Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?

Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?

Data: 2019-10-04 22:18:36
Autor: ToMasz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 04.10.2019 o 19:58, Irokez pisze:
Witam.

Celuję w auto używane, 5-6 letnie, nie stać mnie na luksus nowego.
czyli chcę kupić diesla który POSIADA fap/dpf i POSIADA dwumasę, potem będę narzekał że diesel to złoo
krótkie odcinki po 10-15 kilometrów w jedną stronę. Czasami dalej się zapuszczę.
jak to auto ma Cię WOZIĆ, a nie wyglądać, to kup xsarę, 307, z końca produkcji z normą euro4, gdzie nie było fapa, dwumasy, turbo nie miało zmiennej geometrii. za 5-10 tyś kupisz, kolejne parę tyś włożysz w remont na start i 3-5 lat pojeździsz nic nie robiąc przy aucie.

ToMasz

Data: 2019-10-04 23:04:46
Autor: Irokez
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-04 o 22:18, ToMasz pisze:
W dniu 04.10.2019 o 19:58, Irokez pisze:
Witam.

Celuję w auto używane, 5-6 letnie, nie stać mnie na luksus nowego.
czyli chcę kupić diesla który POSIADA fap/dpf i POSIADA dwumasę, potem będę narzekał że diesel to złoo

2.4JTD miało dwumasę i spokojnie 200k km wytrzymało z nią a dalej nie wiem bo sprzedałem. Nie miało fapa itp. Jak napisałem, bardzo miło wspominam tego diesla, w dodatku w opluwanej przez wszystkich Alfie Romeo.

krótkie odcinki po 10-15 kilometrów w jedną stronę. Czasami dalej się zapuszczę.
jak to auto ma Cię WOZIĆ, a nie wyglądać, to kup xsarę, 307, z końca produkcji z normą euro4, gdzie nie było fapa, dwumasy, turbo nie miało zmiennej geometrii. za 5-10 tyś kupisz, kolejne parę tyś włożysz w remont na start i 3-5 lat pojeździsz nic nie robiąc przy aucie.

ToMasz

Dobra.
Szukam benzyny.
Tylko nie wymysłów dziadowskiego BMW w stylu 1.6THP. No i nic od VAG.
Pozostaje Toyota, Mazda, Ford, Renault, Peugeot.

Zdrówko.

--
Irokez

Data: 2019-10-05 05:47:59
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 04-10-2019 o 23:04, Irokez pisze:

Szukam benzyny.
Tylko nie wymysłów dziadowskiego BMW w stylu 1.6THP. No i nic od VAG.
Pozostaje Toyota, Mazda, Ford, Renault, Peugeot.

Przy czym Peugeot też ma 1.6 thp i pochodne, więc uważaj.

A jaką moc ma mieć ten silnik, jakie nadwozie?

Data: 2019-10-05 09:29:23
Autor: Irokez
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-05 o 05:47, Cavallino pisze:
W dniu 04-10-2019 o 23:04, Irokez pisze:

Szukam benzyny.
Tylko nie wymysłów dziadowskiego BMW w stylu 1.6THP. No i nic od VAG.
Pozostaje Toyota, Mazda, Ford, Renault, Peugeot.

Przy czym Peugeot też ma 1.6 thp i pochodne, więc uważaj.

Wiem, wiem, brat ma 308 z 1.6THP 1556M. Właśnie robił po rozsypaniu się wadliwych konstrukcyjnie plastikowych napinaczy rozrządu, wytarciu wadliwych konstrukcyjnie zębatek łańcucha rozrządu (jak w słynnym w 2.0TDI napędzie pompy oleju na łańcuchu) i wyciągniętym wadliwych konstrukcyjnie łańcuchu rozrządu. Plus regeneracja wadliwe konstrukcyjnie turbiny z powodu dzwonienia cięgna zmiany geometrii z powodu wadliwych konstrukcyjnie ślizgów które jakoś tam się wyrabiają i dostają luzu na nim co powoduje w pewnym momencie zablokowanie cięgna. Przebieg jakieś 160k km. Ot cała jakość BMW.

A jaką moc ma mieć ten silnik, jakie nadwozie?

Aktualnie Liftback, ale takie to już ciężko. Avensis T27 nie ma, więc interesuje kombi. Sedan nie praktyczny. Miałem to wiem. Mieć auto i prosić się żeby czasami coś przewieźć większego niż wiaderko...
Silniki. Teraz mam 2.0 147km i te okolice mnie interesują.

Jeśli chodzi o SUV'y miałem okazję jechać Nissanem Quashquai 1.6dci czy zasiąść w Kia Sportage. Wyglądem fajne nawet auta i spore (z fatalnym jakościowo wykończeniem wnętrza), ale nie za bardzo widzę sporo większą cenę przekładająca się na cokolwiek innego lepszego poza wyższą pozycją siedzenia (subiektywnie) i ze dwa razy w roku lepiej sobie poradzi wyższy prześwit.

Pozdrawiam

--
Irokez

Data: 2019-10-08 11:19:09
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
A z ciekawości, czemu nie chcesz VAG?

Data: 2019-10-08 19:53:32
Autor: Irokez
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-08 o 11:19, robot pisze:
A z ciekawości, czemu nie chcesz VAG?

Ze względu na sypiące się wynalazki TSI

--
Irokez

Data: 2019-10-08 19:56:24
Autor: Irokez
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-08 o 11:19, robot pisze:
A z ciekawości, czemu nie chcesz VAG?

Ze względu na sypiące się wynalazki TSI.

--
Irokez

Data: 2019-10-09 09:57:24
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-08 o 19:56, Irokez pisze:
W dniu 2019-10-08 o 11:19, robot pisze:
A z ciekawości, czemu nie chcesz VAG?

Ze względu na sypiące się wynalazki TSI.

A tak. To ma sens.

Data: 2019-10-05 09:19:20
Autor: zhbick
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d97b3e4$0$511$65785112@news.neostrada.pl...



Dobra.
Szukam benzyny.

I słusznie


Tylko nie wymysłów dziadowskiego BMW w stylu 1.6THP. No i nic od VAG.
Pozostaje Toyota, Mazda, Ford, Renault, Peugeot.


Honda z silnikiem V-TEC

Data: 2019-10-05 09:36:01
Autor: Irokez
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-05 o 09:19, zhbick pisze:

Honda z silnikiem V-TEC

Chyba za stary już jestem na Civica. Ale fakt, Honda fajne silniki robi.

--
Irokez

Data: 2019-10-06 14:09:22
Autor: zhbick
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9847d6$0$528$65785112@news.neostrada.pl...



Chyba za stary już jestem na Civica. Ale fakt, Honda fajne silniki robi.


Rozważ Accorda

Data: 2019-10-06 15:48:54
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 06.10.2019 o 14:09, zhbick pisze:

Chyba za stary już jestem na Civica. Ale fakt, Honda fajne silniki robi.


Rozważ Accorda

Jako były posiadacz powiem, że... to zależy. Auto prawie nie do zajebania, doskonale znosi LPG, dużo pali i specyficznie się prowadzi (trzeba piłować wysoko - mnie się podobało i tęsknię za tym). Stosunkowo tanie w utrzymaniu (nie do zajebania + LPG), stosunkowo drogie przy kupnie.


--
Shrek

Data: 2019-10-07 21:18:32
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-04 o 23:04, Irokez pisze:

Dobra.
Szukam benzyny.

Tylko że 140 konną Toyotą benzynową nie pojedziesz tak jak 120 KM Dieslem ;-)

W dodatku zapłacisz sporo więcej przy zakupie.

Przemyśl to jeszcze raz ;-)

z

Data: 2019-10-07 22:32:50
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 07.10.2019 o 21:18, z pisze:

Dobra.
Szukam benzyny.

Tylko że 140 konną Toyotą benzynową nie pojedziesz tak jak 120 KM Dieslem ;-)

Wiadomo - dlatego w motosportach tylko dizle!

W dodatku zapłacisz sporo więcej przy zakupie.

Poważnie?

Przemyśl to jeszcze raz ;-)

No właśnie.


--
Shrek

Data: 2019-10-07 22:51:23
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-07 o 22:32, Shrek pisze:
Wiadomo - dlatego w motosportach tylko dizle!

Pacz pan i nawet w F1 nie ma. No i?

W dodatku zapłacisz sporo więcej przy zakupie.

Poważnie?
Przejrzyj ogłoszenia. Mówimy o używanych

z

Data: 2019-10-08 06:22:58
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 07.10.2019 o 22:51, z pisze:

Wiadomo - dlatego w motosportach tylko dizle!

Pacz pan i nawet w F1 nie ma. No i?

Ciekawe czemu, skoro dizel lepszy...


W dodatku zapłacisz sporo więcej przy zakupie.

Poważnie?
Przejrzyj ogłoszenia. Mówimy o używanych

Poważnie dizle tańsze? Jakiś czas temu były droższe. No to czemu tańsze skoro lepsze?


--
Shrek

Data: 2019-10-07 23:38:58
Autor: Kris
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu wtorek, 8 października 2019 06:23:00 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Poważnie dizle tańsze? Jakiś czas temu były droższe. No to czemu tańsze skoro lepsze?
Nie tylko tańsze ale nawet trudno znależć benzyne w podobnej cenia i podobnym stanie
Przynajmniej tak było ok rok temu jak samochód zmieniałem
Benzyn jak na lekarstwo a jak już byli to albo cena z kosmosu albo stan fatalny
Kupiłem w końcu 307 1,6hdi

Data: 2019-10-08 06:37:21
Autor: sczygiel
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu poniedziałek, 7 października 2019 23:23:00 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 07.10.2019 o 22:51, z pisze:

>> Wiadomo - dlatego w motosportach tylko dizle!
> > Pacz pan i nawet w F1 nie ma. No i?

Ciekawe czemu, skoro dizel lepszy...



W lemans 24h dizel dlugo wygrywal. Niektorzy mowia ze mial lepsze regulacje ale mi to nieco nie pasuje.

>>> W dodatku zapłacisz sporo więcej przy zakupie.
>>
>> Poważnie?
> Przejrzyj ogłoszenia. Mówimy o używanych

Poważnie dizle tańsze? Jakiś czas temu były droższe. No to czemu tańsze skoro lepsze?



Bo ludzie maja nabite glowy mitami. Jak szukalem mojego to benzyny byly w moim zasiegu chyba dwie. A dizli z setka.
Ale ja szukalem poflotowego.

Dzis dizel utrzymany jest lepszy od benzyny. Elementy eksploatacyjne sie wymienia i jezdzi dalej.
Moj mial nabite 400kkm i nie palil oleju, nie kopcil, palil 5/100, nie pocil sie, turbo bylo dobre.

Ale ludzie boja sie kupowac bo trudno stwierdzic czy to nie ulep...

A jak szansa na ulepa podobna to benzyna tansza w naprawie...

Data: 2019-10-08 07:59:37
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Dużo pytań zadajesz a ja nie mam czasu tłumaczyć.
Generalnie nagonka medialna robi swoje a rynek jest jaki jest.
"Panie to teraz dieslem do miasta nie będzie można wjechać"

Kupiłem 1,9 Jtd 120 KM za 18 tys. porównywalny samochód z benzyną też 20 KM kosztuje 25 tys. Wyłożyłem już trochę bo to normalne.

Właśnie zrobiłem trasę 500 km ze średnim spalaniem 7 l. (a było w palnik)
Przekalkuluj sobie ale na dziś a nie na zatęchłe przesądy.

Kolega właśnie verso zamienił na nowszą benzynę. Mówi że nie ma czym jechać.
Tak wiem ... przyzwyczai się ;-)

z

Data: 2019-10-09 06:47:55
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 08.10.2019 o 07:59, z pisze:

Kupiłem 1,9 Jtd 120 KM za 18 tys. porównywalny samochód z benzyną też 20 KM kosztuje 25 tys. Wyłożyłem już trochę bo to normalne.

