Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Diesel - trudno zapala.

Diesel - trudno zapala.

Data: 2009-12-21 11:01:22
Autor: 085
Diesel - trudno zapala.
Użytkownik "Malkontent" <malkontUSUŃ@go2.pl> napisał w wiadomości news:3pgui5952ok9raeoltlnluu3ug9csnabkg4ax.com...
Jest sobie silnik. Ok. 2 miesiące temu robiony był rozrząd. Potem
przyszły mrozy i kłopoty z zapaleniem. Czy przyczyną

o chryste... pierdyliard podobnych postow i pierdyliard mozliwosci - po pierwsze, diesel zeby odpalic, musi nagrzac swiece - pierwsze pytanie, masz dobry akumulator ? swiece zarowe ? przewody ? po drugie - czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy ? moze jest zgestniale ? i tak dalej...

podstawowych przyczyn moze byc kilkanascie jak nie wiecej - zasadniczo zacznij od baterii ale nie spodziewaj sie, ze diesel bedzie przy minus fafnastu odpalal tak jak latem - bo to jest diesel - i podstawowa zasada dzialania tych silnikow jest zaburzona przy silnych mrozach.

ab

Data: 2009-12-21 11:17:25
Autor: Przemysław Bernat
Diesel - trudno zapala.
Dnia Mon, 21 Dec 2009 11:01:22 +0100, 085 napisał(a):

 ale nie spodziewaj sie, ze diesel bedzie przy minus fafnastu odpalal tak jak latem - bo to jest diesel - i podstawowa zasada dzialania tych silnikow jest zaburzona przy silnych mrozach.

Tylko nie mów tego mojej Xantii z 1997r., która dziś po dwóch dniach
postoju, przy -18 na termometrze odpaliła bez problemu. Rozrusznik słabo
kręcił, bo akumulator ma ładnych kilka latek, ale zapaliła przy pierwszym
zakręceniu wałem. Wot technika na F. p.s. dwuletnia Zafira diesel poległa i czeka na odwilż, ale to porządne,
niemieckie auto - nie będzie się po mrozie szlajać.  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-12-21 14:33:28
Autor: Eryk
Diesel - trudno zapala.
Tylko nie mów tego mojej Xantii z 1997r., która dziś po dwóch dniach
postoju, przy -18 na termometrze odpaliła bez problemu. Rozrusznik słabo
kręcił, bo akumulator ma ładnych kilka latek, ale zapaliła przy pierwszym
zakręceniu wałem. Wot technika na F.
p.s. dwuletnia Zafira diesel poległa i czeka na odwilż, ale to porządne,
niemieckie auto - nie będzie się po mrozie szlajać.

Mój stary Golf III GT z 1993/94 roku też po dwóch dniach mimo, że niemiecki odpalił za pierwszym razem. Dodatkowo wypuściłem go na letnich oponach i dał radę w tym śniegu i mrozie. :)

Pzdr
Eryk

Data: 2009-12-21 14:36:27
Autor: Czarek Daniluk
Diesel - trudno zapala.
Przemysław Bernat pisze:
Dnia Mon, 21 Dec 2009 11:01:22 +0100, 085 napisał(a):

 ale nie spodziewaj sie, ze diesel bedzie przy minus fafnastu odpalal tak jak latem - bo to jest diesel - i podstawowa zasada dzialania tych silnikow jest zaburzona przy silnych mrozach.

Tylko nie mów tego mojej Xantii z 1997r., która dziś po dwóch dniach
postoju, przy -18 na termometrze odpaliła bez problemu. Rozrusznik słabo
kręcił, bo akumulator ma ładnych kilka latek, ale zapaliła przy pierwszym
zakręceniu wałem. Wot technika na F. p.s. dwuletnia Zafira diesel poległa i czeka na odwilż, ale to porządne,
niemieckie auto - nie będzie się po mrozie szlajać. 
Mój stary Golf Mój stary Golf przy dużych mrozach właśnie rzędu -18, -20   wymaga dwukrotnego podgrzania świec nim zaklekocze.
Zimny trochę się potelepie ale chodzi :)
Wot niemiaszkowa technika, a paru sąsiadów z benzyniakami różnej maści nie poodjeżdżało ;P

Pozdrawiam !!

Data: 2009-12-21 15:21:06
Autor: Przemysław Bernat
Diesel - trudno zapala.
Dnia Mon, 21 Dec 2009 14:36:27 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

Wot niemiaszkowa technika, a paru sąsiadów z benzyniakami różnej maści nie poodjeżdżało ;P

Co dowodzi, że nie kraj producenta, rodzaj paliwa ani wiek nie mają
większego znaczenia dla odpalania na mrozie. Najważniejsze to stan
techniczny auta.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-12-21 15:41:53
Autor: Yogi\(n\)
Diesel - trudno zapala.
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:ouobrcrhgll$.1dlwmln8q3n7b.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 21 Dec 2009 14:36:27 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

Co dowodzi, że nie kraj producenta, rodzaj paliwa ani wiek nie mają
większego znaczenia dla odpalania na mrozie.
True

Najważniejsze to stan techniczny auta.
No, niekoniecznie - choć pewnie ważne. Może po prostu właściciele mają szczęście, albo zatankowali n astacji, na której nie pracują oszuści.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-21 16:12:02
Autor: Przemysław Bernat
Diesel - trudno zapala.
Dnia Mon, 21 Dec 2009 15:41:53 +0100, Yogi(n) napisał(a):

No, niekoniecznie - choć pewnie ważne. Może po prostu właściciele mają szczęście, albo zatankowali n astacji, na której nie pracują oszuści.

Nie ma znaczenia, że tankujesz na markowej stacji. Mi kiedyś filtr zatkało
paliwo z Shella, a kumplowi ropa z Neste. Wszędzie są oszuści i jedyna
rada, to używanie depresatora od późnej jesieni. Ale ja to włączam w
kategorię "stan techniczny".

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-12-21 18:34:02
Autor: Yogi\(n\)
Diesel - trudno zapala.
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1oqjrkb7atlyt.bp8qdj22ev50.dlg40tude.net...

Nie ma znaczenia, że tankujesz na markowej stacji. Mi kiedyś filtr zatkało
paliwo z Shella, a kumplowi ropa z Neste. Wszędzie są oszuści i jedyna
rada, to używanie depresatora od późnej jesieni. Ale ja to włączam w
kategorię "stan techniczny".

Eeee tam, zaraz wszędzie. W poprzednim samochodzie (ja jestem od "zarania" benzynowy) miałem czujnik ilości oktanów - i tylko raz przez 9 lat zdarzyło się, że pokazał poniżej 91 - na stacji DEA między Lubinem a Zieloną Górą, zaraz za miejscowością Kłobuczyn. Poza tym, nie miałem na myśli markowych - tylko uczciwych, to zbiory niekoniecznie rozłączne, choć wątpie, by były tożsame. "Wszędzie są oszuści" - to prawda w tym sensie, że na każdej stacji płacimy VAT, akcyzę i parę innych obciążeń, ale to temat na osobną dyskusję ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-21 18:37:37
Autor: złoty
Diesel - trudno zapala.
Yogi(n) pisze:


Eeee tam, zaraz wszędzie. W poprzednim samochodzie (ja jestem od "zarania" benzynowy) miałem czujnik ilości oktanów -

...z ciekawosci spytam - w jakim aucie montowali seryjnie takie cos?

pzdr
A.

Data: 2009-12-21 18:54:48
Autor: Yogi\(n\)
Diesel - trudno zapala.
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgobp4$amu$1inews.gazeta.pl...
Yogi(n) pisze:


Eeee tam, zaraz wszędzie. W poprzednim samochodzie (ja jestem od "zarania" benzynowy) miałem czujnik ilości oktanów -

..z ciekawosci spytam - w jakim aucie montowali seryjnie takie cos?

Corolla E11 FL z 2000 r. Kiedy paliwo miało mniej jak 91 oktanów zapalała się pomarańczowa kontrolka.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-22 23:54:45
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Diesel - trudno zapala.
Corolla E11 FL z 2000 r. Kiedy paliwo miało mniej jak 91 oktanów
zapalała się pomarańczowa kontrolka.

Cholera, mam przed FL i nie mam takowej kontrolki :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2009-12-23 15:16:07
Autor: Yogi\(n\)
Diesel - trudno zapala.
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgrine$s6m$1news.onet.pl...
Corolla E11 FL z 2000 r. Kiedy paliwo miało mniej jak 91 oktanów
zapalała się pomarańczowa kontrolka.

Cholera, mam przed FL i nie mam takowej kontrolki :-)

Jestes pewien? To nie jest jakas specjalnie wydzielona kontrolka, to Check Engine, kóry w wypadku problemów z z paliwen na pomarańczowo (w pozostąłych przypadkach na czerwono, na żółto i jeszcze mruga sygnalizując chyba problemy z rozrządem). Było to w instrukcji, albo w jakiejś broszurce z serwisu - w każdym razie, kiedy zatankowałem berbeluchę, to auto było jeszcze na gwarancji, zadzwoniłem na infolinię ichnią i poinformowali mnie co oznacza ten konkretny kolorek. Potem znalałem to właśnie w jakichś papierach dołączonych do auta (jakimś "quickguide" albo instrukcji).

--
Yogi(n)

Diesel - trudno zapala.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona