30% większą żeby na etanolu jezdzic. A jeśli jakiś wężyk czegoś nie wytrzymuje to zawsze można dać metalowa rurkę. Dizel na biopaliwo ma jedną podstawowa zaletę, już jest. Ziemi w Polsce do oporu. Można obsiać rzepakiem, kartoflami, burakami cukrowymi i przerabiać to potem na biopaliwa. To dlaczego tego nie robią? Podejrzewam że z ropa jakiś myk jest za którym idą ogromne lewe pieniądze dla tych co kupują.

Data: 2020-08-12 03:41:49
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
On Wednesday, August 12, 2020 at 12:27:41 PM UTC+2, 4kogu...@gmail.com wrote:
Podejrzewam że z ropa jakiś myk jest za którym idą ogromne lewe pieniądze dla tych co kupują.

Raczej ropa jest znacznie tansza, biopaliwami interesowano sie kilkukrotnie, podczas kryzysow naftowych, ale jak ceny ropy wracaly do normy, to przestawalo byc oplacalne. Ostatnie minimalnie wymagane ilosci bio komponentow w paliwach tez zwiekszyly cene finalna...
Glowana czesc ceny na stacjach to podatki...

Data: 2020-08-12 07:08:36
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Zanim napisałem o Brazylii to sprawdziłem czy nic się tam nie zmieniło. W jednym linku wyskoczyło że etanol na stacji u nich kosztuje 1,4 czegoś tam a paliwa z ropy są po 2. Docelowo wyjdzie podobnie bo sprytu spali o 30% więcej. U nas etanol techniczny 96% kosztuje u producenta że dwa osiemdziesiąt za litr. Do silnika spalinowego nie musi być odwodniony.

Data: 2020-08-12 08:08:00
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
On Wednesday, August 12, 2020 at 4:08:39 PM UTC+2, 4kogu...@gmail.com wrote:
[...]

1. Brazylia rope eksportuje, moze im szkoda u siebie sprzedawac? ;)

2. Etanol wg https://esoll.pl/o-nas/produkcja-alkoholu-etylowego-etanol produkuje sie z ropy (co nic nie zmienia, BTW sporo ropopochodnych produktow ubocznych trzeba by zastapic, gdyby zrezygnowac z ropy - np. asfalt) i etanol rolniczy

3. Ten rolniczy to raczej na wódę ;) choc pewnie i tak z resztek i marnej jakosci odpadkow sie robi... na wieksza skale trzeba specjalnie na alkohol uprawy prowadzic, co moze byc troche drozsze...

Data: 2020-08-12 12:36:34
Autor: Jacek Maciejewski
Diesel lepszy od elektryka
Dnia Wed, 12 Aug 2020 03:27:39 -0700 (PDT), 4kogutek44@gmail.com
napisał(a):

Jakoś w Brazylii dali sobie radę i dużo tam jeździ na etanolu.

A jaki skutek? Pół Amazonii już wycięto pod trzcinę cukrową i inne
uprawy. Amazonką płyną herbicydy i nawozy zamiast ryb.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-08-12 13:59:18
Autor: RadoslawF
Diesel lepszy od elektryka

Jakoś w Brazylii dali sobie radę i dużo tam jeździ na etanolu.

A jaki skutek? Pół Amazonii już wycięto pod trzcinę cukrową i inne
uprawy. Amazonką płyną herbicydy i nawozy zamiast ryb.

I rtęć płynie, bo poszukiwacze złota śmiecą.
Ale ryby w ubiegłym roku były, jadalne co sprawdziłem osobiście.

Pozdrawiam

Data: 2020-08-12 16:14:14
Autor: Poldek
Diesel lepszy od elektryka
W dniu 2020-08-12 o 12:27, 4kogutek44@gmail.com pisze:

[...]

Formalnie ziemi w Polsce jest wciąż tyle samo, tj. 312 tys. km kwadratowych terytorium RP, stale od 1945 roku. Realnie ziemi w Polsce jest coraz mniej - cały czas trwa intensywny proces zabetonowywania, zaasfaltowywania, zabudowywania i przekształcania kolejnych połaci ziemi w Polsce (podobnie, jak na całym świecie). Cena ziemi idzie nieprzerwanie do góry i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zatrzymać.

Data: 2020-08-12 08:15:08
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
1/3 Polski to lasy a za jakiś może i trochę długi czas ma być połowa Polski zalesiona. Znaczy się tereny są tylko zamiast lasów trzeba posadzić rzepak. Prawie wszystkie lasy w Polsce to lasy gospodarcze, znaczy się na drewno sadzone. Widzisz jakąś z wyjątkiem czasu różnice że zamiast co sto lat odnawialnego drewna byłby co roku odnawialny rzepak?

Data: 2020-08-12 08:21:04
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
On Wednesday, August 12, 2020 at 5:15:12 PM UTC+2, 4kogu...@gmail.com wrote:
Widzisz jakąś z wyjątkiem czasu różnice że zamiast co sto lat odnawialnego drewna byłby co roku odnawialny rzepak?

No tak, chocby to, ze lasy zatrzymuja sporo wody i zapobiegaja erozji gleby....

Data: 2020-08-12 12:12:02
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Rzepak też ma korzenie i też zapobiega erozji gleby. Erozji gleby zapobiega wszystko co ma korzenie a nie tylko to co ma grube i długie korzenie. Ze wsi nie jestem ale na logikę rzepak z małymi ale gęstymi korzeniami lepiej będzie zapobiegał erozji niż kij wbity w ziemię. Z roku na rok ziemia po rzepaku będzie lepsza niż po stu latach po drzewach. A to za sprawą tych korzeni co zostały po ścięciu rzepaku i co zgniją w ziemi. Co do wody ze las ma lepiej zatrzymywać to nie wiem. Ale jak Ty nie jesteś w stanie sam wykombinować że w temacie erozji rzepak jest lepszy od drzew to znaczy że na wodzie też się nie znasz. Z moich życiowych doświadczeń wynika że jak chcą gdzieś zapobiec erozji ziemi to w pierwszej kolejności trawę wysiewają a nie sadzą drzewa. Na wydmach nad morzem trawa jest i drut przeciągnięty żeby barany nie wchodzili.

Data: 2020-08-12 13:09:55
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
On Wednesday, August 12, 2020 at 9:12:04 PM UTC+2, 4kogu...@gmail.com wrote:
[...]

Drzewo to nie kij ;)
Byłeś kiedys w lesie? ;) Tam jest gruba sciółka...
Gdy idziemy na spacer po ~tygodniu suszy, to przez pola wszystko na wiór wysuszone, a w lesie błoto... ;)

Data: 2020-08-12 15:03:20
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Niedawno czytałem że woda co jest zaraz pod powierzchnią ziemi to się mało liczy. Liczą się wody podziemne. Pisali tam że w Polsce w tym roku poziom wód gruntowych się podniósł prawie do nominalnego bo dużo deszczu było. A jak by tak pomyśleć to pożytku z wody, o jakiej napisałeś że w kaloszach trzeba chodzić, mało. Przyrody mamy nie chronić tylko korzystać z niej w sposób zrównoważony. Plują na Brazylię że wycinają tam lasy i sadzą palmy żeby olej palmowy zrobić. Palmy jak urosną to tam będzie jak w lesie. Nie o palmy idzie a o zwierzęta które tam żyją. Z drugiej strony robią olej palmowy zużywany przede wszystkim w przemyśle spożywczym. Nikt go do dizla lał nie będzie bo za drogi. Ale do żywności w sam raz cenę ma dobrą. To lepiej używać oleju z rośliny czy tłuszczy zwierzęcych? Zwierzęta są bardziej kumate niż rośliny i mają kumatych rodziców.

Data: 2020-08-12 23:56:52
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
On Thursday, August 13, 2020 at 12:03:22 AM UTC+2, 4kogu...@gmail.com wrote:
[...]