Właśnie zrobiłem trasę 500 km ze średnim spalaniem 7 l. (a było w palnik)
Przekalkuluj sobie ale na dziś a nie na zatęchłe przesądy.

To przeczytaj jeszcze raz tytuł wątku. A jak już porównujesz spalanie, to mój pali w trasie 12 ale LPG:P Taniej wychodzi a pod kopytem 200 koni.

A koń jest koń. Więcej koni pojedzie (poza bardzo specyficznymi przypadkami) lepiej, co więcej benzyna również pojedzie lepiej od dizla, czego dowodem jest to, że we wszyskich motosportach króluje jednak benzyna. Co najwyżżej namachać się więcej trzeba.


--
Shrek

Data: 2019-10-09 11:52:21
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-09 o 06:47, Shrek pisze:
To przeczytaj jeszcze raz tytuł wątku. A jak już porównujesz spalanie, to mój pali w trasie 12 ale LPG:P Taniej wychodzi a pod kopytem 200 koni.

Poddałem do rozważenia koszty zakupu bo jak widać nie wszyscy są na czasie.

Ty proponujesz jeszcze założenie gazu a w tytule jest
"krótkie dojazdy do pracy" ;-)

A konstruktywnie to polecam 1,4 D4D 75KM w Yarisie na krótkie dojazdy do pracy. 4,3 w trasie a w zimie właśnie po mieście 5,7. Bez dwumasy i DPF

Za mały? Do pracy po mieście? ;-)

z

Data: 2019-10-09 17:37:01
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 09.10.2019 o 11:52, z pisze:

To przeczytaj jeszcze raz tytuł wątku. A jak już porównujesz spalanie, to mój pali w trasie 12 ale LPG:P Taniej wychodzi a pod kopytem 200 koni.

Poddałem do rozważenia koszty zakupu bo jak widać nie wszyscy są na czasie.

Ty proponujesz jeszcze założenie gazu a w tytule jest
"krótkie dojazdy do pracy" ;-)

Nic nie proponuję. Odpisałem tylko, że jak już nie na temat piszesz, to LPG jeszcze tańsze. I tal po prawdzie to darmowe (bo w używkach PB czy PB/LPG kosztują tyle samo). Generalnie na krótkie przeloty, to nie ma za bardzo znaczenia ile pali.


--
Shrek

Data: 2019-10-09 17:44:53
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9dfe9c$0$17341$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 09.10.2019 o 11:52, z pisze:
Ty proponujesz jeszcze założenie gazu a w tytule jest
"krótkie dojazdy do pracy" ;-)

Nic nie proponuję. Odpisałem tylko, że jak już nie na temat piszesz, to LPG jeszcze tańsze. I tal po prawdzie to darmowe (bo w używkach PB czy PB/LPG kosztują tyle samo).

Ale jak ktos sprzedaje z gazem, to
-albo juz auto zajechal i licznik cofnal,
-albo gaz ch* i kiepsko dziala

:-P

J.

Data: 2019-10-09 18:55:59
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 09.10.2019 o 17:44, J.F. pisze:

Ale jak ktos sprzedaje z gazem, to
-albo juz auto zajechal i licznik cofnal,
-albo gaz ch* i kiepsko dziala

Czasem racja i trzeba coś poprawić. Generalnie jak kupujesz nastolatka, to zawsze coś przy nim jest do zrobienia.

--
Shrek

Data: 2019-10-09 17:51:43
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-09 o 17:37, Shrek pisze:
Nigdzie nie napisałem że dizel lepszy. Zwróciłem tylko uwagę że na benzyną trzeba wydać dużo więcej i można się pozastanawiać anie tylko jadąc stereotypem "Do miasta to benzyna"

Data: 2019-10-09 17:52:45
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-09 o 17:37, Shrek pisze:
(bo w używkach PB czy PB/LPG kosztują tyle samo)

To chyba też już nie prawda.

z

Data: 2019-10-09 18:56:23
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 09.10.2019 o 17:52, z pisze:
W dniu 2019-10-09 o 17:37, Shrek pisze:
(bo w używkach PB czy PB/LPG kosztują tyle samo)

To chyba też już nie prawda.
\
Sprawdx


--
Shrek

Data: 2019-10-09 19:49:22
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-09 o 18:56, Shrek pisze:
Sprawdx

Jak znajdę chwilę to badania i poprę wykresami. ;-) Interesowały mnie ostatnio benzyny a sprzedający podają jako atut dziewictwo gazowe ;-) Zgadzam się z tym.

Miałem 3 zagazowane samochody.

2 zagazowywałem ja a trzeci kupiłem z gazem. To był błąd. Źle dobranej/zrobionej instalacji  nie da się tak pstryk zdiagnozować przy kupowaniu samochodu.

Nie mam nic do gazu. Każda technologia ma swoje zady i walety. Chciałem zmiany. 1,4 D4D a teraz 1,9 Jtd. Koszty eksploatacyjne/napraw są ZAWSZE.

Sztuczne podbijanie cen benzyniaków i potrzeba MOCY/MOMENTU ;-) za określone pieniądze znowu skłoniła mnie ku używanemu dieslowi.

z

Data: 2019-10-09 20:30:07
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 09.10.2019 o 19:49, z pisze:

Miałem 3 zagazowane samochody.

2 zagazowywałem ja a trzeci kupiłem z gazem. To był błąd. Źle dobranej/zrobionej instalacji  nie da się tak pstryk zdiagnozować przy kupowaniu samochodu.

Z drugiej strony jak już masz to można na ogół tanio poprawić (jak się znasz).

Sztuczne podbijanie cen benzyniaków i potrzeba MOCY/MOMENTU ;-) za określone pieniądze znowu skłoniła mnie ku używanemu dieslowi.

Jak sobie chcesz. Jak dla mnie dizel do miasta to aoptymalne rozwiązanie.


--
Shrek

Data: 2019-10-10 07:33:54
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-09 o 20:30, Shrek pisze:
Z drugiej strony jak już masz to można na ogół tanio poprawić (jak się znasz).

Z trzeciej strony poprawianie po kimś często jest droższe od zrobienia od początku ;-)

z

Data: 2019-10-10 17:48:58
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 10.10.2019 o 07:33, z pisze:

Z drugiej strony jak już masz to można na ogół tanio poprawić (jak się znasz).

Z trzeciej strony poprawianie po kimś często jest droższe od zrobienia od początku ;-)

Bywa, aczkolwiek to musiałby być spektakularnie spieprzone. Już prędzej to bym się obawiał, że na ubogim jeździł i gniazda powypalał, ale to też musi być spektakularny paprak (no chyba że ktoś na czeku jeździ).


--
Shrek

Data: 2019-10-10 07:36:06
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-09 o 20:30, Shrek pisze:
Jak sobie chcesz. Jak dla mnie dizel do miasta to aoptymalne rozwiązanie.

Jeździłem przez 5 lat 1,4 D4D. Gdyby nie rdza i potrzeba większego byłbym dalej zadowolony ;-)

Data: 2019-10-09 18:32:37
Autor: JDX
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
A koń jest koń. Więcej koni pojedzie (poza bardzo specyficznymi
przypadkami) lepiej, co więcej benzyna również pojedzie lepiej od dizla,
czego dowodem jest to, że we wszyskich motosportach króluje jednak
benzyna. Co najwyżżej namachać się więcej trzeba.
No chyba nie we wszystkich, bo tractor pulling czy wyścigi ciągników
siodłowych to chyba jednak dizle. :-) Ale fakt, IMO dizel z manualną
skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać. Ale z drugiej
strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
sprawdzić.

BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Data: 2019-10-09 09:49:07
Autor: sczygiel
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu środa, 9 października 2019 11:32:40 UTC-5 użytkownik JDX napisał:
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:

BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Tyle ze to zupelnie nic nie znaczy :)

Tam po drodze sa przelozenia i tak naprawde istotne jest kiedy trzeba zmieniac bieg a skoro benzyna ma 120KM, 5 biegow i na ostatnim jedzie 200 a dizel ma 120KM, 5 biegow i na ostatnim jedzie 200 to nie ma wielkiej roznicy.

Bo male sa. Np. w tym jaka ma plaskosc charakterystyki mocy/momentu.

W efekcie moja foka z 115 koniami na rope zbiera sie lepiej niz escape z 185koniami na benzyne ale z automatem.

Data: 2019-10-10 05:47:26
Autor: przemek.jedrzejczak
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
wyrownywalo .

ale SDI to byl nieudany eksperyment (bez przepływki, turbo, IC) niby mialo byz nizsze spalanie a wyszlo jak zwykle choc ciekawe co pokazalby teraz WLTP

kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np 1.2 TSI 105 KM benzynke, minimum dla nowych aut od kompaktu wzwyz (np golf) to 140 KM TSI ponizej tego ktos kto przesiada sie z TDI/CDTI bedzie odczuwal dyskomfort :-)

Data: 2019-10-10 17:36:40
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ae433ba-7bd6-40fe-bc23-4875e7303005@googlegroups.com...
Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
wyrownywalo .

ale SDI to byl nieudany eksperyment (bez przepływki, turbo, IC) niby mialo byz nizsze spalanie a wyszlo jak zwykle choc ciekawe co pokazalby teraz WLTP

Nie wiem czy zaluguje na nazwe nieudany eksperyment.
Przeplywomierz chyba mial, turbiny nie mial.

Ot, "podstawowy" tani diesel, o malej mocy ... ale jak klient akceptuje 60KM benzynowy, to i SDI pojezdzi.

Tym niemniej efekt papierowy byl - diesel bez turbiny rozpedza auto znacznie dluzej niz silnik benzynowy o tej samej mocy.
Czy tu winna wieksza masa auta w ogole, czy wieksza masa czesci ruchomych silnika, czy ch-ka momentu - to juz nie wiem.

Ale TD to juz inna rozmowa i czesto porownywalne dane.

kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np 1.2 TSI 105 KM benzynke,

W jakim sensie - dynamika ?

minimum dla nowych aut od kompaktu wzwyz (np golf) to 140 KM TSI ponizej tego ktos kto przesiada sie z TDI/CDTI bedzie odczuwal dyskomfort :-)

Tych TS(F)I nie znam, ale tak ogolnie to nowe auta jakos rosna.
Wymiary wieksze, masa wieksza ... i moc silnia tez wieksza.

J.

Data: 2019-10-10 20:13:44
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 10-10-2019 o 17:36, J.F. pisze:

Ale TD to juz inna rozmowa i czesto porownywalne dane.

kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np 1.2 TSI 105 KM benzynke,

Ja ostatnio byłem w ciężkim szoku jak jeździ 1.0 TSI w całkiem sporym Kamiq'u.
0-100 w 9,9 i Vmax ponad 190.
I naprawdę toto jedzie jak na taką pojemność i moc 115 KM.

Data: 2019-10-14 08:31:20
Autor: Mirek Ptak
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
On 2019-10-10 20:13, Cavallino wrote:
Ja ostatnio byłem w ciężkim szoku jak jeździ 1.0 TSI w całkiem sporym Kamiq'u.
0-100 w 9,9 i Vmax ponad 190.
I naprawdę toto jedzie jak na taką pojemność i moc 115 KM.

Miałem przez tydzień Octavię z takim silnikiem. Też byłem zaskoczony, że to jakoś jeździ (nie zachwycony jakby co ;) ), ale kultura pracy była tragiczna - zwłaszcza uruchamianie silnika przez system Start-Stop.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2019-10-09 18:43:00
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
Ale fakt, IMO dizel z manualną
skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.

Benzyna z manualem lepsza ?

Ale z drugiej
strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
sprawdzić.

BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

Zakres ... roznie bywa, moj opelk przyzwoicie ciagnie 1500-4000 rpm, i to jest dosc szeroko.
Starsze, majac zakres np 2-4krpm ... zalezy z jaka benzyna porownywac.

Na obroty moze i wolniej wchodzi ... ale mniej ich potrzeba.

Niestety - o dokladne dane techniczne coraz trudniej ... klienta przestalo interesowac, czy unijny przepis zabrania podawac ?

Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie wyrownywalo ...

J.

Data: 2019-10-09 20:46:39
Autor: JDX
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
On 2019-10-09 18:43, J.F. wrote:
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
Ale fakt, IMO dizel z manualną
skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.

Benzyna z manualem lepsza ?
No pewnie. Wyżej się kręci i mniej wachlować wajchą od biegów trzeba.

[...]
Zakres ... roznie bywa, moj opelk przyzwoicie ciagnie 1500-4000 rpm, i
to jest dosc szeroko.
A mój benzynowy opelek ciągnie od 2000 do 5500, wyżej nie próbowałem.
Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 6500. Oczywiście w mieście,
na niskich biegach, bo 5500 na piątce w trasie w normalnych warunkach
dla silniczka 1,2 75 KM jest niemożliwe. :-) Mocy niet. :-)

[...]
Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
wyrownywalo ...
IMO to nie kwestia TDI tylko dobrze dopasowanych automatów.

Data: 2019-10-09 21:48:50
Autor: Irokez
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-09 o 20:46, JDX pisze:

Benzyna z manualem lepsza ?
No pewnie. Wyżej się kręci i mniej wachlować wajchą od biegów trzeba.

Oj kurde, tutaj dużo zależy od zestawienia silnik + skrzynia.
2.4JTD + 5 biegów w AR 156 nie miałem problemów w mieście z mieszaniem wajchą (pewnie też rzędowa 5-ka swoje robiła).
Toyota Verso benzyna 1.8 ze skrzynią 6-biegową myślałem że mnie szlak trafi, gorzej jak w dieslu czy jak w mojej starej 2.0 benzynie Avensis T25, w trasie bardziej brakuje 7 biegu niż mi 6-stego w staruszku - tak tragicznie poskładane.


--
Irokez

Data: 2019-10-10 11:14:00
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
Ale fakt, IMO dizel z manualną
skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.

Benzyna z manualem lepsza ?

Ale z drugiej
strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
sprawdzić.

BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

Ale co tam jest na tym papierze?
Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
o dynamice samochodu.

Tylko taki wykres się liczy:

http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

Data: 2019-10-10 12:23:44
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

Ale co tam jest na tym papierze?
Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
o dynamice samochodu.
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,

-czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
-czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.

Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi troche zamieszania wprowadzaly.
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

J.

Data: 2019-10-10 15:50:52
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-10 o 12:23, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

Ale co tam jest na tym papierze?
Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
o dynamice samochodu.
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
  Już nie ściemniaj, że nie wiesz po co.
Zaznaczyłem na wykresie pole, którego powierzchnia to dynamika pojazdu:

https://ibb.co/YNPTNPG


Z czasów przyśpieszenia nic się nie dowiesz.
Wiem to nie tylko z teorii ale i z doswiadczeń.

Data: 2019-10-10 17:27:19
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9f373d$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-10 o 12:23, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
[...]
BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

Ale co tam jest na tym papierze?
Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
o dynamice samochodu.
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,

Już nie ściemniaj, że nie wiesz po co.
Zaznaczyłem na wykresie pole, którego powierzchnia to dynamika pojazdu:
https://ibb.co/YNPTNPG

Nie bardzo wiem dlaczego akurat to nazywasz dynamika ... no, moze i jakis sens ma.

Z czasów przyśpieszenia nic się nie dowiesz.
Wiem to nie tylko z teorii ale i z doswiadczeń.

Z czasow przyspieszenia sie dowiem, w jakim czasie przyspiesza miedzy danymi predkosciami.

Z twojego wykresu sie tego nie dowiem :-)

J.

Data: 2019-10-11 09:52:03
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-10 o 17:27, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9f373d$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-10 o 12:23, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
[...]
BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

Ale co tam jest na tym papierze?
Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
o dynamice samochodu.
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,

Już nie ściemniaj, że nie wiesz po co.
Zaznaczyłem na wykresie pole, którego powierzchnia to dynamika pojazdu:
https://ibb.co/YNPTNPG

Nie bardzo wiem dlaczego akurat to nazywasz dynamika ... no, moze i jakis sens ma.

Z czasów przyśpieszenia nic się nie dowiesz.
Wiem to nie tylko z teorii ale i z doswiadczeń.

Z czasow przyspieszenia sie dowiem, w jakim czasie przyspiesza miedzy danymi predkosciami.

Z twojego wykresu sie tego nie dowiem :-)

Wysokości auta tez się z mojego wykresu nie dowiesz :)

Data: 2019-10-10 20:11:34
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 10-10-2019 o 12:23, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

Ale co tam jest na tym papierze?
Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
o dynamice samochodu.
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,

-czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
-czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.

Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi troche zamieszania wprowadzaly.
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Data: 2019-10-11 10:34:19
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnns8k$vqh$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 10-10-2019 o 12:23, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
-czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
-czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.

Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi troche zamieszania wprowadzaly.
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...

Wiec  niekoniecznie najwyzszy, niekoniecznie dokladnie 4 czy 5, ale owszem - jakis taki, przy ktorym sie te 70 pojedzie bez wycia silnika.


J.

Data: 2019-10-11 10:48:13
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnns8k$vqh$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 10-10-2019 o 12:23, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
-czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
-czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.

Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi troche zamieszania wprowadzaly.
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...

Dlaczego nie?
Raz na próbę można...

Data: 2019-10-11 11:03:39
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnpfkb$qle$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...

Dlaczego nie? Raz na próbę można...

Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym biegu  :-)

Hm, pojedzie? Bedzie mial gdzies 1000-1300 obrotow, ten dieslek akurat juz od 1500 przyzwoicie ciagnie ...
Moze i po plaskim da rade :-)


J.

Data: 2019-10-11 11:33:19
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 11-10-2019 o 11:03, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnpfkb$qle$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...

Dlaczego nie? Raz na próbę można...

Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym biegu  :-)

To jest właśnie elastyczność silnika.
Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.


Hm, pojedzie?

