Data: 2010-10-21 21:52:04 | |
Autor: Marcin | |
Diesel zima | |
Witam
Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow? Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2010-10-21 21:21:47 | |
Autor: to | |
Diesel zima | |
begin Marcin
Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla Nie warto, ten sam efekt daje nasikanie do baku. ;) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-21 21:54:49 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
Witam 1. AKUMULATOR ! 2. ŚWIECE ! 3. DENATURAT ! 4. FILTRY ! Będzie palił jak złoto ! -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-10-21 15:30:44 | |
Autor: Przemek | |
Diesel zima | |
On 21 PaĽ, 21:54, "Rafał \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:
1. AKUMULATOR ! Po 5. Pełen zbiornik, lub nie mniej niż połowa. Przy temperaturach mocno poniżej 0, może pojawić się woda w zbiorniku. |
|
Data: 2010-10-21 22:20:32 | |
Autor: Voytek | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-21 21:54, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
3. DENATURAT ! Dykta do diesla? Na pewno? Parę lat temu kolega z 1,9 VAG-a musiał po denaturacie wypompowywać cały zbiornik bo auto nie chciało współpracować. Chyba lepiej benzyny wlać. -- Voytek |
|
Data: 2010-10-21 22:25:24 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-21 22:20, Voytek pisze:
Dykta do diesla? Na pewno? Parę lat temu kolega z 1,9 VAG-a Wiesz, ja pewnie nie wiem co mówię, ale w kilkunastoletnim BMW e34 525 tds stosowałem tą zasadę. ŚWIECE - AKU - FILTRY - DYKTA ... Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki umierały ... Nowe diesle i benzyny po naciśnięciu przycisku START (te z kartami), nie dawały znaku życia (swoją drogą wnerwiające - pojęcia nie masz, czy zdechło paliwo/rozrusznik/aku/cokolwiek). Ale ja się nie znam, miałem tedeesa, paliłem go bez problemu na -30 stopniach i leciałem w trasę (ile to już lat temu była zima stulecia z mega mrozami ? 4 lata ?) ;) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-10-22 02:18:53 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <
Rafciu coś piłeś dzisiaj, czy po prostu fantazja ułańska dziś ponosi? |
|
Data: 2010-10-22 02:23:26 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-22 02:18, Przemysław Czaja pisze:
Rafciu coś piłeś dzisiaj, czy po prostu fantazja ułańska dziś Że tak spytam ... Nie wierzysz, że diesel na -30 może odpalić bez marudzenia ??? Rozumiem, że też jesteś zwolennikiem nie używania ręcznego, bo się zacina ... -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-10-22 02:34:36 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""
sorki, pewnie moja wypowiedż była niegrzeczna cd... nie ma sprawy...wierzę, że odpala, miałem już z 10 diesli w tym ostatni CR i przyznaję, że moj CR odpalił w ubiegłym roku jako jedyny z Diesli, natomiast Twoje stwierdzenie, że silniki benznowe nie mogą się równać z Dieslem wkładam jak zwykle między bajki...nie ze mną te numery ;-) |
|
Data: 2010-10-22 12:02:30 | |
Autor: J.F. | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał
sorki, pewnie moja wypowiedż była niegrzeczna No coz - VW mial kiedys symptomatyczna reklame - czym dojezdza do pracy operator plugu snieznego ? Co przy okazji uzmyslawia ze srednia zima [to znaczy do -30] oba rodzaje sobie zasadniczo radza :-) Mialem kiedy dobrze wyregulowany i dobrze wyczuty gaznik, to przy -15 benzyna zapala w ulamku sekundy - podziw budzila, bo rozrusznik nawet jeknac nie zdazyl a silnik juz palil :-) Ale przy wiekszych mrozach juz nie bylo tak dobrze. J. |
|
Data: 2010-10-23 19:54:19 | |
Autor: Irokez | |
Diesel zima | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9rnfm$o2l$1news.onet.pl...
