Data: 2009-12-21 10:45:41 | |
Autor: Malkontent | |
Diesel - trudno zapala. | |
Jest sobie silnik. Ok. 2 miesiące temu robiony był rozrząd. Potem
przyszły mrozy i kłopoty z zapaleniem. Czy przyczyną może być źle zrobiony rozrząd czy raczej niesprawne świece żarowe? Na ciepłym silniku pali w miarę dobrze. Silnik 2.0 HDI. -- Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/ Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/ USUŃmalkont@go2.pl_/_/_/_/_/ |
|
Data: 2009-12-21 10:16:03 | |
Autor: Budzik | |
Diesel - trudno zapala. | |
Osobnik posiadający mail @go2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Jest sobie silnik. Ok. 2 miesiące temu robiony był rozrząd. Potempodstawowa zasada - przy dieslach ,zwłaszcza starszych warto zagrzac swiecie kilka razy zanim sie odpali. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert |
|
Data: 2009-12-21 13:32:51 | |
Autor: Waldek Godel | |
Diesel - trudno zapala. | |
Dnia Mon, 21 Dec 2009 10:16:03 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
podstawowa zasada - przy dieslach ,zwłaszcza starszych warto zagrzac swiecie kilka razy zanim sie odpali. tylko, ze przy nowoczesnych dieslach nie masz nad tym kontroli - to komputer włącza i wyłącza świece. A w HDI może być mnóstwo potencjalnych problemów -świece, zatkanie filtra paliwa, zabicie pompy w baku przez igiełki lodu, zabicie regulatora wysokiego ciśnienia na pompie i wiele innych -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-12-21 15:38:01 | |
Autor: Budzik | |
Diesel - trudno zapala. | |
Osobnik posiadający mail nospam@orangegsm.info napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
hmmpodstawowa zasada - przy dieslach ,zwłaszcza starszych warto zagrzac swiecie kilka razy zanim sie odpali. no u mnie jest tak, ze jak auto jest zimne, wlacze kluczyk to swiece sie wlaczaja. Jak wylacze stacyjnke i wlacze ponownie to znowu sie wlacza. Rzeczywiscie, jak silnik jest cieply, to grzanie trwa tylko sekundke ale jak jest zimny, to za kazdym razem mam wrazenie ze grzeja maksymalny czas. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę... Pszemol: No to jest nas dwu... |
|
Data: 2009-12-21 15:40:03 | |
Autor: Waldek Godel | |
Diesel - trudno zapala. | |
Dnia Mon, 21 Dec 2009 15:38:01 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
hmm W HDi wiele ludzi nie widziało lampki odkąd mają auto albo widzą 2-3 razy w roku jak mrozy są takie jak były teraz. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-12-25 17:22:02 | |
Autor: 085 | |
Diesel - trudno zapala. | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1ntza55ejf5ea.dlglepper.institute.com...
Dnia Mon, 21 Dec 2009 10:16:03 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): dobrze by tez bylo, gdyby kilkukrotne zagrzanie nie zzarlo pradu z akumulatora - ostatnio mierzylem po bardzo mroznej nocy napiecie na zaciskach - 12.65V - po podgrzaniu swiec spadlo do 12.05. Oczywiscie, kolejne podgrzania wezma mniej pradu, akumulator troche sie zregeneruje z czasem... ale warto uwazac. Chyba, ze sie ma komputer ;)) p, zul |
|
Data: 2009-12-21 11:01:22 | |
Autor: 085 | |
Diesel - trudno zapala. | |
Użytkownik "Malkontent" <malkontUSUŃ@go2.pl> napisał w wiadomości news:3pgui5952ok9raeoltlnluu3ug9csnabkg4ax.com...
Jest sobie silnik. Ok. 2 miesiące temu robiony był rozrząd. Potem o chryste... pierdyliard podobnych postow i pierdyliard mozliwosci - po pierwsze, diesel zeby odpalic, musi nagrzac swiece - pierwsze pytanie, masz dobry akumulator ? swiece zarowe ? przewody ? po drugie - czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy ? moze jest zgestniale ? i tak dalej... podstawowych przyczyn moze byc kilkanascie jak nie wiecej - zasadniczo zacznij od baterii ale nie spodziewaj sie, ze diesel bedzie przy minus fafnastu odpalal tak jak latem - bo to jest diesel - i podstawowa zasada dzialania tych silnikow jest zaburzona przy silnych mrozach. ab |
|
Data: 2009-12-21 11:17:25 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Diesel - trudno zapala. | |
Dnia Mon, 21 Dec 2009 11:01:22 +0100, 085 napisał(a):
ale nie spodziewaj sie, ze diesel bedzie przy minus fafnastu odpalal tak jak latem - bo to jest diesel - i podstawowa zasada dzialania tych silnikow jest zaburzona przy silnych mrozach. Tylko nie mów tego mojej Xantii z 1997r., która dziś po dwóch dniach postoju, przy -18 na termometrze odpaliła bez problemu. Rozrusznik słabo kręcił, bo akumulator ma ładnych kilka latek, ale zapaliła przy pierwszym zakręceniu wałem. Wot technika na F. p.s. dwuletnia Zafira diesel poległa i czeka na odwilż, ale to porządne, niemieckie auto - nie będzie się po mrozie szlajać. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2009-12-21 14:33:28 | |
Autor: Eryk | |
Diesel - trudno zapala. | |
Tylko nie mów tego mojej Xantii z 1997r., która dziś po dwóch dniach Mój stary Golf III GT z 1993/94 roku też po dwóch dniach mimo, że niemiecki odpalił za pierwszym razem. Dodatkowo wypuściłem go na letnich oponach i dał radę w tym śniegu i mrozie. :) Pzdr Eryk |
|
Data: 2009-12-21 14:36:27 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Diesel - trudno zapala. | |
Przemysław Bernat pisze:
Dnia Mon, 21 Dec 2009 11:01:22 +0100, 085 napisał(a):Mój stary Golf Mój stary Golf przy dużych mrozach właśnie rzędu -18, -20 wymaga dwukrotnego podgrzania świec nim zaklekocze. Zimny trochę się potelepie ale chodzi :) Wot niemiaszkowa technika, a paru sąsiadów z benzyniakami różnej maści nie poodjeżdżało ;P Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-12-21 15:21:06 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Diesel - trudno zapala. | |
Dnia Mon, 21 Dec 2009 14:36:27 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):
Wot niemiaszkowa technika, a paru sąsiadów z benzyniakami różnej maści nie poodjeżdżało ;P Co dowodzi, że nie kraj producenta, rodzaj paliwa ani wiek nie mają większego znaczenia dla odpalania na mrozie. Najważniejsze to stan techniczny auta. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2009-12-21 15:41:53 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Diesel - trudno zapala. | |
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:ouobrcrhgll$.1dlwmln8q3n7b.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 21 Dec 2009 14:36:27 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):True Najważniejsze to stan techniczny auta.No, niekoniecznie - choć pewnie ważne. Może po prostu właściciele mają szczęście, albo zatankowali n astacji, na której nie pracują oszuści. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-21 16:12:02 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Diesel - trudno zapala. | |
Dnia Mon, 21 Dec 2009 15:41:53 +0100, Yogi(n) napisał(a):
No, niekoniecznie - choć pewnie ważne. Może po prostu właściciele mają szczęście, albo zatankowali n astacji, na której nie pracują oszuści. Nie ma znaczenia, że tankujesz na markowej stacji. Mi kiedyś filtr zatkało paliwo z Shella, a kumplowi ropa z Neste. Wszędzie są oszuści i jedyna rada, to używanie depresatora od późnej jesieni. Ale ja to włączam w kategorię "stan techniczny". -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2009-12-21 18:34:02 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Diesel - trudno zapala. | |
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1oqjrkb7atlyt.bp8qdj22ev50.dlg40tude.net...
Eeee tam, zaraz wszędzie. W poprzednim samochodzie (ja jestem od "zarania" benzynowy) miałem czujnik ilości oktanów - i tylko raz przez 9 lat zdarzyło się, że pokazał poniżej 91 - na stacji DEA między Lubinem a Zieloną Górą, zaraz za miejscowością Kłobuczyn. Poza tym, nie miałem na myśli markowych - tylko uczciwych, to zbiory niekoniecznie rozłączne, choć wątpie, by były tożsame. "Wszędzie są oszuści" - to prawda w tym sensie, że na każdej stacji płacimy VAT, akcyzę i parę innych obciążeń, ale to temat na osobną dyskusję ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-21 18:37:37 | |
Autor: złoty | |
Diesel - trudno zapala. | |
Yogi(n) pisze:
...z ciekawosci spytam - w jakim aucie montowali seryjnie takie cos? pzdr A. |
|
Data: 2009-12-21 18:54:48 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Diesel - trudno zapala. | |
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgobp4$amu$1inews.gazeta.pl...
Yogi(n) pisze: Corolla E11 FL z 2000 r. Kiedy paliwo miało mniej jak 91 oktanów zapalała się pomarańczowa kontrolka. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-22 23:54:45 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Diesel - trudno zapala. | |
Corolla E11 FL z 2000 r. Kiedy paliwo miało mniej jak 91 oktanów Cholera, mam przed FL i nie mam takowej kontrolki :-) -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2009-12-23 15:16:07 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Diesel - trudno zapala. | |
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgrine$s6m$1news.onet.pl...
Corolla E11 FL z 2000 r. Kiedy paliwo miało mniej jak 91 oktanów Jestes pewien? To nie jest jakas specjalnie wydzielona kontrolka, to Check Engine, kóry w wypadku problemów z z paliwen na pomarańczowo (w pozostąłych przypadkach na czerwono, na żółto i jeszcze mruga sygnalizując chyba problemy z rozrządem). Było to w instrukcji, albo w jakiejś broszurce z serwisu - w każdym razie, kiedy zatankowałem berbeluchę, to auto było jeszcze na gwarancji, zadzwoniłem na infolinię ichnią i poinformowali mnie co oznacza ten konkretny kolorek. Potem znalałem to właśnie w jakichś papierach dołączonych do auta (jakimś "quickguide" albo instrukcji). -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-21 11:06:02 | |
Autor: Michał Gut | |
Diesel - trudno zapala. | |
Użytkownik "Malkontent" <malkontUSUŃ@go2.pl> napisał w wiadomości news:3pgui5952ok9raeoltlnluu3ug9csnabkg4ax.com... Jest sobie silnik. Ok. 2 miesiące temu robiony był rozrząd. Potem zle zrobiony rozrzad to jechalby jakby chcial a nie mogl - w najlepszym wypadku swiece zarowe to bardzo prawdopodobna wersja |