Każdy pojedzie.
Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy silnik będzie miał dużą elastyczność.

Data: 2019-10-11 11:52:38
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnpi8u$s5f$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-10-2019 o 11:03, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...

Dlaczego nie? Raz na próbę można...

Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym biegu  :-)

To jest właśnie elastyczność silnika.
Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.

Ale tez nie wymagajmy, zeby podawac dla przypadku "raz na probe mozna".
Prawdopodobnie bym jechal na 5-ce, to dla takiego podawajmy.

Hm, pojedzie?
Każdy pojedzie.
Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy silnik będzie miał dużą elastyczność.

Niektore zaczna szarpac. Diesle akurat chyba nie ... ale moze im nie starczyc mocy na utrzymanie predkosci.

J.

Data: 2019-10-11 12:06:18
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 11-10-2019 o 11:52, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnpi8u$s5f$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-10-2019 o 11:03, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...

Dlaczego nie? Raz na próbę można...

Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym biegu  :-)

To jest właśnie elastyczność silnika.
Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.

Ale tez nie wymagajmy, zeby podawac dla przypadku "raz na probe mozna".
Prawdopodobnie bym jechal na 5-ce, to dla takiego podawajmy.

To znaczy dla jakiego?
Bo "na 5-tce" sztywno nie ma sensu, przy porównaniu skrzyni 5 biegowej i 9 biegowej.


Hm, pojedzie?
Każdy pojedzie.
Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy silnik będzie miał dużą elastyczność.

Niektore zaczna szarpac.

Znaczy nieelastyczne - o to chodzi w tym teście.

Diesle akurat chyba nie ...

Szybciej niż benzyniaki, zwłaszcza wolnossące.
Ale pojechać pojadą.

Data: 2019-10-12 18:12:12
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Dnia Fri, 11 Oct 2019 12:06:18 +0200, Cavallino napisał(a):
W dniu 11-10-2019 o 11:52, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...

Dlaczego nie? Raz na próbę można...

Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym biegu  :-)

To jest właśnie elastyczność silnika.
Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.

Ale tez nie wymagajmy, zeby podawac dla przypadku "raz na probe mozna".
Prawdopodobnie bym jechal na 5-ce, to dla takiego podawajmy.

To znaczy dla jakiego?
Bo "na 5-tce" sztywno nie ma sensu, przy porównaniu skrzyni 5 biegowej i 9 biegowej.

No i dlatego pisalem "na optymalnym biegu".
Moze niekoniecznie mialem na mysli ten od najkrotszego czasu, ale tez nie od razu najwyzszy.

Hm, pojedzie?
Każdy pojedzie.
Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy silnik będzie miał dużą elastyczność.

Niektore zaczna szarpac.

Znaczy nieelastyczne - o to chodzi w tym teście.

Nie po to jest skrzynia biegow, zeby sie tym przejmowac.

Diesle akurat chyba nie ...

Szybciej niż benzyniaki, zwłaszcza wolnossące.
Ale pojechać pojadą.

Pojada bez szarpania, a benzynki niekoniecznie.
Ale przyspieszac tez nie beda :-)


J.

Data: 2019-10-11 17:28:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello J.F.,

Friday, October 11, 2019, 10:34:19 AM, you wrote:

[...]

Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
sie przydalo.
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...

Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-11 17:38:01
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 11-10-2019 o 17:28, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello J.F.,

Friday, October 11, 2019, 10:34:19 AM, you wrote:

[...]

Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
sie przydalo.
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...

Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.

170 to na ma pewnie przy 6 tys.
Ile się kręci przy 60 km/h na najwyższym biegu, 1000 czy 1500 obr?
Więc siłą rzeczy masz co najwyżej 1/5 z tych koników wtedy.....

Data: 2019-10-11 17:51:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello Cavallino,

Friday, October 11, 2019, 5:38:01 PM, you wrote:

Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
sie przydalo.
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
170 to na ma pewnie przy 6 tys.
Ile się kręci przy 60 km/h na najwyższym biegu, 1000 czy 1500 obr?
Więc siłą rzeczy masz co najwyżej 1/5 z tych koników wtedy.....

Zapominasz, że przy niskich obrotach turbina się nie kręci... Podziel
to jeszcze przez 2 co najmniej.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-11 18:21:06
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 11-10-2019 o 17:51, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Cavallino,

Friday, October 11, 2019, 5:38:01 PM, you wrote:

Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
sie przydalo.
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
170 to na ma pewnie przy 6 tys.
Ile się kręci przy 60 km/h na najwyższym biegu, 1000 czy 1500 obr?
Więc siłą rzeczy masz co najwyżej 1/5 z tych koników wtedy.....

Zapominasz, że przy niskich obrotach turbina się nie kręci... Podziel
to jeszcze przez 2 co najmniej.

No nie wiem, benzyniaki też mają maks. momenty już od 2200, więc nawet jak nie dmucha z całą mocą, to przy 1500 coś tam powinna już dawać.

Data: 2019-10-12 18:04:10
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Dnia Fri, 11 Oct 2019 17:28:39 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
sie przydalo.
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...

Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki.

Przy jakiej ? I jak to żąda - ma jakis wyswietlacz czy głosem ?

A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.

To akurat mnie nie zdziwi :-)

J.

Data: 2019-10-12 19:07:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello J.F.,

Saturday, October 12, 2019, 6:04:10 PM, you wrote:

Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
sie przydalo.
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki.
Przy jakiej ?

poniżj 60 km/h...

I jak to żąda - ma jakis wyswietlacz czy głosem ?

Wyświetlacz.

A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
To akurat mnie nie zdziwi :-)

Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-12 19:19:25
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Dnia Sat, 12 Oct 2019 19:07:54 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki.
Przy jakiej ?
poniżj 60 km/h...

A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
To akurat mnie nie zdziwi :-)

Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.

Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
No i predkosc maksymalna mial nizsza ... wiec przestac sie gapic na
wyswietlacz ? :-)

Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
wyprzedzaniem :-)

J.

