Data: 2011-11-27 09:58:03 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Zmienilem filtr paliwa w swoim antycznym dieslu 4c90 i nie moge dziada odpalic. Odpowietrzylem uklad na filtrze, gdzie jeszcze odpowietrzac - na pompie wtryskowej, na samych wtryskach? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-27 10:36:01 | |
Autor: Edzio | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
na 2 wtryskiwaczach wystarczy
|
|
Data: 2011-11-27 11:08:33 | |
Autor: Lewis | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
W dniu 2011-11-27 09:58, Maciek pisze:
Poluzuj przewody zasilajÄ ce na wtryskach i zakrÄÄ trochÄ silnikiem. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-27 11:26:47 | |
Autor: Waldek Godel | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 11:08:33 +0100, Lewis napisał(a):
Poluzuj przewody zasilające na wtryskach i zakręć trochę silnikiem. Jakby to powiedzieć - wtryski mają naturalne "odpowietrzenie", i to podwójne. Dać duży, naładowany akumulator i pokręcić, bez odkręcania. Jak na filtrze albo przed nim jest pompka, to pomóc pompie wtryskowej. Jak nie odpali po paru (nastu) sekundach, to znaczy, że jest coś źle, np. źle założona uszczelka filtra. -- Pozdrowienia, Waldek Godel "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski |
|
Data: 2011-11-27 12:58:57 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 11:26:47 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Jak nie odpali po paru (nastu) sekundach, to znaczy, że jest coś źle, np. Uszczelki gorna i dolna sa raczej dobrze, bo nie wystaja, nie podwinely sie ani nic nie cieknie... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-27 12:08:35 | |
Autor: Waldek Godel | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:58:57 +0100, Maciek napisał(a):
Uszczelki gorna i dolna sa raczej dobrze, bo nie wystaja, nie podwinely sie Ale może się powietrze dostawać i paliwo cofa się do baku -- Pozdrowienia, Waldek Godel " A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz Marketplace" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski |
|
Data: 2011-11-27 13:12:17 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:08:35 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Ale może się powietrze dostawać i paliwo cofa się do baku No teoretycznie moze, ale juz toto na wszelki wypadek rozkrecilem i zlozylem z powrotem, a uszczelki dalem nowe - byly w zestawie z filtrem. Dlatego wesze inny problem :/ -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-27 15:37:06 | |
Autor: Karolek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
W dniu 2011-11-27 12:26, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 27 Nov 2011 11:08:33 +0100, Lewis napisał(a): ROTFL :P Nie sluchaj waldka. Popusc przewody i pokrec silnikiem, jak zacznie leciec paliwo to przykrec przewody i odpal. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-28 07:28:04 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 15:37:06 +0100, Karolek napisał(a):
> ROTFL :P ? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-28 11:49:48 | |
Autor: Karolek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
W dniu 2011-11-28 07:28, Maciek pisze:
Dnia Sun, 27 Nov 2011 15:37:06 +0100, Karolek napisał(a): Czego nie zrozumiales? -- Karolek |
|
Data: 2011-11-28 12:05:40 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Mon, 28 Nov 2011 11:49:48 +0100, Karolek napisał(a):
(...) Co Cie tak rozbawilo w tamtym opisie. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-28 12:48:10 | |
Autor: Karolek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
W dniu 2011-11-28 12:05, Maciek pisze:
Dnia Mon, 28 Nov 2011 11:49:48 +0100, Karolek napisał(a): Waldkowe glupoty. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-27 12:51:28 | |
Autor: Agent | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1fotw075rmhuz.1jlpzhdqg202v.dlg@40tude.net... A gruszka albo ręczna pompka jest? Jak jest to odłączyć przewód wyjściowy z filtra i pompować. Po pojawieniu sie paliwa na wyjsciu z filtra podłaczyc przewód i jeszcze podpompować do momentu aż gruszka zrobi się twarda. Jak się nie robi twarda to mogą być uszkodzone zaworki w niej albo jest nieszczelność. |
|
Data: 2011-11-27 12:57:40 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:51:28 +0100, Agent napisał(a):
A gruszka albo ręczna pompka jest? Jak jest to odłączyć przewód wyjściowy z filtra i pompować. Po pojawieniu sie paliwa na wyjsciu z filtra podłaczyc przewód i jeszcze podpompować do momentu aż gruszka zrobi się twarda. Jak się nie robi twarda to mogą być uszkodzone zaworki w niej albo jest nieszczelność. Jest reczna pompka, ale "pompowalem" rozrusznikiem. Jak paliwo zaczelo wyciekac przez odpowietrznik na filtrze paliwa, to zakrecilem go, a potem normalne, grzanie swiec i proba odpalenia. Zapalil na 2-3 sekundy, potem zgasl i przez kolejne proby znowu raz popykal przez moment i koniec. A potem juz nic. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-27 12:10:41 | |
Autor: Waldek Godel | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:57:40 +0100, Maciek napisał(a):
Jest reczna pompka, ale "pompowalem" rozrusznikiem. Jak paliwo zaczelo to robiłeś źle - rozrusznik kręci pompą wtryskową która ciągnęła powietrze z odkręconego odpowietrznika, więc ją tylko zapowietrzyłeś jeszcze bardziej Masz podpompować ręczną pompką aż wypchnie całe powietrze i poleci strumień paliwa (nie krople). Wtedy dopiero kręć rozrusznikiem, żeby pompa wtryskowa dociągnęła paliwo z filtra do wtrysków. -- Pozdrowienia, Waldek Godel ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski |
|
Data: 2011-11-27 13:13:58 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:10:41 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Masz podpompować ręczną pompką aż wypchnie całe powietrze i poleci strumień Mowisz o pompowaniu z odkreconym odpowietrznikiem na korpusie pompy, tak? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-27 12:16:51 | |
Autor: Waldek Godel | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 13:13:58 +0100, Maciek napisał(a):
Mowisz o pompowaniu z odkreconym odpowietrznikiem na korpusie pompy, tak? tak -- Pozdrowienia, Waldek Godel "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski |
|
Data: 2011-11-27 13:18:26 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:16:51 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Mowisz o pompowaniu z odkreconym odpowietrznikiem na korpusie pompy, tak? OK, dzieki, sprobuje i tej metody. Na razie zalalem cholernika penetratorem do gwintow, bo ewidentnie nie byl nigdy ruszany i sie zapiekl. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-27 21:15:21 | |
Autor: ToMasz | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
W dniu 27.11.2011 13:18, Maciek pisze:
Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:16:51 +0000, Waldek Godel napisał(a):Tak sobie myślę, masz 2 węże z paliwem. jednym płynie paliwo z baku, drugim wraca. weź no zdejmij ten powrotny, wsadź go do butelki, i sprawdź czy z niego cieknie paliwo. Przynajmniej będziesz wiedział jak bardzo nie działa i czy naprawy idą w dobrym kierunku. ToMasz |
|
Data: 2011-11-28 07:13:21 | |
Autor: Agent | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jau5op$138$1inews.gazeta.pl... W dniu 27.11.2011 13:18, Maciek pisze:No i czy węże idą w dobrym kierunku :). Przy okazji - raz tak miałem że na butelce chodził a na paliwie z baku nie. Winna okazała się siatka w baku która była zabrudzona parafiną (zima była). |
|
Data: 2011-11-28 07:30:51 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Mon, 28 Nov 2011 07:13:21 +0100, Agent napisał(a):
No i czy węże idą w dobrym kierunku :). Wezy nie ruszam, bo gady jadowite. Przy okazji - raz tak miałem że na butelce chodził a na paliwie z baku nie. Winna okazała się siatka w baku która była zabrudzona parafiną (zima była). W baku jeszcze gorzej, tam jest SMOK :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-28 07:35:00 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:16:51 +0000, Waldek Godel napisał(a):
tak Udalo sie, ale co sie nameczylem, to moje. W klebach dymu pan diesel raczyl wreszcie odpalic i (odpukac w nieszpachlowane), klekocze sobie zwawo. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-28 09:44:02 | |
Autor: komar | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
W dniu 2011-11-27 09:58, Maciek pisze:
ja tam zawsze w takich sytuacjach po barbarzyĹsku braĹem auto na hol i na IV biegu przeciÄ gaĹem samochĂłd pareset metrĂłw. Zawsze pomagaĹo i nigdy nic siÄ nie staĹo mimo biadolenia holujÄ cego, Ĺźe to na pewno pompa siÄ zatrze, katalizator zapcha (bez paliwa :) ) i innych czarnych wizji. k. |
|
Data: 2011-11-28 10:56:16 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Mon, 28 Nov 2011 09:44:02 +0100, komar napisał(a):
ja tam zawsze w takich sytuacjach po barbarzyńsku brałem auto na hol i na IV biegu przeciągałem samochód pareset metrów. Zawsze pomagało i nigdy nic się nie stało mimo biadolenia holującego, że to na pewno pompa się zatrze, katalizator zapcha (bez paliwa :) ) i innych czarnych wizji. No ale w przypadku ciezkiego kloca i duze silnika rozrzad naprawde moze sie obrazic za cos takiego... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-28 09:57:59 | |
Autor: AZ | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
On 2011-11-28, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
Ale niby czemu? Przeciez ma smarowanie jak przy pracujacym silniku.ja tam zawsze w takich sytuacjach po barbarzyĹsku braĹem auto na hol i na IV biegu przeciÄ gaĹem samochĂłd pareset metrĂłw. Zawsze pomagaĹo i nigdy nic siÄ nie staĹo mimo biadolenia holujÄ cego, Ĺźe to na pewno pompa siÄ zatrze, katalizator zapcha (bez paliwa :) ) i innych czarnych wizji. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-28 11:25:04 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Mon, 28 Nov 2011 09:57:59 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
Ale niby czemu? Przeciez ma smarowanie jak przy pracujacym silniku. Jak pasek ma smarowanie to juz chyba zasadniczo mu wszystko jedno :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-28 10:28:06 | |
Autor: AZ | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
On 2011-11-28, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
Rozwiniesz? Skad rozrzad wie, ze jest pedzony przez pracujacy silnik czyAle niby czemu? Przeciez ma smarowanie jak przy pracujacym silniku. silnik napedzany z kol? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-28 12:16:15 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Mon, 28 Nov 2011 10:28:06 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
Rozwiniesz? Skad rozrzad wie, ze jest pedzony przez pracujacy silnik czy PODOBNO, podkreslam, ze to jest opinia wyczytana, chodzi o roznice sily - rozrusznik ma stosunkowo niewielki moment, ktory jest tak dobrany, zeby w miare delikatnie zakrecic silnikiem, a szarpniecie przez rozpedzona mase samochodu jest duzo bardziej gwaltowne. Ile w tym prawdy - nie wiem, ale jakies przypadki problemow z rozrzadem przy odpalaniu "na zaciag" musialy byc, skoro powszechnie jest to odradzane i to nie tylko w polskiem Internecie ((wlasnie rzucilem okiem - wyszukaj np. "push start car timing belt"). -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-28 11:21:46 | |
Autor: AZ | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
On 2011-11-28, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 28 Nov 2011 10:28:06 +0000 (UTC), AZ napisaĹ(a):Bo to trzeba umiec a nie rozpedzic sie i strzelac ze sprzegla. Rozpedzic sie do 20 km/h, wrzucic odpowiedni bieg na ktorym predkosc silnika bedzie w okolicy obrotow biegu jalowego i powoli puscic sprzeglo. A pozniej to juz tak mozna jechac i jechac bez obawy o rozrzad. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-28 12:29:34 | |
Autor: Maciek | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Mon, 28 Nov 2011 11:21:46 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
(...) Byc moze. Mnie sie do tej pory udawalo, a odpalalem na pych rozne samochody. Jakos intuicyjnie wiedzialem, zeby nie strzelac ze sprzegla :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-28 14:45:37 | |
Autor: J.F. | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
Dnia Mon, 28 Nov 2011 12:16:15 +0100, Maciek napisał(a):
Ile w tym prawdy - nie wiem, ale jakies przypadki problemow z rozrzadem Powszechne jest tez pisanie " nie kupuj wiekszego akumulatora, bo bedzie niedoladowany". Komus sie zdarzyl "przeskok o zabek" ? Z powodu startu na pych ? J. |
|
Data: 2011-11-28 14:53:45 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Diesel nie odpala po zmianie filtra paliwa | |
W dniu 2011-11-28 14:45, J.F. pisze:
Dnia Mon, 28 Nov 2011 12:16:15 +0100, Maciek napisał(a): :) Komus sie zdarzyl "przeskok o zabek" ? Z powodu startu na pych ? Słyszałem, ale nie z powodu pchania czy odpalania z "zaciągu". |
|