Nie zupelnie, taki las pracuje jako naturalny bufor, przejmuje wode po silnych opadach i oddaje po... Mam chalupe na wsi, z 1km od lasu, po drodze pola i w mojej icy wyglada to tak: wszystko co jest na tyle poziome, ze ciagnik przejedzie (co jakis czas pojawiaja sie niusy o przewroconych ciagnikach, ktore kogos przygniotly) jest wykarczowane i sa tam pola kiedys uprawne, teraz w sporej czesci trawa zarosniete). Las (jak juz ktos wspomnial) to na stromszych odcinkach. Oczywiscie prowadzona jest tam jakas gospodarka lesna, troche drog do zrywki drewna i pierwsze co sie rzuca w oczy to sila wody, ktora je niszczy... dosc szybko zmieniaja sie w lej o przekroju V, z ktorego wymywana jest ziemia, zostaja kamienie... Tam gdzie las rosnie naturalnie to sa jakies strumyki, ale sporo mniejsze, troche naturalnych kaskad... Wiekszosc wody opadowej jednak wsiaka szybko w sciolke i glebiej, a nasyepnie nawet przy 2-3 miesiecznej suszy splywaja jakies rzeczki z gory. Gdyby toto wyciac, to raczej cala woda opadowa splynie blyskiem stwarzajac zagrozenie powodziowe, a pozniej rzeczki duzo szybciej wyschna...

Data: 2020-08-13 09:35:45
Autor: J.F.
Diesel lepszy od elektryka
Dnia Wed, 12 Aug 2020 23:56:52 -0700 (PDT), WS napisał(a):
[...]

IMO - takie drzewo to przejmuje wody tyle co na lisciach.
Czyli lekki opad przez 15 minut.

Sciółka lesna ... moze i robi jako gabka.

A ponizej jest gleba, co i na polu jest.

J.

Data: 2020-08-13 10:54:09
Autor: Mateusz Viste
Diesel lepszy od elektryka
2020-08-13 o 09:35 +0200, J.F. napisał:
IMO - takie drzewo to przejmuje wody tyle co na lisciach.
Czyli lekki opad przez 15 minut.

Przede wszystkim liście dają cień.

Sciółka lesna ... moze i robi jako gabka.
A ponizej jest gleba, co i na polu jest.

W upalny sierpień wykop metrowy dół w lesie. To samo w szczerym polu.
Opisz obserwacje.

Mateusz

Data: 2020-08-13 03:54:45
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Rzepak też ma liście. Chyba że udowodnisz że cień dawany przez liście 10 metrów nad ziemią jest jakościowo lepszy od cienia dawanego przez liście 50 centymetrów nad ziemią. Z drugiej strony są lasy iglaste, drzewa mają igły zamiast lisci. Jak jest las gospodarczy to drzewa są sadzone tak równo jak ustawiani żołnierze na apelu. W takich lasach mało jest cienia bo drzewa dobrze doświetlone szybciej rosna. W lasach iglastych ściółka zawsze sucha bo drzewa posadzone są najgęściej jak się da i ciągną wodę jak alkoholik denaturat. Rady z niemożliwymi do przeprowadzenia działaniami dają tacy co nie mają żadnych argumentów a tylko gęby pełne frazesów. Rada idź se wykop ..... jest taka rada.

Data: 2020-08-13 07:08:19
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
On Thursday, August 13, 2020 at 12:54:47 PM UTC+2, 4kogu...@gmail.com wrote:
[...]

Naciagane to mocno i odbiega od obserwacji praktycznych ;)
Akurat u mnie na wsi sa spore pola rzepaku. Patrzac ze Skrzycznego w strone jeziora Zywieckiego zolto bylo calkiem niedawno ;) - pola bylego PGRu, nie wiem czyje obecnie...
Wyglada to tak: na wiosne gole pole, sama ziemia, rzepak zasiany (nie wiem czy ozimy, czy nie..), ale tylko brazowa gline widac, hektary gliny, po ktorej laza stada saren i czekaja, ze cos zielonego sie pojawi ;)
po jakims czasie zazielenia sie, dopiero w lecie jest ukorzenione, zeline, z liscmi...
na jesieni zbiory, oranie, znow zostaje bloto...

takie cos jak kwitnie:
http://szlakowe.pl/zachod-slonca-w-beskidach-z-widokiem-na-skrzyczne/

A las... Z miesiac temu prawie oberwanie chmury bylo, podtopienia wokolicy itp... z poltora tygodnia pozniej poszlismy na spacer.. w polach suchutko, a  zalesione stoki skrzycznego - kawalek poziomej drogi wycietej w poprzek stoku - przejsc sie nie da ;) caly czas saczy sie z gory woda...