Data: 2019-10-12 21:38:14
Autor: kk
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
On 2019-10-12 19:19, J.F. wrote:



A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
To akurat mnie nie zdziwi :-)

Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.

Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
No i predkosc maksymalna mial nizsza ... wiec przestac sie gapic na
wyswietlacz ? :-)

Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
wyprzedzaniem :-)

O ile biegów?

Data: 2019-10-12 22:07:15
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Dnia Sat, 12 Oct 2019 21:38:14 +0200, kk napisał(a):
On 2019-10-12 19:19, J.F. wrote:
A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
To akurat mnie nie zdziwi :-)

Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.

Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
No i predkosc maksymalna mial nizsza ... wiec przestac sie gapic na
wyswietlacz ? :-)

Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
wyprzedzaniem :-)

O ile biegów?

Jadac 60 to chyba gdzies o trzy.

J.

Data: 2019-10-12 22:25:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello J.F.,

Saturday, October 12, 2019, 10:07:15 PM, you wrote:

A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
To akurat mnie nie zdziwi :-)
Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.
Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
No i predkosc maksymalna mial nizsza ... wiec przestac sie gapic na
wyswietlacz ? :-)
Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
wyprzedzaniem :-)
O ile biegów?
Jadac 60 to chyba gdzies o trzy.

Albo i cztery - można się pogubić.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-12 23:31:55
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 12.10.2019 o 21:38, kk pisze:

Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
wyprzedzaniem :-)

O ile biegów?

Ja zwykle redukowałem o dwa.


--
Shrek

Data: 2019-10-12 22:22:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello J.F.,

Saturday, October 12, 2019, 7:19:25 PM, you wrote:

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki.
Przy jakiej ?
poniżj 60 km/h...
A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
To akurat mnie nie zdziwi :-)
Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.
Ale lanos nie mial 6 biegow :-)

Może to i lepiej.

No i predkosc maksymalna mial nizsza ...

Ale po co mi szybciej? Nie ma gdzie jechać szybciej.

wiec przestac sie gapic na wyswietlacz ? :-)
Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
wyprzedzaniem :-)

Dobre nawyki za słabe - trzeba mocniej redukować :(

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-13 00:47:26
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Dnia Sat, 12 Oct 2019 22:22:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki.
Przy jakiej ?
poniżj 60 km/h...
A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
To akurat mnie nie zdziwi :-)
Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.
Ale lanos nie mial 6 biegow :-)

Może to i lepiej.

No i predkosc maksymalna mial nizsza ...
Ale po co mi szybciej? Nie ma gdzie jechać szybciej.

Nie chodzi o to ze nie ma gdzie, tylko ze lanos jak mial vmax ok 180, i to bylo na maksymalnych obrotach, to jadac 60 bylo 1/3 tych obrotow.
Powiedzmy 2000. A ze Alfa pojedzie sporo szybciej, to w niej wyjdzie 1/4 - powiedzmy
1500. A to spora roznica dla benzyniaka.

wiec przestac sie gapic na wyswietlacz ? :-)
Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
wyprzedzaniem :-)

Dobre nawyki za słabe - trzeba mocniej redukować :(

Albo nie jezdzic 60 na 6-tym biegu :-)

J.

Data: 2019-10-12 19:31:23
Autor: 'TomN'
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>:

żąda 6-tki.
Wyświetlacz.

Oj, naciśnij do podłogi gaz, to się wyświetlaczu zmieni, i nawet na 4 nie będzie "sugerował"!

Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.

Pokaż przełożenia koreanca i włocha  na najwyższym biegu :)

--
'Tom N'

Data: 2019-10-12 22:24:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello 'TomN',

Saturday, October 12, 2019, 7:31:23 PM, you wrote:

RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>:
żąda 6-tki.
Wyświetlacz.
Oj, naciśnij do podłogi gaz, to się wyświetlaczu zmieni, i nawet na 4 nie
będzie "sugerował"!

Już nic nie będzie sugerował - zakrztusi się i przejdzie w tryb
awaryjny na dwóch garach :P

Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
z 60 km/h.
Pokaż przełożenia koreanca i włocha  na najwyższym biegu :)

Nie chce mi się szukać. Ale wierz mi - osiągi są żenujące :(


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-11 17:23:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello Cavallino,

Thursday, October 10, 2019, 8:11:34 PM, you wrote:

BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.
Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
Ale co tam jest na tym papierze?
Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
o dynamice samochodu.
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuningu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
-czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
-czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.
Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi troche
zamieszania wprowadzaly.
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie przydalo.
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-11 17:31:28
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 11-10-2019 o 17:23, RoMan Mandziejewicz pisze:

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.

Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.
Ja nie mam z tym problemów, choć oczywiście nie przy 60 km/h.

Data: 2019-10-11 17:49:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello Cavallino,

Friday, October 11, 2019, 5:31:28 PM, you wrote:

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.
Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.

On ma bardzo dobry moment obrotowy. Tylko trochę wyżej.

Ja nie mam z tym problemów, choć oczywiście nie przy 60 km/h.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-11 18:19:47
Autor: Cavallino
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 11-10-2019 o 17:49, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Cavallino,

Friday, October 11, 2019, 5:31:28 PM, you wrote:

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.
Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.

On ma bardzo dobry moment obrotowy. Tylko trochę wyżej.

Ma 280?
No to jak na benzyniaka to faktycznie nieźle, ale w tych okolicach i tak kiepsko.

Data: 2019-10-11 18:26:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Hello Cavallino,

Friday, October 11, 2019, 6:19:47 PM, you wrote:

Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.
Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.
On ma bardzo dobry moment obrotowy. Tylko trochę wyżej.
Ma 280?

250 i to dopiero przy 2500 rpm. I to boli. Dlatego trzeba redukować.
Konkurenci potrafili zapewnić moment przy 1250-1300 rpm a z 1.4 l nie
ma jak.

No to jak na benzyniaka to faktycznie nieźle, ale w tych okolicach i tak
kiepsko.



