Dieta dla trenujących

Data: 2012-07-29 20:50:22
Autor: biodarek
Dieta dla trenujących
W dniu 2012-07-29 13:21, Jan Górski pisze:
Cześć! Ostatnio bawiłem się trochę programowaniem w javascript i przypadkiem pojawił mi się pomysł zrobienia licznika kalorii. Może się przydać, jeśli ktoś trenuje i chce zobaczyć jak wygląda kaloryczność, zawartość białek i tłuszczów wybranych posiłków.

http://mathmed.blox.pl/strony/licznik-tabela-kalorii.html

Mogę tutaj jedną uwagę? Dzięki!
Pomysł ciekawy. Chyba jednak nie obejdzie się bez wagi kuchennej. Myślałem, że na szybko policzę jajecznicę, wpisuję "jajko" - i muszę podać gramy. Spodziewałem się, że będę mógł podać sztuki. Choć jajo jaju nie równe i pewnie nie da się inaczej. W Lidlu mają być teraz wagi kuchenne, to może się skuszę :)

BTW nie wiedziałem, że jajko to 90% tłuszczu. Myślałem, że więcej jest białka w jajku :)

Coś tam mi się nie przewija w telefonie, na Mini Operze, ale mam stary telefon.

--
biodarek

Data: 2012-07-29 23:46:41
Autor: Jan Górski
Dieta dla trenujących

[...]

Tak, no niestety, podobny przykład - papryka, albo cebula - 1 szt. Nie wiadomo ile to tak na prawdę, waga jest dość uniwersalna przy tym, stąd taki wybór. Oczywiście byłyby produkty ze znaną masą jednej sztuki, jednak wtedy pojawiłby się problem z bazą - a tak jest ujednolicona.
BTW nie wiedziałem, że jajko to 90% tłuszczu. Myślałem, że więcej jest białka w jajku :)

http://mathmed.blox.pl/strony/licznik-tabela-kalorii.html?661&100&662&100

Jajka mają prawie tyle samo tłuszczu co białka, ale jako, że tłuszcz dostarcza znacznie więcej energii z 1grama to większość energii pochodzi z tłuszczy. Białko jest utylizowane na energię w zasadzie w dużej mierze wtedy, kiedy brakuje innych składników oraz jest nadmiar aminokwasów, których organizm nie umie składować - musi je 'przerobić' na składniki, które można składować/spalić.

Data: 2012-07-30 12:34:44
Autor: Krzysztof Magosa
Dieta dla trenujących
W dniu 30.07.2012 08:46, Jan Górski pisze:

[...]

Baza oczywiście powinna być jednolita, bo gram to bardzo uniwersalna jednostka miary. Jednak żeby system był wygodny i intuicyjny dla przeciętnego użytkownika mógłbyś zrobić kalkulator.

Np. w przypadku jajek istnieją kalibry, które mają ustandaryzowane zakresy mas, przykładowo jajko L to 63-73g.

Można by zrobić listę rozwijaną, która po wybraniu kalibru produktu wpisywałaby do pola odpowiednie gramy.

Takie wyliczenie oczywiście będzie przybliżone w jakimś stopniu, ale nawet w dietetyce klinicznej tak się robi, bo tak jest praktycznie.

Pozdrawiam ;-)

Data: 2012-07-30 23:09:10
Autor: biodarek
Dieta dla trenujących
W dniu 2012-07-30 12:34, Krzysztof Magosa pisze:
Np. w przypadku jajek istnieją kalibry, które mają ustandaryzowane
zakresy mas, przykładowo jajko L to 63-73g.

Dzięki! Zawsze kupuję eLki :)

--
biodarek

Data: 2012-07-30 23:18:01
Autor: biodarek
Dieta dla trenujących
W dniu 2012-07-30 08:46, Jan Górski pisze:

BTW nie wiedziałem, że jajko to 90% tłuszczu. Myślałem, że więcej jest

białka w jajku :)

http://mathmed.blox.pl/strony/licznik-tabela-kalorii.html?661&100&662&100

Mój błąd - wybrałem jajko typu jajecznica i stąd te 90%.
http://mathmed.blox.pl/strony/licznik-tabela-kalorii.html?663&100

[...]

Zgadzam się. Zawsze staram się uzupełnić węglowodany w "okienku węglowodanowym" oraz nie jeździć na czczo.

--
biodarek

Data: 2012-07-30 07:36:20
Autor: Krzysztof Magosa
Dieta dla trenujących
W dniu 29.07.2012 20:50, biodarek pisze:
Pomysł ciekawy. Chyba jednak nie obejdzie się bez wagi kuchennej.
Myślałem, że na szybko policzę jajecznicę, wpisuję "jajko" - i muszę
podać gramy. Spodziewałem się, że będę mógł podać sztuki.
Dietetycy stosują z reguły tabele, gdzie mają napisane, że jajko to z reguły tyle i tyle gramów w podziale na takie i takie związki ;-)

Dieta dla trenujących