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał -30 stopni i Meganka benzyna 1.6 8V 90KM multiwtrysk odpaliła bez problemów. Teraz klekot, ale mniej niż jakieś -26 stopni nie było na jego kadencji u mnie. Odpalał bez problemów. -- Irokez AR 156 2.4JTD |
|
Data: 2010-10-22 07:30:11 | |
Autor: Agent | |
Diesel zima | |
W zeszłym roku ? :) |
|
Data: 2010-10-22 11:43:59 | |
Autor: J.F. | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:i9r7h5$fln$1news.onet.pl...
Ale ja się nie znam, miałem tedeesa, paliłem go bez problemu na -30 stopniach i leciałem w trasę (ile to już lat temu była zima stulecia z mega mrozami ? 4 lata ?) w zasadzie to jeszcze w tym :-). Ale 4 lata temu [niecale] tez byla dobra zima. J. |
|
Data: 2010-10-23 04:14:51 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-22 11:43, J.F. pisze:
W zeszłym roku ? :)w zasadzie to jeszcze w tym :-). Ale 4 lata temu [niecale] tez W zeszłym była w kwestii śniegu ... 4 lata temu - w kwestii mrozów. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-10-22 07:59:22 | |
Autor: Voytek | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-21 22:25, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki Ja z tdi też nie miałem nigdy problemów jeżdżąć czasem na "dziwnym" paliwie. Sporadycznie dolewam odrobinę diesel skydd (choć wątpie w jego skuteczność). Faktycznie z nowymi dieslami kłopoty są większe, ze dwa lata temu nowy Jumper HDI 160 km zamarzł po dwóch dniach stania do tego stopnia, że lawetą do serwisu pojechał i dwa dni minęło zanim uruchomili silnik - a paliwo orlenowskie. |
|
Data: 2010-10-22 11:45:28 | |
Autor: BydlÄ™ | |
Diesel zima | |
Rafał "SP" Gil wrote:
(ile to już lat temu była zima stulecia z mega mrozami ? 4 lata ?) Masz na myśli minus 25 - minus 28 stopni w mieście? Zeszłej zimy... -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-25 12:01:37 | |
Autor: komar | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-21 22:25, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki umierały ... jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od dotyku więc nie wymyślaj. A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak odpalasz przy -35? bo ponieżej -25 to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie mówię ze nie odpala, ale na pewno nie jest to "na dotyk" |
|
Data: 2010-10-25 12:28:00 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Diesel zima | |
On 2010-10-25, komar <komar@125.cc> wrote:
Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ... benzyniaki umierały ... To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-25 11:37:11 | |
Autor: kamil | |
Diesel zima | |
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnicamrs.8br.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... On 2010-10-25, komar <komar@125.cc> wrote: To jeszcze nic, moj benzyniak odpalal przy -47, troche ciezko bo swiece i kable zaplonowe byly akurat wyjete, ale dal rade! Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-25 12:49:19 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Diesel zima | |
On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote:
To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale Jasne. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-25 13:23:23 | |
Autor: kamil | |
Diesel zima | |
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnicao3r.8br.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote: No dobra, tylko trzy swiece byly wyjete. Ale czwarta nie miala kabla WN. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-25 14:57:08 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Diesel zima | |
On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote:
To jakie¶ tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale Ale oczywi¶cie odróżniasz lej±ce wtryski w dieslu od braku ¶wiecy w silniku benzynowym? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-25 15:10:06 | |
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com) | |
Diesel zima | |
W dniu 25.10.2010 12:28, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-25, komar<komar@125.cc> wrote: 20-letnie Volvo 2.4 TIC, z polmilonem km na zegarze, parkujace pod golym niebem, zeszlej zimy nie sprawilo ani jednej niespodzianki a mrozy jakie byly kazdy wie. Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym autem skoro taki dziadek odpala. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-10-25 15:41:35 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Diesel zima | |
Mój suwak logarytmiczny też podnosi do dowolnej potęgi bez baterii.
-- -- - | Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym autem skoro taki dziadek odpala. |
|
Data: 2010-10-25 17:26:09 | |
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com) | |
Diesel zima | |
W dniu 25.10.2010 15:41, ±ćęłń󶼿 pisze:
Mój suwak logarytmiczny też podnosi do dowolnej potęgi bez baterii. Troche nietrafne porownanie zwazywszy na to, ze technika ma nam pomagac a nie utrudniac zycie. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-10-26 09:35:38 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Diesel zima | |
On Mon, 25 Oct 2010 15:10:06 +0200, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) <radek@parts.com.pl> wrote:
[...] jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od dotyku Ah, ale porównaj sobie ile pali i jak± moc wyci±ga z tej samej pojemno¶ci. Co¶ za co¶, niestety. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-10-26 12:09:08 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Diesel zima | |
On 2010-10-26, Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> wrote:
20-letnie Volvo 2.4 TIC, z polmilonem km na zegarze, parkujace pod golym niebem, zeszlej zimy nie sprawilo ani jednej niespodzianki a mrozy jakie byly kazdy wie. Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym autem skoro taki dziadek odpala. Generalnie samochód, który odpali pali dużo więcej niż taki, który nie odpali ;-) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-27 12:20:18 | |
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com) | |
Diesel zima | |
W dniu 26.10.2010 09:35, Mariusz Chwalba pisze:
On Mon, 25 Oct 2010 15:10:06 +0200, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) Rozumiem kosztem przebiegu bez naprawy glownej, ale kosztem codziennej niezawodnosci? A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat, 1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo 760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-10-27 16:13:11 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
Użytkownik "RadekNet A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat, 1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo 760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l. Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze wł±czona automatyczna klima ¶rednie 5,9 w/g komputera miasto tak z 8 trasa poniżej 5 :-) |
|
Data: 2010-10-27 17:05:45 | |
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com) | |
Diesel zima | |
W dniu 27.10.2010 16:13, Przemysław Czaja pisze:
Swietny wynik, szczegolnie w porownaniu do Vectry mojego sasiada - 2001r, benzyna w trasie ponizej 8 nie schodzi, a czesciej blizej jej do 10. Ale wracaja do tematu - i uwazasz, ze to rekompensuje problemy w zimie? To ja juz bym wolal zagazowana benzyne. Nie lubie sie stresowac na wyjazdach na narty ;) Na moje szczescie na jezdzenie w Polsce poluje na Volvo 760 z konca produkcji: albo diesel 2.4TIC albo 2.8 benzyna+LPG ;) Wygodny i niezawodny dupowoz i klasyk jednoczesnie :) Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-10-27 08:27:24 | |
Autor: hamberg | |
Diesel zima | |
Ale wracaja do tematu - i uwazasz, ze to rekompensuje problemy w zimie? diesel tylko raz mnie zawiodl kiedy bylo ok-26 w nocy i nie dolalem depresatora (ponad 10 lat jezdze dieslami). Zagazowane auto dzis przy lekkim przymrozku odmowilo posluszenstwa. |
|
Data: 2010-10-27 18:05:31 | |
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com) | |
Diesel zima | |
W dniu 27.10.2010 17:27, hamberg pisze:
Ale wracaja do tematu - i uwazasz, ze to rekompensuje problemy w zimie? Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle miales sprawne a tego benzynowca nie. Kurcze, ja to chyba szczescie mam - fakt, ze diesel w rodzinie dopiero od poltora roku, ale jedyne problemy z odpalaniem byly wtedy kiedy nie bylo kasy na sprawny akumulator. A auta zwykle pelnoletnie ...Stad moje zdziwienie, ze mozna miec problem (a z tego co tu pisza to problem dosc powszechny) majac nowego diesla. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-10-27 12:37:25 | |
Autor: hamberg | |
Diesel zima | |
Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle czytaj uwaznie - _zagazowana_ benzyna - predzej to spowoduje problemy niz fabryczny diesel. Benzyna jest sprawna dopoki ktos nie "zepsuje" jej LPG. Potem to juz loteria. Ja chyba przygode z LPG skoncze na jednym aucie. |
|
Data: 2010-10-27 23:22:22 | |
Autor: Cavallino | |
Diesel zima | |
Uzytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisal w wiadomosci news:a3665332-b901-4ac1-8ced-394f540a507fr14g2000yqa.googlegroups.com...
Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle Takoz i ja zrobilem. Wole pamietac zima o antydepresancie czy jak to tam zwal. |
|
Data: 2010-10-27 23:32:31 | |
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com) | |
Diesel zima | |
W dniu 27.10.2010 21:37, hamberg pisze:
Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle Zagazowane benzyny mamy w domu odkad pamietam. Z silnikami od 0.7 (cc) do 2.8 (Volvo) i NIGDY nie bylo problemu z powodu gazu. Tyle, ze o gaz trzeba zadbac, ale nawet na niedomagajacym gazie benzyna zawsze byla ok. Wiec nie wiem o czym mowisz... Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-10-27 17:12:52 | |
Autor: Waldek Godel | |
Diesel zima | |
Dnia Wed, 27 Oct 2010 18:05:31 +0200, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
napisał(a): Jak benzyna moze nie odpalic niezaleznie od temperatury?? Widac diesle miales sprawne a tego benzynowca nie. to nie jest problem diesla, tylko paliwa które nie powinno w ogóle być sprzedawane o tej porze roku. Równie dobrze stacja może ci sprzedać benzynę ze spor± ilo¶ci± wody, która się zamieni w lód i zablokuje filtr paliwa albo pompę - tak samo jak parafina w dieslu. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-27 21:35:00 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-27 16:13, Przemysław Czaja pisze:
Tylko dlatego, że to fiatowski silnik. Z oplowskim byłoby tak z 30% więcej. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-10-28 08:22:16 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Diesel zima | |
Dnia 2010-10-27 16:13, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat, Jak Ty to robisz? :) Jam mam ¶redni± chyba najwyższ± w spritmonitor.de :), wprawdzie większo¶ć moich jazd to 7-8 km po mie¶cie, ale nawet jak spokojnie jadę w trasie to poniżej 6 raczej nie schodzę :) http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html http://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/329-Vectra.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2009&power_s=83&power_e=93&page=2&gearing=1 Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-28 09:37:04 | |
Autor: Cavallino | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iab4qk$ru7$1news.onet.pl...
Dnia 2010-10-27 16:13, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: Pewnie wlecze się zamiast jechać i mało używa pedału gazu, o wci¶nięciu do oporu nie wspominaj±c. |
|
Data: 2010-10-28 10:44:23 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Mirek Ptak"
Nie butuję, zmiana biegu przy 3000 rpm - co nie znaczy, że wolno jeżdżę - ostatnio na trasie 800km ze ¶redni± prędko¶ci± 104km/h spalanie wyszło 5,4, ale jak nie przekraczam 130km/h to spada poniżej 5 - nie wiem, może to zaleta skrzyni 6, no ale przecież Ty masz tak± sam± |
|
Data: 2010-10-28 11:35:08 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Diesel zima | |
Dnia 2010-10-28 10:44, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Vectra C - 120KM manual 1500kg zawsze wł±czona automatyczna klima No to ja jeżdżę podobnie poza butowaniem - zdarza mi się przy wyprzedzaniu, za to w trasie biegi zmieniam poniżej 2.5 krpm. Przelotow± w trasie mam zwykle około 120 do 130 - ¶rednie około 75 km/h Ostatnia nadzieja na znalezienie różnicy - masz DPF? Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-28 12:12:31 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Mirek Ptak"
Nie mam i bardzo się cieszę, że chociaż to ustrojstwo mnie nie dotyczy ;-) |
|
Data: 2010-10-28 12:50:00 | |
Autor: komar | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-28 10:44, Przemysław Czaja pisze:
a jak Ty tą średnią policzyłeś? chyba że jechałeś bez zatrzymania i nigdy nie zwolniłeś poniżej ~80km/h to może i by 104 wyszło |
|
Data: 2010-10-29 10:27:10 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
a jak Ty tą średnią policzyłeś? chyba że jechałeś bez zatrzymania i nigdy nie zwolniłeś to już musisz komputera zapytać jak on to wylicza ;-) Zupełnie poważnie, to trasa miała 800km z czego 700km to autostrada - to stąd wysoka średnia Pozdrówki |
|
Data: 2010-10-29 13:23:34 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Diesel zima | |
No niestety, jak mam w komputrze 77 km/h i 7,7 l/100 km to siÄ™ cieszÄ™...
-- -- - | wprawdzie większość moich jazd to 7-8 km po mieście, ale nawet jak spokojnie jadę w trasie to poniżej 6 raczej nie schodzę |
|
Data: 2010-10-25 15:39:59 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Diesel zima | |
MĂłj ma dziwnie.
Bo w zimie albo palił na dotyk, albo wcale ("wcale" znaczy trzeba było innym podjeżdzać, spinać kablam i męczyć się bardzo długim rozruchem). Tak jakby jakaś graniczna temperatura była +/- 2°C na tak lub na nie. Przy czym może to dotyczyć: a) paliwa; b) akumulatora; c) silnika; d) innych układów w aucie (jak pompa w zbiorniku). Ten "dotyk" jest nieco zdradliwy, bo parę razy zdarzyło mi się odpuścić kluczyk w mrozie po ułamku sekundy, a to tylko 1 - 2 -3 cylindry załapały i po odpuszczeniu zgasł, a drugi raz dupa blada, już nic a nic. -- -- - | A co do tego TDSa to może nagrasz filmik jak odpalasz przy -35° bo poniżej -25° to ciężko pali nawet klekot "nówka z salonu", nie mówię ze nie odpala, ale na pewno nie jest to "na dotyk" |
|
Data: 2010-10-25 22:14:25 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Diesel zima | |
Dnia Mon, 25 Oct 2010 12:01:37 +0200, komar napisał(a):
A nie? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-10-26 00:02:19 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca"
Tak to jest jak się nie czyta całego w±tku, to się potem zadaje głupkowate pytania |
|
Data: 2010-10-23 19:49:44 | |
Autor: Irokez | |
Diesel zima | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:i9q5q4$35n$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze: Denaturat? Mi bez tego pali jak złoto. Paliwo z Auchan. -- Irokez AR 156 2.4JTD |
|
Data: 2010-10-21 22:19:21 | |
Autor: | |
Diesel zima | |
Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow? Mam złe doświadczenia z ON Orlenu (tym tańszym i droższym). Lany w grudniu (a więc chyba juz powinni mieć w zbiornikach zimowy) "zamarzał" przy -10, gdy samochód stał pod gołym niebem przez noc. Teraz zimą tankuję na jedne ze stacji PKS. Jest zazwyzaj kilka groszy droższe, ale wiem, ze nie "zamarznie" (leją to też do autobusów, bez żadnych dodatków, a autobusy muszą chodzić). Zauważyłem jedynie, że spaliny w tej ropy mająinny zapach i bardziej gryzą w oczy. Paliwo mająchyba chyba Lotosu. |
|
Data: 2010-10-22 07:32:06 | |
Autor: Agent | |
Diesel zima | |
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:i9q78g$nnv$1news.onet.pl... Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow? Poniżej pojawi sie pewnie pełen przekrój stacji paliw w których warto tankować i nie ale dodam że mnie Lotos też jeszcze nie zawiódł. |
|
Data: 2010-10-21 22:30:36 | |
Autor: J.F. | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Marcin" <nouser@nospam.ru> napisał w
Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow? Czytanie grupy i czytanie specyfikacji mowi ze nie kazdy. Ot np Orlen pisze Ze względu na właściwości niskotemperaturowe rozróżnia się trzy gatunki oleju napędowego Ekodiesel Ultra – B, D i F odpowiadające paliwom klimatu umiarkowanego, oraz klasę 2 odpowiadającą paliwu klimatu arktycznego lub surowego klimatu zimowego: - olej napędowy Ekodiesel Ultra B – olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż 0°C - olej napędowy Ekodiesel Ultra D – olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -10°C - olej napędowy Ekodiesel Ultra F - olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -20°C - olej napędowy Ekodiesel Ultra 2 - olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -32°C i temperaturze mętnienia nie wyższej niż -220C. Olej napędowy o właściwościach podanych w poniższej tablicy stosuje się w okresach; - gatunek B dla klimatu umiarkowanego – w okresie letnim – od 15 kwietnia do 30 września - gatunek D dla klimatu umiarkowanego – w okresie przejściowym – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada - gatunek F dla klimatu umiarkowanego lub klasa 2 dla klimaty arktycznego lub surowego klimatu zimowego - w okresie zimowym - od 16 listopada do końca lutego. No i teraz badz tu madry - Orlen sprzeda ci/innym stacjom klase F czy klase 2 ? A po sprzedazy odnotujesz -15 czy -25 ? A twoje auto ma podgrzewacz paliwa czy nie ma ? .... no i niektorzy nie dojechali :-) Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie tam zwykly "zimowy". J. |
|
Data: 2010-10-22 00:34:39 | |
Autor: P_ablo | |
Diesel zima | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9q7t2$pio$1news.onet.pl...
A dlaczego nie sprzedawac "arktycznego" caly rok? Nie opyla sie, czy latem bedzie "za plynny" ? -- Picasso |
|
Data: 2010-10-22 00:35:50 | |
Autor: Cavallino | |
Diesel zima | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4cc0c004$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9q7t2$pio$1news.onet.pl... Dokładnie. Dodatki dodawane do oleju w celu zapewnienia parametrów za darmo nie są. |
|
Data: 2010-10-22 08:02:55 | |
Autor: Voytek | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-22 00:35, Cavallino pisze:
Dodatki dodawane do oleju w celu zapewnienia parametrów za darmo nie są. O jakich dodatkach mówisz? Kiedyś, za czasów dawnego CPN-u on zimowy robiło się przez dodanie lotniczego JET-A1, który jest w cenie zwykłego on-u. Przypuszczam, że teraz jest podobnie. |
|
Data: 2010-10-22 07:35:18 | |
Autor: Agent | |
Diesel zima | |
No i teraz badz tu madry - Orlen sprzeda ci/innym stacjom klase F Ja zauważyłem że jak pierwszy raz danej zimy sa mrozy to ON zamarza wielu osobom a potem to już coraz mniej. Pewnie jedna z przyczyn że w końcu ktoś na stacji zauważy że jest mróz i trzeba zamówić coś lepszego |
|
Data: 2010-10-22 09:05:08 | |
Autor: J.F. | |
Diesel zima | |
On Fri, 22 Oct 2010 07:35:18 +0200, Agent wrote:
Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie tam zwykly "zimowy". Troche powatpiewam - bo jak zapisano - Orlen samodzielnie zmienia gatunek 1 pazdziernika i 15 listopada. I chyba nawet innego nie robi, tylko na specjalne zyczenia. A stacje raczej nie trzymaja paliwa dluzej niz kilka dni. Wiec moze to nie tyle "ON zamarza", co woda w filtrze, akumulator okazuje sie za slaby itp. Albo odstawiaja samochod do garazu i czekaja do wiosny :-) Szczegolnie ze pierwsze mrozy z reguly nie sa duze. Chociaz .. czy nie wszyscy handlujacy paliwami obowiazek utrzymywac trzymiesieczny zapas ? Moze i do bakow trafia letni ON jeszcze dlugo. J. |
|
Data: 2010-10-22 10:22:52 | |
Autor: Agent | |
Diesel zima | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0fd2c6dnplcqfl8vlfea8frt1mc03kghgk4ax.com... On Fri, 22 Oct 2010 07:35:18 +0200, Agent wrote:Może i trafia ale np ten zimowy F a nie Ultra 2 czyli arktyczny. Potem jak s± jaja to zmieniaj± na ten lepszy. Poza tym nie rozumiem do końca co oznacza okreslenie "zablokowanie zimnego filtra" - czy jest to pocz±tek krzepnięcia? Mi np zeszłej zimy drobinki parafiny zatkały nie filtr a siateczkę w baku. Wygl±dało to jak smarki". Siateczkę przeczy¶ciłem a dodatkowo wyci±łem otworek; a co tam :) i maszyna ruszyła. |
|
Data: 2010-10-22 21:04:34 | |
Autor: J.F. | |
Diesel zima | |
On Fri, 22 Oct 2010 10:22:52 +0200, Agent wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci A to bardzo mozliwe - z jakis powodow rafinerie wola zima rozprowadzac taki do -20, a przeciez w kraju bywa gorzej Potem jak s± jaja to zmieniaj± na ten lepszy. Potem to juz jest za pozno :-) Poza tym nie rozumiem do końca co oznacza okreslenie "zablokowanie zimnego filtra" - Domyslam sie ze oznacza - jedziesz, jedzies i stajesz :-) Ale teraz mam podgrzewacz przed filtrem i nie sprawdze. czy jest to pocz±tek krzepnięcia? Mi np zeszłej zimy drobinki parafiny zatkały nie filtr a siateczkę w baku. Wygl±dało to jak smarki". IMO poczatek krzepniecia, czy raczej "wytracania parafiny" to jest wtedy gdy olej metnieje. A to jest juz przy ok -10 C J. |
|
Data: 2010-10-21 22:44:59 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
Witam Tankuje na Statoil, zeszla zima bywalo nawet -30 i nigdy nie mialem zadnych problemow z paliwem. Nie dolewalem zadnych dodatkow. |
|
Data: 2010-10-22 02:24:38 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Grzegorz Prędki"
Nie wiem czy to reguła czy przypadek, ale ubiegłą zimę lałem tylko gold na statoil i nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem autka. Auto "pod chmurą", również żadnych dodatków. |
|
Data: 2010-10-25 12:06:18 | |
Autor: komar | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-22 02:24, Przemysław Czaja pisze:
ja też nie wiem czy to przypadek, ale zeszłej zimy właśnie "gold" zamarzł mi w plastikowym baniaczku na paliwo stojącym na podłodze w samochodzie - tzn. w paliwie pływała wielka bryła lodu (1/4 objętości). |
|
Data: 2010-10-25 16:00:58 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Diesel zima | |
Użytkownik "komar" Nie wiem czy to reguła czy przypadek, ale ubiegłą zimę lałem tylko gold na statoil i nigdy To parafina ma się wytrącić a nie bryła lodu ;-) |
|
Data: 2010-10-22 00:07:28 | |
Autor: Konrad L | |
Diesel zima | |
ON z BP przez cala zime i nie bylo problemow.
|
|
Data: 2010-10-22 07:28:36 | |
Autor: Agent | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Marcin" <nouser@nospam.ru> napisał w wiadomości news:i9q5l7$s2j$1inews.gazeta.pl... WitamJak była ostatnio ta mroźna zima to zaraz pojawiło sie mase tematów z zamarzającym paliwem. Przekrój stacji był pełen (BP, Statoil, Orlen itp). Paliwa uszlachetnione niczym sie nie wyróżniały na plus jesli chodzi o niskie temp. |
|
Data: 2010-10-22 08:40:20 | |
Autor: Grejon | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
Witam Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyj±łem i... nic. Paliwo miało nadal tak± sam± konsystencję jak przed zamrożeniem, pojawiły się co prawda jakie¶ glutki, ale wg mnie to były zamarznięte kropelki wody, któr± wcze¶niej wypłukałem słoik. Jak kogo¶ interesuje to paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku. |
|
Data: 2010-10-22 08:47:37 | |
Autor: J.F. | |
Diesel zima | |
On Fri, 22 Oct 2010 08:40:20 +0200, Grejon wrote:
Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyj±łem i... nic. Paliwo miało nadal tak± sam± konsystencję jak przed zamrożeniem, pojawiły się co prawda jakie¶ glutki, ale wg mnie to były zamarznięte kropelki wody, któr± wcze¶niej wypłukałem słoik. Jak kogo¶ interesuje to paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku. Albo niedokladnie opisujesz, albo to jakies oszustwo a nie ON. Juz przy ok -10 ON robi sie bialy - nie zmieniajac jednak ogolnej konsystencji - co ponoc jeszcze nie przeszkadza samochodom jezdzic. I musi to byc prawda, bo przeciez ostrzejsze zimy miewamy :-) Nawet dolanie dodatku nie pomaga - nadal metniejs. J. |
|
Data: 2010-10-22 09:05:40 | |
Autor: Grejon | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-22 08:47, J.F. pisze:
On Fri, 22 Oct 2010 08:40:20 +0200, Grejon wrote: Nie był biały - raczej zielono-żółty. Ale mogę zawsze powtórzyć ;) Tylko nie każcie mi go mrozić do -30. |
|
Data: 2010-10-22 10:24:32 | |
Autor: Agent | |
Diesel zima | |
Nie był biały - raczej zielono-żółty. Znaczy zmętniał :) |
|
Data: 2010-10-22 11:21:56 | |
Autor: Grejon | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-22 10:24, Agent pisze:
Może, ale nie wydaje mi się żeby z tego powodu miało auto nie odpalić. Spodziewałem się bardziej kisielowatej konsystencji, tudzież gęstego osadu na dnie. |
|
Data: 2010-10-22 12:07:56 | |
Autor: J.F. | |
Diesel zima | |
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w
W dniu 2010-10-22 10:24, Agent pisze: Tylko pamietaj ze parametr nazywa sie "temperatura zablokowania zimnego filtra", oraz ze we wtryskiwaczach sa malutkie otworki :-) J. |
|
Data: 2010-10-23 01:20:14 | |
Autor: to | |
Diesel zima | |
begin Grejon
Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i Czy w ramach eksperymentów zamrażasz też jakieś inne rzeczy? Pytam z ciekawości. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-23 06:51:55 | |
Autor: Grejon | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-23 03:20, to pisze:
begin Grejon Tylko żarcie. |
|
Data: 2010-10-23 11:13:39 | |
Autor: J.F. | |
Diesel zima | |
On Sat, 23 Oct 2010 06:51:55 +0200, Grejon wrote:
W dniu 2010-10-23 03:20, to pisze: Czy w ramach eksperymentów zamrażasz też jakie¶ inne rzeczy? Pytam z A plynu do sprzyskiwaczy nie ? :-) J. |
|
Data: 2010-10-23 11:44:10 | |
Autor: Grejon | |
Diesel zima | |
W dniu 2010-10-23 11:13, J.F. pisze:
A plynu do sprzyskiwaczy nie ? :-) Nie w zamrażarce :-P |
|
Data: 2010-10-22 11:47:17 | |
Autor: BydlÄ™ | |
Diesel zima | |
Marcin wrote:
Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow? Na takie pytanie odpowie ci wróżka. Serio. Natomiast ważne jest, by nie rucać się na tanie paliwo teraz, gdy jest jeszcze w miarę ciepło - tzn. nie tankować do pełna, jeśli się wie, że się nie wykorzysta. -- Bydlę |