Diesle i smog

Data: 2017-03-08 10:37:59
Autor: miumiu
Diesle i smog
To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - żeby przepchnąć ustawę zmuszającą do zakupu nowego samochodu już za parę lat.

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-zakaz-wjazdu-dla-aut-z-silnikami-diesla-czy-polska-bedzie-na,nId,2349297

Pzdr

Data: 2017-03-08 10:56:54
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości
To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - żeby przepchnąć ustawę zmuszającą do zakupu nowego samochodu już za parę lat.

Nowego polskiego elektrycznego, czy niemieckiej hybrydy ? :-)

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-zakaz-wjazdu-dla-aut-z-silnikami-diesla-czy-polska-bedzie-na,nId,2349297

Afera ze smogiem bezposrednio wynika z unijnej dyrektywy, ktora zmusza kraje do zapewnienia i monitorowania czystego powietrza.
Stacje monitorujace postawilismy, wyniki sa jakie sa, oprocz pozywki dla dziennikarzy groza nam unijne kary.

I "cos z tym trzeba zrobic".

A o co chodzilo Unii ... u siebie te strefy ekologiczne dawniej zaczeli, lobby producentow samochodow ? Ale oni jakby duzo diesli robia ...

J.

Data: 2017-03-09 07:32:22
Autor: Mirek Ptak
Diesle i smog
W dniu 2017-03-08 o 10:56, J.F. pisze:
[...]

I rak płuc...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-03-09 08:53:33
Autor: J.F.
Diesle i smog
Dnia Thu, 9 Mar 2017 07:32:22 +0100, Mirek Ptak napisał(a):
[...]

Mirku, ale to powietrze raczej nie jest bardziej zanieczyszczone niz
10, 20 czy 30 lat temu.

Wiec skad ta afera ?

Diesli osobowych przybylo, diesle ciezarowkowe i autobusowe znacznie
mniej kopca.

J.

Data: 2017-03-09 14:11:24
Autor: Poldek
Diesle i smog
W dniu 2017-03-09 o 08:53, J.F. pisze:
[...]

Stąd, że 10-20-30 lat temu było niedobrze. Ludzie umierali i umierają na raka. Coraz więcej dzieci ma raka. I po to zostały wprowadzone normy, żeby było lepiej. A nie jest. Bo idiota jeden z drugim, żeby zaoszczędzić parę groszy truje cały świat w koło.

Data: 2017-03-08 12:29:57
Autor: elmer radi radisson
Diesle i smog
On 2017-03-08 10:37, miumiu wrote:
To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - ?eby przepchn??
ustaw? zmuszaj?c? do zakupu nowego samochodu ju? za par? lat.

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-zakaz-wjazdu-dla-aut-z-silnikami-diesla-czy-polska-bedzie-na,nId,2349297

Czy przeczytales w ogole co wrzuciles? Bo procz jakiegos nieokreslonego
gdybania to tam nie ma nic konkretnego co by korespondowalo z tym co napisales.

A "afera ze smogiem" jak narazie calkiem niezle prowadzi do tego ze
zaczeto sie interesowac czym ludzie pala w piecach.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-03-08 07:07:46
Autor: Zenek Kapelinder
Diesle i smog
Pewno Elmer nie wiesz ze na Ziemi prawie miliard ludzi uzywa gowien zwierzat jako opalu. Gdyby przestawili sie na wegiel to w przeciagu roku calej ziemi grozila by katastrofa ekologiczna. Gdyby przestawili sie na spalanie drewna to do piecdziesieciu lat tam gdzie zyja zabraklo by drzew. Za zanieczyszczenie powietrza w miastach odpowiadaja przede wszystkim tereny podmiejskie z zabudowa jednorodzinna. Wedlug badan w Polsce to wlascicieli domkow najbardziej dotyka ubostwo energetyczne. Ponad 60% domkow jednorodzinnych ( bez rolnikow) jest niedogrzanych z powodu braku kasy. To teoretycznie bogaci ludzie najwiecej zanieczyszczaja. Jak spadl snieg to w centrum lodzi wiele dni byl bialy. Przejezdzalem przez nowosolna, obrzeza lodzi, i tam lezal szaro czarny snieg. Tylko co w tej sytacji mozna zrobic? Wyslac patrole tam gdzie domki? Mozna ale nie wypada karac ludzi ktorzy pala byle czym bo nie maja kasy na normalny opal i nowoczesny kociol czy piec. Ze smogiem za bardzo nie wiadomo o co chodzi. A jak nie wiadomo o co chodzi to zapewne chodzi o pienidze jakie niemcy chca na nas zarobic.

Data: 2017-03-08 08:39:48
Autor: przemek.jedrzejczak
Diesle i smog
A jak nie wiadomo o co chodzi to zapewne chodzi o pienidze jakie niemcy chca na nas zarobic. Nie popadaj w megalomanie :-) tu idzie o dymanie całej Europy ... 70% diesli sprzedawanych w UE jest made in germany i zupełnie przypadkowo lobbysci paraliżuja organy kontrolne Niemiec i Brukseli ? Dziś przesłuchania Merkel w sprawie dieselgate i zadziwiajacej nieudolności niemieckiego KBA tak więc coraz mniej ludzi daje się nabierać na te bajeczki i przypadkowe zbiegi okoliczności :-) akcja

Data: 2017-03-08 20:55:07
Autor: elmer radi radisson
Diesle i smog
On 2017-03-08 16:07, Zenek Kapelinder wrote:

Mozna ale nie wypada karac ludzi ktorzy pala byle czym bo nie maja kasy na normalny opal i nowoczesny kociol czy piec.

Wlasciwie to calkiem ciekawe - wielokrotnie na tej grupie mozna bylo
zauwazyc ze oczekujesz braku litosci w egzekwowaniu mandatow za
przekroczenie predkosci. Tymczasem w przypadku syfu w powietrzu, ktory
zabija rocznie wiecej ludzi niz wypadki samochodowe, jestes wyrozumialy.

Ciekawe tez czy bylbys tak samo wyrozumialy gdybys byl truty przez sasiada palacego byle czym i kopcacego prosto w nos.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-03-08 12:45:27
Autor: Zenek Kapelinder
Diesle i smog
W sumie masz racje. Jest takie powiedzonko ze jak sie ktos kogos lituje to niech go w dupe pocaluje. Jebac karami skorwysynow co mieszkaja w domkach i pala syfem. Gdzies czytalem ze w Lodzi spece od grzania wody sa w stanie podlaczyc kazdy wielorodzinny dom w miescie. W ta zime w srodmiesciu ze trzy razy wywachalem zapach palonego wegla i z dziesiec palonego drewna. Czegos takiego jak smog nie zaobserwowalem chociaz byly doniesienia o jakis przekroczeniach norm czystosci powietrza. Z ciekawosci praktycznie codziennie sprawdzam w necie jakie jest powietrze w srodmiesciu. I z trzy dni bylo przekroczenie na poziomie polowy tego co w Krakowie.

Data: 2017-03-08 22:00:22
Autor: 007
Diesle i smog
Zenek Kapelinder w <news:2f8e73cf-25b2-495d-a6f3-b87f2a7441e8googlegroups.com>:

W sumie masz racje. Jest takie powiedzonko ze jak sie ktos kogos lituje to
niech go w dupe pocaluje.

Ciekawe, ale podaj jakieś źródło powiedzonka, byle nie siebie...

Jebac karami skorwysynow

No i jak to zwykle u kogutka -- oczy wypadają...

