Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Diesel zima

Diesel zima

Data: 2010-10-21 21:52:04
Autor: Marcin
Diesel zima
Witam

Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-10-21 21:21:47
Autor: to
Diesel zima
begin Marcin
Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla
powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze
paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac

Nie warto, ten sam efekt daje nasikanie do baku. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-21 21:54:49
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Diesel zima
W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
Witam

Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime
do diesla powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje
oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac
czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych
stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

1. AKUMULATOR !
2. ĹšWIECE !
3. DENATURAT !
4. FILTRY !

Będzie palił jak złoto !
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-10-21 15:30:44
Autor: Przemek
Diesel zima
On 21 PaĽ, 21:54, "Rafał \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:

1. AKUMULATOR !
2. ¦WIECE !
3. DENATURAT !
4. FILTRY !

Będzie palił jak złoto !


Po 5. Pełen zbiornik, lub nie mniej niż połowa. Przy temperaturach
mocno poniżej 0, może pojawić się woda w zbiorniku.

Data: 2010-10-21 22:20:32
Autor: Voytek
Diesel zima
W dniu 2010-10-21 21:54, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

3. DENATURAT !

Dykta do diesla? Na pewno? Parę lat temu kolega z 1,9 VAG-a musiał po denaturacie wypompowywać cały zbiornik bo auto nie chciało współpracować. Chyba lepiej benzyny wlać.
--
Voytek

Data: 2010-10-21 22:25:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Diesel zima
W dniu 2010-10-21 22:20, Voytek pisze:

Dykta do diesla? Na pewno? ParÄ™ lat temu kolega z 1,9 VAG-a
musiał po denaturacie wypompowywać cały zbiornik bo auto nie
chciało współpracować. Chyba lepiej benzyny wlać.

Wiesz, ja pewnie nie wiem co mówię, ale w kilkunastoletnim BMW e34 525 tds stosowałem tą zasadę. ŚWIECE - AKU - FILTRY - DYKTA ...

Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliĹ‚a na dotyk ... benzyniaki umieraĹ‚y ... Nowe diesle i benzyny po naciĹ›niÄ™ciu przycisku START (te z kartami), nie dawaĹ‚y znaku ĹĽycia (swojÄ… drogÄ…  wnerwiajÄ…ce - pojÄ™cia nie masz, czy zdechĹ‚o paliwo/rozrusznik/aku/cokolwiek).

Ale ja się nie znam, miałem tedeesa, paliłem go bez problemu na -30 stopniach i leciałem w trasę (ile to już lat temu była zima stulecia z mega mrozami ? 4 lata ?)

;)
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-10-22 02:18:53
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <

Wiesz, ja pewnie nie wiem co mówię, ale w kilkunastoletnim BMW e34 525 tds stosowałem tą zasadę. ŚWIECE - AKU - FILTRY - DYKTA ...

Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki umierały ...

Rafciu coś piłeś dzisiaj, czy po prostu fantazja ułańska dziś ponosi?

Data: 2010-10-22 02:23:26
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Diesel zima
W dniu 2010-10-22 02:18, Przemysław Czaja pisze:

Rafciu coś piłeś dzisiaj, czy po prostu fantazja ułańska dziś
ponosi?

Że tak spytam ... Nie wierzysz, że diesel na -30 może odpalić bez marudzenia ???

Rozumiem, że też jesteś zwolennikiem nie używania ręcznego, bo się zacina ...
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-10-22 02:34:36
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""

Rafciu coś piłeś dzisiaj, czy po prostu fantazja ułańska dziś
ponosi?

Że tak spytam ... Nie wierzysz, że diesel na -30 może odpalić bez marudzenia ???

Rozumiem, że też jesteś zwolennikiem nie używania ręcznego, bo się zacina ...

sorki, pewnie moja wypowiedż była niegrzeczna
cd... nie ma sprawy...wierzę, że odpala, miałem już z 10 diesli w tym ostatni CR i przyznaję, że moj CR odpalił w ubiegłym roku jako jedyny z Diesli, natomiast Twoje stwierdzenie, że silniki benznowe nie mogą się równać z Dieslem wkładam jak zwykle między bajki...nie ze mną te numery ;-)

Data: 2010-10-22 12:02:30
Autor: J.F.
Diesel zima
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał
sorki, pewnie moja wypowiedż była niegrzeczna
cd... nie ma sprawy...wierzę, że odpala, miałem już z 10 diesli w tym ostatni CR i przyznaję, że moj CR odpalił w ubiegłym roku jako jedyny z Diesli, natomiast Twoje stwierdzenie, że silniki benznowe nie mogą się równać z Dieslem wkładam jak zwykle między bajki...nie ze mną te numery

No coz - VW mial kiedys symptomatyczna reklame - czym dojezdza do pracy operator plugu snieznego ?
Co przy okazji uzmyslawia ze srednia zima [to znaczy do -30] oba rodzaje sobie zasadniczo radza :-)

Mialem kiedy dobrze wyregulowany i dobrze wyczuty gaznik, to przy -15 benzyna zapala w ulamku sekundy - podziw budzila, bo rozrusznik nawet jeknac nie zdazyl a silnik juz palil :-)

Ale przy wiekszych mrozach juz nie bylo tak dobrze.

J.

Data: 2010-10-23 19:54:19
Autor: Irokez
Diesel zima
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9rnfm$o2l$1news.onet.pl...
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał
sorki, pewnie moja wypowiedż była niegrzeczna
cd... nie ma sprawy...wierzę, że odpala, miałem już z 10 diesli w tym ostatni CR i przyznaję, że moj CR odpalił w ubiegłym roku jako jedyny z Diesli, natomiast Twoje stwierdzenie, że silniki benznowe nie mogą się równać z Dieslem wkładam jak zwykle między bajki...nie ze mną te numery

No coz - VW mial kiedys symptomatyczna reklame - czym dojezdza do pracy operator plugu snieznego ?
Co przy okazji uzmyslawia ze srednia zima [to znaczy do -30] oba rodzaje sobie zasadniczo radza :-)

Mialem kiedy dobrze wyregulowany i dobrze wyczuty gaznik, to przy -15 benzyna zapala w ulamku sekundy - podziw budzila, bo rozrusznik nawet jeknac nie zdazyl a silnik juz palil :-)

Ale przy wiekszych mrozach juz nie bylo tak dobrze.

-30 stopni i Meganka benzyna 1.6 8V 90KM multiwtrysk odpaliła bez problemów.
Teraz klekot, ale mniej niż jakieś -26 stopni nie było na jego kadencji u mnie. Odpalał bez problemów.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-10-22 07:30:11
Autor: Agent
Diesel zima


Ale ja się nie znam, miałem tedeesa, paliłem go bez problemu na -30 stopniach i leciałem w trasę (ile to już lat temu była zima stulecia z mega mrozami ? 4 lata ?)

W zeszłym roku ? :)

Data: 2010-10-22 11:43:59
Autor: J.F.
Diesel zima
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:i9r7h5$fln$1news.onet.pl...
Ale ja się nie znam, miałem tedeesa, paliłem go bez problemu na -30 stopniach i leciałem w trasę (ile to już lat temu była zima stulecia z mega mrozami ? 4 lata ?)

W zeszłym roku ? :)

w zasadzie to jeszcze w tym :-). Ale 4 lata temu [niecale] tez byla dobra zima.

J.

Data: 2010-10-23 04:14:51
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Diesel zima
W dniu 2010-10-22 11:43, J.F. pisze:

W zeszłym roku ? :)
w zasadzie to jeszcze w tym :-). Ale 4 lata temu [niecale] tez
byla dobra zima.

W zeszłym była w kwestii śniegu ... 4 lata temu - w kwestii mrozów.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-10-22 07:59:22
Autor: Voytek
Diesel zima
W dniu 2010-10-21 22:25, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki
umierały ... Nowe diesle i benzyny po naciśnięciu przycisku START (te z
kartami), nie dawały znaku życia (swoją drogą wnerwiające - pojęcia nie
masz, czy zdechło paliwo/rozrusznik/aku/cokolwiek).

Ale ja się nie znam, miałem tedeesa, paliłem go bez problemu na -30
stopniach i leciałem w trasę (ile to już lat temu była zima stulecia z
mega mrozami ? 4 lata ?)

;)

Ja z tdi też nie miałem nigdy problemów jeżdżąć czasem na "dziwnym" paliwie. Sporadycznie dolewam odrobinę diesel skydd (choć wątpie w jego skuteczność). Faktycznie z nowymi dieslami kłopoty są większe, ze dwa lata temu nowy Jumper HDI 160 km zamarzł po dwóch dniach stania do tego stopnia, że lawetą do serwisu pojechał i dwa dni minęło zanim uruchomili silnik - a paliwo orlenowskie.

Data: 2010-10-22 11:45:28
Autor: BydlÄ™
Diesel zima
Rafał "SP" Gil wrote:
(ile to już lat temu była zima stulecia z mega mrozami ? 4 lata ?)


Masz na myśli minus 25 - minus 28 stopni w mieście?
Zeszłej zimy...


--
BydlÄ™

Data: 2010-10-25 12:01:37
Autor: komar
Diesel zima
W dniu 2010-10-21 22:25, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki umierały ...

jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od dotyku więc nie wymyślaj. A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak odpalasz przy -35? bo ponieżej -25 to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie mówię ze nie odpala, ale na pewno nie jest to "na dotyk"

Data: 2010-10-25 12:28:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
Diesel zima
On 2010-10-25, komar <komar@125.cc> wrote:

Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki umierały ...

jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od dotyku więc nie wymy¶laj. A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak odpalasz przy -35? bo ponieżej -25 to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie mówię ze nie odpala, ale na pewno nie jest to "na dotyk"

To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-25 11:37:11
Autor: kamil
Diesel zima


"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnicamrs.8br.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-10-25, komar <komar@125.cc> wrote:

Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki umierały ...

jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od dotyku
więc nie wymy¶laj. A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak odpalasz przy -35? bo
ponieżej -25 to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie mówię ze nie odpala, ale na
pewno nie jest to "na dotyk"

To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

To jeszcze nic, moj benzyniak odpalal przy -47, troche ciezko bo swiece i kable zaplonowe byly akurat wyjete, ale dal rade!




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-25 12:49:19
Autor: Krzysiek Kielczewski
Diesel zima
On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote:

To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

To jeszcze nic, moj benzyniak odpalal przy -47, troche ciezko bo swiece i kable zaplonowe byly akurat wyjete, ale dal rade!

Jasne.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-25 13:23:23
Autor: kamil
Diesel zima


"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnicao3r.8br.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote:

To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

To jeszcze nic, moj benzyniak odpalal przy -47, troche ciezko bo swiece i
kable zaplonowe byly akurat wyjete, ale dal rade!

Jasne.

No dobra, tylko trzy swiece byly wyjete. Ale czwarta nie miala kabla WN.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-25 14:57:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Diesel zima
On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote:

To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

To jeszcze nic, moj benzyniak odpalal przy -47, troche ciezko bo swiece i
kable zaplonowe byly akurat wyjete, ale dal rade!

Jasne.

No dobra, tylko trzy swiece byly wyjete. Ale czwarta nie miala kabla WN.

Ale oczywi¶cie odróżniasz lej±ce wtryski w dieslu od braku ¶wiecy w
silniku benzynowym?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-25 15:10:06
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Diesel zima
W dniu 25.10.2010 12:28, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-25, komar<komar@125.cc>  wrote:

Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki umierały ...

jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od dotyku
więc nie wymy¶laj. A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak odpalasz przy -35? bo
ponieżej -25 to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie mówię ze nie odpala, ale na
pewno nie jest to "na dotyk"

To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

20-letnie Volvo 2.4 TIC, z polmilonem km na zegarze, parkujace pod golym niebem, zeszlej zimy nie sprawilo ani jednej niespodzianki a mrozy jakie byly kazdy wie. Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym autem skoro taki dziadek odpala.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-25 15:41:35
Autor: ±ćęłń󶼿
Diesel zima
Mój suwak logarytmiczny też podnosi do dowolnej potęgi bez baterii.


-- -- -

| Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym autem skoro taki dziadek odpala.

Data: 2010-10-25 17:26:09
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Diesel zima
W dniu 25.10.2010 15:41, ±ćęłń󶼿 pisze:
Mój suwak logarytmiczny też podnosi do dowolnej potęgi bez baterii.


-- -- -

| Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym autem skoro taki dziadek odpala.

Troche nietrafne porownanie zwazywszy na to, ze technika ma nam pomagac a nie utrudniac zycie.

--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-26 09:35:38
Autor: Mariusz Chwalba
Diesel zima
On Mon, 25 Oct 2010 15:10:06 +0200, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)  <radek@parts.com.pl> wrote:

[...]
jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym  akumulatorem pali od dotyku
więc nie wymy¶laj. A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak  odpalasz przy -35? bo
ponieżej -25 to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie mówię  ze nie odpala, ale na
pewno nie jest to "na dotyk"

To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

20-letnie Volvo 2.4 TIC, z polmilonem km na zegarze, parkujace pod golym  niebem, zeszlej zimy nie sprawilo ani jednej niespodzianki a mrozy jakie  byly kazdy wie. Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym  autem skoro taki dziadek odpala.

Ah, ale porównaj sobie ile pali i jak± moc wyci±ga z tej samej pojemno¶ci.
Co¶ za co¶, niestety.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-10-26 12:09:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Diesel zima
On 2010-10-26, Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> wrote:

20-letnie Volvo 2.4 TIC, z polmilonem km na zegarze, parkujace pod golym  niebem, zeszlej zimy nie sprawilo ani jednej niespodzianki a mrozy jakie  byly kazdy wie. Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym  autem skoro taki dziadek odpala.

Ah, ale porównaj sobie ile pali i jak± moc wyci±ga z tej samej pojemno¶ci.
Co¶ za co¶, niestety.

Generalnie samochód, który odpali pali dużo więcej niż taki, który nie
odpali ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-27 12:20:18
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Diesel zima
W dniu 26.10.2010 09:35, Mariusz Chwalba pisze:
On Mon, 25 Oct 2010 15:10:06 +0200, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
<radek@parts.com.pl> wrote:

[...]
jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym
akumulatorem pali od dotyku
więc nie wymy¶laj. A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak
odpalasz przy -35? bo
ponieżej -25 to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie mówię
ze nie odpala, ale na
pewno nie jest to "na dotyk"

To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

20-letnie Volvo 2.4 TIC, z polmilonem km na zegarze, parkujace pod
golym niebem, zeszlej zimy nie sprawilo ani jednej niespodzianki a
mrozy jakie byly kazdy wie. Nie rozumiem jak mozna miec problem ze
wspolczesnym autem skoro taki dziadek odpala.

Ah, ale porównaj sobie ile pali i jak± moc wyci±ga z tej samej pojemno¶ci.
Co¶ za co¶, niestety.

Rozumiem kosztem przebiegu bez naprawy glownej, ale kosztem codziennej niezawodnosci?

A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat, 1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo 760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-27 16:13:11
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

Użytkownik "RadekNet

A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat, 1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo 760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l.

Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze wł±czona automatyczna klima
¶rednie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-)

Data: 2010-10-27 17:05:45
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Diesel zima
W dniu 27.10.2010 16:13, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "RadekNet

A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat,
1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo
760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l.

Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze wł±czona automatyczna klima
¶rednie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-)

Swietny wynik, szczegolnie w porownaniu do Vectry mojego sasiada - 2001r, benzyna w trasie ponizej 8 nie schodzi, a czesciej blizej jej do 10.

Ale wracaja do tematu - i uwazasz, ze to rekompensuje problemy w zimie? To ja juz bym wolal zagazowana benzyne. Nie lubie sie stresowac na wyjazdach na narty ;)

Na moje szczescie na jezdzenie w Polsce poluje na Volvo 760 z konca produkcji: albo diesel 2.4TIC albo 2.8 benzyna+LPG ;) Wygodny i niezawodny dupowoz i klasyk jednoczesnie :)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-27 08:27:24
Autor: hamberg
Diesel zima
Ale wracaja do tematu - i uwazasz, ze to rekompensuje problemy w zimie?
To ja juz bym wolal zagazowana benzyne. Nie lubie sie stresowac na
wyjazdach na narty ;)

diesel tylko raz mnie zawiodl kiedy bylo ok-26 w nocy i nie dolalem
depresatora (ponad 10 lat jezdze dieslami). Zagazowane auto dzis przy
lekkim przymrozku odmowilo posluszenstwa.

Data: 2010-10-27 18:05:31
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Diesel zima
W dniu 27.10.2010 17:27, hamberg pisze:
Ale wracaja do tematu - i uwazasz, ze to rekompensuje problemy w zimie?
To ja juz bym wolal zagazowana benzyne. Nie lubie sie stresowac na
wyjazdach na narty ;)

diesel tylko raz mnie zawiodl kiedy bylo ok-26 w nocy i nie dolalem
depresatora (ponad 10 lat jezdze dieslami). Zagazowane auto dzis przy
lekkim przymrozku odmowilo posluszenstwa.

Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle miales sprawne a tego benzynowca nie.
Kurcze, ja to chyba szczescie mam - fakt, ze diesel w rodzinie dopiero od poltora roku, ale jedyne problemy z odpalaniem byly wtedy kiedy nie bylo kasy na sprawny akumulator. A auta zwykle pelnoletnie ...Stad moje zdziwienie, ze mozna miec problem (a z tego co tu pisza to problem dosc powszechny) majac nowego diesla.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-27 12:37:25
Autor: hamberg
Diesel zima
Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle
miales sprawne a tego benzynowca nie.

czytaj uwaznie - _zagazowana_ benzyna - predzej to spowoduje problemy
niz fabryczny diesel. Benzyna jest sprawna dopoki ktos nie "zepsuje"
jej LPG. Potem to juz loteria. Ja chyba przygode z LPG skoncze na
jednym aucie.

Data: 2010-10-27 23:22:22
Autor: Cavallino
Diesel zima
Uzytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisal w wiadomosci news:a3665332-b901-4ac1-8ced-394f540a507fr14g2000yqa.googlegroups.com...
Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle
miales sprawne a tego benzynowca nie.

czytaj uwaznie - _zagazowana_ benzyna - predzej to spowoduje problemy
niz fabryczny diesel. Benzyna jest sprawna dopoki ktos nie "zepsuje"
jej LPG. Potem to juz loteria. Ja chyba przygode z LPG skoncze na
jednym aucie.


Takoz i ja zrobilem.
Wole pamietac zima o antydepresancie czy jak to tam zwal.

Data: 2010-10-27 23:32:31
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Diesel zima
W dniu 27.10.2010 21:37, hamberg pisze:
Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle
miales sprawne a tego benzynowca nie.

czytaj uwaznie - _zagazowana_ benzyna - predzej to spowoduje problemy
niz fabryczny diesel. Benzyna jest sprawna dopoki ktos nie "zepsuje"
jej LPG. Potem to juz loteria. Ja chyba przygode z LPG skoncze na
jednym aucie.

Zagazowane benzyny mamy w domu odkad pamietam. Z silnikami od 0.7 (cc) do 2.8 (Volvo) i NIGDY nie bylo problemu z powodu gazu. Tyle, ze o gaz trzeba zadbac, ale nawet na niedomagajacym gazie benzyna zawsze byla ok. Wiec nie wiem o czym mowisz...

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-27 17:12:52
Autor: Waldek Godel
Diesel zima
Dnia Wed, 27 Oct 2010 18:05:31 +0200, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
napisał(a):

Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle miales sprawne a tego benzynowca nie.
Kurcze, ja to chyba szczescie mam - fakt, ze diesel w rodzinie dopiero od poltora roku, ale jedyne problemy z odpalaniem byly wtedy kiedy nie bylo kasy na sprawny akumulator. A auta zwykle pelnoletnie ...Stad moje zdziwienie, ze mozna miec problem (a z tego co tu pisza to problem dosc powszechny) majac nowego diesla.


to nie jest problem diesla, tylko paliwa które nie powinno w ogóle być
sprzedawane o tej porze roku. Równie dobrze stacja może ci sprzedać benzynę
ze spor± ilo¶ci± wody, która się  zamieni w lód i zablokuje filtr paliwa
albo pompę - tak samo jak parafina w dieslu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-10-27 21:35:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Diesel zima
W dniu 2010-10-27 16:13, Przemysław Czaja pisze:

UĹĽytkownik "RadekNet

A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat,
1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo
760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l.

Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze włączona automatyczna klima
średnie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-)

Tylko dlatego, że to fiatowski silnik. Z oplowskim byłoby tak z 30% więcej. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-10-28 08:22:16
Autor: Mirek Ptak
Diesel zima
Dnia 2010-10-27 16:13,  *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat,
1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo
760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l.

Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze wł±czona automatyczna klima
¶rednie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-)

Jak Ty to robisz? :)
Jam mam ¶redni± chyba najwyższ± w spritmonitor.de :), wprawdzie większo¶ć moich jazd to 7-8 km po mie¶cie, ale nawet jak spokojnie jadę w trasie to poniżej 6 raczej nie schodzę :)
http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html
http://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/329-Vectra.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2009&power_s=83&power_e=93&page=2&gearing=1

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-10-28 09:37:04
Autor: Cavallino
Diesel zima
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iab4qk$ru7$1news.onet.pl...
Dnia 2010-10-27 16:13,  *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat,
1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo
760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l.

Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze wł±czona automatyczna klima
¶rednie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-)

Jak Ty to robisz? :)

Pewnie wlecze się zamiast jechać i mało używa pedału gazu, o wci¶nięciu do oporu nie wspominaj±c.

Data: 2010-10-28 10:44:23
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

Użytkownik "Mirek Ptak"


Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze wł±czona automatyczna klima
¶rednie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-)

Jak Ty to robisz? :)
Jam mam ¶redni± chyba najwyższ± w spritmonitor.de :), wprawdzie większo¶ć moich jazd to 7-8 km po mie¶cie, ale nawet jak spokojnie jadę w trasie to poniżej 6 raczej nie schodzę :)

Nie butuję, zmiana biegu przy 3000 rpm - co nie znaczy, że wolno jeżdżę - ostatnio na trasie 800km ze ¶redni± prędko¶ci± 104km/h spalanie wyszło 5,4, ale jak nie przekraczam 130km/h to spada poniżej 5 - nie wiem, może to zaleta skrzyni 6, no ale przecież Ty masz tak± sam±

Data: 2010-10-28 11:35:08
Autor: Mirek Ptak
Diesel zima
Dnia 2010-10-28 10:44,  *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze wł±czona automatyczna klima
¶rednie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-)

Jak Ty to robisz? :)
Jam mam ¶redni± chyba najwyższ± w spritmonitor.de :), wprawdzie
większo¶ć moich jazd to 7-8 km po mie¶cie, ale nawet jak spokojnie
jadę w trasie to poniżej 6 raczej nie schodzę :)

Nie butuję, zmiana biegu przy 3000 rpm - co nie znaczy, że wolno jeżdżę
- ostatnio na trasie 800km ze ¶redni± prędko¶ci± 104km/h spalanie wyszło
5,4, ale jak nie przekraczam 130km/h to spada poniżej 5 - nie wiem, może
to zaleta skrzyni 6, no ale przecież Ty masz tak± sam±

No to ja jeżdżę podobnie poza butowaniem - zdarza mi się przy wyprzedzaniu, za to w trasie biegi zmieniam poniżej 2.5 krpm. Przelotow± w trasie mam zwykle około 120 do 130 - ¶rednie około 75 km/h
Ostatnia nadzieja na znalezienie różnicy - masz DPF?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-10-28 12:12:31
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

Użytkownik "Mirek Ptak"

No to ja jeżdżę podobnie poza butowaniem - zdarza mi się przy wyprzedzaniu, za to w trasie biegi zmieniam poniżej 2.5 krpm. Przelotow± w trasie mam zwykle około 120 do 130 - ¶rednie około 75 km/h
Ostatnia nadzieja na znalezienie różnicy - masz DPF?

Nie mam i bardzo się cieszę, że chociaż to ustrojstwo mnie nie dotyczy ;-)

Data: 2010-10-28 12:50:00
Autor: komar
Diesel zima
W dniu 2010-10-28 10:44, Przemysław Czaja pisze:

UĹĽytkownik "Mirek Ptak"


Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze włączona automatyczna klima
średnie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-)

Jak Ty to robisz? :)
Jam mam średnią chyba najwyższą w spritmonitor.de :), wprawdzie większość moich jazd to
7-8 km po mieście, ale nawet jak spokojnie jadę w trasie to poniżej 6 raczej nie schodzę :)

Nie butujÄ™, zmiana biegu przy 3000 rpm - co nie znaczy, ĹĽe wolno jeĹĽdĹĽÄ™ - ostatnio na
trasie 800km ze średnią prędkością 104km/h spalanie wyszło 5,4, ale jak nie przekraczam
130km/h to spada poniĹĽej 5 - nie wiem, moĹĽe to zaleta skrzyni 6, no ale przecieĹĽ Ty masz
takÄ… samÄ…

a jak Ty tą średnią policzyłeś? chyba że jechałeś bez zatrzymania i nigdy nie zwolniłeś poniżej ~80km/h to może i by 104 wyszło

Data: 2010-10-29 10:27:10
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

a jak Ty tą średnią policzyłeś? chyba że jechałeś bez zatrzymania i nigdy nie zwolniłeś
poniżej ~80km/h to może i by 104 wyszło

 to juĹĽ musisz komputera zapytać jak on to wylicza ;-)
Zupełnie poważnie, to trasa miała 800km z czego 700km to autostrada - to stąd wysoka średnia

PozdrĂłwki

Data: 2010-10-29 13:23:34
Autor: ąćęłńóśźż
Diesel zima
No niestety, jak mam w komputrze 77 km/h i 7,7 l/100 km to siÄ™ cieszÄ™...


-- -- -

| wprawdzie większość moich jazd to 7-8 km po mieście, ale nawet jak spokojnie jadę w trasie to poniżej 6 raczej nie schodzę

Data: 2010-10-25 15:39:59
Autor: ąćęłńóśźż
Diesel zima
MĂłj ma dziwnie.

Bo w zimie albo palił na dotyk, albo wcale ("wcale" znaczy trzeba było innym podjeżdzać, spinać kablam i męczyć się bardzo długim
rozruchem).

Tak jakby jakaś graniczna temperatura była +/- 2°C na tak lub na nie.

Przy czym może to dotyczyć:

a) paliwa;
b) akumulatora;
c) silnika;
d) innych układów w aucie (jak pompa w zbiorniku).

Ten "dotyk" jest nieco zdradliwy, bo parę razy zdarzyło mi się odpuścić kluczyk w mrozie po ułamku sekundy, a to tylko 1 - 2 -3
cylindry załapały i po odpuszczeniu zgasł, a drugi raz dupa blada, już nic a nic.


-- -- -

| A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak odpalasz przy -35° bo poniżej -25° to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie
mĂłwiÄ™ ze nie odpala, ale na pewno nie jest to "na dotyk"

Data: 2010-10-25 22:14:25
Autor: Adam Płaszczyca
Diesel zima
Dnia Mon, 25 Oct 2010 12:01:37 +0200, komar napisał(a):


jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od dotyku

A nie?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-10-26 00:02:19
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

Użytkownik "Adam Płaszczyca"


jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od dotyku

A nie?

Tak to jest jak się nie czyta całego w±tku, to się potem zadaje głupkowate pytania

Data: 2010-10-23 19:49:44
Autor: Irokez
Diesel zima
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:i9q5q4$35n$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
Witam

Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime
do diesla powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje
oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac
czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych
stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

1. AKUMULATOR !
2. ĹšWIECE !
3. DENATURAT !
4. FILTRY !

Denaturat?
Mi bez tego pali jak złoto. Paliwo z Auchan.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-10-21 22:19:21
Autor:
Diesel zima
Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

Mam złe doświadczenia z ON Orlenu (tym tańszym i droższym). Lany w grudniu (a więc chyba juz powinni mieć w zbiornikach zimowy) "zamarzał" przy -10, gdy samochód stał pod gołym niebem przez noc. Teraz zimą tankuję na jedne ze stacji PKS. Jest zazwyzaj kilka groszy droższe, ale wiem, ze nie "zamarznie" (leją to też do autobusów, bez żadnych dodatków, a autobusy muszą chodzić). Zauważyłem jedynie, że spaliny w tej ropy mająinny zapach i bardziej gryzą w oczy. Paliwo mająchyba chyba Lotosu.

Data: 2010-10-22 07:32:06
Autor: Agent
Diesel zima

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:i9q78g$nnv$1news.onet.pl...
Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

Mam złe doświadczenia z ON Orlenu (tym tańszym i droższym). Lany w grudniu (a więc chyba juz powinni mieć w zbiornikach zimowy) "zamarzał" przy -10, gdy samochód stał pod gołym niebem przez noc. Teraz zimą tankuję na jedne ze stacji PKS. Jest zazwyzaj kilka groszy droższe, ale wiem, ze nie "zamarznie" (leją to też do autobusów, bez żadnych dodatków, a autobusy muszą chodzić). Zauważyłem jedynie, że spaliny w tej ropy mająinny zapach i bardziej gryzą w oczy. Paliwo mająchyba chyba Lotosu.

Poniżej pojawi sie pewnie pełen przekrój stacji paliw w których warto tankować i nie ale dodam że mnie Lotos też jeszcze nie zawiódł.

Data: 2010-10-21 22:30:36
Autor: J.F.
Diesel zima
Użytkownik "Marcin" <nouser@nospam.ru> napisał w
Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

Czytanie grupy i  czytanie specyfikacji mowi ze nie kazdy.

Ot np Orlen pisze
Ze względu na właściwości niskotemperaturowe rozróżnia się trzy gatunki oleju napędowego Ekodiesel Ultra – B, D i F odpowiadające paliwom klimatu umiarkowanego,
oraz klasÄ™ 2 odpowiadajÄ…cÄ… paliwu klimatu arktycznego lub surowego klimatu zimowego:
- olej napędowy Ekodiesel Ultra B – olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż 0°C
- olej napędowy Ekodiesel Ultra D – olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -10°C
- olej napędowy Ekodiesel Ultra F - olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -20°C
- olej napÄ™dowy Ekodiesel Ultra 2 - olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyĹĽszej niĹĽ -32°C i temperaturze mÄ™tnienia nie wyĹĽszej niĹĽ  -220C.

Olej napędowy o właściwościach podanych w poniższej tablicy stosuje się w okresach;
- gatunek B dla klimatu umiarkowanego – w okresie letnim – od 15 kwietnia do 30 września
- gatunek D dla klimatu umiarkowanego – w okresie przejściowym – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada
- gatunek  F dla klimatu umiarkowanego lub klasa 2 dla klimaty arktycznego lub surowego klimatu zimowego - w okresie zimowym - od 16 listopada do koĹ„ca lutego.

No i teraz badz tu madry - Orlen sprzeda ci/innym stacjom klase F czy klase 2 ?
A po sprzedazy odnotujesz -15 czy -25 ?
A twoje auto ma podgrzewacz paliwa czy nie ma ?
.... no i niektorzy nie dojechali :-)

Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie tam zwykly "zimowy".

J.

Data: 2010-10-22 00:34:39
Autor: P_ablo
Diesel zima
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9q7t2$pio$1news.onet.pl...

Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie tam zwykly "zimowy".


A dlaczego nie sprzedawac "arktycznego" caly rok?
Nie opyla sie, czy latem bedzie "za plynny" ?

--
Picasso

Data: 2010-10-22 00:35:50
Autor: Cavallino
Diesel zima
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4cc0c004$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9q7t2$pio$1news.onet.pl...

Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie tam zwykly "zimowy".


A dlaczego nie sprzedawac "arktycznego" caly rok?
Nie opyla sie,

Dokładnie.
Dodatki dodawane do oleju w celu zapewnienia parametrĂłw za darmo nie sÄ….

Data: 2010-10-22 08:02:55
Autor: Voytek
Diesel zima
W dniu 2010-10-22 00:35, Cavallino pisze:

Dodatki dodawane do oleju w celu zapewnienia parametrĂłw za darmo nie sÄ….

O jakich dodatkach mówisz? Kiedyś, za czasów dawnego CPN-u on zimowy robiło się przez dodanie lotniczego JET-A1, który jest w cenie zwykłego on-u. Przypuszczam, że teraz jest podobnie.

Data: 2010-10-22 07:35:18
Autor: Agent
Diesel zima

No i teraz badz tu madry - Orlen sprzeda ci/innym stacjom klase F
czy klase 2 ?
A po sprzedazy odnotujesz -15 czy -25 ?
A twoje auto ma podgrzewacz paliwa czy nie ma ?
... no i niektorzy nie dojechali :-)

Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie tam zwykly "zimowy".

Ja zauważyłem że jak pierwszy raz danej zimy sa mrozy to ON zamarza wielu osobom a potem to już coraz mniej. Pewnie jedna z przyczyn że w końcu ktoś na stacji zauważy że jest mróz i trzeba zamówić coś lepszego

Data: 2010-10-22 09:05:08
Autor: J.F.
Diesel zima
On Fri, 22 Oct 2010 07:35:18 +0200,  Agent wrote:
Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie tam zwykly "zimowy".

Ja zauważyłem że jak pierwszy raz danej zimy sa mrozy to ON zamarza wielu osobom a potem to już coraz mniej. Pewnie jedna z przyczyn że w końcu kto¶ na stacji zauważy że jest mróz i trzeba zamówić co¶ lepszego

Troche powatpiewam - bo jak zapisano - Orlen samodzielnie zmienia
gatunek 1 pazdziernika i 15 listopada. I chyba nawet innego nie robi,
tylko na specjalne zyczenia. A stacje raczej nie trzymaja paliwa dluzej niz kilka dni.

Wiec moze to nie tyle "ON zamarza", co woda w filtrze, akumulator
okazuje sie za slaby itp. Albo odstawiaja samochod do garazu i czekaja
do wiosny :-) Szczegolnie ze pierwsze mrozy z reguly nie sa duze.


Chociaz .. czy nie wszyscy handlujacy paliwami obowiazek utrzymywac
trzymiesieczny zapas ? Moze i do bakow trafia letni ON jeszcze dlugo.

J.

Data: 2010-10-22 10:22:52
Autor: Agent
Diesel zima

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0fd2c6dnplcqfl8vlfea8frt1mc03kghgk4ax.com...
On Fri, 22 Oct 2010 07:35:18 +0200,  Agent wrote:
Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie tam
zwykly "zimowy".

Ja zauważyłem że jak pierwszy raz danej zimy sa mrozy to ON zamarza wielu
osobom a potem to już coraz mniej. Pewnie jedna z przyczyn że w końcu kto¶
na stacji zauważy że jest mróz i trzeba zamówić co¶ lepszego

Troche powatpiewam - bo jak zapisano - Orlen samodzielnie zmienia
gatunek 1 pazdziernika i 15 listopada. I chyba nawet innego nie robi,
tylko na specjalne zyczenia.
A stacje raczej nie trzymaja paliwa dluzej niz kilka dni.

Może i trafia ale np ten zimowy F a nie Ultra 2 czyli arktyczny. Potem jak s± jaja to zmieniaj± na ten lepszy. Poza tym nie rozumiem do końca co oznacza okreslenie "zablokowanie zimnego filtra" - czy jest to pocz±tek krzepnięcia? Mi np zeszłej zimy drobinki parafiny zatkały nie filtr a siateczkę w baku. Wygl±dało to jak smarki". Siateczkę przeczy¶ciłem a dodatkowo wyci±łem otworek; a co tam :) i maszyna ruszyła.

Data: 2010-10-22 21:04:34
Autor: J.F.
Diesel zima
On Fri, 22 Oct 2010 10:22:52 +0200,  Agent wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Troche powatpiewam - bo jak zapisano - Orlen samodzielnie zmienia
gatunek 1 pazdziernika i 15 listopada. I chyba nawet innego nie robi,
tylko na specjalne zyczenia.
A stacje raczej nie trzymaja paliwa dluzej niz kilka dni.

Może i trafia ale np ten zimowy F a nie Ultra 2 czyli arktyczny.

A to bardzo mozliwe - z jakis powodow rafinerie wola zima rozprowadzac
taki do -20, a przeciez w kraju bywa gorzej

Potem jak s± jaja to zmieniaj± na ten lepszy.

Potem to juz jest za pozno :-)

Poza tym nie rozumiem do końca co oznacza okreslenie "zablokowanie zimnego filtra" -

Domyslam sie ze oznacza - jedziesz, jedzies i stajesz :-)
Ale teraz mam podgrzewacz przed filtrem i nie sprawdze.

czy jest to pocz±tek krzepnięcia? Mi np zeszłej zimy drobinki parafiny zatkały nie filtr a siateczkę w baku. Wygl±dało to jak smarki".

IMO poczatek krzepniecia, czy raczej "wytracania parafiny" to jest
wtedy gdy olej metnieje. A to jest juz przy ok -10 C


J.

Data: 2010-10-21 22:44:59
Autor: Grzegorz Prędki
Diesel zima
W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
Witam

Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla
powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze
paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel
sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie
wytraci sie parafina podczas mrozow?


Tankuje na Statoil, zeszla zima bywalo nawet -30 i nigdy nie mialem zadnych problemow z paliwem. Nie dolewalem zadnych dodatkow.

Data: 2010-10-22 02:24:38
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

Użytkownik "Grzegorz Prędki"

Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla
powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze
paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel
sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie
wytraci sie parafina podczas mrozow?


Tankuje na Statoil, zeszla zima bywalo nawet -30 i nigdy nie mialem zadnych problemow z paliwem. Nie dolewalem zadnych dodatkow.

Nie wiem czy to reguła czy przypadek, ale ubiegłą zimę lałem tylko gold na statoil i nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem autka. Auto "pod chmurą", również żadnych dodatków.

Data: 2010-10-25 12:06:18
Autor: komar
Diesel zima
W dniu 2010-10-22 02:24, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Grzegorz Prędki"

Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla
powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze
paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel
sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie
wytraci sie parafina podczas mrozow?


Tankuje na Statoil, zeszla zima bywalo nawet -30 i nigdy nie mialem zadnych problemow z
paliwem. Nie dolewalem zadnych dodatkow.

Nie wiem czy to reguła czy przypadek, ale ubiegłą zimę lałem tylko gold na statoil i nigdy
nie miałem problemu z uruchomieniem autka. Auto "pod chmurą", również żadnych dodatków.

ja też nie wiem czy to przypadek, ale zeszłej zimy właśnie "gold" zamarzł mi w plastikowym baniaczku na paliwo stojącym na podłodze w samochodzie - tzn. w paliwie pływała wielka bryła lodu (1/4 objętości).

Data: 2010-10-25 16:00:58
Autor: Przemysław Czaja
Diesel zima

UĹĽytkownik "komar"

Nie wiem czy to reguła czy przypadek, ale ubiegłą zimę lałem tylko gold na statoil i nigdy
nie miałem problemu z uruchomieniem autka. Auto "pod chmurą", również żadnych dodatków.

ja też nie wiem czy to przypadek, ale zeszłej zimy właśnie "gold" zamarzł mi w plastikowym baniaczku na paliwo stojącym na podłodze w samochodzie - tzn. w paliwie pływała wielka bryła lodu (1/4 objętości).

To parafina ma się wytrącić a nie bryła lodu ;-)

Data: 2010-10-22 00:07:28
Autor: Konrad L
Diesel zima
ON z BP przez cala zime i nie bylo problemow.

Data: 2010-10-22 07:28:36
Autor: Agent
Diesel zima

Użytkownik "Marcin" <nouser@nospam.ru> napisał w wiadomości news:i9q5l7$s2j$1inews.gazeta.pl...
Witam

Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

Jak była ostatnio ta mroźna zima to zaraz pojawiło sie mase tematów z zamarzającym paliwem. Przekrój stacji był pełen (BP, Statoil, Orlen itp). Paliwa uszlachetnione niczym sie nie wyróżniały na plus jesli chodzi o niskie temp.

Data: 2010-10-22 08:40:20
Autor: Grejon
Diesel zima
W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
Witam

Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla
powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze
paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel
sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie
wytraci sie parafina podczas mrozow?

Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyj±łem i... nic. Paliwo miało nadal tak± sam± konsystencję jak przed zamrożeniem, pojawiły się co prawda jakie¶ glutki, ale wg mnie to były zamarznięte kropelki wody, któr± wcze¶niej wypłukałem słoik. Jak kogo¶ interesuje to paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku.

Data: 2010-10-22 08:47:37
Autor: J.F.
Diesel zima
On Fri, 22 Oct 2010 08:40:20 +0200,  Grejon wrote:
Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyj±łem i... nic. Paliwo miało nadal tak± sam± konsystencję jak przed zamrożeniem, pojawiły się co prawda jakie¶ glutki, ale wg mnie to były zamarznięte kropelki wody, któr± wcze¶niej wypłukałem słoik. Jak kogo¶ interesuje to paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku.

Albo niedokladnie opisujesz, albo to jakies oszustwo a nie ON.

Juz przy ok -10 ON robi sie bialy - nie zmieniajac jednak ogolnej
konsystencji - co ponoc jeszcze nie przeszkadza samochodom jezdzic. I musi to byc prawda, bo przeciez ostrzejsze zimy miewamy :-)

Nawet dolanie dodatku nie pomaga - nadal metniejs.


J.

Data: 2010-10-22 09:05:40
Autor: Grejon
Diesel zima
W dniu 2010-10-22 08:47, J.F. pisze:
On Fri, 22 Oct 2010 08:40:20 +0200,  Grejon wrote:
Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i
wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyj±łem i...
nic. Paliwo miało nadal tak± sam± konsystencję jak przed zamrożeniem,
pojawiły się co prawda jakie¶ glutki, ale wg mnie to były zamarznięte
kropelki wody, któr± wcze¶niej wypłukałem słoik. Jak kogo¶ interesuje to
paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku.

Albo niedokladnie opisujesz, albo to jakies oszustwo a nie ON.

Juz przy ok -10 ON robi sie bialy - nie zmieniajac jednak ogolnej
konsystencji - co ponoc jeszcze nie przeszkadza samochodom jezdzic.
I musi to byc prawda, bo przeciez ostrzejsze zimy miewamy :-)

Nie był biały - raczej zielono-żółty. Ale mogę zawsze powtórzyć ;) Tylko nie każcie mi go mrozić do -30.

Data: 2010-10-22 10:24:32
Autor: Agent
Diesel zima


Nie był biały - raczej zielono-żółty.

Znaczy zmętniał :)

Data: 2010-10-22 11:21:56
Autor: Grejon
Diesel zima
W dniu 2010-10-22 10:24, Agent pisze:


Nie był biały - raczej zielono-żółty.

Znaczy zmętniał :)

Może, ale nie wydaje mi się żeby z tego powodu miało auto nie odpalić. Spodziewałem się bardziej kisielowatej konsystencji, tudzież gęstego osadu na dnie.

Data: 2010-10-22 12:07:56
Autor: J.F.
Diesel zima
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w
W dniu 2010-10-22 10:24, Agent pisze:
Nie był biały - raczej zielono-żółty.
Znaczy zmętniał :)
Może, ale nie wydaje mi się żeby z tego powodu miało auto nie odpalić. Spodziewałem się bardziej kisielowatej konsystencji, tudzież gęstego osadu na dnie.

Tylko pamietaj ze parametr nazywa sie "temperatura zablokowania zimnego filtra", oraz ze we wtryskiwaczach sa malutkie otworki :-)

J.

Data: 2010-10-23 01:20:14
Autor: to
Diesel zima
begin Grejon
Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i
wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyjąłem i...
nic. Paliwo miało nadal taką samą konsystencję jak przed zamrożeniem,
pojawiły się co prawda jakieś glutki, ale wg mnie to były zamarznięte
kropelki wody, którą wcześniej wypłukałem słoik. Jak kogoś interesuje to
paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku.

Czy w ramach eksperymentów zamrażasz też jakieś inne rzeczy? Pytam z ciekawości.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-23 06:51:55
Autor: Grejon
Diesel zima
W dniu 2010-10-23 03:20, to pisze:
begin Grejon

Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i
wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyj±łem i...
nic. Paliwo miało nadal tak± sam± konsystencję jak przed zamrożeniem,
pojawiły się co prawda jakie¶ glutki, ale wg mnie to były zamarznięte
kropelki wody, któr± wcze¶niej wypłukałem słoik. Jak kogo¶ interesuje to
paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku.

Czy w ramach eksperymentów zamrażasz też jakie¶ inne rzeczy? Pytam z
ciekawo¶ci.

Tylko żarcie.

Data: 2010-10-23 11:13:39
Autor: J.F.
Diesel zima
On Sat, 23 Oct 2010 06:51:55 +0200,  Grejon wrote:
W dniu 2010-10-23 03:20, to pisze:
Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i
wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyj±łem i...

Czy w ramach eksperymentów zamrażasz też jakie¶ inne rzeczy? Pytam z
ciekawo¶ci.

Tylko żarcie.

A plynu do sprzyskiwaczy nie ? :-)

J.

Data: 2010-10-23 11:44:10
Autor: Grejon
Diesel zima
W dniu 2010-10-23 11:13, J.F. pisze:

A plynu do sprzyskiwaczy nie ? :-)

Nie w zamrażarce :-P

Data: 2010-10-22 11:47:17
Autor: BydlÄ™
Diesel zima
Marcin wrote:
Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?


Na takie pytanie odpowie ci wróżka.
Serio.


Natomiast waĹĽne jest, by nie rucać siÄ™ na tanie paliwo teraz, gdy jest jeszcze w miarÄ™ ciepĹ‚o  - tzn. nie tankować do peĹ‚na, jeĹ›li siÄ™ wie, ĹĽe siÄ™ nie wykorzysta.


--
BydlÄ™

Diesel zima

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona