Diesel nie odpala od -10

Data: 2012-02-10 08:39:29
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10

Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał się niemiecki autem das szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wygląda tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, kręciłem, kręciłem aż aku odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na następny dzień to samo - biały dym z rury taki śmierdzący (na pewno nie słodkawy więc to nie płyn chłodzący). Pomyślałem, że zamarzło paliwo i parafina się zrobiła. Zaciągnąłem auto do ojca do garażu. Postał niecały jeden dzień i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było słychać że zaczyna kręcić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie jeździło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o 23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak kręcę to zero reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko kręcił rozrusznik i od czasu do czasu parsknie białym dymem z rury, śmierdzącym powiedzmy spalenizną czy jakoś tak. Świecę sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemę oczywiście odpiąłem) i do świecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr, to chyba po tej wizycie w garażu i późniejszym jeżdżeniu coś by się działo - czy źle myślę? Na jesień jakoś robiłem przegląd wtrysków etc i wyszło, że to już stary silnik i ciśnienie na jednym cylindrze nie trzyma (mogę coś źle pisać za co przepraszam - nie znam się kompletnie na tym i z głowy piszę) - znalazłem kartę od mechanika i mam tak:
cvs sprężanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczyną, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować, bo nie chce mi się ciągnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia pojeździć, tym bardziej, że dziś z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszę, że szukałem w google ale nie mogę nic sensownego znaleźć a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że się za dobrze w tym nie orientuję, stąd mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.

--
xbartx

Data: 2012-02-10 09:44:16
Autor: Tadeusz
Diesel nie odpala od -10

Użytkownik "xbartx" <> napisał w wiadomości ...

[...]

u mojej znajomej podobny objaw dawały padnięte świece żarowe
po ich wymianie ropniak pali "od strzału" :)
wprawdzie nie almera ale to chyba nie ma aĹĽ takiego znaczenia...

Tadeusz

Data: 2012-02-10 01:05:16
Autor: Gom
Diesel nie odpala od -10
On Feb 10, 9:44 am, "Tadeusz" <t...@spam-nie.onet.pl> wrote:
u mojej znajomej podobny objaw dawały padnięte ¶wiece żarowe
po ich wymianie ropniak pali "od strzału" :)

¦wiece to raz, dwa to nieszczelno¶ci w układzie paliwowym.

Popatrz jak zachowuje się ropa w przewodach, czy nie widać b±belków
powietrza. A rano - przed odpaleniem silnika - zerknij, czy aby
przypadkiem przewody nie s± puste.
Mój diesel też nie chciał odpalać na większych mrozach (pomiędzy 0 a
-10 nie było problemów). Po wymianie oringów na przewodach paliwowych
problem ust±pił.

--
Gom

Data: 2012-02-10 10:30:48
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:05:16 -0800, Gom napisał(a):

Świece to raz, dwa to nieszczelności w układzie paliwowym.

Ze świecami to mogę sobie jeszcze poradzić ale z nieszczelnościami to już gorzej. Nie to że mam dwie lewe ręce, bo nie mam i lubię dłubać (akurat może nie w autach) ale potrzebował będę jakiejś wiedzy - poszukam jak nie znajdę to pojadę do warsztatu.

Popatrz jak zachowuje się ropa w przewodach, czy nie widać bąbelków
powietrza. A rano - przed odpaleniem silnika - zerknij, czy aby
przypadkiem przewody nie sÄ… puste.
Mój diesel też nie chciał odpalać na większych mrozach (pomiędzy 0 a -10
nie było problemów). Po wymianie oringów na przewodach paliwowych
problem ustąpił.

Jak napisałem powyżej jeżeli się doszukam gdzie mam patrzeć i na co to tak zrobię.

--
xbartx

Data: 2012-02-10 09:49:41
Autor: yabba
Diesel nie odpala od -10
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:jh2l41$lcj$1inews.gazeta.pl...

[...]

a jest tego duĹĽo, poza tym przyznam teĹĽ, ĹĽe siÄ™ za dobrze w tym nie
orientuję, stąd mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.

Na drugim cylindrze trochę za niskie ciśnienie, ale na 3 pozostałych powinien odpalić. Przyczyną mogą być zużyte wtryski (kto je sprawdzał), uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W zależności od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala, ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- xbartx

Data: 2012-02-10 10:32:22
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 09:49:41 +0100, yabba napisał(a):

[...]

Dzięki wielkie za info. Jeżeli to tutaj tkwi przyczyna to raczej bez wizyty u doktora się nie obejdzie. Wtryski sprawdzał mi ostatnio mechanik, który specjalizuje się właśnie w starych dieslach i jest chyba jedną z lepszych osób w moim mieście, no ale będzie go trzeba chyba jeszcze raz odwiedzić ;)

--
xbartx

Data: 2012-02-10 09:56:05
Autor: Kamil 'Model'
Diesel nie odpala od -10
W dniu 2012-02-10 09:39, xbartx pisze:

[...]

W tym roku sprawa wygl±da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, kręciłem, kręciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
następny dzień to samo - biały dym z rury taki ¶mierdz±cy (na pewno nie
słodkawy więc to nie płyn chłodz±cy). Pomy¶lałem, że zamarzło paliwo i
parafina się zrobiła. Zaci±gn±łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzień i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna kręcić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak kręcę to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko kręcił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, ¶mierdz±cym powiedzmy spalenizn± czy
jako¶ tak. ¦wiecę sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemę
oczywi¶cie odpi±łem) i do ¶wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu co¶ by się
działo - czy Ľle my¶lę? Na jesień jako¶ robiłem przegl±d wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ci¶nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogę co¶ Ľle pisać za co przepraszam - nie znam się kompletnie na tym i
[...]
czy to może być przyczyn±, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi się ci±gn±ć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dzi¶ z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszę, że szukałem w google ale nie mogę nic sensownego znaleĽć
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że się za dobrze w tym nie
orientuję, st±d mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.

  To że ¶wiece iskrz± to nie znaczy, że dobrze grzej±. Każda do wykręcenia i podłaczenia bezpo¶rednio pod aku, aby zobaczyć jak grzej±. Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam, że ze 2-3 będ± słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w golfie, że jedna ¶wieca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak było troszkę zimniej to kulawo zapalał.

Data: 2012-02-10 01:01:56
Autor: Czarek Daniluk
Diesel nie odpala od -10
On Feb 10, 9:56 am, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzin...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Ano dokładnie - ¶wiec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie
można sprawdzić czy ewentualnie pobiera pr±d.
Jak kto¶ j± przeci±gn±ł - czytaj za ostro wkręcił to grzeje przy samym
pocz±tku i też dupa ;) pr±d pobiera, niby sprawna a nie odpala.

Pozdrawiam !

Data: 2012-02-10 10:28:15
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):

Ano dokładnie - świec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie można
sprawdzić czy ewentualnie pobiera prąd. Jak ktoś ją przeciągnął - czytaj
za ostro wkręcił to grzeje przy samym początku i też dupa ;) prąd
pobiera, niby sprawna a nie odpala.

No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzieś wyczytałem, że można sprawdzić. Samych świec to szukałem 5 minut chyba posiłkując się googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jakiś specjalny klucz? Nie pamiętam już jak to tam wygląda. Czy może od razu się nie bawić i kupić komplet nowych świec i wszystkie wymienić?

--
xbartx

Data: 2012-02-10 12:36:41
Autor: Kamil 'Model'
Diesel nie odpala od -10
W dniu 2012-02-10 11:28, xbartx pisze:
[...]

No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzie¶ wyczytałem, że
można sprawdzić. Samych ¶wiec to szukałem 5 minut chyba posiłkuj±c się
googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jaki¶ specjalny klucz?
Nie pamiętam już jak to tam wygl±da. Czy może od razu się nie bawić i
kupić komplet nowych ¶wiec i wszystkie wymienić?

Podejrzewam, że żaden specjalny klucz nie jest potrzebny, tylko tak jak większo¶ć ma łeb na klucz 10. Musisz uważać aby nie ukręcić ¶wiecy, więc najlepiej rozgrzej silnik i do dzieła. Tylko dobry klucz, co by nie wyrobił łba i spokojnie delikatnie wykręcać. Jak idzie ciężko to odpu¶ć. Popsikaj penetratorem i lekko dokręcaj i odkręcaj ¶wiecę, póĽniej zostaw na 30 minut i spróbuj ponownie. I tak z każd± ¶wiec±. Nie wiem ile do Twojego auta kosztuj± ¶wiece, ale zawsze lepiej kupić jakie¶ porz±dne (beru, febi, bosch) niż te najtańsze, bo one mog± się spalić po miesi±cu. Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana ¶wiec, widzę, że do twojego nissana ¶wiece s± podobne jak do opla corsy 1,5D. Nie powinny się ukręcić, ale trzeba uważać aby kupić dobr± ¶wiecę. Ja raz się zrobiłem i kupiłem iskrę (ok. 35PLN) i nie pasowała (żarnik ¶wiecy był o 0,5mm za gruby i ¶wieca nie chciała się do końca wkręcić). Musiałem odżałować i kupiłem ¶wiece HKT w intercarsie które pasuj± bez problemu, ale cenowo ok. 80PLN. Oryginalne Beru kosztowały ok. 150PLN. Ta HKT działa już drugi rok w corsie.

Data: 2012-02-10 04:46:53
Autor: Gom
Diesel nie odpala od -10
On Feb 10, 12:36 pm, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzin...@gazeta.pl> wrote:
Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana ¶wiec

Dodam, że mój mechanik wkręca nowe ¶wiece na smar miedziowy.
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
razie ta taktyka się sprawdza.

--
Gom

Data: 2012-02-11 14:25:23
Autor: Wojtek
Diesel nie odpala od -10
Dodam, że mój mechanik wkręca nowe ¶wiece na smar miedziowy.
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
razie ta taktyka się sprawdza.

Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.

--
Wojtek

Data: 2012-02-11 08:15:07
Autor: Gom
Diesel nie odpala od -10
On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" <woj...@laaapppii.plll> wrote:
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.

Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)

Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy?

--
Gom

Data: 2012-02-11 17:33:49
Autor: morghul
Diesel nie odpala od -10
Bo miedĽ zjada alu. Z zasady nie ł±czy się aluminium z miedzi± bo powoduje korozję aluminium ale czy ja wiem czy w tym przypadku to będzie miało jaki¶ wpływ? W końcu nie ma dopływu tlenu a z tego co pamiętam to korozja w tym przypadku potrzebuje tlenu.

--

morghul

Użytkownik "Gom" <gomspam@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:5d9462f9-23e8-4c10-b4ca-6b83314ce3ebg27g2000yqa.googlegroups.com...

Data: 2012-02-10 10:26:10
Autor: Agent
Diesel nie odpala od -10
Ale te świece to sprawdzałeś z odlączonym przewodem łączącym je razem? Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogą iskrzyć.

Data: 2012-02-10 10:26:20
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 10:26:10 +0100, Agent napisał(a):

Ale te świece to sprawdzałeś z odlączonym przewodem łączącym je razem?
Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogą iskrzyć.

Na samochodach to siÄ™ moĹĽe nie znam ale z elektrykÄ… to sobie radzÄ™ ;)
Oczywiście że sprawdzałem każdą z osobna.

--
xbartx

Data: 2012-02-10 12:55:12
Autor: Agent
Diesel nie odpala od -10

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:jh2rcc$lcj$3inews.gazeta.pl...
[...]

W takim razie ja bym odpiął wąż za filtrem paliwa i włożył go do butelki z ON. Jak zapali tzn że albo filtr zapchany albo w zbiorniku na smoku parafina przyblokowała. A jak nie zmieniałeś dawno filtra to w ciemno bym wymienił. Potem odpowietrzyć, podpomować gruszką i jak zrobi się twarda zapalać. Powinien wtedy chociaż na chwilę zagadać Jak gruszka się nie zrobi twarda znaczy że paliwo gdzieś przymarzło. Depresator nie pomoże jak już jest parafina.

Data: 2012-02-10 12:41:32
Autor: kogutek
Diesel nie odpala od -10
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):

[...]

 odmĂłwiĹ‚o współpracy. PodĹ‚adowaĹ‚em aku, dolaĹ‚em skydda do paliwa i na nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biaĹ‚y dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie sĹ‚odkawy wiÄ™c to nie pĹ‚yn chĹ‚odzÄ…cy). PomyĹ›laĹ‚em, ĹĽe zamarzĹ‚o paliwo i
 parafina siÄ™ zrobiĹ‚a. ZaciÄ…gnÄ…Ĺ‚em auto do ojca do garaĹĽu. PostaĹ‚ niecaĹ‚
[...]
 a jest tego duĹĽo, poza tym przyznam teĹĽ, ĹĽe siÄ™ za dobrze w tym nie orientujÄ™, stÄ…d mĂłj post. Z gĂłry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.

Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%. Masz
silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym. --

Data: 2012-02-10 14:07:52
Autor: Agent
Diesel nie odpala od -10

[...]

25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym przesadziłe¶.

Data: 2012-02-10 13:27:55
Autor: kogutek
Diesel nie odpala od -10
Agent <weqwer@onet.eu> napisał(a):

> [...]
> pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>
> -- 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym przesadziłe¶.
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł. --

Data: 2012-02-10 14:49:49
Autor: Agent
Diesel nie odpala od -10

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jh360r$gus$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.

Poproszę Ľródło tych danych.

Data: 2012-02-10 14:08:08
Autor: kogutek
Diesel nie odpala od -10
Agent <weqwer@onet.eu> napisał(a):

> Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma > 33.
> Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.

Poproszę Ľródło tych danych.
Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

Data: 2012-02-10 15:06:44
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):

Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

No to mnie ładnie zdiagnozowaliście he he na amenta ;)
Jak jest około zera to odpala, więc poczekam na roztopy to sprawdzę i jak będzie jeździł to jeszcze trochę pośmigam - co mi tam.

--
xbartx

Data: 2012-02-10 15:50:09
Autor: kogutek
Diesel nie odpala od -10
> [...]

Jak jest około zera to odpala, więc poczekam na roztopy to sprawdzę i jak będzie jeździł to jeszcze trochę pośmigam - co mi tam.

Zużył się silnik i już. Nic na to nie poradzisz. Kiedy¶ był nowy i piękny.
Miał wszystkie konie. Teraz ma jednego starego, dwa okulały a czwarty już leży
i się nie podniesie. Jak był nowy to by przy - 60 zapalił jak by miał
odpowiednie paliwo. Jeszcze latem może pojeĽdzić. Tylko jak zobaczysz że kto¶
oponami pali to nie wrzeszcz. Lepszy od niego nie będziesz jak wraczydłem
będziesz jeĽdził. --

Data: 2012-02-10 21:38:09
Autor: Agent
Diesel nie odpala od -10

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jh3ebh$dcn$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Jak jest około zera to odpala, więc poczekam na roztopy to sprawdzę i jak
będzie jeździł to jeszcze trochę pośmigam - co mi tam.

Zużył się silnik i już

Sam jeste¶ zużyty

Data: 2012-02-10 22:52:03
Autor: kogutek
Diesel nie odpala od -10
Agent <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał(a):

> Zużył się silnik i już

Sam jeste¶ zużyty
Za tu Ty fabrycznie nowy. Zwłaszcza mózg. Sam DOS masz wpisany. --

Data: 2012-02-10 21:37:44
Autor: Agent
Diesel nie odpala od -10

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jh38c8$ok5$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

Głupoty gadasz i tyle.

Data: 2012-02-10 22:09:21
Autor: Agent
Diesel nie odpala od -10

Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

Ok nie chciało Ci się to ja sprawdziłem
dla silnika CD20
stopien sprezania 22
a cisniene sprezania przy 200 obrotach na min
nominalne 3,14 MPa
minimalne 2,45 MPa
dopuszczalna roznica miedzy cilndrami 0,49
Kolega ma różnicę max 0,7 ale i tak wszystkie s± ponad stan minimalny. Przyczyn± nie palenia tego silnika nie jest słabe sprężanie.

Data: 2012-02-10 21:29:41
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:09:21 +0100, Agent napisał(a):

[...]
i tak wszystkie sÄ… ponad stan minimalny. PrzyczynÄ… nie palenia tego
silnika nie jest słabe sprężanie.

Hmmm to juĹĽ sam nie wiem i raczej nie dojdÄ™. Jak tylko mrozy puszczÄ… i jakoĹ› odpali to go do doktora zaprowadzÄ™.
Ta moja Almera to 2.0 GX o ile dobrze pamiętam stary prosty diesel bez żadnych turbo - chodzi tak głośno jak Ford Transit ;)

Data: 2012-02-10 16:51:49
Autor: Robert_J
Diesel nie odpala od -10
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.

A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?

Data: 2012-02-10 16:59:41
Autor: Lewis
Diesel nie odpala od -10
W dniu 2012-02-10 16:51, Robert_J pisze:
[...]

Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy wymęczonym silniku.

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-02-10 19:19:20
Autor: Cezary Daniluk
Diesel nie odpala od -10
W dniu 2012-02-10 16:59, Lewis pisze:

Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy
wymęczonym silniku.

W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczę¶cia ;P

Pozdrawiam !

Data: 2012-02-10 22:48:54
Autor: kogutek
Diesel nie odpala od -10
Cezary Daniluk <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał(a):
> [...]

> wymęczonym silniku.

W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczę¶cia ;P

Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym. --

Data: 2012-02-11 00:11:09
Autor: Karolek
Diesel nie odpala od -10
W dniu 2012-02-10 23:48, kogutek pisze:

[...]

Bzdura.
W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony.
Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.

--
Karolek

Data: 2012-02-10 23:39:34
Autor: kogutek
Diesel nie odpala od -10
Karolek <dragnospam@o2.pl> napisał(a):

> [...]

Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.

W rzęchu co przy - 10 nie odpala i ma na jednym 26 a innym 33 nie jest
wykluczone że ma problem ze ¶wiecami i szeroko pojętym układem paliwowym. Ale
latem to silnik igiełka. Trochę tylko przykopci.  --

Data: 2012-02-11 11:46:17
Autor: Robert_J
Diesel nie odpala od -10
[...]

Żeby¶ się nie zdziwił :-). Jaki¶ czas temu osobi¶cie byłem przy takim badaniu, kiedy to silnik zassał wodę i się roz...ł. Pierwsza "naprawa" polegała na osuszeniu, wymianie filtra powietrza i próbie odpalenia. I co? Odpalił bez większego problemu, nie dymił, analiza spalin nic nie pokazała. Tyle że troszkę szarpał w czasie jazdy przy pewnej prędko¶ci obrotowej, dlatego po paru dniach pojechali¶my na gruntowniejsze badania. Okazało się że wygięły się 3 korbowody, ci¶nienia w dwóch garach spadły o 2-4 atmosfery, a w trzecim dużo więcej, chyba o 7 czy 8. I jako¶ auto jechało, nie dymiło, kontrola spalin nic nie wykazała. Więc nie teoretyzuj, bo pieprzysz jak potłuczony. Co prawie cała grupa Ci mówi, ale z uporem godnym lepszej sprawy udajesz że nie kumasz :-)

Data: 2012-02-10 21:31:57
Autor: Marek Dyjor
Diesel nie odpala od -10
Robert_J wrote:
[...]

kogutkowa w kogutkach górnych...

kogutek od dawna troluje na grupach budowlanych teraz przeprowadził nalot na grupę samochodow±.

niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodoł± ze starego roweru i klimatyzatora.

Data: 2012-02-10 22:55:39
Autor: kogutek
Diesel nie odpala od -10
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):
Robert_J wrote:

> [...]

niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodoł± ze starego roweru i klimatyzatora.
I tak jestem lepszy od Ciebie spamerze. Pamiętasz jak zachwalałe¶ star± pompę
ciepła w cenie dwóch nowych?

Data: 2012-02-11 09:04:09
Autor: Przembo
Diesel nie odpala od -10
*Robert_J* w wiadomo¶ci news:jh3een$dti$1inews.gazeta.pl napisał(a):
[...]

Jak możesz zadawać kogucikowi tak wredne pytanie? On przegl±dów nie uznaje to i sk±d ma wiedzieć co tam się bada?

Pozdr

Data: 2012-02-12 15:18:29
Autor: Robert Rędziak
Diesel nie odpala od -10
On Fri, 10 Feb 2012 14:07:52 +0100, Agent <weqwer@onet.eu> wrote:

25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym przesadziłe¶.

 Dla Sunny 2.0d:
 nominał 3.0-3.3MPa,
 min. 2.5MPa
 maks. różnica: 0.5MPa.

 Za Etzoldem, do znalezienia w internacie w dziesięć minut.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2012-02-10 21:50:50
Autor: Plumpi
Diesel nie odpala od -10
[...]

Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Wszyscy od razu "wytrąciła się parafina, świece, kompresja", a to zazwyczaj przyczyną jest pozostająca w filtrze paliwa odrobina wilgoci (wody), która zamarza i blokuje przepływ oleju napędowego. Filtr paliwa zwłąszcza w dieslach jest tak skonstruowany, że ma za zadanie wychwytywać kropelki wody. Woda ta potrafi osiąść na powierzchni filtra (wkładu) i jak zamarznie to odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.

Data: 2012-02-10 21:33:53
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 21:50:50 +0100, Plumpi napisał(a):

Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Wszyscy od razu "wytrąciła się parafina, świece, kompresja", a to
zazwyczaj przyczynÄ… jest pozostajÄ…ca w filtrze paliwa odrobina wilgoci
[...]

Zazwyczaj to robię przy wymianie oleju i staram się pilnować tych 10k km ale fakt, że było to jakoś na początku zeszłego roku, bo ostatnio tylko po mieście jeździł głównie.
Skłaniam się ku Twojej tezie, bo przy odpalaniu ewidentnie słychać, że nie ma paliwa i rozrusznik jakby kręci na sucho, kręci i kręci - nie wiem czy dobrze to opisuję ale chyba wiadomo o co chodzi. Jak postał w ciepłym garażu to odpalił, więc ta teoria by się w miarę kupy trzymała.

Data: 2012-02-11 10:43:23
Autor: Darek
Diesel nie odpala od -10
odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.
Jak to sprawdzić w których próbowałem szukać ale się nie udało

Data: 2012-02-10 22:45:17
Autor: Jackare
Diesel nie odpala od -10
[...]

dlatego ja mówię dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach.
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanę. Odpalam w każdych warunkach i nie płacę kosmicznych pieniędzy za naprawy.
Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzę rychłego końca zimy i przepraszam za niczego nie wnoszący post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i nie boję się zjebki :)))
--
Jackare

Data: 2012-02-10 22:52:38
Autor: J.F.
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:45:17 +0100, Jackare napisał(a):
W tym roku sprawa wygl±da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa,
dlatego ja mówię dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to był lublin z kontenerem ale on szczę¶ciem odpalał w każdych warunkach.
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanę. Odpalam w każdych warunkach i nie płacę kosmicznych pieniędzy za naprawy.
Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzę rychłego końca zimy i przepraszam za niczego nie wnosz±cy post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i nie boję się zjebki :)))

Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
problemu  z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.

No ale ceny paliw jakie sa kazdy widzi ... a te diesle wcale nie takie
oszczedne ..

J.

Data: 2012-02-10 23:30:44
Autor: Jackare
Diesel nie odpala od -10
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ny5ano04dg0d.c2iphbvghj8s$.dlg40tude.net...

Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
problemu  z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.

dotrze dotrze, jednakowoż wybieram benzynę kupuj±c samochód osobowy. Jak napisałem mój lublin odpalał w każdych warunkach ale to była technologia o dużej zawarto¶ci my¶li kowalskiej :), więc im prymitywniej tym lepiej

Data: 2012-02-11 11:20:26
Autor: Cavallino
Diesel nie odpala od -10
Użytkownik "Jackare" <123@tralala.com.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Wiesz, ja za naprawy diesla zapłaciłem przez ostatnie 5 lat 50 zł w sumie.
Za naprawy poprzedniego benzyniaka, który był o 1/3 młodszy płaciłem na końcu ponad 1000 zł miesięcznie.

Dieslowi jeszcze nie zdarzyło się nie odpalić po pierwszym przekręceniu kluczyka, nawet jak kilka razy zdarzyło mi się zapomnieć poczekać na nagrzanie świec żarowych (jeszcze nie było dużych mrozów).
Banzyniak który stoi w garażu poległ przy próbie odpalania, mimo że aku był doładowany zawczasu, a nawet jak odpali i się rozgrzeje, to żeby zapalić powtórnie trzeba kilka razy pokręcić.

Więc takie generalizowanie możesz sobie w buty włożyć.

Data: 2012-02-11 15:05:52
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10

Dziękuje bardzo wszystkim za sugestie.
Tak biorąc na logikę, to te ciśnienie jest jedną sprawą i w tak starym silniku, to się w sumie nie ma co dziwić, że zaczyna się rozjeżdżać. Jednak ja mam chyba problem z samym paliwem, filtrem, przewodami lub świecami. Naładowałem ponownie aku i próbowałem znowu odpalić i rozrusznik kręci "na sucho", nie ma żadnej oznaki, że chociaż kropelka się dostała i próbuje załapać. Także jak tylko zrobi się koło zera to czeka mnie wizyta w warsztacie i wymiana świec i filtra paliwa.
Tak się jeszcze zastanawiam, bo znalazłem między innymi coś takiego w sieci:

"Stosuję ten sposób od lat ale nie 1/10 ale 1/30 z tym że jeżdżę klekotem TD a nie nowoczesnymi wynalazkami typu TDCI,TDDI czy JTD.Sprawdza się TYLKO w starszych typach silników ułatwiając rozruch i zapobiegając zatykaniu filtra paliwa przez parafinę.Benzyna bezołowiowa zawierająca nieco spirytusu oczyszcza układ paliwowy z wody i obniża punkt krzepnięcia oleju napędowego."

Czy jeżeli u mnie parafina lub coś innego filtr zatkały to jest teraz sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to coś może realnie pomóc?

Data: 2012-02-11 08:13:31
Autor: Gom
Diesel nie odpala od -10
On 11 Lut, 10:05, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Czy jeżeli u mnie parafina lub co¶ innego filtr zatkały to jest teraz
sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
co¶ może realnie pomóc?

Dolewanie czegokolwiek do ON aby zapobiec wytr±ceniu się parafiny
należy uczynić przed, a nie po (wytr±ceniu). Na t± przypadło¶ć pomaga
jedynie wstawienie auta do ciepłego garażu.

--
Gom

Data: 2012-02-14 18:28:14
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10

Jest i finał sprawy.
Auto wróciło dzisiaj od mechanika - galareta w przewodach czyli zamarzło gówniane paliwo, które mi sprzedano, niestety :/
Świece są ok. Filtr paliwa do wymiany i też pękł jakiś tam wężyk dziwny, co to ma kąt 90 stopni i trzeba poszukać takiego (teraz jest prowizorka). Auto pali normalnie, trochę benzyny dolał mechanik aby się lepiej przeczyściło.
Dzięki wszystkim za porady i info, na pewno się przydadzą na przyszłość. Ja wiem już że przed zimą to jakiś skydd i tankować w sprawdzonych i uczęszczanych mocno stacjach paliw i powinno być dobrze.

Diesel nie odpala od -10