--
'Tom N'

Data: 2017-03-08 13:52:24
Autor: Zenek Kapelinder
Diesle i smog
Sprawdzilem w dowodzie osobistym i nie mam cie tam wpisanego. Zwalnia mnie to w wyjasnianiu czegokolwiek obcemu czlowiekowi. Jak nie pasuje co pisze to nie czytaj, przymusu nie ma.

Data: 2017-03-08 23:07:32
Autor: 007
Diesle i smog
Zenek Kapelinder w <news:d8a3bc9b-0f48-4ebc-9b04-4a901b12347agooglegroups.com>:

Sprawdzilem w dowodzie osobistym i nie mam cie tam wpisanego

Kogutku, to, że nie ogarniasz iż zielone DO znikli jakiś czas temu świadczy
o tobie bardzo źle.
Zwalnia mnie to

Tak, demencja starcza zwalnia... --
'Tom N'

Data: 2017-03-08 14:27:16
Autor: Zenek Kapelinder
Diesle i smog
Przyzwyczajony jestem do tego ze nigdy nie masz nic do powiedzenia. Jak dla mnie to mozesz udac sie na drzewo banany prostowac.

Data: 2017-03-13 16:39:25
Autor: robot
Diesle i smog
W dniu 2017-03-08 o 22:00, 007 pisze:
Zenek Kapelinder w

W sumie masz racje. Jest takie powiedzonko ze jak sie ktos kogos lituje to
niech go w dupe pocaluje.

Zjenku, napisz to jeszcze raz w swoim ojczystym języku ale poprawnie, to może google translate
mi to jakoś przetłumaczy na polski.

Data: 2017-03-20 11:09:04
Autor: Podetek
Diesle i smog
Użytkownik "robot" <adresfalszywy@onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Odpowiedziałeś dla 007, więc Zenek cię olał, albo
nie zrozumiał.

Data: 2017-03-09 11:00:02
Autor: Budzik
Diesle i smog
Użytkownik elmer radi radisson
radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org ...
[...]

Cały Zenek :)
 --
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2017-03-08 18:24:40
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 08.03.2017 o 12:29, elmer radi radisson pisze:

[...]

No ale nie da się ukryć, że już niektórzy się przymierzają do wyciągnięcia kasy ze starych samochodów do tego stopnia żeby się opłacało bardziej nowy co pieć lat kupić.

I teraz dwa fakty nalezy odnotować - wyprodukowanie samochodu kosztuje z grubsza tyle energii ile spali on paliwa przez ok 200kkm, czyli jakieś 10 lat. Wyrzucanie 5 letniego samochodu jest ekologicznie nieusprawiedliwione.

Smog dziwnym trafem pojawia się w zimę (wiem inwersja) a ostatnio w Warszawie pojawił się już zupełnie niepolitycznie w długi weekend, gdy dizle pojechały do Zakopanego. Nie mówiąc już o tym, że największe stężenie jest w nocy, gdy samochody śpią wraz z kierownikami.

Shrek.

Data: 2017-03-09 07:21:37
Autor: miumiu
Diesle i smog

[...]

Szczegoly sa niewazne, wazne sa slowa kluczowe : ekologia, dym, smog, dym z diesla. Politykom to wystarczy. Beda powtarzac to jak mantre az odpowiednia ustawa przejdzie. WYmiana klikuset milionow samochodow pod haslami smogu i ekologii to swietny interes nawet dla VW (w koncu benzyniaki tez robi). Wiec lobby zrobi wszystko. A przy okazji do wora wrzuci sie tez inne samochody np. 20 letnie z LPG, ktore z katalizatorem spelnialyby niewymyslona jeszcze norme Euro9.

Data: 2017-03-09 07:31:22
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 09.03.2017 o 07:21, miumiu pisze:

[...]

A tymczasem wystarczy uszczelnić przeglądy. A już minimum, to żeby policja reagowała na auta zostawiające chmurę spalin. Po prostu skierowanie na badania. A potem co 100 sprawdzić jeszcze raz, i skończy się przybijanie za 50 PLN w takich przypadkach.

Shrek

Data: 2017-03-09 07:52:17
Autor: miumiu
Diesle i smog

[...]

Dokladnie, na moje oko co setny samochod osobowy z silnikiem diesla ma po prostu zrypany silnik i zostawia chmure mdlawego, siwego dymu. O Starach czy leciwych autobusach sciagnietych z niemieckiego szrotu juz nie wspomne, czasami nie wiadomo czy one tak dymia z wydechu czy sie po prostu palą.

Data: 2017-03-08 23:45:42
Autor: sczygiel
Diesle i smog
W dniu czwartek, 9 marca 2017 07:52:22 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:
> [...]

Dokladnie, na moje oko co setny samochod osobowy z silnikiem diesla ma po prostu zrypany silnik i zostawia chmure mdlawego, siwego dymu. O Starach czy leciwych autobusach sciagnietych z niemieckiego szrotu juz nie wspomne, czasami nie wiadomo czy one tak dymia z wydechu czy sie po prostu palą.

Fajnie sie tak gada.
primo diesel kopci. Nawet ten z dpf/fap jak dostanie po gazie to zakopci.
Więc co? Zakazać!
OK. Zakazujemy.
Co teraz bedziemy robić z frakcją oleju napędowego z rafinerii?
Polopiryne?
Przecież ciężarówkom też zabronimy dizli. Czyż nie?

Ja sie z Toba zgodze ze policja ma w nosie pilnowanie porządku albo moze są tak mili aby sie nie czepiać "zwyklych ludków". I tak naprawde nalezy zaczac od prostych spraw porządkujących typu ustawienie swiatel, mandatowanie piratów drogowych, wyłapywanie kopcicieli.

Ale może jak sie stanie na skrzyzowaniu to tych swiateł źle ustawionych jest może mało a kopcicieli trzech na krzyż? I problem tak naprawde jest gdzie indziej?

Data: 2017-03-09 09:05:00
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 09.03.2017 o 08:45, sczygiel@gmail.com pisze:

Ale może jak sie stanie na skrzyzowaniu to tych swiateł źle ustawionych jest może mało a kopcicieli trzech na krzyż?

Jak trzech na krzyż, to jak wyłapią połowę to i tak mają zajęcie na cały dzień. Ale lepiej się zaczaić na jakimś mniej oczywistym ograniczeniu (choć znam jedno miejsce gdzie czają się regularnie i trzeba przyznać że robią dobrą robotę - wszyscy zwalniają na tym przejściu nawet jak ich nei ma;)

I problem tak naprawde jest gdzie indziej?

Ze smogiem to akurat wiadomo gdzie jest problem i transport ma w nim stosunkowo mały udział. Ale grzech było by nie spróbować polobbować jak można.

Shrek.

Data: 2017-03-09 00:30:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Diesle i smog
Australia właśnie oskarżyła Audi o manipulacje i przekroczenie norm ;-) jak wydoja z nich kase to Angole po Brexicie tez pewnie to zrobią a biedne matolki w UE nadal będą wierzyć w zapewnienia Króla Europy ze wszystko jest git ...

Data: 2017-03-09 09:50:06
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 09.03.2017 o 09:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Australia właśnie oskarżyła Audi o manipulacje i przekroczenie norm ;-)

Ale przecież nikt rozsądny nie wierzy w to, że tylko VW kombinował przy testach.

a biedne matolki w UE nadal będą wierzyć w zapewnienia Króla Europy ze wszystko jest git ...

Git może i nie, ale ani gorzej ani specjalnie lepiej niż wcześniej. I dalej to nie disle nawet ze zniemczonym oprogramowaniem są głównym problemem jeśli chodzi o smog.

A tak naprawdę, to coś z olejem napędowym trzeba robić - przecież do rzeki go nie spuścisz, więc nagonka na dizle jest bez sensu. Znaczy ma sens, ale nie taki jak w mediach mówią;)

Shrek.

Data: 2017-03-09 01:01:13
Autor: WS
Diesle i smog
On Thursday, March 9, 2017 at 9:50:09 AM UTC+1, Shrek wrote:

A tak naprawdę, to coś z olejem napędowym trzeba robić - przecież do rzeki go nie spuścisz, więc nagonka na dizle jest bez sensu. Znaczy ma sens, ale nie taki jak w mediach mówią;)

Olej opalowy to to samo... zrobi sie elektrownie i problem bedzie z glowy....

WS

Data: 2017-03-09 10:13:48
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 09.03.2017 o 10:01, WS pisze:

[...]

Elektrownie na paliwa kopalne - bój się łunii;) Choć rzeczywiście najpierw wymiana wszystkich disli na benzynę, i wybudowanie mnóstwa elektrowni na olej, następnie ich pozamykanie i podwyżka benzyny (bo nie ma co robić z ropą) oraz prądu bo elektrownie na dizle pozamykali zanim się zwróciły w momencie jak właśnie przeszliśmy na elektyki, tylko pozornie wydaje się bez sensu. Przecież ktoś jednak na tych głupich krokach zarobi grubą kasę;)

Shrek

Data: 2017-03-09 04:27:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Diesle i smog
Trzeba dobrze się rozglądać żeby nie dać się wydymac cwanym ptysiom ... autoryzowani niemieccy handlarze juz wycofują się z obrotu autami E5, floty dostały info żeby brać diesle tylko na krótki termin, ADAC zaleca rozwagę przy kupnie nowego auta wiec pytanie brzmi tylko kiedy ? Obstawiam ze nie prędzej niż po wyborach w Niemczech wtedy okaże się że diesel jest be i fe i dłużej tak nie może być :-)

Data: 2017-03-09 11:03:20
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
W dniu 09.03.2017 o 09:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Australia właśnie oskarżyła Audi o manipulacje i przekroczenie norm ;-)
Ale przecież nikt rozsądny nie wierzy w to, że tylko VW kombinował przy testach.

Ja tam mysle, ze jak sie mleko rozlalo, to ktos przetestowal i inne marki.
I nie wykryl az takiego przekroczenia.

[...]

W Europie chyba i tak za duzo diesli. A ciezarowki przeciez zostana.
To sie proporcje zuzycia zmienia, cracking w rafineriach moze przestawia na benzyne.

A nadmiar ON ... do piecow jako OO. Zamiast wegla.

A wegiel do produkcji sztucznej benzyny :-)

J.

Data: 2017-03-09 16:13:38
Autor: RadoslawF
Diesle i smog
W dniu 2017-03-09 o 09:50, Shrek pisze:

[...]

Zrobi się to co w USA. Zabójcze normy eko tylko dla osobówek a reszta
jak dotychczas. Wszak ten smog i tak z czego innego.

Pozdrawiam

Data: 2017-03-09 09:50:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Diesle i smog
wątpliwe bo wygaszenie np TDI mocno uderza w przewage niemieckich koncernów ... 70% diesli na europejskim rynku pochodzi z Niemiec i nagle co ? Czym odzyskać przewagę i rynek czyli kasę ?
Infrastruktury nie ma, barany pardon konsumenci nie kupują żałosnych elektryków więc co robić ? Na razie wszyscy będą uciekać w benzynę ale tam Niemcy nie mają już takiej przewagi więc należy spodziewać się kolejnych rewelacji  na polu ekologii ;-)

Data: 2017-03-09 18:56:46
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

A jaki % benzyniakow pochodzi z Niemiec/niemieckich firm ?

Bo Niemcy to jednak duzy producent samochodow na europejskim rynku i kto wie czy nie 70% ...

Tylko tu im Toyota moze nabruzdzic, bo hybrydy ma dopracowane, a Niemcy wcale :-)

J.

Data: 2017-03-09 18:33:03
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o9rrf8$pe3$2@node1.news.atman.pl...
[...]

No i  ... w srodkowej czesci Wroclawia ciezarowke juz trudno spotkac.
Wystarczy zrobic obwodnice ...

J.

Data: 2017-03-09 18:42:41
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 09.03.2017 o 18:33, J.F. pisze:

[...]

Ale przecież nie chodzi o ten nieszczęsny smog. Więc ciężarówki nic do tego nie mają.

Shrek

Data: 2017-03-09 19:25:10
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o9s46h$ke3$12@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale wytlumacz ludziom, ze maja zakaz poruszania sie swoim dieslem po miescie, jesli oni widza autobusy z ktorych czarny dym leci.
A ci ludzie to wyborcy :-)

J.

Data: 2017-03-09 19:44:20
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 09.03.2017 o 19:25, J.F. pisze:

[...]

Raczej nie będzie zakazu. Chyba że unia nakaże, a wtedy logika to z tym nic wspólnego mieć nie będzie.

Shrek

Data: 2017-03-09 19:52:05
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o9s7q4$ke3$15@node1.news.atman.pl...
[...]

No, jesli chcemy "podejmowac dzialania", to cos trzeba zrobic.
Moze plakietki, moze zakaz wjazdu do centrum, moze wyzsze oplaty.

Nie powiesz przeciez wyborcom, ze ten smog to nie z winy diesli, nie wiesz z czyjej winy, wiec nic nie zrobisz :-)

Chyba że unia nakaże, a wtedy logika to z tym nic wspólnego mieć nie będzie.

W Unii sytuacja podobna, ale swiadomosc ekologiczna niby wieksza.
Tylko skad te diesle ? :-)

J.

Data: 2017-03-09 20:01:37
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 09.03.2017 o 19:52, J.F. pisze:

[...]

Ale co - chcesz im powiedzieć że to z ich tdików i muszą zapłacić? Choć kto wie - podobno Polacy popierają kradzież z OFE i nowy abonament, więc CHGW - może i będa popierać zakaz wjazdu dizli. W końcu nic tak nie cieszy wyborcy jak krzywda drugiego wyborcy. Może się opłacić

Data: 2017-03-09 20:38:28
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o9s8qh$ke4$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Chcesz im powiedziec, ze cos robisz.
Wiec patrzysz sie na samochod, na komin, na podworko i mowisz ze ograniczysz diesle, albo ze ograniczysz spalanie wegla.

Albo jestes doswiadczonym politykiem i mowisz, ze podejmiesz szeroko zakrojone dzialania.
I smieci - ogrzewania smieciami nikt nie popiera :-)

Choć kto wie - podobno Polacy popierają kradzież z OFE i nowy abonament, więc CHGW - może i będa popierać zakaz wjazdu dizli. W końcu nic tak nie cieszy wyborcy jak krzywda drugiego wyborcy. Może się opłacić

No ale widzisz - zaczelo sie w Berlinie.
Przeciez nie dlatego, ze zachodnim zaczely trabanty smierdziec :-)

Data: 2017-03-10 09:54:10
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 09.03.2017 o 20:38, J.F. pisze:

[...]

Od razu działania. Prowadzisz analizy i ekspertyzy - ma to tą zaletę, że nic niepopularnego nie zrobisz, a jeszcze zarobisz - przecież takie analizy to nie są tanie rzeczy.

I smieci - ogrzewania smieciami nikt nie popiera :-)

Kiedy akurat elektorat popiera - nawet czynem. Jak na początku zaczałem jeździć trasy w zimę, to myślałem że coś mi się pali w samochodzie. Nawet maskę otworzyłem, zeby rzucić okiem, czy jakieś stare liście gdzieś na czymś gorącym nei leżą. Dopiero potem zauwazyłem, że zamochód mi się zawsze "pali" po przejeździe przez wioskę;)

[...]

Niemce to inny naród. Jak im władza powie tak zrobią. Ostatnio też widać, ale to już offtop się robi.

Shrek

Data: 2017-03-10 10:59:38
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o9tpjh$esq$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Po 8 latach jednak wyborcy zauwaza, ze analizi, ekspertyzy, a jak smierdzalo, tak smierdzi :-)

I smieci - ogrzewania smieciami nikt nie popiera :-)
Kiedy akurat elektorat popiera - nawet czynem.

Czynem popiera, ale sie nie przyzna :-)

[...]

A co widac ?
Bo imo - od 45 im mocno przeszlo ...

J.

Data: 2017-03-10 11:18:38
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 10.03.2017 o 10:59, J.F. pisze:

[...]

Po ośmiu latach to albo i tak przegrają wybory, albo po prosu wyborów już nie będzie i zdanie elektoratu będą mieli w dupie.

I smieci - ogrzewania smieciami nikt nie popiera :-)
Kiedy akurat elektorat popiera - nawet czynem.

Czynem popiera, ale sie nie przyzna :-)

No więc jak im zabronisz, to się nie przyzna, ale na ciebie nie zagłosuje;)

Nieważne - robiłby się za duży offtop.

Shrek

Data: 2017-03-10 12:10:29
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o9tuht$tlq$1@node2.news.atman.pl...
[...]

"i tak" przegraja, bo ch* rzadza :-)

I smieci - ogrzewania smieciami nikt nie popiera :-)
Kiedy akurat elektorat popiera - nawet czynem.

Czynem popiera, ale sie nie przyzna :-)

No więc jak im zabronisz, to się nie przyzna, ale na ciebie nie zagłosuje;)

Dlatego nie bede zabranial, tylko bede mowil ze stad cale zlo :-)

Niemce to inny naród. Jak im władza powie tak zrobią. Ostatnio też
widać, ale to już offtop się robi.
A co widac ?
Bo imo - od 45 im mocno przeszlo ...
Nieważne - robiłby się za duży offtop.

No to na autostradach nie widac ani grzecznej jazdy 110 czy 120 tam gdzie takie ograniczenie, ani 130 w miejscach gdzie rzad nie nakazuje, ale zaleca itp :-)

J.

Data: 2017-03-10 12:30:01
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 10.03.2017 o 12:10, J.F. pisze:

Dobra - generalnie offtop się zrobił i na politykę zeszło.

Shrek

Data: 2017-03-10 09:31:01
Autor: miumiu
Diesle i smog
[...]

Slonce Wroclawia juz dawno mial taki plan. Jesli w najblizszych wyborach nie wywioza go na taczkach, to na pewno bedzie zakaz. Tyle ze tutaj w zaleznosci od wieku samochodu. Tak ze nowiutki diesel wjedzie, a 20 latni z LPG trujacy mniej niz najbardziej wypasiony diesel juz nie.
link do artykulu :
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/zdjecia/9385029,dutkiewicz-zamknijmy-centrum-dla-starszych-aut,16981274,id,t,zid.html

Data: 2017-03-10 09:55:54
Autor: Shrek
Diesle i smog
W dniu 10.03.2017 o 09:31, miumiu pisze:

[...]

Pożyjemy zobaczymy, zresztą zdaje się pis zadba, żeby społeczeństwo nie dokonywało toakich nieodpowiedzialnych wyborów.

Shrek

Data: 2017-03-10 11:03:11
Autor: J.F.
Diesle i smog
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o9tob1$oub$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A raczej wybiora ... chyba, ze PIS ograniczy kadencje, albo w senatory pojdzie,

[...]

Tylko ze wroclawski "magistrat" mial wiele ciekawych pomyslow, z ktorych na szczescie niewiele wyszlo.
I nie wiem - nasz wodz jest pionierem tych zmian, czy hamulcowym - na pokaz sie cos powie, a potem nie zrobi ..

J.

Data: 2017-03-09 20:58:32
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Diesle i smog
W dniu .03.2017 o 08:45 <sczygiel@gmail.com> pisze:

Fajnie sie tak gada.
primo diesel kopci. Nawet ten z dpf/fap jak dostanie po gazie to zakopci.

Sam się zdziwiłem, ale nie każdy kopci. Mój HDI mimo, że ma już ponad  250kkm przebiegu, rury wydechu w środku ma lśniące. Ani razu nie widziałem  za nim czarnego "bąka". FAP od nowości jeszcze nie myty/wymieniany. Raz  dolewałem dodatek do fapa.

TG

Data: 2017-03-10 19:21:36
Autor: jerzu.xyz
Diesle i smog
On Thu, 09 Mar 2017 20:58:32 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
<gorbi@adres.pl> wrote:

Sam się zdziwiłem, ale nie każdy kopci. Mój HDI mimo, że ma już ponad  250kkm przebiegu, rury wydechu w środku ma lśniące.

Chciałbym to zobaczyć.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-03-09 14:18:49
Autor: Poldek
Diesle i smog
W dniu 2017-03-09 o 07:21, miumiu pisze:
I teraz dwa fakty nalezy odnotowaae - wyprodukowanie samochodu kosztuje z
grubsza tyle energii ile spali on paliwa przez ok 200kkm, czyli jakie? 10
lat. Wyrzucanie 5 letniego samochodu jest ekologicznie
nieusprawiedliwione.

Smog dziwnym trafem pojawia si? w zim? (wiem inwersja) a ostatnio w
Warszawie pojawi? si? ju? zupe?nie niepolitycznie w d?ugi weekend, gdy
dizle pojecha?y do Zakopanego. Nie mówi?c ju? o tym, ?e najwi?ksze
st??enie jest w nocy, gdy samochody ?pi? wraz z kierownikami.

[...]

Proponuję abyś wziął szauf, wpiął jeden koniec w rurę wydechową swojego diesla, a drugi koniec wsadź do kabiny i zapierdalaj.

Data: 2017-03-09 22:20:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Diesle i smog
W dniu 2017-03-09 o 14:18, Poldek pisze:
Proponuję abyś wziął szauf, wpiął jeden koniec w rurę wydechową swojego
diesla, a drugi koniec wsadź do kabiny i zapierdalaj.

Po pierwsze: szlauch nie szlauf.
Po drugie: nawet wóz drabiniasty zabije swojego "szofera", jeśli każesz mu oddychać jedynie pierdem napędzającego wóz konia.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-03-09 14:08:51
Autor: Poldek
Diesle i smog
W dniu 2017-03-08 o 10:37, miumiu pisze:
To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - ?eby przepchn?ae
ustaw? zmuszaj?c? do zakupu nowego samochodu ju? za par? lat.

Nikt nie jest w stanie mnie zmusić do kupienia nowego samochodu, ani nawet nowej pary skarpet, ani nawet kila kartofli. Jak mam chęć do kupuję. Akurat za parę lat planuję zakup nowego samochodu.

Data: 2017-03-13 16:41:53
Autor: robot
Diesle i smog
W dniu 2017-03-09 o 14:08, Poldek pisze:
W dniu 2017-03-08 o 10:37, miumiu pisze:
To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - ?eby
przepchn?ae ustaw? zmuszaj?c? do zakupu nowego samochodu ju? za par?
lat.

Nikt nie jest w stanie mnie zmusić do kupienia nowego samochodu, ani
nawet nowej pary skarpet, ani nawet kila kartofli. Jak mam chęć do
kupuję. Akurat za parę lat planuję zakup nowego samochodu.

Używane skarpety kupujesz?
Oj bieda w tym naszym kraju, bieda...

Data: 2017-03-14 07:20:04
Autor: miumiu