Data: 2020-08-13 08:07:19
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Na zdjęciu masz las w początkowym okresie wzrostu. Zatrzyma taki las lepiej czy gorzej wodę od rzepaku? Nie musisz odpowiadać bo odpowiedź jest jedna. Zatrzyma gorzej. Lepiej od rzepaku zacznie zatrzymywać jak będzie miał kilkadziesiąt lat. Ale wtedy idzie do wycięcia. Nowy posadzony przez kilkadziesiąt lat będzie zatrzymywał wodę gorzej od rzepaku.

Data: 2020-08-13 09:04:09
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
On Thursday, August 13, 2020 at 5:07:22 PM UTC+2, 4kogu...@gmail.com wrote:
[...]

e... to nie las tylko szkolka ;)
Las to nie tylko drzewa, ale wszystko, roslinnosc niska, sciolka, krzewy, co roku drzewa gubia liscie, igly tez spadaja... robi sie gruuuuba warstwa, ktorej nikt nie niszczy...
Przeciez na zadnym etapie sadzenia lasu nie ma golej ziemi (nikt nie usiluje tego zaorac przed sadzeniem ;) ), w przeciwienstwie do tego rzepaku, ktory bujnie wyglada tylko latem, jesienia sie go scina i pola zostaja ponownie zaorane ;)
BTW u mnie widze, ze lasu raczej nie sadza... czekaja az samo odrosnie ;) pozniej (bo oczywiscie jest zbyt gesto) troche sie toto przerzedza i rosnie dalej. A drzewka ze szkolki to rozdaja mieszkancom, zeby z lasu nie wyrywali ;)

No i czas wzrosu - mam na dzialce kilka swierkow posadzonych po 2002 (swiateczne choinki w doniczkach), sa juz wyzsze niz linia energetyczna, tak ze 2-3m ponad...

Data: 2020-08-13 09:23:03
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Zanim się ustosunkuje to proszę napisz jaka to lina energetyczna.

Data: 2020-08-13 09:39:50
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
On Thursday, August 13, 2020 at 6:23:05 PM UTC+2, 4kogu...@gmail.com wrote:
Zanim się ustosunkuje to proszę napisz jaka to lina energetyczna.

:) oczywiscie lokalna, niskiego napiecia, slup z ktorego zasilany jest moj dom ;)
za kilka lat bede musial pewnie poprzycinac te drzewa, zeby na ja nie wlazly, bo sa ~3m od niej i coraz szersza czesc jest na jej wysokosci...

Data: 2020-08-13 10:38:20
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Pamiętaj że wszystko co napisze jestem w stanie udowodnić. Na dodatek podpierając się normami i pracami naukowymi napisanymi przez profesora. Powiedzmy że twoje choinki ze 2,5 metra ponad linie wystają. I mają 18 lat. Linie do 1kV mają mieć 5 metrów do ziemi. 5+2,5=7,5 metra. Naukowiec od drzew opisał kilka rodzajów uprawy sosny. Można z zapasem przyjąć że masz na średnim poziomie. Skłaniał bym się że masz na niskim ale bog Bóg widzi moją krzywdę? Według pana profesora od drzew przy średniej staranności uprawy świerk po dwudziestu latach ma średnio 6,4 metra wysokości. Podana jest jeszcze informacja że do dwudziestu trzech lat świerk ma mniejsze przyrosty roczne niż po tym czasie. Świerk u Ciebie może wystawać ponad linię niskiego napięcia maksymalnie jeden metr. W realu nie robisz tym drzewom żadnych oprysków, nie dajesz nawozu do wody. Rosną bo nie mają innego wyjscia. W takiej sytuacji wysokość 6,4 metra osiągną po 25 latach. Dla mnie Twoja opowieść ma coś wspólnego z opowieścią na imieninach. Taką że ktoś fabrycznym bez przeróbek fiatem 126p jechał 155 na godzinę i spalanie mial na poziomie 4,65 litra na sto kilometrów. Pamiętaj że wszystko co napisałem mogę udowodnić.

