Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów

Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów

Data: 2016-09-29 13:43:37
Autor: yabba
Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nsig3g$h3i$1usenet.news.interia.pl...
Witajcie.

Mam problem ze starym dieslem.

Mitsubishi Pajero II, wersja długa, skrzynia automatyczna.
Silnik TD 2800. Jest to klasyczny "klekot", z mechaniczną rotacyjną pompą paliwa i z komorami wstępnymi (wtrysk pośredni).

Silnik został przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

U mechanika: szlif głowicy, sprawdzenie jej na szczelność (brak mikropęknięć). Założona na nowej dobrej uszczelce i nowych śrubach.
Termostat dla pewności wyjęty.

Efekt: na postoju silnik powoli (brak termostatu) podgrzewa się. Chodzi prawidłowo i na niskich, i na wysokich obrotach. Nie przegrzewa się.

W trakcie jazdy powoli dochodzi do właściwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w połowie skali. Później nagle (w ciągu kilkudziesięciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotować wodę.

Autko wróciło do mechanika.
Zaczyna się "szukanie nie-wiadomo-czego" :(
Wymiana pompy wody, wymiana wiskozy od wentylatora. Nadal jeszcze bez termostatu.

Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
Ogrzewanie wnętrza działa. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widać, aby była nieszczelność w układzie chłodzenia.

Ki diabeł?

Na forum klubowym ktoś mi podpowiedział, aby go dobrze odpowietrzyć i sprawdzić chłodnicę.

Chłodnica była wcześniej sprawdzana, jest OK. Zresztą u mechanika układ chłodzenia był jeszcze chemicznie czyszczony.

Ponoć to auto powinno stać przodem wysoko w trakcie zalewania płynem. Jest to auto w wersji long (ma zarówno dwie nagrzewnice, jak i dwa parowniki klimy; i z przodu, i z tyłu kabiny) czyli trzeba by chyba znaleźć jakąś górkę i spróbować wtedy jeszcze raz zalać.


Czy przy otwartym korku chłodnicy sama pompa wody nie powinna "wypłukać" powietrza z kanałów?
A może błędem jest to, że jest wyjęty termostat - a w związku z tym cały pęd wody idzie dużym przekrojem, natomiast w cieńszych kanałach, gdzie większy opór, brak należytego przepływu?

Co jeszcze sprawdzić?

Auto stoi w okolicy Łomianek pod Warszawą.
Mogę (jadąc powoli) dojechać z 50 km do jakiegoś kumatego mechanika, który potrafi też pomyśleć.
Jest gdzieś ktoś taki w tamtejszych okolicach?


Termostat po nagrzaniu podłącza tylko duży obieg czy może też coś jednocześnie zamyka?
Coś kiedys czytałem, ze mechanik założył odwrotnie uszczelkę i były przytkane niektóre kanały i silnik sie gotował.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-09-29 15:04:46
Autor: Adam
Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
W dniu 2016-09-29 o 13:43, yabba pisze:
(...)

Termostat po nagrzaniu podłącza tylko duży obieg czy może też coś
jednocześnie zamyka?
Coś kiedys czytałem, ze mechanik założył odwrotnie uszczelkę i były
przytkane niektóre kanały i silnik sie gotował.


Termostat prosty, jak w Syrenie.
Ale z obudowy termostatu od strony pompy (względem miecha) wychodzi cienki przewód - nie patrzyłem, dokąd zmierza.

Ciężko znaleźć na szybko fotkę termostatu - trochę tu widać:

http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=91544&sid=598d14055e0b64e10f54208ada663a11

lub krócej:

http://tnij.org/u0ye84r

Sam termostat i jego obudowa są asymetryczne - nie da się odwrotnie zamontować.


--
Pozdrawiam.

Adam

Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona