Diesel nie odpala od -10

Data: 2012-02-10 09:49:41
Autor: yabba
Diesel nie odpala od -10
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:jh2l41$lcj$1inews.gazeta.pl...

Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał się niemiecki autem das
szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wygląda tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, kręciłem, kręciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
następny dzień to samo - biały dym z rury taki śmierdzący (na pewno nie
słodkawy więc to nie płyn chłodzący). Pomyślałem, że zamarzło paliwo i
parafina się zrobiła. Zaciągnąłem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzień i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna kręcić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeździło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak kręcę to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko kręcił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, śmierdzącym powiedzmy spalenizną czy
jakoś tak. Świecę sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemę
oczywiście odpiąłem) i do świecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i późniejszym jeżdżeniu coś by się
działo - czy źle myślę? Na jesień jakoś robiłem przegląd wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ciśnienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogę coś źle pisać za co przepraszam - nie znam się kompletnie na tym i
z głowy piszę) - znalazłem kartę od mechanika i mam tak:
cvs sprężanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczyną, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi się ciągnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeździć, tym bardziej, że dziś z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszę, że szukałem w google ale nie mogę nic sensownego znaleźć
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że się za dobrze w tym nie
orientuję, stąd mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.

Na drugim cylindrze trochę za niskie ciśnienie, ale na 3 pozostałych powinien odpalić. Przyczyną mogą być zużyte wtryski (kto je sprawdzał), uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W zależności od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala, ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- xbartx

Data: 2012-02-10 10:32:22
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 09:49:41 +0100, yabba napisał(a):

[...]

Dzięki wielkie za info. Jeżeli to tutaj tkwi przyczyna to raczej bez wizyty u doktora się nie obejdzie. Wtryski sprawdzał mi ostatnio mechanik, który specjalizuje się właśnie w starych dieslach i jest chyba jedną z lepszych osób w moim mieście, no ale będzie go trzeba chyba jeszcze raz odwiedzić ;)

--
xbartx

Diesel nie odpala od -10