Data: 2012-02-10 09:56:05 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Diesel nie odpala od -10 | |
W dniu 2012-02-10 09:39, xbartx pisze:
To że świece iskrzą to nie znaczy, że dobrze grzeją. Każda do wykręcenia i podłaczenia bezpośrednio pod aku, aby zobaczyć jak grzeją. Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam, że ze 2-3 będą słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w golfie, że jedna świeca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak było troszkę zimniej to kulawo zapalał. |
|
Data: 2012-02-10 01:01:56 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Diesel nie odpala od -10 | |
On Feb 10, 9:56 am, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzin...@gazeta.pl> wrote: To że świece iskrzą to nie znaczy, że dobrze grzeją. Każda do Ano dokładnie - świec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie można sprawdzić czy ewentualnie pobiera prąd. Jak ktoś ją przeciągnął - czytaj za ostro wkręcił to grzeje przy samym początku i też dupa ;) prąd pobiera, niby sprawna a nie odpala. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-02-10 10:28:15 | |
Autor: xbartx | |
Diesel nie odpala od -10 | |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisaĹ(a):
Ano dokĹadnie - Ĺwiec nie sprawdza siÄ na iskrzenie, na iskrzenie moĹźna No jak wspomniaĹem, nie znam siÄ za bardzo a tak gdzieĹ wyczytaĹem, Ĺźe moĹźna sprawdziÄ. Samych Ĺwiec to szukaĹem 5 minut chyba posiĹkujÄ c siÄ googlem ;) Czy do ich wykrÄcenie jest potrzebny jakiĹ specjalny klucz? Nie pamiÄtam juĹź jak to tam wyglÄ da. Czy moĹźe od razu siÄ nie bawiÄ i kupiÄ komplet nowych Ĺwiec i wszystkie wymieniÄ? -- xbartx |
|
Data: 2012-02-10 12:36:41 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Diesel nie odpala od -10 | |
W dniu 2012-02-10 11:28, xbartx pisze:
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):Podejrzewam, że żaden specjalny klucz nie jest potrzebny, tylko tak jak większość ma łeb na klucz 10. Musisz uważać aby nie ukręcić świecy, więc najlepiej rozgrzej silnik i do dzieła. Tylko dobry klucz, co by nie wyrobił łba i spokojnie delikatnie wykręcać. Jak idzie ciężko to odpuść. Popsikaj penetratorem i lekko dokręcaj i odkręcaj świecę, później zostaw na 30 minut i spróbuj ponownie. I tak z każdą świecą. Nie wiem ile do Twojego auta kosztują świece, ale zawsze lepiej kupić jakieś porządne (beru, febi, bosch) niż te najtańsze, bo one mogą się spalić po miesiącu. Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana świec, widzę, że do twojego nissana świece są podobne jak do opla corsy 1,5D. Nie powinny się ukręcić, ale trzeba uważać aby kupić dobrą świecę. Ja raz się zrobiłem i kupiłem iskrę (ok. 35PLN) i nie pasowała (żarnik świecy był o 0,5mm za gruby i świeca nie chciała się do końca wkręcić). Musiałem odżałować i kupiłem świece HKT w intercarsie które pasują bez problemu, ale cenowo ok. 80PLN. Oryginalne Beru kosztowały ok. 150PLN. Ta HKT działa już drugi rok w corsie. |
|
Data: 2012-02-10 04:46:53 | |
Autor: Gom | |
Diesel nie odpala od -10 | |
On Feb 10, 12:36 pm, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzin...@gazeta.pl> wrote: Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana świec Dodam, że mój mechanik wkręca nowe świece na smar miedziowy. Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na razie ta taktyka się sprawdza. -- Gom |
|
Data: 2012-02-11 14:25:23 | |
Autor: Wojtek | |
Diesel nie odpala od -10 | |
Dodam, że mój mechanik wkręca nowe świece na smar miedziowy. Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru. -- Wojtek |
|
Data: 2012-02-11 08:15:07 | |
Autor: Gom | |
Diesel nie odpala od -10 | |
On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" <woj...@laaapppii.plll> wrote:
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-) Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy? -- Gom |
|
Data: 2012-02-11 17:33:49 | |
Autor: morghul | |
Diesel nie odpala od -10 | |
Bo miedź zjada alu. Z zasady nie łączy się aluminium z miedzią bo powoduje korozję aluminium ale czy ja wiem czy w tym przypadku to będzie miało jakiś wpływ? W końcu nie ma dopływu tlenu a z tego co pamiętam to korozja w tym przypadku potrzebuje tlenu.
-- morghul Użytkownik "Gom" <gomspam@gmail.com> napisał w wiadomości news:5d9462f9-23e8-4c10-b4ca-6b83314ce3ebg27g2000yqa.googlegroups.com... On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" <woj...@laaapppii.plll> wrote: Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-) Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy? -- Gom |
|