Data: 2020-08-13 12:20:44
Autor: WS
Diesel lepszy od elektryka
W dniu czwartek, 13 sierpnia 2020 19:38:22 UTC+2 użytkownik 4kogu...@gmail.com napisał:
[...]

;) Oj, moge fote wstawic, w weekend bede na wsi najprawdopodobniej ;)
Swierki to nie wiem jakie, takie "sklepowe" typu syberyjski...
Linia tez nie wiem jak wysoko (nie zastanawialem sie) ;) tylko widze, ze galezie sa coraz blizej...
No i ten okres wzrostu - liczy sie od wykielkowania z nasionka? Bo ja napisalem, ze wsadzalem "choinki z doniczek", czyli z 1-1.5m mialy ;) naprawde nie pamietam, ale "robily" za bozonarodzeniowe choinki w grudniu, pozniej do piwnicy i na wiosne do ziemi...

Data: 2020-10-13 11:59:56
Autor: Budzik
Diesel lepszy od elektryka
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Mam podobnie.
Moja chata ma 17 lat i 8 m wysokości.
Świerk był wsadzony po którejś gwiazdce, czyli ma pewnie ze 3 lata mniej, czyli ma ze 14 lat.
I też jest już dawno wyższy niż dom....

dla porownania
u mnie w 97 roku ubierałem drzewko lampkami na swieta czyli miała jakies 1,5 metra.
Obecnie ma jakies 10 metrów.

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2020-10-13 11:59:57
Autor: Budzik
Diesel lepszy od elektryka
Użytkownik  4kogutek44@gmail.com ...

[...]

Prosciej sie nie da:
https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/aktualnosci/zatrzymac-wode-w-
lesie

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2020-10-13 07:06:43
Autor: Zenek Kapelinder
Diesel lepszy od elektryka
wtorek, 13 października 2020 o 14:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):
Użytkownik 4kogu...@gmail.com ...
> Na zdjęciu masz las w początkowym okresie wzrostu. Zatrzyma taki > las lepiej czy gorzej wodę od rzepaku? Nie musisz odpowiadać bo > odpowiedź jest jedna. Zatrzyma gorzej. Lepiej od rzepaku zacznie > zatrzymywać jak będzie miał kilkadziesiąt lat. Ale wtedy idzie do > wycięcia. Nowy posadzony przez kilkadziesiąt lat będzie > zatrzymywał wodę gorzej od rzepaku.
> [...]
-- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.
Skąd wiesz że nie jest to informacja w stylu mateuszowego " opanowaliśmy wirusa i jest w odwrocie". Różnimy się tym że ja mam IQ dwa razy większe niż Ty i sam potrafię wyciągać wnioski z obserwacji. A ty łykasz wszystko co ci do głowy wpakują. Wczoraj rozmawiałem z kimś kto ma działkę i mówił że spadło tyle deszczu że woda wsiąkać w ziemię już nie chce.

Data: 2020-10-13 15:59:56
Autor: Budzik
Diesel lepszy od elektryka
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

> [...]
- lesie
Skąd wiesz że nie jest to informacja w stylu mateuszowego "

Ja tam naszemu rzadowi wierze ;-DDD
A tak powaznie to po prostu podałem jakis pierwszy link z googla, info o tym jak to musimy zatrzymywac wode w krajobrazie to cos o czym trabia w setkach programów probujacych naukowo podejsc do zmian klimatu, tematu susz i powodzi etc.

[...]
Rzeczywiście to nas rózni.
Ja wole opierac sie na ustaleniach naukowych i weryfikowac to tylko w jakims zakresie zdrowego rozsadku (na ile sie da), ty jako zrodlo swojej wiedzy podajesz jednostkowy przypadek znajomego co ma działke.

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2020-10-13 09:47:46
Autor: Zenek Kapelinder
Diesel lepszy od elektryka
wtorek, 13 października 2020 o 17:59:59 UTC+2 Budzik napisał(a):
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ...
> [...]
"Początek i koniec zawsze są jednością." Frank Herbert
Naukowe ustalenia z pierwszego linku jaki znalazłeś. Ty naprawdę masz niski współczynnik inteligencji. Jak byś znalazł stronę ze stanami rzek i na ich podstawie starał się wyciągnąć jakieś wnioski. Jak byś zauważył że jak z tobołami jeździłeś to cały czas wycieraczki musiały pracowac. Ale Ty na podstawie pierwszej znalezionej strony. Dajesz linka z maja w październiku i twierdzisz że aktualny.

Data: 2020-10-13 19:59:55
Autor: Budzik
Diesel lepszy od elektryka
[...]

Dałem ci przykładowego linka obalajacego bzdure o wykarczowaniu lasów jako sposobie na utrzymanie wody...
Mozesz saobie wziac inny link.

Ale ja chetnie poczytam - daj prosze jakies zrodło danych które potiwerdzi ze woda w lesie utrzymuje sie tak samo długo jak na polu uprawnym.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2020-10-13 16:58:10
Autor: collie
Diesel lepszy od elektryka
W wtorek, 13.10.2020 o 16:06, Zenek Kapelinder napisał:

wtorek, 13 października 2020 o 14:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):

Prosciej sie nie da: https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/aktualnosci/zatrzymac-wode-w- lesie

Różnimy się tym że ja mam IQ dwa razy większe niż Ty

Hue, hue. I starczy.

Motto: "Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza".

--
Koń jaki jest, każdy widzi.

Data: 2020-10-13 09:38:58
Autor: Zenek Kapelinder
Diesel lepszy od elektryka
wtorek, 13 października 2020 o 16:58:14 UTC+2 collie napisał(a):
W wtorek, 13.10.2020 o 16:06, Zenek Kapelinder napisał: > wtorek, 13 października 2020 o 14:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a): > >> Prosciej sie nie da: >> https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/aktualnosci/zatrzymac-wode-w- >> lesie >>
> Różnimy się tym że ja mam IQ dwa razy większe niż Ty
Hue, hue. I starczy. Motto: "Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza". -- Koń jaki jest, każdy widzi.
Starczy to masz kundli uwiąd.

Data: 2020-10-13 20:18:37
Autor: collie
Diesel lepszy od elektryka
W wtorek, 13.10.2020 o 18:38, Zenek Kapelinder napisał:

[...]

Gadał dziad do lustra.

Data: 2020-08-13 14:31:17
Autor: Mateusz Viste
Diesel lepszy od elektryka
2020-08-13 o 03:54 -0700, 4kogutek44@gmail.com napisał:
Rzepak też ma liście. Chyba że udowodnisz że cień dawany przez liście
10 metrów nad ziemią jest jakościowo lepszy od cienia dawanego przez
liście 50 centymetrów nad ziemią.

Nie potrzeba niczego udowadniać, wystarczy policzyć ile tych liści
jest na metr kwadratowy, ew. zmierzyć temperaturę przy ziemi w obu
wariantach.

Z drugiej strony są lasy iglaste, drzewa mają igły zamiast lisci.

Niewiele to zmienia w kwestii zacienienia.

Jak jest las gospodarczy to drzewa są sadzone tak równo jak ustawiani
żołnierze na apelu. W takich lasach mało jest cienia (...)

Za domem mam taki właśnie las: https://imgpile.com/i/u9FWzG
Ciemno w nim o każdej porze dnia i nocy.

W lasach iglastych ściółka zawsze sucha bo drzewa posadzone są
najgęściej jak się da i ciągną wodę jak alkoholik denaturat.

Tak wygląda ta "sucha ściółka"... https://imgpile.com/i/u9FQwX
To wszędzie mech, gdyby się kto zastanawiał - wilgotny nawet w
największe upały.

Rady z niemożliwymi do przeprowadzenia działaniami dają tacy co nie
mają żadnych argumentów a tylko gęby pełne frazesów. Rada idź se
wykop..... jest taka rada.

Rada jest wysoce praktyczna, a doświadczenie własne jest najlepszym z
możliwych argumentów. Wykonuję takie doły kilka razy w roku w ramach
zakopywania zwłok. Wg mojej obserwacji w lesie gleba zawsze miękka i
wilgotna, a w sierpniowym polu bywa że nie sposób szpadla wbić i trzeba
się tęgo kilofem namachać.

Mateusz

Data: 2020-08-13 08:01:47
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Ty taki las jak na zdjęciu a ja inny las też na zdjęciu. https://www.google.com/search?q=szkółka+sadzonek+leśnych&client=tablet-android-lenovo&prmd=inv&sxsrf=ALeKk01T9qmQG71vNkMhCCZil_Ccf0iWjQ:1597330317661&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwju3bCRt5jrAhXjlIsKHSS7ClsQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=1280&bih=800#imgrc=cf6RT7RmnKfJcM
To co tam rośnie ma z trzy lata i 30 centymetrów wysokości. Metr będzie miało po 6-7 latach. Jak patrzę na ilość cienia jaka tam jest to mogę to określić że nie ma go wcale. Pokazałeś las co go za okupacji sadzili to i drzewa duże. Przez pierwsze 50 lat będzie trochę inaczej wyglądał. A przez pierwsze 20 cienia nie będzie dawał wcale. A rzepak w pierwszym roku da cień. A przez dwadzieścia lat dwadzieścia razy będzie go można przerobić na paliwo do dizla.

Data: 2020-08-14 12:12:02
Autor: J.F.
Diesel lepszy od elektryka
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20200813143117.384c03c8@mateusz...
[...]

Ale idz do niego z termometrem. Powietrze chlodniejsze ?
Bo mam mieszane doswiadczenia.

No dobra, lepiej byc w +30 w takim lesie, niz w +30 na polu+sloneczko.

[...]

Jakis podmokly teren.
To ten las z linku powyzej ? jakos jasno w nim, chyba, ze niebo miedzy drzeami przepalone ...

Wg mojej obserwacji w lesie gleba zawsze miękka i
wilgotna, a w sierpniowym polu bywa że nie sposób szpadla wbić i trzeba
się tęgo kilofem namachać.

Szpadlem nie macham, ale lesnicy u nas czesto mowia, ze wilgotnosc sciolki bardzo mala i jest zakaz wstepu do lasu.

http://www.pozatorun.pl/sytuacja-w-lesie-jest-dramatyczna-wilgotnosc-sciolki-wynosi-8-proc-film/

Hm, jak na te upaly ktore mam za oknem, to dziwnie spokojnie
http://bazapozarow.ibles.pl/zagrozenie/

I dziwnie zimno
https://www.traxelektronik.pl/pogoda/las/zbiorcza.php

Moze dlatego, ze to 9:00 ?

J.

Data: 2020-08-13 07:34:54
Autor: J.F.
Diesel lepszy od elektryka
Dnia Wed, 12 Aug 2020 15:03:20 -0700 (PDT), 4kogutek44@gmail.com
napisał(a):

[...]

Palmy malo cienia daja :-)
I chyba mala gestosc maja - wiec sie CO2 uwolni.
Chwalisz zrownowazone korzystanie - a gdzie zwierzeta z tej puszczy ?

A olej palmowy ... rzekomo najgorszy w spozywce.
Ale dieslowi moze smakuje :-)

J.

Data: 2020-08-12 17:21:43
Autor: Jacek Maciejewski
Diesel lepszy od elektryka
Dnia Wed, 12 Aug 2020 08:15:08 -0700 (PDT), 4kogutek44@gmail.com
napisał(a):

[...]

Nic tylko na ministra cię dać. Zapominasz że 90% terenów zalesionych to
nieużytki rolne na których nic nie wyrośnie oprócz chudej sosny. Nie
wspominając już że połowa to lasy górskie. Powodzenia z orką :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-08-12 12:16:39
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
A Ty zapominasz albo nie masz zielonego pojęcia że te 10% co ich brakuje do stu o których napisałeś jest w sam raz albo i za dużo żeby zrobić w Polsce tyle biodizla żeby na tego co jest na stacjach ropy nie kupować. To dlaczego tego nie robią? Bo po drodze musi być jakiś wałek na którym ktoś łyka kaskę.

Data: 2020-08-12 21:59:44
Autor: Jacek Maciejewski
Diesel lepszy od elektryka
Dnia Wed, 12 Aug 2020 12:16:39 -0700 (PDT), 4kogutek44@gmail.com
napisał(a):

A Ty zapominasz albo nie masz zielonego pojęcia że te 10%

Dopiero co postulowałeś że potrzebne jest 100%, teraz zjechałeś do 10.
No to teraz przedstaw choćby przybliżony rachunek że plon z tych 10
starczy by wyeliminować ropę. Bo moim zdaniem nie starczy. Ponadto estry
z tego rzepaku zaspokoją diesle. A co z flotą benzyniaków? Mamy uprawiać
trzcinę cukrową czy buraki na spirytus? Oddzielna sprawa to opłacalność ekonomiczna. Samo się nie zrobi. Trzeba
wybudować przetwórnie porównywalne komplikacją i wielkością z rafinerią
w Płocku. Koszt inwestycji jest olbrzymi, czas na budowę spory, czas
amortyzacji najmarniej kilkuletni. Płaciłbyś za paliwo 2-3 razy droższe
niż pochodne ropy? Na dodatek to rozwiązanie nie likwiduje problemu
zanieczyszczenia powietrza w miastach.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-08-12 14:19:48
Autor: 4kogutek44
Diesel lepszy od elektryka
Sorki że odpowiedź będzie taka jaka będzie ale na inną nie zasługujesz. Gdzie i kiedy w dupę jebany cwelu napisałem że potrzeba 100%. Jedyne procenty jakie uświadczysz w tym co pisałem to takie że etanol 96% i 30% więcej pali etanolu. Do tych stu się jedynie odniosłem że to zbędne. A teraz jak przeprosisz i złożysz samokrytykę to skasuje co napisałem. W googlu się nie będzie pokazywało a co do innych portali ciągnących z googla nie wiem.

Data: 2020-08-13 09:01:47
Autor: Jacek Maciejewski
Diesel lepszy od elektryka
Dnia Wed, 12 Aug 2020 14:19:48 -0700 (PDT), 4kogutek44@gmail.com
napisał(a):

Gdzie i kiedy w dupę jebany cwelu napisałem że potrzeba 100%.

Tu, bałwanie:
"1/3 Polski to lasy a za jakiś może i trochę długi czas ma być połowa
Polski zalesiona. Znaczy się tereny są tylko zamiast lasów trzeba
posadzić rzepak. "
A teraz się odpierdol a cwelów szukaj w rodzinie, niedorobiony kaczy
wypierdku.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-08-13 07:38:08
Autor: J.F.
Diesel lepszy od elektryka
napisał(a):

[...]

Biodiesel (RME) zaczal byc popularny w Niemczech ... ale przestal.
Sporo producentow przestalo dopuszczac.
Ponoc zaklejal DPF.

J.

Data: 2020-08-13 13:26:56
Autor: K
Diesel lepszy od elektryka
napisał(a):

[...]

Zdaje sie nasi rodzimi specjalisci znalezli rozwiazanie na ten problem w postaci wyciecia DPF-a.

Data: 2020-10-13 11:59:57
Autor: Budzik
Diesel lepszy od elektryka
[...]

O kurwa...
Ty naprawde nic nie zrozumiałes o tej wodzie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Diesel lepszy od elektryka