Dieta dla trenujących

Data: 2012-07-30 11:38:38
Autor: rrh
Dieta dla trenujących
On Sunday, July 29, 2012 1:21:08 PM UTC+2, Jan Górski wrote:
Cześć! Ostatnio bawiłem się trochę programowaniem w javascript i przypadkiem pojawił mi się pomysł zrobienia licznika kalorii. Może się przydać, jeśli ktoś trenuje i chce zobaczyć jak wygląda kaloryczność, zawartość białek i tłuszczów wybranych posiłków. http://mathmed.blox.pl/strony/licznik-tabela-kalorii.html

Zaprojektowany przez siebie posiłek można też publikować przy pomocy zwykłego linka (jeśli więc podczas publikacji usenet nic nie zepsuje, po wejściu na stronę zobaczycie co dla Was przygotowałem)

http://mathmed.blox.pl/strony/licznik-tabela-kalorii.html?415,140,2216,200,893,250,2607,300

Ja staram się ograniczać węglowodany. 2 lata temu jak nie dbałem o wagę i jak na śniadanie spożywałem dużego pączka oponkę i Prince Polo :D, ważyłem 105kg. Kiedy odrzuciłem słodkie, bardzo szybko schudłem 5kg.

Dziś ograniczam ziemniaki, skrobia, jasny chleb i generalnie słodkie. Ważę 92kg. Na 188cm nie ma źle. To co jest za dużo, staram się zamienić w masę mięśniową. :)

Polecam stronę dobradieta.pl. Traktuje o diecie nisko węglowodanowej. Może się mylę, ale kalorie nie są najważniejsze.

Jeżeli chodzi o JS, to lepiej wybrać któryś z frameworków, np. jQuery. Polecam. Mam trochę w nim doświadczenia.

Data: 2012-07-31 06:30:17
Autor: piecia aka dracorp
Dieta dla trenujących
Dnia Mon, 30 Jul 2012 11:38:38 -0700, rrh napisał(a):

[...]

Ale w tym sporcie węglowodany są niezastąpione. Sam nie jem ziemniaków bo jakoś tak wyszło, ale wczoraj na obiad były ziemniaki i wyszła niezła czasówka na góralu po szosie :)

Zresztą nie same węglowodany są ważne co IG -> insulina -> tkanka tłuszczowa, no i nadmiar kalorii.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-30 23:37:01
Autor: rrh
Dieta dla trenujących
On Tuesday, July 31, 2012 8:30:17 AM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Pewnie masz rację. Mi do intensywnych treningów jeszcze daleko. Ale mam ambicję w ciągu 5 lat stać się bardziej aktywnym fizycznie (bo ostatnie lata byłem całkowicie zasiedziany), w tym brać udział w amatorskich maratonach MTB. Wiem, że ogromnie dużo przede mną, ale zacząłem już dziś. Małymi kroczkami. :)

W miarę jak trening się zwiększy, będę widział czego mi brakuje - i najwyżej zmienię dietę.

Data: 2012-07-31 15:55:53
Autor: biodarek
Dieta dla trenujących
W dniu 2012-07-31 08:37, rrh pisze:
[...]

Bardzo dobra motywacja. Polecam. Mam znajomych, którzy w ten sposób "spadli z wagi".

> To co jest za dużo, staram się zamienić w masę mięśniową. :)

To też jest dobry pomysł, bo będziesz mógł jeździć szybciej i dalej - tym samym zwiększając wydatek energetyczny i będzie Ci coraz łatwiej. Mówiąc potocznie - aby "wykarmić" mięśnie organizm potrzebuje więcej energii.

--
biodarek

Data: 2012-07-31 12:28:24
Autor: Iguan_007
Dieta dla trenujących
Biodarek,

> To co jest za dużo, staram się zamienić w masę mięśniową. :)

To też jest dobry pomysł, bo będziesz mógł jeździć szybciej i dalej -
tym samym zwiększając wydatek energetyczny i będzie Ci coraz łatwiej.

To oczywiscie dobry pomysl. Tylko trzeba powiedziec sobie jasno - tkanki tluszczowej nie da sie zamienic na tkanke miesniowa. Wiec pozostaje mozolna praca - spalanie tluszczowej, budowa miesniowej :)

Pozdrawiam,

Iguan

-
Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-08-01 07:32:20
Autor: biodarek
Dieta dla trenujących
W dniu 2012-07-31 21:28, Iguan_007 pisze:
Biodarek,

[...]

Nie inaczej i zapewne rrh to rozumie.

BTW jest taka książka Matta Fitzgeralda "Waga startowa". Ktoś to czytał? Warto kupić? Nie jest dosłownie o startach, ale raczej o diecie sportowej. Tyle, że nie wiem jak wyszło jej tłumaczenie na polski. Żeby nie okazało się, że składniki w przepisach nie są u nas dostępne.

--
biodarek

Data: 2012-07-31 19:15:29
Autor: piecia aka dracorp
Dieta dla trenujących
Na dzień dzisiejszy jestem w temacie IG. Aby zmniejszyć IG potrawy można dodać pozytywnych tłuszczów lub białka (ale nie tego do wciągania).

Ale pamiętam jak jakiś czas temu niezalecane było łączenie węglowodanów z tłuszczami bo to tuczące. I tak się zastanawiam gdzie na dzień dzisiejszy prawda leży. --
piecia aka dracorp

Dieta dla trenujących