--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-10-09 20:34:28
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 09.10.2019 o 18:32, JDX pisze:
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
A koń jest koń. Więcej koni pojedzie (poza bardzo specyficznymi
przypadkami) lepiej, co więcej benzyna również pojedzie lepiej od dizla,
czego dowodem jest to, że we wszyskich motosportach króluje jednak
benzyna. Co najwyżżej namachać się więcej trzeba.


No chyba nie we wszystkich, bo tractor pulling czy wyścigi ciągników
siodłowych to chyba jednak dizle. :-)

A pisałem, że z wyjątkiem specyficznych przypadków? No więc tak. Do orania pola benzyna się średnio nadaje;)

Ale fakt, IMO dizel z manualną
skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.

To też trochę kwestia przyzwyczajenia.

Ale z drugiej
strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
sprawdzić.

Praktycznie zawsze wieksza moc to lepsze osiągi. Jak ktoś lubi mało machać, to lepszy dizel albo po prostu automat. Jak chcesz się ścigać to praktycznie zawsze benzyna przy porównywalnych silnikach.

BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.

Dlatego w motosportach dizle raczej nie królują. Ale jak ktoś chce się toczyć to szeroki zakres w którym jest duży moment może być zaletą. Natomiast tak czy inaczej do krótkich przebiegó to raczej "technicznie" beznzyna lepsza.


--
Shrek

Data: 2019-10-09 21:23:50
Autor: JDX
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
On 2019-10-09 20:34, Shrek wrote:
[...]
A pisałem, że z wyjątkiem specyficznych przypadków? No więc tak. Do
orania pola benzyna się średnio nadaje;)
E tam. Jako szczaw na własne oczy widziałem jak sąsiad moich rodziców
orał pole ruskim GAZ-em 67. Tam siedzi 3 litrowa benzynka. :-)

Data: 2019-10-08 12:49:29
Autor: J.F.
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9c0f21$0$531$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 07.10.2019 o 22:51, z pisze:
Wiadomo - dlatego w motosportach tylko dizle!
Pacz pan i nawet w F1 nie ma. No i?

Ciekawe czemu, skoro dizel lepszy...

Jakby diesel byl gorszy, to by go nie musieli w regulaminie F1 zakazywac :-P

W dodatku zapłacisz sporo więcej przy zakupie.
Poważnie?
Przejrzyj ogłoszenia. Mówimy o używanych

Poważnie dizle tańsze? Jakiś czas temu były droższe. No to czemu tańsze skoro lepsze?

Niemcy sie boja ? I Polacy tez sie boja ?

Bo ekologiczne myslenie rodakow to niezbyt wierze :-)

J.

Data: 2019-10-09 06:53:50
Autor: Shrek
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 08.10.2019 o 12:49, J.F. pisze:

Ciekawe czemu, skoro dizel lepszy...

Jakby diesel byl gorszy, to by go nie musieli w regulaminie F1 zakazywac :-P

I w rajdach... ;)

--
Shrek

Data: 2019-10-08 11:20:51
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-07 o 22:32, Shrek pisze:
W dniu 07.10.2019 o 21:18, z pisze:

Dobra.
Szukam benzyny.

Tylko że 140 konną Toyotą benzynową nie pojedziesz tak jak 120 KM Dieslem ;-)

Wiadomo - dlatego w motosportach tylko dizle!

I tylko 120 KM oczywiście.

Data: 2019-10-08 11:23:29
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-07 o 22:32, Shrek pisze:
W dniu 07.10.2019 o 21:18, z pisze:

Dobra.
Szukam benzyny.

Tylko że 140 konną Toyotą benzynową nie pojedziesz tak jak 120 KM Dieslem ;-)

Wiadomo - dlatego w motosportach tylko dizle!

A. Zapomniałem jeszcze o hymnie.

Jeden dziewięć TE DE I !!!


Jeden dziewięć TE DE I !!!


Jeden dziewięć TE DE I !!!

i teraz wszyscy razem:


Jeden dziewięć TE DE I !!!


Jeden dziewięć TE DE I !!!


Jeden dziewięć TE DE I !!!

Data: 2019-10-08 13:01:32
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-08 o 11:23, robot pisze:
Jeden dziewięć TE DE I !!!

Jeden dziewięć Jot Te De ;-)

Data: 2019-10-08 15:39:36
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-08 o 13:01, z pisze:
W dniu 2019-10-08 o 11:23, robot pisze:
Jeden dziewięć TE DE I !!!

Jeden dziewięć Jot Te De ;-)

To nie do pomyślenia co ludzie robią.
Uwierzysz, że widziałem kiedyś gościa, który miał z fiata zdjęty emblemat JTD
i przyklejone w miejsce tego TDI czerwone.
Co ten chłop musiał mieć we łbie?

Data: 2019-10-08 15:45:51
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-08 o 15:39, robot pisze:
A Golf V TDI z pakietem GTI? ktoś mi kiedyś wciskał że takie wychodziły. Prawda to?

z

Data: 2019-10-08 16:29:09
Autor: robot
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-08 o 15:45, z pisze:
W dniu 2019-10-08 o 15:39, robot pisze:
A Golf V TDI z pakietem GTI? ktoś mi kiedyś wciskał że takie wychodziły. Prawda to?

z
Ze łzami w oczach muszę powiedzieć, że nie wiem.

Data: 2019-10-08 17:01:23
Autor: z
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-08 o 16:29, robot pisze:
Ze łzami w oczach muszę powiedzieć, że nie wiem.

Było GTD ale nie TDI ze zderzakami od GTI ;-)

Data: 2019-10-07 22:36:16
Autor: Irokez
Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
W dniu 2019-10-07 o 21:18, z pisze:
W dniu 2019-10-04 o 23:04, Irokez pisze:

Dobra.
Szukam benzyny.

Tylko że 140 konną Toyotą benzynową nie pojedziesz tak jak 120 KM Dieslem ;-)

W dodatku zapłacisz sporo więcej przy zakupie.

Przemyśl to jeszcze raz ;-)

Wiesz co, dla przyjemności z jazdy to kupił bym znowu Alfę Romeo 159 2.4JTDm 200KM i delikatnie podstroił do jakichś 230KM/490Nm.



--
Irokez

Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona