Diesel to taka droga sprawa?

Data: 2010-04-12 23:16:27
Autor: Bartek
Diesel to taka droga sprawa?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hpvosr$epk$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kolega ma TDCI, 100kkm przebiegu, coś zaczął źle chodzić no i diagnoza taka że wtryskiwacze do wymiany.

Wymiana to jedyne 7500zł (robocizna + części).

Mi się w to na początku wierzyć nie chciało, ale tak poczytałem i ponoć faktycznie wtryskiwacze w dieslu żyją 100kkm (a w TDCI już w szczególności).

nie wiem w jakim dieslu,
nie wiem też co w nich pada po 100kkm

wiem, natomiast, że :
1: sasiad z osiedla ma kappe 2.4 jtd [CR] z przebiegiem 315kkm. wymienial tlko sprzeglo przed zima, bo podobno sie konczylo. turbo jescze dziala, wtryski dzialaja, pompa dziala.
2: w moim aktualnym aucie przebieg to 220kkm. - wtryski dzialaja bez problemowo - sprawdzane.
3: znajomy ma alfe 156 2.4 JTD, przebieg 218kkm, i mial jeden wtrysk ktory puszczal przelewem. oddal do regeneracji, wtrysk wrocil sprawny. na jak dlugo - trodno wyczuc. jesg gwarancja na niego;)
4: BMW 535D, e60, 205kkm, zyje bez problemowo.

sorry, że 3 auta to fiatowskie rozwiazania, ale do pewnego czasu nie sledzilem dokladnie tego co sie dzieje z dieslami. dopiero od pewnego czasu ogladam co i jak, i nie ukrywam że skupilem sie na alfach/lanciach, i z tad moze to nie obiektywne, ale zawsze zestawienie;)

tak że nie wiem skąd teoria, że tak zle z tymi wtryskami i dieslami [kola dwumasowe, turbiny].
moze to tylko te nowsze silniki? bo co jak co ale nawet ostatni wypust JTD z alfy/lanci [150 KM / 10 zaworowy], pewnie jest już raczej starszym rozwiazaniem, chyba ze sie myle;)

inne co obserwuję, to to, co unas sie sprzedaje. jak ktos kupi uzywanego diesla, z przebiegiem 165kkm, i pada mu przy 180kkm turbo, to przeklina. z mojej obserwacji wyglada, że przebieg tego auta to raczej 2 razy tyle, o ile nie więcej.

ja kupujac diesla dokladnie przemyslalem c ile kosztuje i co jest na ile skuteczne - ile kosztuje pompa wtryskowa, ile wtryski, ile regeneracja czy zakup turbo;)

moze wroce do benzyny, ale chcialem przetestowac diesla, i narazie jestem bardzo zadowolony;)

--
Pozdrawiam, Bartek

Diesel to taka droga sprawa?