Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Diesel nie odpala od -10

Diesel nie odpala od -10

Data: 2012-02-10 09:56:05
Autor: Kamil 'Model'
Diesel nie odpala od -10
W dniu 2012-02-10 09:39, xbartx pisze:

Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał się niemiecki autem das
szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wygląda tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, kręciłem, kręciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
następny dzień to samo - biały dym z rury taki śmierdzący (na pewno nie
słodkawy więc to nie płyn chłodzący). Pomyślałem, że zamarzło paliwo i
parafina się zrobiła. Zaciągnąłem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzień i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna kręcić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeździło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak kręcę to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko kręcił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, śmierdzącym powiedzmy spalenizną czy
jakoś tak. Świecę sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemę
oczywiście odpiąłem) i do świecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i późniejszym jeżdżeniu coś by się
działo - czy źle myślę? Na jesień jakoś robiłem przegląd wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ciśnienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogę coś źle pisać za co przepraszam - nie znam się kompletnie na tym i
z głowy piszę) - znalazłem kartę od mechanika i mam tak:
cvs sprężanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczyną, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi się ciągnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeździć, tym bardziej, że dziś z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszę, że szukałem w google ale nie mogę nic sensownego znaleźć
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że się za dobrze w tym nie
orientuję, stąd mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.


  To że świece iskrzą to nie znaczy, że dobrze grzeją. Każda do wykręcenia i podłaczenia bezpośrednio pod aku, aby zobaczyć jak grzeją. Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam, że ze 2-3 będą słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w golfie, że jedna świeca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak było troszkę zimniej to kulawo zapalał.

Data: 2012-02-10 01:01:56
Autor: Czarek Daniluk
Diesel nie odpala od -10
On Feb 10, 9:56 am, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzin...@gazeta.pl> wrote:

  To że świece iskrzą to nie znaczy, że dobrze grzeją. Każda do
wykręcenia i podłaczenia bezpośrednio pod aku, aby zobaczyć jak grzeją.
Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam,
że ze 2-3 będą słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w
golfie, że jedna świeca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak
było troszkę zimniej to kulawo zapalał.

Ano dokładnie - świec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie
można sprawdzić czy ewentualnie pobiera prąd.
Jak ktoś ją przeciągnął - czytaj za ostro wkręcił to grzeje przy samym
początku i też dupa ;) prąd pobiera, niby sprawna a nie odpala.

Pozdrawiam !

Data: 2012-02-10 10:28:15
Autor: xbartx
Diesel nie odpala od -10
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):

Ano dokładnie - świec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie można
sprawdzić czy ewentualnie pobiera prąd. Jak ktoś ją przeciągnął - czytaj
za ostro wkręcił to grzeje przy samym początku i też dupa ;) prąd
pobiera, niby sprawna a nie odpala.

No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzieś wyczytałem, że można sprawdzić. Samych świec to szukałem 5 minut chyba posiłkując się googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jakiś specjalny klucz? Nie pamiętam już jak to tam wygląda. Czy może od razu się nie bawić i kupić komplet nowych świec i wszystkie wymienić?



--
xbartx

Data: 2012-02-10 12:36:41
Autor: Kamil 'Model'
Diesel nie odpala od -10
W dniu 2012-02-10 11:28, xbartx pisze:
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):

Ano dokładnie - świec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie można
sprawdzić czy ewentualnie pobiera prąd. Jak ktoś ją przeciągnął - czytaj
za ostro wkręcił to grzeje przy samym początku i też dupa ;) prąd
pobiera, niby sprawna a nie odpala.

No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzieś wyczytałem, że
można sprawdzić. Samych świec to szukałem 5 minut chyba posiłkując się
googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jakiś specjalny klucz?
Nie pamiętam już jak to tam wygląda. Czy może od razu się nie bawić i
kupić komplet nowych świec i wszystkie wymienić?



Podejrzewam, że żaden specjalny klucz nie jest potrzebny, tylko tak jak większość ma łeb na klucz 10. Musisz uważać aby nie ukręcić świecy, więc najlepiej rozgrzej silnik i do dzieła. Tylko dobry klucz, co by nie wyrobił łba i spokojnie delikatnie wykręcać. Jak idzie ciężko to odpuść. Popsikaj penetratorem i lekko dokręcaj i odkręcaj świecę, później zostaw na 30 minut i spróbuj ponownie. I tak z każdą świecą. Nie wiem ile do Twojego auta kosztują świece, ale zawsze lepiej kupić jakieś porządne (beru, febi, bosch) niż te najtańsze, bo one mogą się spalić po miesiącu. Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana świec, widzę, że do twojego nissana świece są podobne jak do opla corsy 1,5D. Nie powinny się ukręcić, ale trzeba uważać aby kupić dobrą świecę. Ja raz się zrobiłem i kupiłem iskrę (ok. 35PLN) i nie pasowała (żarnik świecy był o 0,5mm za gruby i świeca nie chciała się do końca wkręcić). Musiałem odżałować i kupiłem świece HKT w intercarsie które pasują bez problemu, ale cenowo ok. 80PLN. Oryginalne Beru kosztowały ok. 150PLN. Ta HKT działa już drugi rok w corsie.

Data: 2012-02-10 04:46:53
Autor: Gom
Diesel nie odpala od -10
On Feb 10, 12:36 pm, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzin...@gazeta.pl> wrote:
Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana świec

Dodam, że mój mechanik wkręca nowe świece na smar miedziowy.
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
razie ta taktyka się sprawdza.

--
Gom

Data: 2012-02-11 14:25:23
Autor: Wojtek
Diesel nie odpala od -10
Dodam, że mój mechanik wkręca nowe świece na smar miedziowy.
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
razie ta taktyka się sprawdza.

Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.

--
Wojtek

Data: 2012-02-11 08:15:07
Autor: Gom
Diesel nie odpala od -10
On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" <woj...@laaapppii.plll> wrote:
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.

Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)

Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy?

--
Gom

Data: 2012-02-11 17:33:49
Autor: morghul
Diesel nie odpala od -10
Bo miedź zjada alu. Z zasady nie łączy się aluminium z miedzią bo powoduje korozję aluminium ale czy ja wiem czy w tym przypadku to będzie miało jakiś wpływ? W końcu nie ma dopływu tlenu a z tego co pamiętam to korozja w tym przypadku potrzebuje tlenu.

--

morghul

Użytkownik "Gom" <gomspam@gmail.com> napisał w wiadomości news:5d9462f9-23e8-4c10-b4ca-6b83314ce3ebg27g2000yqa.googlegroups.com...
On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" <woj...@laaapppii.plll> wrote:
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.

Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)

Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy?

--
Gom

Diesel nie odpala od -10

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona